![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2de week van juli 24 en we kregen het bericht door dat de Oekrainers zich teruggetrokken hebben van de lokatie vroeger bekend als Krynki....
We konden ons inderdaad al van het eerste kwartaal dit jaar afvragen wat ze daar eigenlijk nog dachten te bereiken......Hoe de situatie van het Russische Dnepr-front er verleden jaar kort na de "overstroming" ook mocht uitgezien hebben,na meer dan een half jaar onder Teplinski" is het duidelijk,de rivier is een harde grens....En de UKR's zijn dan wel in staat ergens te landen,maar niet in staat om de logistiek bijeen te brengen voor een uitbraak........Ook hier hebben de Russen tijd gekregen,tijd genomen (ondertussen overbodig vlees opofferend) en blijkbaar heeft het UKR opperbevel (eindelijk) beslissingen genomen..... In Kryncki alleen had men het over 280 dode UKR troepen en in de brede omgeving zijn er meer dan 700 UKR-soldaten "verdwenen" las ik een bewering..... Doordat beide zijden ruimhartige gebruik maken van artillerie,drones en zweefbommen van steeds zwaarder kaliber kan ik mij einigszins een voorstelling proberen te maken omtrent al die "verdwenen" troepen van beide kanten.... ![]() Het is allemaal extreem verontrustend....De frontlijnen zijn nu al een jaar op macro-schaal niet veranderd,maar het zijn wel de Russen die zich blijkbaar kunnen permitteren het initiatief te nemen en houden....ZIJ vlakken de UKR uitstulpingetjes van aan de rivier tot bovenin de Donbas af en ZIJ maken nieuwe uitsulpingetjes.......En als dat met motorfietsen,T-62 kippenhokken en Chinese golfkarretjes moet,dan moet het maar met motorfietsen,T-62 kippenhokken en Chinese golfkarretjes.... De ene (Rusland) KAN niet militair winnen,maar bibi hier vraagt zich ondertussen toch wel af in welke mate de andere kant WIL winnen? ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 22 juli 2024 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevrijding van Kherson stad alweer zolang geleden heeft slechts tijdelijk vreugde gebracht aan de Oekrainse zijde...
Bij Oekrainse offensieven naar de overkant bleek eigenlijk al snel dat de Russische bevelhebbers aan de overkant (dat is ook nog steeds Kherson Oblast) weten wat ze doen en doen wat ze moeten.....ergo....de rivier is echt een harde grens gebleken aan de frontlijn.... begin augustus 25 en berichten beginnen door te komen dat de Russen in de grote omgeving van Oleshky (de overkant van Kherson stad) vrij grote troepenconcentraties hebben verzameld,ondanks de aanhoudende aanvallen van UKR drones..... Tevens kan ook D.Davydov op zijn Y-Tube kanaal nu beter voor ons het patroon uitleggen van recente Russische bombardementen op delen van Kherson stad....Het lijkt er op dat de Russische zijde eigenlijk,door het beschadigen van wat bruggen,delen van Kherson stad "militair" afgesneden heeft van elkaar.(het is als het ware het creeeren van logistieke eilanden ) en men acht het waarschijnlijk dat de Russen een landingsoperatie zouden willen proberen op zulk een afgesneden wijk... Hun probleem is dat de UKR's dat evengoed beseffen natuurlijk....en hoe ze aan de overkant van dat stekelbaars-slootje genaamd "Dnipro" gaan geraken
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 8 augustus 2025 om 05:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen de laatste uitwisselingen van gevangenen zat ook de vorige burgemeester van Kherson stad,mr Volodymyr Mykolaienk.
DE Russen hebben 3 jaar geprobeerd hem voor hun karretje te spannen maar hij weigerde halsstarrig . Ik laat het aan de lezertjes over vergelijkende fotos bijeen te zoeken van wat een paar jaar Russische gevangenschap,van een reeds oudere man, aanricht ![]() Ook de huidige burgemeester,mr Ihor Kolyhaiev ,is nog steeds ergens in Russische gevangenschap ,weigerde ook mee te werken met de bezetter zodat ze hem dan maar naar ergens afgevoerd hebben,en het zal wel niet ver bezijden de waarheid zijn te stellen dat zijn lichamelijke situatie ook eerder zwak zal zijn.... https://euromaidanpress.com/2025/08/...s-behind-bars/
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 25 augustus 2025 om 18:12. |
![]() |
![]() |