Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2023, 08:48   #121
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat gaat wel problematisch worden als de prijs van de stroom zal fluctueren tussen 0.3 Euro en 500 Euro de KWhr op een half uur tijd.
Flauwekul.
De marktprijzen van elektriciteit hebben ALTIJD al gefluctueerd en dat is nog nooit een probleem geweest voor de energieboeren om hun klanten te factureren zodat ze er ook nog winst konden uithalen met gevestigde marktprijzen die internationaal afgesproken worden en tot voor kort werden gehanteerd.
Want ze volgen nu zelfs de marktprijzen al niet meer maar plakken zelf en willekeurig er maar een verhoogde prijs op, zo kan ik het ook.
Er is al kritiek dat de economische en internationale marktwerking hierdoor ontwricht wordt.
Citaat:
Al uw verbruik zal dan aangerekend worden aan de hoogste KWHr prijs die voorkwam tijdens de periode tussen twee opmetingen. Ge gaat ongelofelijk dure facturen krijgen dan, als gij niet kunt bewijzen dat ge uw verbruik niet op DAT moment hebt gedaan toen de stroom een uur 500 Euro per KWhr kostte.
Jawadde....
Dat is immers nu ook al het geval door het capaciteitstarief waarmee wij bestolen worden door voor de hele periode de hoogste prijs te moeten betalen door...de digitale meter die de piekmomenten kan meten.
Je betaalt dus al sowieso te veel en zelfs voor verbruik dat er niet is en dat is niet meer of minder dan pure diefstal.
Je betaalt 29 dagen piekprijs door het capaciteitstarief voor 180 schellen hesp maar je krijgt maar 64 schellen hesp door die éne dag per maand (piekprijs) met 6 schellen hesp. Dat is diefstal van de betaling voor 116 schellen hesp (6 ipv 2 per dag) die je niet kreeg maar wél betaalde.

Ik hoef, als consument, helemaal niks te bewijzen voor deze "dienstverlening", mijn meterstanden zijn het bewijs voor mijn verbruikte elektriciteit en het is de energieboer die aan mij moet verantwoorden en bewijzen aan welke prijs hij die electriciteit aan mij verkoopt.

En als ze deze waanzin verder zetten, dan eis ik de aankoop prijzen waarmee de energieboeren mijn elektriciteit aankopen om te controleren of ze wel de marktprijs hanteren om, als DIENST, mijn elektriciteit aan de juiste prijs te leveren.
Citaat:
Ge gaat dan nog smeken om een digitale meter.
Ik dacht het niet, enkel angsthazen zijn gevoelig voor misleiding en snijden in hun eigen vel.

Ze jagen je angst aan dat je hele factuur duurder zou worden zonder digitale spionmeter om de piekmomenten te kunnen meten..... maar ze gebruiken tezelfdertijd diezelfde digitale meter al om je te bestelen door je factuur peperduur te maken door de piekprijs (capaciteitstarief genoemd) over de hele periode aan te rekenen maar dat kun je blijkbaar niet zien.
Citaat:
Tegen dat de stroom bijzonder onbetrouwbaar en fluctuerend zal zijn, gaat de prijs dat ook zijn he. Dan heb je zo een meter nodig of het gaat U een onbetaalbaar fortuin kosten.
De markt van de stroom is altijd al onbetrouwbaar en fluctuerend geweest, dat is nooit anders geweest, daarvoor hebben ze internationale afspraken gemaakt voor marktprijzen.
En fluctuatie van marktprijs heeft geen invloed op het verbruik maar dat wordt nu misbruikt als drogreden om met de digitale controle-spion-brol in ons huis en privéleven te kunnen binnendringen.
Ze beweren dat je verbruik en factuur zou kunnen dalen door zuiniger te zijn? Terwijl de accijnzen en distributiekosten dan stijgen....dat is een broek-vest operatie met de burger/klant als dupe die altijd meer zal betalen ongeacht hoe zuinig ie wordt in zijn verbruik.
Oud 20 maart 2023, 09:18   #122
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik lees dat allemaal niet.
Je kiest in ieder geval om stroom te ontvangen.
De leverancier bepaald hoe en wanneer hij je verbruik meet.
Niet akkoord, dan kan je je laten afsluiten.
Natuurlijk lees je geen argumenten want je hebt geen enkel weerwoord.

Neen, ik maak gebruik van een verplichte, openbare dienstverlening voor de basisbehoefte elektriciteit waarop ik recht heb en ook betaal voor wat ik verbruik.
De leverancier bepaalt helemaal niet hoe en wanneer hij mijn verbruik meet, hij krijgt van mij, op zijn vraag en volgens het rechtsgeldige contract voor het leveren van zijn DIENST, jaarlijks de meteropname om mijn verbruik dan aan de marktprijs te kunnen berekenen met aftrek van de maandelijks betaalde voorschotbedragen.
Het geleuter over afsluiten van een openbare dienstverlening voor basisbehoeften is onmacht bij gebrek aan argumenten en is te belachelijk voor woorden.
Oud 20 maart 2023, 09:19   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Flauwekul.
De marktprijzen van elektriciteit hebben ALTIJD al gefluctueerd en dat is nog nooit een probleem geweest voor de energieboeren om hun klanten te factureren zodat ze er ook nog winst konden uithalen met gevestigde marktprijzen die internationaal afgesproken worden en tot voor kort werden gehanteerd.
Maar die gaan veel meer fluctueren, en het gaat zelfs zodanig worden, dat men op sommige momenten de "normale" vraag niet zal kunnen beantwoorden. Op dat moment moet stroom "oneindig" duur worden.

Wij komen van een periode waarin men een beperkte vraag had, en een voldoende en stabiel aanbod. Dat is een periode die nu voorbij is, met alle groene gedoe en met het afschaffen van fossiel.

Als dusdanig zal men bij elektriciteit de tering naar de nering moeten zetten, en dat kan het beste gebeuren met heel sterk fluctuerende prijzen, waarbij het mogelijk is om gelijk welk laag aanbod toch "voldoende" laten te zijn, door de prijs laten te ontploffen.

Maar als dat niet doorgespeeld wordt naar de klant, gaat die blijven vragen he.

De wereld van normale consumptie is voorbij he, we zitten nu in een periode van snel verval, waar schaarste troef gaat worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 09:20.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 09:29   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaat wel problematisch worden als de prijs van de stroom zal fluctueren tussen 0.3 Euro en 500 Euro de KWhr op een half uur tijd. Al uw verbruik zal dan aangerekend worden aan de hoogste KWHr prijs die voorkwam tijdens de periode tussen twee opmetingen. Ge gaat ongelofelijk dure facturen krijgen dan, als gij niet kunt bewijzen dat ge uw verbruik niet op DAT moment hebt gedaan toen de stroom een uur 500 Euro per KWhr kostte.

Ge gaat dan nog smeken om een digitale meter.

Tegen dat de stroom bijzonder onbetrouwbaar en fluctuerend zal zijn, gaat de prijs dat ook zijn he. Dan heb je zo een meter nodig of het gaat U een onbetaalbaar fortuin kosten.
Dan kunnen ze hun elektriciteitsaansluiting in hun kont steken.
Oud 20 maart 2023, 09:38   #125
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk lees je geen argumenten want je hebt geen enkel weerwoord.

Neen, ik maak gebruik van een verplichte, openbare dienstverlening voor de basisbehoefte elektriciteit waarop ik recht heb en ook betaal voor wat ik verbruik.
De leverancier bepaalt helemaal niet hoe en wanneer hij mijn verbruik meet, hij krijgt van mij, op zijn vraag en volgens het rechtsgeldige contract voor het leveren van zijn DIENST, jaarlijks de meteropname om mijn verbruik dan aan de marktprijs te kunnen berekenen met aftrek van de maandelijks betaalde voorschotbedragen.
Het geleuter over afsluiten van een openbare dienstverlening voor basisbehoeften is onmacht bij gebrek aan argumenten en is te belachelijk voor woorden.

U heeft daar recht op, maar u moet zich wel buigen naar de opgelegde voorwaarden.
U kunt blijven roepen in de woestijn, vroeg of laat heeft u de keuze:

DIGITALE METERS OF GEEN STROOM / GAS / WATER
En dat is dan uw vrije keuze.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 maart 2023 om 09:39.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 09:39   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan kunnen ze hun elektriciteitsaansluiting in hun kont steken.
Dat is een beetje het idee he, als er niet genoeg is.
Oud 20 maart 2023, 09:40   #127
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje het idee he, als er niet genoeg is.
Daar zal idd niemand van wakker liggen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 10:01   #128
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge begrijpt toch het waanzinnige aan uw klacht hoop ik.

Ge WILT NIET dat men weet wanneer ge wat verbruikt, maar ge WILT WEL op kortere periodes een afrekening krijgen.
En gij begrijpt toch het waanzinnige van uw idiote reactie hoop ik.
Ze hoeven helemaal niet te weten wanneer ik verbruik, dat is volkomen irrelevant, ze hoeven alleen de hoeveelheid te weten, dat is WAT ik verbruikt heb.

En dat verbruik wil ik ook graag afgerekend zien per maand en niet om bank te spelen voor de leverancier door 12 maanden meer aan voorschotten te betalen dat niet strookt met de werkelijke kost van mijn verbruik.
Maar daarover gaat het niet.
Het gaat om de ongelijkheid en discriminatie dat maandelijkse afrekening van het werkelijke verbruik ontzegd wordt aan mensen met analoge meters, enkel om hen te dwingen de digitale spion-meter te aanvaarden om in hun huizen te kunnen binnengeraken.
Citaat:
Het is vrij eenvoudig he: als gij maar metingen toestaat om de X, dan gaat gij gans uw verbruik gedurende de periode X aan de duurst mogelijke prijs die voorkwam in die periode betalen he. Aangezien het idee is dat de prijzen voor stroom VEEL EN VEEL MEER zullen fluctueren in de toekomst, gaat gij dus al uw verbruik betalen aan de prijs van die duurste minuut.
Nogmaals:
Wij betalen NU AL de ganse periode aan de duurst mogelijke prijs, dat heet het CAPACITEITSTARIEF en dat wordt mogelijk gemaakt....... doordat de digitale brol elke minuut meet en de dure piekmomenten, de duurste minuut, als referentie aanrekent voor de hele periode.
Moeilijk, hé? Doorzien hoe ze je voor de zot kunnen houden.
De prijzen voor stroom hebben altijd al gefluctueerd, daarvoor werden de internationale marktprijzen ingevoerd, "meer fluctueren" is dus helemaal geen argument.
Citaat:
Als gij niet wilt dat men weet wat gij 's nachts verbruikt, dan gaat gij gans uw verbruik aan dagtarief betalen, maar op een grotere schaal he.
Ah, nu is het alleen 's nachts dat ze moeten weten wat ik verbruik? Het nachttarief werd anders ook al afgeschaft dus nachtverbruik bestaat al niet meer, alles wat je 's nachts verbruikt wordt nu ook al aan dagtarief betaald. Duh...
Oud 20 maart 2023, 10:13   #129
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die gaan veel meer fluctueren, en het gaat zelfs zodanig worden, dat men op sommige momenten de "normale" vraag niet zal kunnen beantwoorden. Op dat moment moet stroom "oneindig" duur worden.

Wij komen van een periode waarin men een beperkte vraag had, en een voldoende en stabiel aanbod. Dat is een periode die nu voorbij is, met alle groene gedoe en met het afschaffen van fossiel.

Als dusdanig zal men bij elektriciteit de tering naar de nering moeten zetten, en dat kan het beste gebeuren met heel sterk fluctuerende prijzen, waarbij het mogelijk is om gelijk welk laag aanbod toch "voldoende" laten te zijn, door de prijs laten te ontploffen.

Maar als dat niet doorgespeeld wordt naar de klant, gaat die blijven vragen he.

De wereld van normale consumptie is voorbij he, we zitten nu in een periode van snel verval, waar schaarste troef gaat worden.
Flauwekul.
De transitie naar groen is nu al mislukt, ze kunnen niet zonder de propere kernenergie en transitie en klimaat hoax zijn ook maar drogredenen om de prijzen kunstmatig omhoog te kunnen jagen door angst aan te jagen. De westerse welvaart moet eraan, de europeanen moeten aan de bedelstaf en daar gebruiken ze de domme angsthazen voor.

Er is meer dan genoeg elektriciteit, met het woordje schaarste worden idioten weer angsthazen en dan buigen ze gemakkelijker tot ze plat op hunne buik liggen.
Vergeet schaarste, dat is er helemaal niet, dat wordt mensen alleen wijsgemaakt zodat ze zouden plooien door de angst...als dat nu nog niet doordringt, amai....
Oud 20 maart 2023, 10:44   #130
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft daar recht op, maar u moet zich wel buigen naar de opgelegde voorwaarden.
U kunt blijven roepen in de woestijn, vroeg of laat heeft u de keuze:

DIGITALE METERS OF GEEN STROOM / GAS / WATER
En dat is dan uw vrije keuze.
Ik moet helemaal NIKS, enkel betalen voor wat ik heb verbruikt en zij hebben de PLICHT om deze openbare dienst van basisbehoeften te leveren.
Digitale meters of geen recht op openbare dienstverlening voor een levensnoodzakelijke basisbehoeften waarvoor wij duur betalen?
Dat is geen vrije keuze, dat is schending van de grondwet, dat is afpersing, een misdrijf en dat is strafbaar....en dat weten ze want de politieke blufpoker van verplichting werd reeds ontmaskerd, dat staat zelfs niet in het energiedecreet omdat ze weten dat dat niet kan/mag.
Digitale meters zijn NIET en zullen NOOIT verplicht kunnen worden.
En hoe meer druk ze zetten, hoe meer mensen zich zullen verzetten door eens nader te bekijken welke agenda er maar achter die druk zou kunnen schuilen: staatscontrole in onze huizen/privé...enkel idioten willen dat, de meerderheid van de bevolking al niet.

Laatst gewijzigd door Oma : 20 maart 2023 om 10:44.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 10:46   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gij begrijpt toch het waanzinnige van uw idiote reactie hoop ik.
Ze hoeven helemaal niet te weten wanneer ik verbruik, dat is volkomen irrelevant, ze hoeven alleen de hoeveelheid te weten, dat is WAT ik verbruikt heb.
Natuurlijk niet, want de prijs verandert elke minuut !
Oud 20 maart 2023, 10:48   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flauwekul.
De transitie naar groen is nu al mislukt, ze kunnen niet zonder de propere kernenergie en transitie en klimaat hoax zijn ook maar drogredenen om de prijzen kunstmatig omhoog te kunnen jagen door angst aan te jagen. De westerse welvaart moet eraan, de europeanen moeten aan de bedelstaf en daar gebruiken ze de domme angsthazen voor.
Ja, maar ondertussen is dat een feit, en dus gaat stroom op sommige momenten bijzonder schaars worden. De enige manier is dan om die op die momenten ook heel duur te maken, zodat bijna niemand wil verbruiken op dat moment, he.

Of we ondertussen beseffen of niet dat onze energie voorziening naar de knoppen is, het IS nu eenmaal zo. Dus moeten we een vrije markt hebben die vraag en bijzonder schaars en fluctuerend aanbod met elkaar in overeenstemming brengt, en dat gaat via grote prijsvariaties per moment he.
Oud 20 maart 2023, 10:48   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet helemaal NIKS, enkel betalen voor wat ik heb verbruikt en zij hebben de PLICHT om deze openbare dienst van basisbehoeften te leveren.
Digitale meters of geen recht op openbare dienstverlening voor een levensnoodzakelijke basisbehoeften waarvoor wij duur betalen?
Elektriciteit is geen openbare dienst. Het is een prive product. Zoals brood. Of benzine.

Het zijn prive bedrijven die U stroom verkopen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 10:48.
Oud 20 maart 2023, 10:54   #134
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die is eerlijk gezegd daar niet nodig voor. En zeker niet in onze woningen, want uiteindelijk kan dat evengoed op de draden van de leverancier.

Waar die meter wel goed voor is, is om een veel meer fluctuerende elektriciteitsprijs toe te laten, wat toelaat aan elektriciteitsbedrijven om meer "op het koord" te dansen en om de markt van de stroom veel meer laten te fluctueren en dat naar de klanten toe door te spelen.

Het neemt de verplichting weg van de elektriciteitsbedrijven om "zekere en goeiekope" stroom te leveren, maar laat hen toe om met weinig en schaarse middelen en weinig stroom de meestbetalenden van stroom te voorzien als die dat willen, en de anderen wanneer er overschotjes zijn.

Het neemt de noodzaak weg bij elektriciteitsleveranciers om "zekerheid van aanbod en prijs" te moeten voorzien.

Zo kan bijvoorbeeld, met een digitale meter, en een vrije markt, men gewoon in Belgie 3 windmolens zetten en een klein batterijtje, en dan een vrije markt voor stroom. Als er wind is, dan is er stroom, die door consumenten gebruikt wordt, en de prijs stijgt dan zo enorm, dat ze zich niet meer kunnen veroorloven dan wat die windmolens geven. Als er geen wind is, gaat de prijs met een factor 100 omhoog, en volstaat het batterijtje, want zo goed als niemand kan zich 2 miljoen Euro per KWHr permitteren.

Nee. Die meter laat toe om het elektriciteistaanbod schaars te maken, en fluctuerend. Het omgekeerde van goedkoop en zeker. De markt zal maken dat in een schaars en fluctuerend aanbod, er altijd evenwicht is. Dat zou niet kunnen als men de prijzen niet kan aanpassen per minuut.
Met andere woorden, met schaarste zullen de rijken stroom hebben en de armen niet wegens te duur….
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 11:01   #135
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, want de prijs verandert elke minuut !
Natuurlijk wel want de prijs veranderde altijd al elke minuut, daar is niks nieuws aan.
Oud 20 maart 2023, 11:03   #136
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elektriciteit is geen openbare dienst. Het is een prive product. Zoals brood. Of benzine.

Daar gaat het onder meer fout. Als je basisbehoeften laat invullen door privé bedrijven zit je daar als overheid niets meer te doen.
Oud 20 maart 2023, 11:10   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar gaat het onder meer fout. Als je basisbehoeften laat invullen door privé bedrijven zit je daar als overheid niets meer te doen.
Ten eerste is electriciteit niet echt een basis behoefte: we hebben het tientallen duizenden jaren zonder gedaan.

Maar ten tweede is het eigenaardig om te zeggen dat we basisbehoeften zouden moeten voorzien met de methode die het minst goed werkt: communisme (ttz, overheidsdiensten).

Dat elektriciteit schaars wordt, komt niet van het feit dat het prive bedrijven zijn, maar wel van het feit dat de overheid enorme restricties oplegt aan de elektriciteitsmarkt met het zotte hernieuwbaar en kernuitstap verhaal. Had men geen kernuitstap gedaan, dan had Engie of anderen er hier genoeg bijgezet.
Oud 20 maart 2023, 11:11   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Met andere woorden, met schaarste zullen de rijken stroom hebben en de armen niet wegens te duur….
Dat is altijd zo geweest met schaarste.

Het is de werking van de markt. Doe je dat niet, dan zijn het diegenen die het minste nood eraan, en de minste verdiensten hebben, die ermee aan de haal gaan.

Het zal hier niet om globale schaarste gaan, maar wel om MOMENTANE schaarste.

Wie ABSOLUUT om 10:23 stroom wil, terwijl het niet waait, de batterijtjes leeg zijn, er niet veel zon is, en zus en zo, die zal die verdorie duur moeten betalen want er is niet veel van.

Maar om 14:20 is er dan weer stroom met overvloed. Dan is die bijna gratis.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 11:13.
Oud 20 maart 2023, 11:15   #139
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar ondertussen is dat een feit, en dus gaat stroom op sommige momenten bijzonder schaars worden. De enige manier is dan om die op die momenten ook heel duur te maken, zodat bijna niemand wil verbruiken op dat moment, he.

Of we ondertussen beseffen of niet dat onze energie voorziening naar de knoppen is, het IS nu eenmaal zo. Dus moeten we een vrije markt hebben die vraag en bijzonder schaars en fluctuerend aanbod met elkaar in overeenstemming brengt, en dat gaat via grote prijsvariaties per moment he.
Laat je toch geen blaaskes wijsmaken!
Er is en zal altijd genoeg stroom zijn. Schaarste wordt enkel gebruikt als middel om mensen weer angst aan te jagen met tekorten en om hun kunstmatig hoge prijzen, die helemaal niet nodig zijn, te kunnen rechtvaardigen.
Onze energievoorziening is voorlopig nog helemaal niet naar de knoppen, we hebben nog steeds kernenergie en meer dan genoeg buitenlandse aanbieders die allen onderling concurreren.
We hébben al een vrije, internationale markt van vraag en aanbod..wtf?
En fluctuaties van prijzen is niet het probleem van de consument, die moet enkel betalen wat ie verbruikt en heeft verder geen enkele invloed over de aankoop op de vrije markt door de energieleveranciers die moeten zorgen voor de aanvoer en voorraad van deze openbare dienstverlening voor onze basisbehoefte.
Je moet gvd van de energievoorziening niet het probleem maken van de burger die al duur betaalt voor zijn verbruik!
Oud 20 maart 2023, 11:45   #140
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een onzin.
Elektriciteit leveren is WEL een OPENBARE DIENSTVERLENING voor basisbehoeften aan de bevolking met een individueel contract voor de levering van het produkt.
Dat de energieleverancier een privé bedrijf is dat enkel de dienst levert, maakt van elektriciteit daarom nog geen privé produkt.
Het bedrijf is privé, het produkt is dat niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be