![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Welke is van toepassing op U ? | |||
Ik ben geprikt, en zonder dwang zou ik ook geprikt zijn. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 41,03% |
Ik ben geprikt, maar zonder dwang zou ik dat niet geweest zijn. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
Ik ben niet geprikt, ondanks de dwang. |
![]() ![]() ![]() |
16 | 41,03% |
Ik ben niet geprikt, maar zonder dwang zou ik mij laten vaccineren hebben. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was: de overheid heeft de afgelopen 2 jaar op een behoorlijk extreme wijze onze vrijheden beperkt. Daarom dat ik niet begrijp waarom ze bij een verplichte vaccinatie zich plots WEL zorgen zouden maken over mogelijke wettelijke bezwaren. Daar hebben ze zich met alle andere beperkende maatregelen ook niets van aangetrokken. Of met andere woorden: de maatregelen die werden opgelegd waren véél verregaander qua inperking op persoonlijke vrijheden, recht op privacy,... dan een verplichte vaccinatie. Daarom dat ik dus niet begrijp waarom men niet gewoon voor die verplichte vaccinatie ben gegaan. En voor de duidelijkheid: dat is dus een kritiek op de maatregelen die werden genomen. Ik ben absoluut GEEN voorstander van het COVID beleid dat werd gevoerd. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 oktober 2022 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik ben op dat vlak ook enorm teleurgesteld geweest door 'mijn' partij (N-VA). Ook zij gingen daar in het begin veel te gemakkelijk in mee. Het is pas bij de latere golven toen er meer en meer kritiek kwam dat ze hun kar een beetje hebben gekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
STEL nu dat men een verplichte vaccinatie had ingevoerd, en dat zou blijken nadien dat gevaccineerden zwaar onder een original-sin effect zouden lijden, daar waar besmetten daar geen problemen van hebben. Of stel dat zou blijken dat gevaccineerden een significant en aantoonbaar percentage auto-immuunziektes ontwikkelen, die pas hun effecten na een paar jaar laten zien. Ik denk dat er dan wel degelijk politici zware straffen zouden oplopen, omdat zij mensen gedwongen hebben. In de huidige hypocriete situatie nam je zogezegd zelf de beslissing, en was je "geinformeerd". Officieel "dwong" men U niet. Geen enkele politicus kon verantwoordelijk gesteld worden voor de gevolgen hiervan, want je maakte een "geinformeerde keuze" en de informatie werd niet door de politicus verstrekt. Misschien zou men wel de vaccin fabrikant kunnen veroordelen of zo, maar niet de politicus. De verplichte vaccins zijn enkel maar verplicht geworden na jaren en jaren studie en onderzoek. De politicus die tot zulke verplichting besloot, nam geen groot risico voor zichzelf. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2022 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Inentingen van kleine kinderen, maskerplicht voor lagere school kinderen enz... ![]() Maat van mij is hoofd van een labo, die stelde het in het begin van de pandemie zo : "de overheid durft niet overgaan tot verplichting van vaccinatie, en zit daarom onnozele rand-maatregelen te nemen. Kind zit hele dag op school met een masker, komt om vier uur buiten, en dan mag Opa van +70 jaar hem/haar komen afhalen en kinderoppas spelen. Zo organiseert men de besmetting van de kwetsbare senioren zelf mee". Achteraf is het altijd 'eenvoudig' maar het is een feit dat de overheid DOOR DE ADVIEZEN een aantal zeeer ongelukkige beslissingen heeft genomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oké, men heeft zich 'vrijwillig' laten vaccineren, maar men kan wel perfect aantonen welke informatie we van de overheid kregen (o.a. de informatie die we bij de vaccinatie uitnodiging krijgen). Als die allemaal aantoont dat we ons zeker geen zorgen moesten maken en het perfect veilig was om ons te laten vaccineren (en dat bovendien enorm aangemoedigd werd), gaat een overheid zich niet van verantwoordelijkheid kunnen onttrekken. Nu, dit wel onder voorbehoud van een rechterlijke macht die niet bezwijkt onder politieke druk. ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 oktober 2022 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De adviseur mag gelijk welke lulkoek uit zijn botten slaan en is niet toerekeningsvatbaar. De verantwoordelijke onwetende wast zijn handen in onschuld "ik ben onwetend en luister naar de wetende". Wie moet er dan aan de lantaarnpaal als het verkeerd gaat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goed voorbeeld: de informatie over de vaccins die we krijgen bij de vaccin uitnodigingen. Daar kan een overheid zich onmogelijk verstoppen achter onwetendheid. Zij hebben die informatie ZELF verspreidt met het doel de burger te OVERTUIGEN zich te laten vaccineren. Als die info niet klopt, is de overheid (in een rechtsstaat) verantwoordelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 oktober 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel die ophokplicht, als die vaccinatie graad, waren idiote concepten. Het ging tenslotte maar om een piepklein deeltje van de bevolking dat eventueel risico liep, piepklein deeltje dat trouwens nergens nodig voor was, en dus totaal gemist kon worden. Natuurlijk was het voor dat piepklein deeltje OPPORTUUN om zich te vaccineren, maar ma foi, of die nu dood vielen of niet was echt geen enkel maatschappelijk probleem. De ophokplicht was 100 keer schadelijker dan het laten dood vallen van dat kleine deeltje grotendeels nutteloze burgers, die, als ze dat wilden, zichzelf konden vaccineren. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 oktober 2022 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest ondergaat het zonder meerwaarde behalve wat vrijheden kunnen afdwingen. De avondklok, de ophokplicht, was een dooddoener. Er werd geen rekening gehouden met het feit dat wie kwetsbaar is zichzelf moet beschermen. De ouderen in het bijzonder. Het werd zo erg dat op den duur kinderen op school de oorzaak waren, en de zondebok werden. Stel je voor. We hebben weeral iets bijgeleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En van luizen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 oktober 2022 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het verspreiden heeft men uiteindelijk niet tegengehouden. Eventueel gerekt in de tijd in sommige gevallen. Veruit de meeste mensen hadden geen echt probleem met "het verspreiden" en er was trouwens toch niet veel aan te doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2022 om 04:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog van een geluk dat we in België echt heel veel lantaarnpalen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier was het totaal omgekeerd. Hier heeft men de welvaart, het welzijn, de scholing, en zo voort van de grote meerderheid gedwongen naar de vaantjes geholpen om een klein groepje het bedenkelijke privilege kunnen te geven van zich niet extra moeten te beschermen, op een manier die niet eens deftig gewerkt heeft. En met vaccinatie was dat exact hetzelfde. Iedereen die zich wilde beschermen met een vaccin kon dat. Waarom men daarvoor anderen die dat niet wilden of dat niet nodig hadden moest lastig vallen is een raadsel. Zoals ik vaak gezegd heb, als je in 2021 50+ was, nog geen corona had opgedaan, dan was het niet echt slim om U niet te vaccineren, omdat je dan gewoon een wat groter risico nam. Maar gigantisch was dat risico nu ook weer niet. Er waren niet echt goeie redenen om dat grotere risico te nemen, maar ma foi, wat kan dat nu een andere schelen he. Waarom dat moest "gedwongen" worden is mij een raadsel. Trouwens, in de klasse 50+ WAS de vaccinatie graad heel hoog, op een spontane wijze. Daar was geen noodzaak tot dwang. En de dwang om daaronder te vaccineren was gewoon idioot, omdat de kosten-baten analyse daar alles behalve evident positief was. En wie wilde, kon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Viruswaanzin van Engel beschrijft exact wat we meegemaakt hebben. Ook al zijn er technische details die fout zijn. Kijk, stel nu dat onze TV virologen TECHNISCH verkeerde dingen zegden, maar dat UITEINDELIJK duurzame groepsimmuniteit door vaccinatie bekomen werd, ook al was het mechanisme ANDERS dan ze vertelden. Dan zouden ze in de situatie geweest zijn van Engel nu he: technisch fouten gemaakt, maar in de grond gelijk. Voor wetenschappelijke puristen en zo zou Van Damme nog altijd foute dingen gezegd hebben, MAAR uiteindelijk zou de strategie gewerkt hebben. Welnu, Engel heeft technisch verkeerde dingen gezegd soms, MAAR in de grond had hij gelijk: wij - onze overheid en de kwakzalvers - hebben onze maatschappij en de fundamentele burgervrijheden aan kwakzalverij opgegeven, , daar was geen aanleiding toe, en de kosten-baten analyse was totaal negatief, en het heeft NIET EENS GEWERKT. De echte wappies zijn dus niet mensen zoals Engel. Het zijn mensen zoals Van Damme en zoals De Croo. Mensen die totaal onwetenschappelijke lulkoek de wereld insturen, en wie hen navolgt zwaar in de problemen brengen. Mensen wiens "feiten" fake zijn, en wiens redeneringen onlogisch zijn. Publieke zeveraars die het enkel maar doen omwille van geld, aanzien, macht, en publieke belangstelling, dan wel omdat het totale idioten zijn die niet weten wat ze zeggen en doen. Of beide. Wappies. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2022 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Liever wappie dan plebs van onverkozen aan-minderjarig-wapenhandelende fascisten die tot in de EU onverkozen kunnen infiltreren. Waar ze schade op globale schaal aanrichtten. Hun kolonialistische aard blinkt nog in de Congo en het regime changen in het MO. Wie daar nog heil in zoekt is erger dan wappies die waakzaam willen blijven. Laatst gewijzigd door CUFI : 15 oktober 2022 om 06:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |