![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist omdat ge er misschien maar weinig van kent dat ge RAAD GAAT VRAGEN bij de aankoop van uw product he. De verkoper is de "professioneel" in het vak, he, gij zijt de a priori onwetende klant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou anders zijn mocht ik paletten bakstenen of zo willen vervoeren, maar als het om personen en bagage gaat bij normaal gebruik, ga ik er blindelings van uit dat het ding dat ik gekocht heb, aankan waar het voor bestemd lijk zonder wat dan ook gaan te becijferen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 14 augustus 2023 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een andere, wat sjiekere, doe-het-zelver zaak waar het allemaal luchtblazers zijn. Ik heb zelfs 1 keer voorgehad dat de verkoper van die eerste winkel mij zegde wat ik nodig had, maar hij had het zelf niet in voorraad, en raadde mij aan in die andere winkel te gaan. Ik had het product zelf opgezocht, maar vond het niet in de winkelrijen. Toen ik het aan een verkoper vroeg, wist die eerst niet waar ik het over had, beweerde dan dat ik iets totaal anders nodig had, dat wat ik vroeg niet bestond, tot ik het uiteindelijk toch vond, en het hem toonde. "aah, ja, juist, ja dat kan inderdaad dienen" was zijn antwoord ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verkopers hebben eigen doelstellingen. In alle geval, de camper zoals geleverd lijkt wel te voldoen, het was alleen het overladen dat fout was. En dat is niet gedaan door die verkoper...
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat betreft zaken waar de mensen wel kennisvol en doelgericht zijn. Die worden zeldzaam. Een doe-het-zelf zaak die tot vorig jaar wel mijn tumbs up kreeg, heeft een nieuwe gerant, en dus nieuw personeel. De nieuwe gerant heeft gekozen voor goedkope, jonge mensen. Daar kan ik geen raad gaan vragen.... De werknemers kennen het product niet, weten het niet liggen, en zijn constant bezig met alles te herlabelen , herorganiseren , stroomlijnen en welk ander excuus dan ook om geen antwoord te moeten geven. Een andere "speciaalzaak", awel, ik heb er spijt van daar niet gereageerd te hebben op de vraag voor nieuwe werknemers. Langs de andere kant, die zaak gaat het nog een jaar of 10 goed doen, tot hun 2 mans-team op pensioen gaat. En ik zou er niet veel jaren kunnen aan breien, Ik hoop dat hun "jonge kracht" snel meekan , en het niveau kan halen van die 2 ouwe knarren.
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is totaal onrealistisch dat er zoiets bestaat als een mobilhome voor 6 personen, met een realistische hoeveelheid bagage per persoon, potten en kookgerief, paar fietsen, zes klapstoelen en buitentafel, voortent (loodzwaar meestal) binnen de limiet van 3,5 ton en voor 60.000 euro. Voor zo een laag budget kan de fabrikant toch niet anders dan vertrekken vanaf een standaard chassis lichte vrachtwagen ? Dat is al direct een gewicht handicap tgo de high end fabrikanten die een chassis maken specifiek voor opbouw tot mobilhome. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is zoiets trouwens waard om in een krant opgenomen te worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oef... we zijn er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gerry van Oudsbergen vroeg zich dat ook niet af. Nu weet hij het. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zoiets schering en inslag is, en dat verkopers nutteloze mensen zijn voor klanten, is misschien een feit, en dat het altijd beter is om uzelf te informeren is een feit. Maar zoals ik al stelde, in dat geval zijn verkopers overbodige mensen. Mocht het gros van de klanten zich informeren, dan konden winkels enorm veel kosten besparen door al hun verkopers te ontslaan, want die dienen tot niks. Dat is in de praktijk waarschijnlijk waar. Citaat:
En wat blijft er dan nog over als nut van die verkoper voor de klant ? Als ge alles zelf doet (wat inderdaad altijd het veiligste is), dan zijn die praatjesmakers enkel maar storende ruis op de lijn he. Citaat:
In de grond is het zelfs de verkoper niet eens, maar de fabrikant van dat product die een grotendeels onbruikbaar product op de markt brengt. Namelijk een camper gemaakt voor 6 personen waar je niet met 6 personen mee op reis kan als je dat "normaal" doet. Het is een camper met plaats voor 6 personen waar je met 3 - 4 personen mee op reis kan, en waar je ook nog eens 6 personen mee kan vervoeren als auto, en als slaapplaats, maar niet om een reis mee te maken. Dat is wel een heel "hybride" product. Maar de verkoper had moeten wijzen op dat hybride karakter. Je kan het als auto gebruiken voor 6 personen. Je kan er een reis mee maken met 3 - 4 personen. Maar ter plaatse kunnen er dan weer 6 personen in slapen. Kortom, de reis moet gemaakt worden met een tweede auto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de dokter verkeerde pillen voorschrijft, gaan we ook niet zeggen "jamaar die patient had maar wat beter informatie moeten inwinnen over die pillen en zijn aandoening" he. En de dokter kan ook het excuus niet gebruiken "jamaar die patient was niet heel duidelijk in wat hij wilde". Je gaat juist naar een professional omdat je het vakgebied van uw probleem niet kent, en het is aan die professional om U de goeie vragen te stellen en ervoor te zorgen dat hij uw probleem voldoende heeft begrepen om U het meest geschikte product kunnen aan te bieden he. Allez, in een ideale wereld toch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel gevallen werkt het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een bekwame verkoper hoeft helemaal geen gedachtenlezer te zijn op de simpele vraag naar een camper voor een gezin met zes personen, die weet dan welke camper geschikt zou zijn. ![]() Citaat:
Volg dan je eigen redenering maar en doe de moeite om zelf iets te leren over elke mogelijke aankoop want je kunt geen raad meer vragen aan onervaren of ongeïnteresseerde verkopers die enkel werken voor hun loonstrookje of commissie en niet om de klant te bedienen of te adviseren. Maar in het geval van de camper kemelkoop was het oplichting want de verkoper wist wel van het nodige laadvermogen maar verzweeg het om zijn commissie van de miskoop te kunnen opstrijken.
![]() |
![]() |
#139 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk wel, om het publiek te waarschuwen voor onbetrouwbare verkopers die al geen klanten advies meer geven maar de klant misleiden voor hun commissie door het belangrijk detail van laadvermogen te verzwijgen waardoor klanten veel geld verliezen door te kopen wat ze niet gevraagd hebben.
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens Micele:
Citaat:
![]()
![]() |