![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder aan het jaar - 15 000 of zo. Wanneer het ontmoeten van een andere stam een zeldzaamheid was, en soms wel jaarlijks georganiseerd om vrouwen uit te wisselen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan nog zou het hele spel gewoon opnieuw beginnen natuurlijk.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 oktober 2022 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we kunnen uw theorieke dan ook eens testen: als die "verlichte" stammen zichzelf afmaken, dan had ge gelijk, maar dan is dat uiteindelijk beter zo. Kijk, ik denk/dacht dat wij zonder mogelijkheid om eraan te ontsnappen op een exterminatie door machine leven afstevenden "behalve als we terug naar het stenen tijdperk gingen". Met wat er nu gebeurt, begin ik meer en meer hoop te hebben dat we naar het stenen tijdperk terugkunnen, en de mensheid dus voorlopig nog niet door machineleven zal vervangen worden. We gaan voor een tweede ronde, dus. Nu betrap ik er mij op om te schrijven "hoop", want eigenlijk had ik ook wel bewondering voor die machine-levensvormen die we zouden ontwikkelen en die ons en de rest van de biosfeer zouden elimineren ; maar ma foi, als we terug nog een rondje bruut menselijk bestaan kunnen meepikken, is dat ook mooi, niewaar ? Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echte AI gaat immers door zuivere logica aantonen dat mensen overbodige en zelf afremmende ellementen zijn. In machine logica dus te extermineren. tenzij ze het de moeite zouden vinden om enige exemplaren in gecontroleerde omstandigheden (soort terarium) te laten overleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een algemene superieure intelligentie met een "open doelstelling" gaat automatisch dit worden: https://en.wikipedia.org/wiki/Instrumental_convergence Ik sta 100% achter deze analyse: https://www.huffpost.com/entry/artif...ford_n_5689858 Dat is trouwens ook de logica achter mijn "politieke visie", ook al is die vanuit menselijk standpunt "schandalig" "dégoutant" en noem maar op. Dat gezegd, we kunnen ons ook zien als het "ei" dat die hogere intelligentie moest fabriceren, en onze ondergang niks anders dan het "uitkomen van dat ei". En daarom juichen. De biosfeer met de willekeurige Darwiniaanse evolutie was de "bootstrap" om vanuit het niks tot aan het "ei" te komen (menselijke intelligentie die tot intelligent design evolutie kan komen). Eens het ei is uitgekomen, is die biosfeer nergens meer goed voor, en is een tweede fase van het aardse leven begonnen. Die dan gaat uitdijen in de melkweg, en verder, en naargelang de evolutie elders, het uiteindelijk zal uitvechten met zulke tweede-generatie levensvormen die elders ontstaan zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben je nu voor of tegen genocides?
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan begint alsnog het spel van oorlog en accumulatie opnieuw. Dat is dan een versnelde da capo. Overigens: het tegendeel van 'mensenoffers' is niet primair 'de wetenschap' in moderne zin (d.w.z. met behoud van irrationaliteit wat de doelen van het handelen betreft) maar een hogere culturele codering (al zijn daarbinnen ook weer gradaties en tot op heden is het mensenoffer niet écht weg maar hoogstens gesublimeerd, bv. in de pogingen tot 'destructie' van de ander in 'debatten' of bij 'verkiezingen' etc., met veel gebruik van 'rede' om de eigen als 'standpunten' verpakte verzuchtingen en verwensingen doorgang te doen vinden).
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen veel en veel meer zijn dan de 20 000 ste generatie he. We moeten rond de enkele miljardste generatie al zijn of zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De even dagen.
Genocides zijn een niet te versmaden middel om problemen op te lossen, maar moeten dan ook enkel in dat kader bekeken worden. De genocide voor de genocide op zich, behalve een zekere psychopathische genoegdoening, heeft weinig zin. Maar als middel om problemen aan te pakken is het een niet te versmaden hulpmiddel. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2022 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u dat pakweg wat concreter maken, rekening houdend met de 'stand van zaken' in de wereld buiten het forum? ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |