Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2022, 19:59   #121
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat gaat er komen, na mijn grote genocide he

Want dan wonen "wij" allemaal zo ver uit elkaar dat er geen problemen meer zijn (problemen zijn andere mensen he).
In het jaar 1000 was er dan ook overal vrede, met veel minder mensen. Jij bent de Pierre Van Damme van de cultuuranalyse.
Oud 25 oktober 2022, 06:55   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
In het jaar 1000 was er dan ook overal vrede, met veel minder mensen. Jij bent de Pierre Van Damme van de cultuuranalyse.
Hoezo ? In het jaar 1000 waren wij nog met veel te veel he.

Ik dacht eerder aan het jaar - 15 000 of zo.

Wanneer het ontmoeten van een andere stam een zeldzaamheid was, en soms wel jaarlijks georganiseerd om vrouwen uit te wisselen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 06:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 14:05   #123
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoezo ? In het jaar 1000 waren wij nog met veel te veel he.

Ik dacht eerder aan het jaar - 15 000 of zo.

Wanneer het ontmoeten van een andere stam een zeldzaamheid was, en soms wel jaarlijks georganiseerd om vrouwen uit te wisselen.
Maar mensenoffers zijn oke verder? En de denkbeelden die de mensen er toen op nahielden ook? Hoop je zelf sjamaan te worden? Het is ook niet zo dat er toen nooit 'oorlogen' waren he, zij het dan - als ze slim waren - geritualiseerd om niet te veel mensen op te offeren, wat nefast is voor kleine stammen.

En dan nog zou het hele spel gewoon opnieuw beginnen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 oktober 2022 om 14:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 14:51   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mensenoffers zijn oke verder? En de denkbeelden die de mensen er toen op nahielden ook?
Nee natuurlijk niet. Mensenoffers zijn idioot, het is beter om doelgericht te moorden. Maar we gaan wel een hoop kennis overhouden van de voorbije uitwas van gekweek en wetenschap he.

En we kunnen uw theorieke dan ook eens testen: als die "verlichte" stammen zichzelf afmaken, dan had ge gelijk, maar dan is dat uiteindelijk beter zo.

Kijk, ik denk/dacht dat wij zonder mogelijkheid om eraan te ontsnappen op een exterminatie door machine leven afstevenden "behalve als we terug naar het stenen tijdperk gingen". Met wat er nu gebeurt, begin ik meer en meer hoop te hebben dat we naar het stenen tijdperk terugkunnen, en de mensheid dus voorlopig nog niet door machineleven zal vervangen worden. We gaan voor een tweede ronde, dus. Nu betrap ik er mij op om te schrijven "hoop", want eigenlijk had ik ook wel bewondering voor die machine-levensvormen die we zouden ontwikkelen en die ons en de rest van de biosfeer zouden elimineren ; maar ma foi, als we terug nog een rondje bruut menselijk bestaan kunnen meepikken, is dat ook mooi, niewaar ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 14:54.
Oud 25 oktober 2022, 14:58   #125
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee natuurlijk niet. Mensenoffers zijn idioot, het is beter om doelgericht te moorden. Maar we gaan wel een hoop kennis overhouden van de voorbije uitwas van gekweek en wetenschap he.

En we kunnen uw theorieke dan ook eens testen: als die "verlichte" stammen zichzelf afmaken, dan had ge gelijk, maar dan is dat uiteindelijk beter zo.

Kijk, ik denk/dacht dat wij zonder mogelijkheid om eraan te ontsnappen op een exterminatie door machine leven afstevenden "behalve als we terug naar het stenen tijdperk gingen". Met wat er nu gebeurt, begin ik meer en meer hoop te hebben dat we naar het stenen tijdperk terugkunnen, en de mensheid dus voorlopig nog niet door machineleven zal vervangen worden. We gaan voor een tweede ronde, dus. Nu betrap ik er mij op om te schrijven "hoop", want eigenlijk had ik ook wel bewondering voor die machine-levensvormen die we zouden ontwikkelen en die ons en de rest van de biosfeer zouden elimineren ; maar ma foi, als we terug nog een rondje bruut menselijk bestaan kunnen meepikken, is dat ook mooi, niewaar ?
Ah gij denkt dat dus ook dat ze met die AI wreed moeten oppassen.

Echte AI gaat immers door zuivere logica aantonen dat mensen overbodige en zelf afremmende ellementen zijn. In machine logica dus te extermineren. tenzij ze het de moeite zouden vinden om enige exemplaren in gecontroleerde omstandigheden (soort terarium) te laten overleven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 15:09   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah gij denkt dat dus ook dat ze met die AI wreed moeten oppassen.

Echte AI gaat immers door zuivere logica aantonen dat mensen overbodige en zelf afremmende ellementen zijn. In machine logica dus te extermineren. tenzij ze het de moeite zouden vinden om enige exemplaren in gecontroleerde omstandigheden (soort terarium) te laten overleven.
Absoluut. Wat ik hier zit te verkondigen als "politieke visie" om wat te lachen (allez, de paar dagen toch) zou gewoon logisch toegepast worden door een machine he.

Een algemene superieure intelligentie met een "open doelstelling" gaat automatisch dit worden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Instrumental_convergence

Ik sta 100% achter deze analyse:

https://www.huffpost.com/entry/artif...ford_n_5689858

Dat is trouwens ook de logica achter mijn "politieke visie", ook al is die vanuit menselijk standpunt "schandalig" "dégoutant" en noem maar op.

Dat gezegd, we kunnen ons ook zien als het "ei" dat die hogere intelligentie moest fabriceren, en onze ondergang niks anders dan het "uitkomen van dat ei". En daarom juichen.

De biosfeer met de willekeurige Darwiniaanse evolutie was de "bootstrap" om vanuit het niks tot aan het "ei" te komen (menselijke intelligentie die tot intelligent design evolutie kan komen).

Eens het ei is uitgekomen, is die biosfeer nergens meer goed voor, en is een tweede fase van het aardse leven begonnen.

Die dan gaat uitdijen in de melkweg, en verder, en naargelang de evolutie elders, het uiteindelijk zal uitvechten met zulke tweede-generatie levensvormen die elders ontstaan zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 15:13.
Oud 25 oktober 2022, 15:12   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. Wat ik hier zit te verkondigen als "politieke visie" om wat te lachen (allez, de paar dagen toch) zou gewoon logisch toegepast worden door een machine he.

Een algemene superieure intelligentie met een "open doelstelling" gaat automatisch dit worden:

Dat is trouwens ook de logica achter mijn "politieke visie", ook al is die vanuit menselijk standpunt "schandalig" "dégoutant" en noem maar op.
oh maar ik kan u volgen hoor wat dat betreft. de meeste mensen zijn echter te "menselijk" en hebben daar problemen mee. Alleen diegene die ook kunnen denken zoals een machine dat doet die snappen dat.
Oud 25 oktober 2022, 15:45   #128
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat gezegd, we kunnen ons ook zien als het "ei" dat die hogere intelligentie moest fabriceren, en onze ondergang niks anders dan het "uitkomen van dat ei". En daarom juichen.

De biosfeer met de willekeurige Darwiniaanse evolutie was de "bootstrap" om vanuit het niks tot aan het "ei" te komen (menselijke intelligentie die tot intelligent design evolutie kan komen).

Eens het ei is uitgekomen, is die biosfeer nergens meer goed voor, en is een tweede fase van het aardse leven begonnen.

Die dan gaat uitdijen in de melkweg, en verder, en naargelang de evolutie elders, het uiteindelijk zal uitvechten met zulke tweede-generatie levensvormen die elders ontstaan zijn.
Wij zijn niet van "hier." En misschien zijn wij al van de 20.000ste generatie.
Oud 25 oktober 2022, 18:09   #129
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Absoluut. Wat ik hier zit te verkondigen als "politieke visie" om wat te lachen (allez, de paar dagen toch)
Ben je nu voor of tegen genocides?
Oud 25 oktober 2022, 18:20   #130
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan begint alsnog het spel van oorlog en accumulatie opnieuw. Dat is dan een versnelde da capo. Overigens: het tegendeel van 'mensenoffers' is niet primair 'de wetenschap' in moderne zin (d.w.z. met behoud van irrationaliteit wat de doelen van het handelen betreft) maar een hogere culturele codering (al zijn daarbinnen ook weer gradaties en tot op heden is het mensenoffer niet écht weg maar hoogstens gesublimeerd, bv. in de pogingen tot 'destructie' van de ander in 'debatten' of bij 'verkiezingen' etc., met veel gebruik van 'rede' om de eigen als 'standpunten' verpakte verzuchtingen en verwensingen doorgang te doen vinden).
Oud 25 oktober 2022, 18:21   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan begint alsnog het spel van oorlog en accumulatie opnieuw.
Voila. De cyclus van het leven
Oud 25 oktober 2022, 18:22   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wij zijn niet van "hier." En misschien zijn wij al van de 20.000ste generatie.
Qué ? Wij zijn van ginder ?

We zullen veel en veel meer zijn dan de 20 000 ste generatie he. We moeten rond de enkele miljardste generatie al zijn of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 18:24.
Oud 25 oktober 2022, 18:22   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je nu voor of tegen genocides?
De even dagen.

Genocides zijn een niet te versmaden middel om problemen op te lossen, maar moeten dan ook enkel in dat kader bekeken worden. De genocide voor de genocide op zich, behalve een zekere psychopathische genoegdoening, heeft weinig zin. Maar als middel om problemen aan te pakken is het een niet te versmaden hulpmiddel.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 18:23.
Oud 25 oktober 2022, 22:50   #134
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De even dagen.

Genocides zijn een niet te versmaden middel om problemen op te lossen, maar moeten dan ook enkel in dat kader bekeken worden. De genocide voor de genocide op zich, behalve een zekere psychopathische genoegdoening, heeft weinig zin. Maar als middel om problemen aan te pakken is het een niet te versmaden hulpmiddel.
Neem nu die voetbalhooligans van t weekend. In mijn logica, duurt zoiets geen 10 minuten zelf geen 5.
Oud 26 oktober 2022, 16:56   #135
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan begint alsnog het spel van oorlog en accumulatie opnieuw. Dat is dan een versnelde da capo. Overigens: het tegendeel van 'mensenoffers' is niet primair 'de wetenschap' in moderne zin (d.w.z. met behoud van irrationaliteit wat de doelen van het handelen betreft) maar een hogere culturele codering (al zijn daarbinnen ook weer gradaties en tot op heden is het mensenoffer niet écht weg maar hoogstens gesublimeerd, bv. in de pogingen tot 'destructie' van de ander in 'debatten' of bij 'verkiezingen' etc., met veel gebruik van 'rede' om de eigen als 'standpunten' verpakte verzuchtingen en verwensingen doorgang te doen vinden).
Wat dien ik daaronder te verstaan?

Kunt u dat pakweg wat concreter maken, rekening houdend met de 'stand van zaken' in de wereld buiten het forum?

?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be