Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2022, 11:35   #121
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Iedereen die China als staat zit te vergoelijken en tegelijk er van overtuigd is dat we hier in Belgie (en breder getrokken naar Het Westen) onder een totalitair regime leven, lees aub dit eens, om u wat perspectief te geven...

https://twitter.com/catecadell/statu...47634960818176

Ik citeer een paar zaken:
"...saves faces within the last 90 days, traces people over time and generates alarms for "high risk behavior" like *checks notes* being out after midnight..."

"when Wuhan residents in early 2020 went online to say that relatives were falling ill from a disease the govt had so far denied was contageous, some told me they were visited within hrs by police. In one case, police came to the hospital to order a family to remove posts"

"people are reportedly being stopped by police who are checking phones fore apps like Signal and Instagram, and deleting photos"

"“But after all that, at least people will remember my protest” – not likely, a search on Weibo (China’s Twitter) today shows nothing is happening at all. Why? Each company has 1000s of censors."

"people who protested the demolition of their village, inc going to Beijing to petition, and in 2020 were sentenced to 3.5 years in jail for 'gathering crowds'"

Iedereen gruwelt van een 1984-maatschappij (including me) kijkt met afschuw naar het apparaat dat China de laatste jaren heeft geïnstalleerd.
Oud 2 december 2022, 13:44   #122
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

De westerse politici willen ook een totalitair regime naar voorbeeld van de chinezen. Dat heeft de coronahoax toch pijnlijk duidelijk gemaakt door bemoeizucht en betutteling met indringing tot IN onze privé levenssfeer?
Ongeoorloofde inmenging in ons dagelijks en priveleven.
Maar....
China heeft al geniepig overal zn klauwen ingezet, onder het mom van handel drijven en overal ter wereld, en dan loeren ze mee en krijgen politieke invloed via de chinese bedrijven die verplicht moeten rapporteren aan hun grote partijlijder om hun chinees dictatuur regime te kunnen uitbreiden.
Citaat:
https://pnws.be/china-opent-informel...ten-in-europa/

China maakt van zijn economisch gewicht ook gebruik om politieke doeleinden in het buitenland na te streven.

In alle grote Chinese bedrijven is er immers een cel van de Communistische Partij, die erop toeziet dat de beslissingen van het bedrijf stroken met de strategische doelstellingen van het regime.
Zulke bedrijven in onze havens komen ook vooral de Chinese export ten goede. De Chinese wetgeving verplicht hen ertoe bepaalde gegevens die ze in de context van hun activiteiten verzameld hebben, over te maken, als hun dat gevraagd wordt.

Volgens minister Van Quickenborne weet de Staatsveiligheid niet of dat regelmatig gebeurt. Van Quickenborne onlangs in de Commissie: “China ziet vooral toe op zijn economische ontwikkeling, maar er is altijd een geopolitiek aspect. Het risico op inmenging bestaat.”
En toch werkt onze politiek dan mee aan deze inmenging en chinese spionage:
Citaat:
De Haven van Zeebrugge en de Chinese logistieke ‘major’ Cosco hebben onlangs een overeenkomst ondertekend waarin beide partijen zich aan elkaar binden tot 2055.

Op 1 januari 2022 ging de verlenging in van de huidige concessieovereenkomst in. Cosco Shipping Ports (CSP) mag krachtens het akkoord de concessie voor zijn containerterminal behouden tot 31 december 2055.
En laten we ook niet vergeten dat de dictatoriale spleetogen partij al miljoenen, gehoorzame en gehersenspoelde chineeskes over de hele wereld verspreid hebben als werkvolk die telkens mee verhuizen met de bedrijven om handel te drijven.
Werkgelegenheid creëeren chinezen niet, integendeel, ze brengen hun eigen werkvolk mee, dat is verdoken migratie voor diaspora om van daaruit en door spionage de dictatoriale baas te kunnen spelen.

Op canvas de reeks niet gezien?
"De wereld van de chinezen" docu van Ruben Terlou uit 2021?
Dan weet je pas hoever dat gele gevaar al geïnfiltreerd is en over heel de wereld.
Dan leer je ook de slavenmentaliteit van dat soort gele kneusjes kennen: enkel mogen leven om te werken voor de grote leider.
Oud 2 december 2022, 17:10   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De westerse politici willen ook een totalitair regime naar voorbeeld van de chinezen. Dat heeft de coronahoax toch pijnlijk duidelijk gemaakt door bemoeizucht en betutteling met indringing tot IN onze privé levenssfeer?
Ongeoorloofde inmenging in ons dagelijks en priveleven.
Maar....
China heeft al geniepig overal zn klauwen ingezet, onder het mom van handel drijven en overal ter wereld, en dan loeren ze mee en krijgen politieke invloed via de chinese bedrijven die verplicht moeten rapporteren aan hun grote partijlijder om hun chinees dictatuur regime te kunnen uitbreiden.

En toch werkt onze politiek dan mee aan deze inmenging en chinese spionage:

En laten we ook niet vergeten dat de dictatoriale spleetogen partij al miljoenen, gehoorzame en gehersenspoelde chineeskes over de hele wereld verspreid hebben als werkvolk die telkens mee verhuizen met de bedrijven om handel te drijven.
Werkgelegenheid creëeren chinezen niet, integendeel, ze brengen hun eigen werkvolk mee, dat is verdoken migratie voor diaspora om van daaruit en door spionage de dictatoriale baas te kunnen spelen.

Op canvas de reeks niet gezien?
"De wereld van de chinezen" docu van Ruben Terlou uit 2021?
Dan weet je pas hoever dat gele gevaar al geïnfiltreerd is en over heel de wereld.
Dan leer je ook de slavenmentaliteit van dat soort gele kneusjes kennen: enkel mogen leven om te werken voor de grote leider.
Hier zit veel waarheid in.
Nochtans zegt Roland Duchatelet (Belgisch miljonair) dat we moeten goed samenwerken met de Chinezen: die mensen van nature goedaardig.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 22:13   #124
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Nochtans zegt Roland Duchatelet (Belgisch miljonair) dat we moeten goed samenwerken met de Chinezen: die mensen van nature goedaardig.
Goedaardig?
Tja, natuurlijk de gele hielen likken om mee te kunnen profiteren, hebzucht kent geen grenzen voor miljonairs, daarvoor verkopen ze hun bloedeigen moeder nog wel, zolang het hem opbrengt zijn ze allemaal goedaardig.

Niet alle afleveringen gezien van "De wereld van de chinezen" door Ruben Terlou?
In de aflevering over de Italiaanse invasie van de Toscaanse stad Prato waar al 50.000 chinezen de hele textielsector overnamen, herkent de lokale bevolking haar stad niet meer. (Sz.1 aflev.6 op 19 juli 2021)
En die chinese spleetogen zijn zo arrogant als de pest zodat ze zelfs voor de camera naar Italianen wijzen als "die buitenlanders" in hun eigen italiaanse stad! Chinezen wanen zich daar dus al de baas.

Hersenloze, gehoorzame schapen, robotten met een slavenmentaliteit, erin geklopt van bij de geboorte - zij leven enkel om te werken in dienst van hun grote leider, die ze aanbidden als het gouden kalf, hun leven heeft geen enkele waarde, zelfs hun kinderen niet, behalve om te werken voor de dictator. Ze steken ook niet onder stoelen of banken dat ze hun leven willen geven als hun leider dat zou vragen...griezelig, het lijken wel sekteleden.
Oud 2 december 2022, 22:34   #125
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Goedaardig?
Tja, natuurlijk de gele hielen likken om mee te kunnen profiteren, hebzucht kent geen grenzen voor miljonairs, daarvoor verkopen ze hun bloedeigen moeder nog wel, zolang het hem opbrengt zijn ze allemaal goedaardig.

Niet alle afleveringen gezien van "De wereld van de chinezen" door Ruben Terlou?
In de aflevering over de Italiaanse invasie van de Toscaanse stad Prato waar al 50.000 chinezen de hele textielsector overnamen, herkent de lokale bevolking haar stad niet meer. (Sz.1 aflev.6 op 19 juli 2021)
En die chinese spleetogen zijn zo arrogant als de pest zodat ze zelfs voor de camera naar Italianen wijzen als "die buitenlanders" in hun eigen italiaanse stad! Chinezen wanen zich daar dus al de baas.

Hersenloze, gehoorzame schapen, robotten met een slavenmentaliteit, erin geklopt van bij de geboorte - zij leven enkel om te werken in dienst van hun grote leider, die ze aanbidden als het gouden kalf, hun leven heeft geen enkele waarde, zelfs hun kinderen niet, behalve om te werken voor de dictator. Ze steken ook niet onder stoelen of banken dat ze hun leven willen geven als hun leider dat zou vragen...griezelig, het lijken wel sekteleden.
De huidige rellen en opstanden bevestigen dat Chinezen niet zo volgzaam zijn. Bovendien heb ik een goede verstandhouding met Chinezen in het algemeen. Met normale Chinezen bedoel ik, geen ambtenaren of overheid individus. Maar daar heb ik in het Westen ook geen contact mee, dat is een andere wereld.
De doorsnee Chinezen zijn een beetje zoals joden ze werken hard en hebben een hoge werk ethiek. Voor de rest zijn ze wel aangenaam in omgang.
Als men de Chinezen als "spleetogen" bestempeld ,zoals ge hier doet, en wat feitelijk een achterlijk westers zeer blijft is het zeer moeilijk een discussie te voeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 01:41   #126
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De huidige rellen en opstanden bevestigen dat Chinezen niet zo volgzaam zijn. Bovendien heb ik een goede verstandhouding met Chinezen in het algemeen. Met normale Chinezen bedoel ik, geen ambtenaren of overheid individus. Maar daar heb ik in het Westen ook geen contact mee, dat is een andere wereld.
De doorsnee Chinezen zijn een beetje zoals joden ze werken hard en hebben een hoge werk ethiek. Voor de rest zijn ze wel aangenaam in omgang.
Als men de Chinezen als "spleetogen" bestempeld ,zoals ge hier doet, en wat feitelijk een achterlijk westers zeer blijft is het zeer moeilijk een discussie te voeren.
Als de keizer van China stierf werd het hele gevolg mee levend begraven. En dat was dan veelal ook nog een hele eer.
Plichtsbesef is groot.

De kwakzalvers en knipmes eunuchen omringenden de keizer en zijn familie.

Voor de rest dicteert de filosoof "Confucius" veel van hun leven. Een fatsoensrakker.

Dacht dat je dat allemaal wel wist.

Ook zeer bekend voor hun zijderoute.

De doorsnee Chinees zoals Joden? Ze werken hard...

Wauw, kan je nog vager zijn.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 01:43   #127
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan kiezen. Je geslachtsorganen of verbanning. Op dat vlak was het hof gewoon wreed.

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 3 december 2022 om 01:48.
Oud 3 december 2022, 02:22   #128
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ja. Die spreekt ook alleen in naam van zijn portefeuille.

Ik snap de opwinding wel bij miljonairs en rijke telgen. China is de fabriek van de wereld. Het regime aldaar kan hun worst wezen.

"Ze zijn van nature goedaardig."

Okay, het zijn geen zwarten. Die blij zijn als ze hun prullen hebben geplunderd en ingeruild voor andere prullen en dan doen alsof er niets is gebeurd. Erfrecht is een immens probleem in Afrika.

Dat klopt niet, dat zijn zwervende nomaden met een rijke cultuur. Hoe jij dat wilt zien is jouw zaak.
Oud 3 december 2022, 03:20   #129
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige rellen en opstanden bevestigen dat Chinezen niet zo volgzaam zijn.
Bovendien heb ik een goede verstandhouding met Chinezen in het algemeen. Met normale Chinezen bedoel ik, geen ambtenaren of overheid individus. Maar daar heb ik in het Westen ook geen contact mee, dat is een andere wereld.

Als men de Chinezen als "spleetogen" bestempeld, zoals ge hier doet, en wat feitelijk een achterlijk westers zeer blijft is het zeer moeilijk een discussie te voeren.
Wat niet wegneemt dat ik een zwak heb voor welgevormde spleetoogjes van veel meiskes ginder (met C-rack, en ik ben verkocht.) -ook trouwens van Japaneeskes-. Ik zie dat niet als negatief, integendeel.

But I digress.
Voor het overige beaam ik je posting grotendeels.
Dat de gewone mannen/vrouwen van diverse leeftijden in de straat kwamen heeft me verbaasd en lijkt een directe aanleiding om hun 'grote leider en kornuiten' de coronabeperkingen sneller te doen verminderen.
Ze hebben zich ginderboven in hun politburoke blijkbaar een hoedje verschoten.

Sinds de laatste Grote Commie-Jamboree heeft Xi's reputatie ingeboet en staat 'm bewezen minder sterk dan ik dacht.
Dat kan een hulp zijn om de drang tot doordrammen ietwat meer in te houden. Hoop ik.
Oud 3 december 2022, 06:51   #130
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Twee soorten protesten. Ten eerste, legitieme protesten tegen strenge Covid maatregelen, meestal spontaan. Ten tweede zich hierop entende goed georganiseerde regime change activisten met buitenlandse connectie. Onder deze groep vallen de witte A4 tjes. In Hong Kong werden straffen tussen 6 maanden en 3 jaar (Josh Wong) uitgesproken voor gelijkaardig geïnspireerde vandalen.

Niks nieuws onder de zon. Wel nogal ambitieus te denken China te kunnen regime changen.

Laatst gewijzigd door Bach : 3 december 2022 om 06:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 07:11   #131
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als de keizer van China stierf werd het hele gevolg mee levend begraven. En dat was dan veelal ook nog een hele eer.
Plichtsbesef is groot.

De kwakzalvers en knipmes eunuchen omringenden de keizer en zijn familie.

Voor de rest dicteert de filosoof "Confucius" veel van hun leven. Een fatsoensrakker.

Dacht dat je dat allemaal wel wist.

Ook zeer bekend voor hun zijderoute.

De doorsnee Chinees zoals Joden? Ze werken hard...

Wauw, kan je nog vager zijn.
Ik heb de laatste decennia wel een paar honderd fabrieken afgelopen in China en het zijn harde consensieuze werkers ja. Wat is er daar vaag aan? Ik heb hier lang geleden tot eind jaren zeventig productie gehad in België en dat was daar een vertraagde film tegen met bovendien slechtere afwerking en groot "ziekteverzuim".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 07:30   #132
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Twee soorten protesten.
Ten eerste, legitieme protesten tegen strenge Covid maatregelen, meestal spontaan.
Ten tweede zich hierop entende goed georganiseerde regime change activisten met buitenlandse connectie. Onder deze groep vallen de witte A4 tjes. In Hong Kong werden straffen tussen 6 maanden en 3 jaar (Josh Wong) uitgesproken voor gelijkaardig geïnspireerde vandalen. Niks nieuws onder de zon.
Wel nogal ambitieus te denken China te kunnen regime changen.
Ik proef hier een verontruste, ietwat spijtvolle houding, Bach?
Leef ermee, jong.

Plus est en toi. Ga misschien Joshua W. vervoegen in Shek Pik Prison voor een praatbarak-discussie tussen twee extremisten van tegengestelde kant.
Oud 3 december 2022, 07:36   #133
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Chinese trollenlegers

Hoe Chinese trollenlegers honderdduizenden foto's van schaars geklede vrouwen posten om straatprotesten te verdoezelen

"Ik ben single, kan ik hier een echtgenoot vinden?" De voorbije dagen verschenen op sociale media honderdduizenden tweets met die boodschap, telkens met een foto van een schaars geklede Aziatische vrouw bij en verstuurd vanuit een Chinees account. "Geen toeval", zegt onderzoeksjournalist Robert van der Noordaa in het Radio1-programma "Het uur van de waarheid". "Het gaat om zogeheten Chinese trollenlegers die de online aandacht voor de straatprotesten in China willen maskeren.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12...inese-trollen/

Zou dit nu echt functioneren ? Zo lomp zijn die Chinezen toch niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 08:17   #134
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik proef hier een verontruste, ietwat spijtvolle houding, Bach?
Leef ermee, jong.

Plus est en toi. Ga misschien Joshua W. vervoegen in Shek Pik Prison voor een praatbarak-discussie tussen twee extremisten van tegengestelde kant.
Dat is projectie uwentwege.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2022, 10:20   #135
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is projectie uwentwege.
Oh memories.
Een goede 8mm projector van KODAK, zoals die van mijn pa zaliger: pure realiteit.
Heb zijn werkende camera ook nog steeds, als souvenir van diezelfde realiteit.

Oud 3 december 2022, 10:36   #136
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de laatste decennia wel een paar honderd fabrieken afgelopen in China en het zijn harde consensieuze werkers ja. Wat is er daar vaag aan? Ik heb hier lang geleden tot eind jaren zeventig productie gehad in België en dat was daar een vertraagde film tegen met bovendien slechtere afwerking en groot "ziekteverzuim".
Ja, je bent een groots zakenman dat weten we onderhand wel. Het voordeel daarvan is dat je persoonlijk kan worden zonder aan emoties te doen. Dat is business. En dan vlug beweren dat de professionelen dat altijd gescheiden houden.

"Een vertraagde film met slechte afwerking en groot ziekteverzuim." Dus het Belgische zootje is niet gedisciplineerd meer.

Moet de staat of het educatief systeem voor u model burgers afleveren van een lopende band. Geef dan de helft van je kapitaal maar af aan dat.

Mensen vormen is niet jouw core business, gewoon gaan waar het geld is...waar meer kansen liggen....
Oud 3 december 2022, 10:38   #137
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De chagrijnigheid loopt er weeral af.
Oud 3 december 2022, 10:52   #138
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De chagrijnigheid loopt er weeral af.
"Doe jij dan mee met het toneel van zeer respectabele modelburger zodat de baas je misschien 0.00001% opslag geeft en dat was zeer genereus."

-Zeg, ik vraag niet veel. Je moet gewoon meedenken met de baas. Niet voos doen. En die discipline kan beter.

Dat was beleefd.

"Gipsy" is gewoon een zakenhaai... Niet een zakenman...
Oud 3 december 2022, 10:58   #139
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
"Doe jij dan mee met het toneel van zeer respectabele modelburger zodat de baas je misschien 0.00001% opslag geeft en dat was zeer genereus."

-Zeg, ik vraag niet veel. Je moet gewoon meedenken met de baas. Niet voos doen. En die discipline kan beter.

Dat was beleefd.

"Gipsy" is gewoon een zakenhaai... Niet een zakenman...
Gelul van onverdachte jaloezie omtrent succesrijke medemensen.
Ik herken dat voldoende, tot ik jouw regio en diens mentaliteit verliet, decennia geleden.
Heb daar geen problemen meer mee hier. Raar hè?
Oud 3 december 2022, 11:25   #140
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelul van onverdachte jaloezie omtrent succesrijke medemensen.
Ik herken dat voldoende, tot ik jouw regio en diens mentaliteit verliet, decennia geleden.
Heb daar geen problemen meer mee hier. Raar hè?
Nijd?

Hehe.

Ja, ik weet dat 1 succesvol zakenimperium een regio enorm kan boosten.

Wat ik zeg is dat de vorming van modelburgers aan educatie en ordediensten is. Als zakenlieden zich daar mee bemoeien komen al snel puntensystemen, camera's, geen enkele vorm van privacy op een werkvloer.

Gewoon tikken. In en uit. Zombie-mode. Uurtjes kloppen. Meer doe je daar niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be