![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van dell hebben wel een voeding ook , maar altijd gezeik, die eerste generatie had een probleem met video drivers en Windows 10 en die die ik nu heb is niks beter. mijn koptelefoon versterker moet ik altijd uittrekken, die herkent m anders niet, soms toetsenbord en alles voor zo een duur spul wil ik dat dat zonder zever gewoon werkt. Niet dus. dikke rommel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Programma’s in Windows 11 uitschakelen (Taakbeheer en MSCONFIG) Een hebbeding zijn boek(en) voor Win 10 & 11 (ik heb ze beiden)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2023 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij de meer zakelijke modellen zie ik buiten Lenovo Vantage (goed voor support en in het oog houden van de garantie) niet echt bloatware. Zelfs geen office of virusscanner op proef. En natuurlijk kan een Linux-distro helpen. Op mijn tweede laptop staat OpenSUSE Tumbleweed (op mijn primaire staat ook windows omdat het nu eenmaal niet anders kan.) Mijn vrouw draaide op haar laptop voor thuis (Lenovo T470s) verschillende jaren ook OpenSUSE, maar sinds een jaar overgestapt op Ubuntu LTS. Ik heb er geen omkijken naar en het doet alles wat het voor haar moet doen en ze is veel met fotografie bezig. Ze gebruikt voornamelijk Gimp en Darktable voor haar bewerkingen.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 10 augustus 2023 om 03:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb jaren Mint gebruikt, maar na wat distro's onlangs bij Pop!_OS uitgekomen. Gebaseerd op Ubuntu LTS, ziet er slick uit, gebruiksvriendelijk, tiling support. Voor mensen die graag debian-based linux gebruiken, zeker eens checken.
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag een half uur verspeeld bij het istalleren van de nieuwe laptop om van querty naar azerty te gaan (dacht ik).
Bleek dat de caps lock aanstond. Je bent dom of je bent dom. ![]() Edit: en Win11 ondersteunt geen extern numeriek keyboard? Edit2: voor de rest werkt alles goed. Het enige is dat Microsoft weeral dingen ‘verstop’ of moeilijker te vinden gemaakt heeft. Bijvoorbeeld ze hebben het MyComputer icoon van de desktop gehaald. Waarom in ‘shemelsnaam? Dat is iets wat ik constant gebruik. Ondertussen al wel teruggezet, maar hoe dat moet je wel googelen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 augustus 2023 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terugzetten
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Office 365 is op de Dell al voorgeïnstalleerd, moet enkel geaktiveerd worden dus ik dacht dat het wel een gunsttarrief zou zijn. Niet dus, je wordt doorverwezen naar Microsoft en die rekenen 69€ aan per jaar. Bij bol koop je een jaarlicentie voor 49€. Die dan maar gekocht. 20€ is op zich niet zo veel maar het is wel 40% meer. ![]()
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de microsoft licentie heb je ook 1 TB cloud storage. Is dat misschien het verschil met Bol ?
Ik ben ook sceptisch tov "huren" ipv "bezitten", maar het heeft wel zijn gemak mbt updates en herinstalleren op een nieuwe mcahine. De laatste keer dat ik van PC wisselde stond alles daar gewoon op zonder moeite. Inclusief outlook en al mijn e-mails.
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik gebruik geen cloudopslag, ik heb gewoon de files van mijn oude laptop op hd gearchiveerd.
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() heb je toetsenbordverlichting ?
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gekozen voor toetsenbordverzwaring en ESP. Dat geeft een betere wegligging.
![]() |
#133 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw gebruikt het op haar thuiscomputer (Ubuntu) en is een doorwinterde Office-gebruiker op haar werklaptop. Ik hoor haar niet klagen (in tegenstelling met LibreOffice). https://www.wps.com/office/windows/
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatste tijden is MSoft zowat alles naar zich toe aan het trekken, Office, virusscan, mail...andere...
Leuk detail daarbij is niet te vergeten dat sommige van de software die zij aanbieden vrij duur zijn en niet iedereen al de mogelijkheden die zo een programma kan aanbieden nodig heeft. Men gaat toch geen bakken geld uitgeven aan sofware als men gewoon maar een briefje typt en eens een mailtje opzet???? Een ander leuk detail is dat een mens een 'gewoontebeest' is en als men die gewoonte gaat doorbreken is het hek van de dam meestal. Vrije officesoftware Respect voor de mensen die daar aan werken. (ook voor Linux, komt geloof ik mee met een bepaalde update/grade van Linux geloof ik???) Niet zeker meer van dat laatste... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 november 2023 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Internetsgewijze is er veel tegenstand tegen Ubuntu. Of dat terecht is, geen idee van. ![]() Qubes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 november 2023 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar deze recente link is zeer gedetailleerd, en heel lang (15 blz)...: (indien je die niet zelf gegoogeld hebt) ik plak enkel de eerste alinea's. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 november 2023 om 19:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pop!_OS bleek na update toch niet meer zo stabiel, plus te kleine groep erachter. Nu terug naar mijn eerste Linuxliefde, Debian, op mijn gamepc. Debian 12 ondersteund flatpak, dus verouderde software is niet echt een probleem. Heb wel de propriety driver van Nvidia geinstalleerd, die zou wel eens voor problemen kunnen zorgen bij upgrade, maar dat fixen we dan wel. Op mijn laptop draai ik Fedora, ligt dichter bij RedHat en wil in't kort mijn RHCSA doen en fulltime linux admin worden op't werk. Microsoft ben ik kostbeu. Misschien installeer ik later ook wel Debian op. Alles staat toch op een aparte home-partitie, dus dat gaat vrij snel allemaal. Wat men op internet van distro's zegt, moet ge u niet aantrekken.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 november 2023 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er nog geen games op gespeeld en eigenlijk ben ik ervan afgestapt om (recente, veeleisende) games op pc te spelen. Daar heb ik ondertussen een PS5 voor. En weinig tijd om te gamen ook. ![]()
![]() |