Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2023, 11:00   #121
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twee liberale ministers, en géén etterende schandalen.
Ah ja, Alexander de Croo en Vincent van Quickenborne. De ene premier en de andere justitie.
Geen etterende schandalen, Ahum... Twee incompetente ministers die voor jaren miserie zorgen.
Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 11:00   #122
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

En wat die andere Vlaamse minister betreft (Somers)...
Hoe zit het nu met die inburgering?
Ik zie nog altijd heel veel geweld in de zwembaden, aan de kust, ... tijdens de zomermaanden.
Of is het justitie (federaal) die verantwoordelijk is daarvoor?
Ahja, daar zit ook een VLD'er, Vanquickenborne.

Ik hoop dat ik u een beetje genezen heb van uw selectieve blindheid, maar ik vrees dat het een kwaaltje is dat ongeneeslijk is.
Eén of andere bacterie die op VLD partijkaarten zit...
Oud 12 februari 2023, 11:12   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En wat die andere Vlaamse minister betreft (Somers)...
Hoe zit het nu met die inburgering?
Ik zie nog altijd heel veel geweld in de zwembaden, aan de kust, ... tijdens de zomermaanden.
Of is het justitie (federaal) die verantwoordelijk is daarvoor?
Ahja, daar zit ook een VLD'er, Vanquickenborne.

Ik hoop dat ik u een beetje genezen heb van uw selectieve blindheid, maar ik vrees dat het een kwaaltje is dat ongeneeslijk is.
Eén of andere bacterie die op VLD partijkaarten zit...

4 n-va excellenties, elk hebben hun schandalen mee te slepen.

2 o-vld excellenties, waar de pers geen schandalen over rapporteert.

Het contrast kan niet groter zijn.

By the way, als je de aandacht wil afleiden doe het dan goed. Politie valt onder Binnenlandse zaken, een CD&V departement, niet onder justitie.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 februari 2023 om 11:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 11:15   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ah ja, Alexander de Croo en Vincent van Quickenborne. De ene premier en de andere justitie.
Geen etterende schandalen, Ahum... Twee incompetente ministers die voor jaren miserie zorgen.
Zeer goede premier, en jammer genoeg een totaal foute casting voor het departement justitie. Mij zul je Quickie nooit horen verdedigen. Het is een tafelspringer met een te groot ego.
Oud 12 februari 2023, 11:23   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar onze wegen liggen nog altijd vol met putten.
Zoals de federale begroting dus.
Als dat geen schandaal is...

Dank u, VLD.
Nog één keer OVLD stemmen volgende kiezing, dan gaan ze alles regelen, tot ieders voldoening.
Oud 12 februari 2023, 11:32   #126
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
By the way, als je de aandacht wil afleiden doe het dan goed. Politie valt onder Binnenlandse zaken, een CD&V departement, niet onder justitie.
Neen, het gaat niet over aandacht afleiden, maar over uw selectieve blindheid en hypocrisie.
Justitie zit er wel degelijk voor iets tussen.
Was het niet Quickie die beweerde dat alle straffen gingen uitgezeten worden, we zien iedere keer hoe amokmakers opgepakt worden, en dan snel weer vrijgelaten worden, ondanks zijn stoere taal als tafelspringer, wat je zelf toegeeft.
Oud 12 februari 2023, 11:52   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Peet: is dat die v.d. nieuwe belastingbrief , zonder rekening te houden met de lgbtq+-+_...
Dat vind ik maar een belachelijke opmerking.
Ik heb teveel respect voor de private gevoelens van andere mensen, om daarmee in het voorbeeld dat je aanhaalt, te lachen.

Verder vind ik dat de staat geen zaken (meer) heeft met mijn geslacht. (vroeger, ok, met de dienstplicht en zo ...).
Dus die melding mag geschrapt worden uit het bevolkingsregister.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 11:56   #128
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

titel: Koen Geens (CD&V) scherp voor federale regering: “Godzijdank dat ik geen premier ben geworden”

https://www.hln.be/binnenland/koen-g...rden~a2bfa98f/

Citaat:
“Ik ben ontgoocheld in Magnette en Bouchez. Zij wilden deze Vivaldi-regering, maar wat doen ze ermee?” CD&V-kopstuk Koen Geens is scherp voor de federale regering in een interview met ‘De Zondag’. Volgens hem is een staatshervorming onvermijdelijk als Vivaldi niets meer klaar krijgt. “Ik wil met twee woorden spreken, maar voorlopig doet de regering niet wat ze beloofd heeft.”
IBB 12-02-23, 07:04 Laatste update: 07:31 Bron: De Zondag

18 reacties

Voormalig CD&V-vicepremier en minister van Justitie bedankte drie jaar geleden voor een ministerpost in de federale regering. Hij wilde baan ruimen voor een nieuwe ploeg en ging in de Kamer zetelen. Hoewel zijn voorkeur ging naar een regering met N-VA, steunde Koen Geens loyaal het Vivaldi-project.
Lees ook

Sammy Mahdi waarschuwt PS-voorzitter Paul Magnette: “Als de Franstaligen niet willen hervormen, dan worden ze de doodgravers van België”
Sammy Mahdi waarschuwt PS-voorzitter Paul Magnette: “Als de Franstaligen niet willen hervormen, dan worden ze de doodgravers van België”

Drie jaar later spreekt hij zijn ongenoegen uit over de gang van zaken in de regering. “Godzijdank dat ik geen premier ben geworden”. Dat Yves Leterme en andere partijgenoten vinden dat hij premier had moeten zijn, wuift hij weg. “Om twee redenen, los van het familiale geluk. Ten eerste omdat dit niet de voorkeursregering van mijn partij was. En ten tweede omdat wie iets van politiek kent, wist dat dit een overgangsregering zou worden”

Voorlopig doet de regering niet wat ze beloofd heeft
Koen Geens, CD&V-kopstuk

Volgens Geens doen de CD&V-ministers “effectief wat van hen verwacht wordt”, maar ziet hij “helaas niet dezelfde bereidheid” bij de andere partijen. “Wij hoopten dat Vivaldi zou bewijzen dat er wel nog dingen mogelijk zijn zonder staatshervorming. Ik wil met twee woorden spreken, maar voorlopig doet de regering niet wat ze beloofd heeft.”
Scherp voor Magnette en Bouchez

In het interview is hij - net zoals zijn partijvoorzitter - scherp voor partijvoorzitters Paul Magnette (PS) en Georges-Louis Bouchez (MR): “Zij wilden absoluut deze Vivaldi-regering. Zij wilden met Vivaldi bewijzen dat België wel nog werkt. Maar wat doen ze er mee? Ze lijken vooral te wachten tot de bestuursperiode voorbij is. Om wat daarna te doen? Dat vraag ik me echt af. Wat willen ze daarna dan doen?”

Als hij zo bang is van confedera?*lis?*me en separatis?*me, waarom doet hij dan niets?
Koen Geens, CD&V-kopstuk

Geens roept de PS-voorzitter op om zijn verantwoordelijkheid te nemen in plaats van zich kandidaat te stellen als premier. “Dat hij eerst van deze regering een succes maakt. Dit is zijn regering, zijn formule. Als hij zo bang is van confederalisme en separatisme, waarom doet hij dan niets? Hij moet nú de hervormingen doorvoeren die hij wil doen”

Volgens het CD&V-kopstuk is de conclusie duidelijk. “Als Vivaldi niets meer klaar krijgt, dan is een staatshervorming onvermijdelijk.” Toch blijft hij hoop koesteren. “Ik hoop nog altijd dat Vivaldi slaagt en in maart volgt er bij de begrotingscontrole nog een belangrijke kans. Het zal zeker niet aan onze ministers liggen. Maar als deze kans niet gegrepen wordt, dan moeten we een stap verder gaan. Onze benarde budgettaire situatie laat geen stilstand meer toe.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:06   #129
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb teveel respect voor de private gevoelens van andere mensen, om daarmee in het voorbeeld dat je aanhaalt, te lachen.

Verder vind ik dat de staat geen zaken (meer) heeft met mijn geslacht. (vroeger, ok, met de dienstplicht en zo ...).
Het is toch allemaal wel heel dubbel.
We hoeven dus niet meer te weten of iemand man of vrouw is, of iets daartussen of daarbuiten?
Tegelijk horen we dan wel dat het vooral mannen zijn die verkeersongevallen veroorzaken, dat we van femicide beter een aparte misdaad maken, dat de meeste gewelddelicten door mannen gepleegd worden, enz.
Dus enerzijds willen we doen alsof het geslacht geen belang meer heeft, anderzijds maken we wel voortdurend het onderscheid, en zien we dat in de praktijk er wel degelijk een onderscheid is dat op heel veel vlakken gevolgen heeft.
En waarom is het discriminerend om standaard de man links te zetten op een belastingsformulier ('discriminatie' op basis van geslacht), maar is het dan wel OK om het op basis van leeftijd te doen?
En waarom is de linkerkolom 'beter' dan de rechterkolom?
Ik vind het gewoon geneuzel.
Het zijn zo van die maatregelen die goedkoop zijn, waarmee ze kunnen uitpakken van "kijk eens wat we doen tegen discriminatie", terwijl er in de praktijk niemand beter van wordt, behalve misschien die ene die de software heeft mogen bijwerken.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 12 februari 2023 om 12:06.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:22   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De recordhouders inzake lethargie, miskleunen, flaters en het voor zich uitschuiven van beleid (= Jambon I dus ) kunnen ze nooit meer inhalen.
-Ventilus ? lukt niet..
Nergens voor nodig ook niet, tenzij voor zotte windmolen dinges.

Citaat:
-onderwijs ? naar de kloten...
Altijd een gevolg van de 20 voorgaande jaren, en vooral, van het feit dat we geen makakken mogen doodmeppen

Citaat:
-PFAS débacle, en nu nog de afbouw van 3M als kers op de taart...
Wat moest men dan doen ? Corrupt ogen sluiten op een vervuilingsprobleem ?
Is het niet positief dat men uiteindelijk regels heeft betreffende het milieu die gevolgd worden ?

Citaat:
-100.000 zonnepanelen eigenaars gejost door Zulma
Terecht zou ik zeggen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:38   #131
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nergens voor nodig ook niet, tenzij voor zotte windmolen dinges.

Altijd een gevolg van de 20 voorgaande jaren, en vooral, van het feit dat we geen makakken mogen doodmeppen

Wat moest men dan doen ? Corrupt ogen sluiten op een vervuilingsprobleem ?
Is het niet positief dat men uiteindelijk regels heeft betreffende het milieu die gevolgd worden ?

Terecht zou ik zeggen
Dit en niks anders is de oorzaak vd teloorgang van ons Onderwijs :

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=497

Ondertussen zijn reeds in veel gevallen de grootouders hier geboren, maar owee als Weyts de ouders op hun verantwoordelijkheid wijst. De voorgaande ministers lieten de boel maar aanmodderen (het moest en zou "leuk" zijn). Geen wonder dus dat Weyts nu zijn handen vol werk heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 12:59   #132
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom? Wat nut heeft dat?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 13:08   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eigenlijk kan ik dat om één reden toejuichen!
Wat met het evenwicht van geslachten op de kieslijsten?
Nu moet dat de helft zijn.

Wat met het minimum vertegenwoordiging in het schepencollege? Met de minimumvertegenwoordiging als deputé?
Wat met het minimum aantal vrouwelijke of mannelijk ministers?

Wat als er twee evenwaardige kandidaten zijn en de vrouw dan automatisch degene is die het mandaat krijgt?

Als ik een kieslijst moet samenstellen, zal ik het gemakkelijk krijgen, ik maak gewoon een genderneutrale lijst, ik kan niet meer controleren of het over een man, een vrouw of een X gaat.
Oud 12 februari 2023, 13:55   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het gaat niet over aandacht afleiden, maar over uw selectieve blindheid en hypocrisie.
Justitie zit er wel degelijk voor iets tussen.
Was het niet Quickie die beweerde dat alle straffen gingen uitgezeten worden, we zien iedere keer hoe amokmakers opgepakt worden, en dan snel weer vrijgelaten worden, ondanks zijn stoere taal als tafelspringer, wat je zelf toegeeft.
OK.

De zoveelste dus die nog altijd niet begrepen heeft dat 'straffen uitzitten' iets is dat volgt NA een veroordeling en dus NA een proces. Niet op het moment van de vaststelling van het misdrijf door de politie.

Er moet toch in ons Vlaams onderwijs écht iets misgegaan zijn, dat zoveel mensen zelfs geen inzicht meer lijken te hebben in het systeem waarin ze leven...
Oud 12 februari 2023, 14:00   #135
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK.

De zoveelste dus die nog altijd niet begrepen heeft dat 'straffen uitzitten' iets is dat volgt NA een veroordeling en dus NA een proces. Niet op het moment van de vaststelling van het misdrijf door de politie.

Er moet toch in ons Vlaams onderwijs écht iets misgegaan zijn, dat zoveel mensen zelfs geen inzicht meer lijken te hebben in het systeem waarin ze leven...
Dat ze een voorbeeld nemen aan het Limburgs beleid.

Lik op stuk.
Oud 12 februari 2023, 14:09   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom heeft ie geen lief / vriendin / vriend (gok ik eerder op) / X
Ga je de man nu demoniseren?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 14:13   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Schoof, denk aan de gi-gan-tische verwarring die dit gaat veroorzaken : voor een hele forumgeneratie is het een vanzelfsprekendheid geworden om argumenten extra te larderen met een verwijzing naar jouw beroemde glockenspiel.

Maar als je zou gaan te boek staan als een 'X' hoe kunnen we dan nog spreken over 'de kloten van de Schoof' in deze woke tijden ? Voor je het weet staat twitter in brand, organiseert men betogingen en manifestaties en ben je het nieuwe rolmodel van de woke-brigade.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 februari 2023 om 14:15.
Oud 12 februari 2023, 14:16   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat ze een voorbeeld nemen aan het Limburgs beleid.

Lik op stuk.
In de Limburg doet men net hetzelfde als in de rest van België.
Oud 12 februari 2023, 14:31   #139
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de Limburg doet men net hetzelfde als in de rest van België.
In Limburg hebben ze Zuhal hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2023, 15:03   #140
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In Limburg hebben ze Zuhal hé.
In de Limburg, Henri !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be