![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik hier al tot in den treure uitgelegd dat dat niet zo is.
Er zijn hier momenten dat er meer elektriciteit verbruikt wordt als wij niet thuis zijn dan op de momenten dat wij wel thuis zijn. En zoals ook al eerder gezegd: vanwege het capaciteitstarief en de mogelijkheid om toestellen met startuitstel te kunnen opstarten doen (of gaan ze het doen) meer en meer mensen dat tegenwoordig. De bewering dat gegevens van de digitale meter gebruikt kunnen worden om na te gaan wanneer er iemand thuis is, is volgens mij dan ook complete onzin. Er heeft hier overigens nog niemand een sluitende uitleg kunnen geven over hoe dat dan juist zou werken en "uw verbruik is anders als u thuis bent" is geen sluitende uitleg want ik heb al meermaals aangetoond dat dat niet zo is of niet zo hoeft te zijn.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men de tikklok op mijn werkt hackt, weet men precies wanneer ik daar binnenkom. En dus ook wanneer ik ongeveer terug thuis ga zijn.
Doen ze hetzelfde met de tikklok op het werk van mijn echtgenote en ze weten exact wanneer het kot hier leeg op hen staat te wachten. Niemand toetert om die reden over tikklokken. Als men de computer van de keuringscentra hackt, weet men precies wanneer ik daar met mijn auto sta aan te schuiven en ik niet thuis ben. Nog nooit heb ik om die reden iemand op keuringscentra horen mekkeren. Als men de website van de digitale wachtkamer hackt weet men precies wanneer ik bij de dokter in de wachtzaal zit en dus niet thuis ben. Ik moet de eerste nog tegenkomen die daar een probleem over maakt. Als hackers je domotica-systeem weten te hacken (bewegingssensors!!) weten ze perfect wanneer het de moment is om toe te slaan. Hoor je zelden iets over. Als men mijn booking-account hackt weet men precies wanneer ik met verlof ben. Net zo met de computer van airlines, hotelketens, airbnb, trivago,... Wordt lang niet zo over gemekkerd als over de digitale meter. Kortom; als het over hacken gaat zijn er veel meer en veel efficientere manieren om na te gaan of mensen al dan niet thuis zijn. Daar hoor je echter nooit iemand over. Maar bij de digitale meter, waar het overigens nog maar zeer twijfelachtig is of die correct aangeeft of iemand al dan niet thuis is, daar gaan we met zijn allen eens duchtig over panikeren zie! Want die meter komt van de overheid dus mogen de waarheid gerust met zijn haren trekken. Alles is goed om de mensen bang en zuur te maken. Wat een bullshit.
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meterstanden worden automatisch doorgegeven. Het is niet meer nodig dat vreemden in uw huis komen en dat je dan godbetert moet zorgen dat je thuis bent om die binnen te laten. Je kan zelf gemakkelijk inzicht krijgen in uw verbruik. Zo kan je zelf proactief kijken waar de besparingsmogelijkheden liggen. Je meter kan communiceren met apps en toestellen. Zo kan je via een dynamisch tarief je apparaten laten werken op de goedkoopste momenten. Het nadeel dat jij hier tersprake brengt is echter compleet onbestaande. Dus ja, eigenlijk weegt zowat alles daar tegen op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De onzichtbare dwangbuis van politieke, dictatoriale fascisten. Daar moet je pas bang voor zijn, een permanente staatscontrole over je hele privéleven en niet voor hackende inbrekers want dat is onwaarschijnlijk en zou ook zo voorbij zijn. De beschikbaarheid van en voldoende basisbehoeften/elektriciteit als dienst aan de bevolking is overigens niet het probleem van de burgers om op te lossen door zuinigheid maar is de plicht van de overheid/politiek die daarvoor ook vet betaald wordt. ![]() Het is onbegrijpelijk dat mensen hun privéleven, en de vrijheid om privé te doen en laten wat ze willen in hun eigen huis, niet willen beschermen en zelfs pleiten voor staatscontrole en gedragssturing door de digitale meter voor het bedrog van zuinigheid. ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voordelen? En nog zeer grote voordelen...voor wie? ![]() Voor de winst van de energieboeren en voor de roverheid die je in de tang heeft en je achteraf kan chanteren. Luisteren en gehoorzamen zult gij of we zetten je individueel in de donker en zonder nog éne kwh noodzakelijke elektriciteit! ![]() De weerleggingen van jouw zogenaamde voordelen: De vervanging van duurzame, werkende meters door gebrekkige digitale prul dat al talloze gebreken vertoonde en hersteld moest worden is al pure geldverspilling geweest, vergroot onnodig de afvalberg en is al zeer zeker niet duurzaam gebleken. Het is al jaren niet meer nodig dat er "vreemden" in uw huis komen tenzij eens om de twee jaar ter verificatie en voor de rest worden meterstanden door klanten zelf doorgegeven.....het "digitale tijdperk" weetjewel? ![]() Je moet niet, godbetert, zorgen dat je thuis bent maar je kunt zelf de afspraak regelen wanneer het voor jou past. Inzicht in verbruik hoeft ook niet, je gebruikt normaal ook maar enkel wat je nodig heb en het tijdverlies aan zinloze besparingsmogelijkheden is toch nutteloos want de prijsstijgingen liggen zelden aan een werkelijk meer-verbruik maar aan allerlei bijkomstigheden zoals distributiekosten, accijnzen en....en....en daar kan niemand en gij ook niet op besparen...betalen zult gij. ![]() Mijn meter hoeft niet te communiceren met toestellen of apps, ik zal de toestellen wel zelf bedienen en kiezen om te gebruiken wanneer ik dat nodig heb. En zoals hierboven en tot in den treure al werd aangehaald is het volkomen debiel om proberen te besparen of tijd te verliezen om de goedkoopste momenten uit te vlooien terwijl je factuur toch blijft stijgen en duurder wordt, ongeacht hoe zuinig je bent!! Overigens kost alle elektriciteit bij aankoop evenveel, elektriciteit duurder aanrekenen bij verbruik op piekuren, en dus volgens een bepaald tijdstip, is bedrog en pure diefstal voor meer bedrijfswinst. ![]() Maar ja, wie zich weer heeft laten vangen en de staat al toegang gaf in zijn huis en bemoeienis in zijn privéleven door de digitale spionmeter, die zien natuurlijk geen enkel nadeel door oogkleppen....ze zien zelfs niet dat ze zuiniger zijn maar toch meer betalen? ![]() Ik ge- en verbruik elektriciteit wanneer ik dat kies en nodig heb, niet wanneer de staat/elektriciteitsboeren/digitale spion zegt wanneer, en dat het goedkoper zou zijn maar dan uiteindelijk toch duurder is op je factuur. ![]() Voorstanders van de digitale spion beseffen zelfs niet dat ze al domme marionetten aan een touwtje geworden zijn, ze verbruiken enkel op commando elektriciteit om dan niet eens te bezuinigen en ook niet meer wanneer ze zelf willen of het nodig vinden...hoe gatachterlijk is dat wel. Ze zullen het gewenste verbruikersgedrag moeten blijven aanhouden dat de staat oplegt en controleert via de digitale spionmeter zonder nog vrij zelf te kunnen kiezen hoe ze in hun eigen privé/huis willen leven en wanneer ze elektriciteit willen ge-/verbruiken of ze kunnen af/gestraft worden. Maar soit....de fanatieke voorstanders kunnen ook niet anders want zij hebben de digitale spionmeter al binnengehaald dus is er niks meer aan te doen dan lijdzaam af te wachten wat de volgende, politieke aanslag op hun privéleven zal zijn. En blijkbaar moet er nogmaals de nadruk gelegd worden waar de verantwoordelijkheid ligt voor de nodige voorzieningen van alle basisbehoeften: De beschikbaarheid van en voorziening van voldoende basisbehoeften (elektriciteit, gas, water...) als openbare dienst aan de bevolking is niet het probleem van de burgers om op te lossen door zuinigheid maar is de plicht van de overheid/politiek die daarvoor ook vet betaald wordt. ![]() Heb je nu tegen argumenten of misschien nog meer voordelen? ![]()
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pleit voor een opt-in van het delen van jouw gegevens van de digitale gas- en elektriciteitsmeter in ruil voor een EPC-Attest.
De EPC's zijn amper of in soms gevallen zelfs een haakse indicatie van het werkelijk energieverbruik. Via de digitale meter wordt het daadwerkelijk gebruik geregistreerd. Ooit was er in België een premier die stelde dat problemen niet opgelost dienen te worden zolang ze zich niet voordoen en stelselmatig weigerde op hypothetische vragen te antwoorden. De renovatieklucht op basis van EPC ware onder het premierschap van wijlen Jean-Luc Dehaene geen waar geweest. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 november 2023 om 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Twee dagen geleden, 10 november:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Weigeraars digitale teller: oppassen, eerste proces? ![]() En wie slepen nabestaanden dan voor de rechter als een huis ontploft met dodelijke slachtoffers door een gaslek van de 'verplichte' digitale gasmeter?! Fluvius (personeel) voor de gebrekkige installatie of de fabrikant van de digitale meter voor een slecht produkt met risico op een gaslek of de politiek die de gevaarlijke digitale brol verplicht heeft?
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 12 november 2023 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, bij een analoge meter heb je vrij spel. Duizenden kW's verbruiken, niks betalen en de staat kan je niks maken... Citaat:
Dwangbuis, dictatoriaal... Het gaat hier over een meter eh? Stel dat het omgekeerd was; dat iedereen een digitale meter had en de staat zou willen omschakelen naar een analoge. Dan zou jij hier volgens mij als eerste liggen te mekkeren over het feit dat je voortaan elk jaar vreemden in je huis zou moeten binnenlaten. Dictatoriaal... ni te geloven. ![]() Citaat:
Zolang je maar betaalt. Net als je bij de bakker zoveel brood krijgt als je wilt, zolang je maar betaalt. Ik zie het probleem niet. Citaat:
Privé-leven opgeven? Net niet. Ik moet niemand meer in mijn huis binnenlaten die mij komt bespioneren. En die perfect weet wanneer ik thuis ben of niet. Het werd tijd dat deze spionnagepraktijken eindigen. Vrijheid om privé te doen en laten wat we willen? Mogen we nog altijd hoor. Ook al toeter jij elke draad op deze manier in de vernieling: je gebruikt nog steeds zoveel stroom je wil, wanneer je wil. Punt. Jou uitleg hierover is gewoon pure BS. En gedragssturing?? Kom jij van Mars ofzo? Heb jij ooit al geweten dat de staat niet aan gedagssturing doet? Ze willen diesel eruit. Ze maken diesel en taksen duurder. Pure gedragssturing. Ze willen ons doen stoppen met roken en maken sigaretten onbetaalbaar. Pure gedragssturing. Ze willen niet dat ik een jointje rook en dreigen met straffen allerhande. Pure gedragssturing. Ze willen dat ik aan't werk blijf en verminderen de werkloosuitkeringen als ik wat lang blijf doppen. Pure gedragssturing. Had jij dat echt niet door? Je wordt langs alle kanten door de staat gestuurd maar jij denkt dat dat nu pas gebeurt bij de digitale meter? Kreeg jij voordien ook niet een hogere factuur naarmate je meer verbruikte? Maar dat was geen gedragssturing? Ik heb voordien ook al van die discussies met u over dit onderwerp gehad en toen kon je ook nooit je beweringen hard maken. Hier ga je weer gewoon schaamteloos de zelfde richting op. Doemdenkerij als waarheid aanschouwen. De maatschappij zo zuur mogelijk maken. Op alles liggen mekkeren en zagen. En dan nog met argumenten die totaal geen steek houden. Ik laat de keuze aan u maar als u wederom deze draad gaat volspammen met dergelijke onzin ga ik er weer even vrolijk tegenin. Want u maakt de mensen blaasjes wijs. Meer niet.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 november 2023 om 14:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat nu weer: Demir wil plaatsing digitale meters stoppen. Het zou te duur zijn. Er zijn er al 50% geplaatst en nu is het ineens te duur.
En mag men nu vragen om terug een analoge te hebben. Wat een geknoei. Kip zonder kop. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240111_93881283 Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De tjeef van cd&v smijt anderzijds graag met 3 miljard euro, tis toch maar het geld van de belastingbetalers. ![]() En om te doen alsof er meer dan één mogelijkheid als zogenaamd voordeel van de digitale meter zou zijn, geeft deze hypocriet dan 2 keer hetzelfde als voorbeelden. ![]() Citaat:
Zijn "maandelijkse afbetalingen" zijn dus de maandelijkse afrekening van het werkelijke VERBRUIK en dat betekent dus exact hetzelfde als het dynamische contract. Zowel nva-demir als cd&v-er bothuyne reppen verder met geen woord over de krakkemikkige digitale meters die al moesten gerepareerd worden of de gevaarlijke digitale (gas)meters die kunnen lekken en ontploffingen veroorzaken, waarvoor reeds duizenden euros schade geleden werd door 36.000 digitale meters te moeten nakijken op lekkage. En als ze weten dat door de manier van maandelijkse afrekening voor het werkelijke verbruik onze energiefacturen toch zo laag mogelijk worden gehouden, waarom verplicht die vlaamse nva-regering de energieleveranciers dan niet om deze manier van facturatie standaard te maken en aan te bieden aan de hele bevolking, ook degenen met de analoge meters die nu worden gediscrimineerd?? Dergelijk systeem helpt toch om voor de bevolking de energiefactuur laag te kunnen houden? ![]() Er worden overigens helemaal geen technologische stappen achteruit gezet door een stop met de uitrol van digitale meters zoals de cd&v-er beweert en liegt, er wordt integendeel zelfs FORS bezuinigd door: 1. besparing van belastinggeld/3 miljard euro en 2. vermindering van de afvalberg door duurzame, analoge meters niet onnodig te vervangen door digitale brol en 3. het vermijden van uitval van basisbehoeften door defecte, digitale meters of storingen van het draadloze signaal, slechte stabiliteit van de verbinding, blackouts... 4. het risico op ontploffingen door lekkende digitale meters en 5. er is helemaal geen 100% procent-uitrol nodig volgens de SERV om de energienetten succesvol te digitaliseren, 6. en het belangrijkste: het vermijden van dodelijke slachtoffers en lichamelijk letsel door en bij defecten van digitale meters. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50% digitaal en voor de rest gaan ze nog altijd hun mannekes met hun zakcomputer mogen rondsturen. En hoe gaat het nu gaan met hun intelligent elektriciteisnet? Dat ging ervan uit dat men ogenblikkelijk lokale verbruiken kon meten en ze het net aansturen. En wat met het capaciteitstarief? Voor 50% wordt dat correct berekend, de andere 50% wordt er met de klak naar gegooid.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 januari 2024 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon hallucinant. Men beslist om de tellers te digitaliseren. Een perfect veraantwoorde ingreep, we zijn tenslotte in de 21ste eeuw.
En als 50% van de tellers geïnstalleerd zijn: we stoppen ermee, het was maar om te lachen. En dat van die kosten is gewoon idioot: 50% staan er al en het volledige datasysteem is operationeel. Ik vraag me af wat de werkelijke reden is.
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien iemand met een terugdraaiende teller die Jambon kent ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse digitale meter dubbel zo duur als elders in Europa
![]() De reacties onder het artikel spreken boekdelen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 januari 2024 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik in Italie woonde, was dat allemaal geen probleem, op een dag kreeg je een berichtje ja morgen geen electriciteit, en s avonds stond in het gemeenschappelijk kot nen hoop nieuwe meters te blinken. (ik spreek van bijna 20 jaar geleden nu he... ) Idem met verwarming, dat was ne wijk ergens gezet begin 2000 allemaal aan een warmtenet gekoppeld. Ge had wel maar 32 A (in totaal he , voor alles, (ge moet dan maar eens frieten proberen bakken , terwijl uw oven aan staat s'avonds als het donker is. ) ik snap dus ook niet waarom dat hier 2 x zoveel moet kosten, natuurlijk als de onderaannemer van de koppelbaas van de onderaannemer van de onderaannemer van die die het contract heeft gewonnen (of gekocht) ook nog iets moet verdienen, ja dan gaan we wel weten aan wiens poten er allemaal geld is blijven plakken. Anyway een perfect voorbeeld van amateurisme (en dat begint dan al met de wetgeving rond de terugdraaiende teller) en geld-aan-de-vingers-plakkerij van hoog niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of denk je dat fluvius aan de knopjes gaat draaien om het net aan te sturen? ![]() Ja, soms wel, door afschakelingen... ![]() Citaat:
Digitale dummies moeten natuurlijk wel blijven betalen voor hun verbruikte en gemeten piekmomenten, die worden immers automatisch doorgegeven met de digitale brol, daar geraken ze niet meer vanaf. En dat kan nog handiger worden om binnenkort ook nog taks te heffen op de oplaadmomenten van bevkes als kilometerheffing en om blackouts te vermijden, tegen de net-overbelasting van piekmomenten door het opladen, dat ze allemaal kunnen weten door de digitale spion (én dan kunnen ze ook ongehoorzame burgers, die toch laden als het niet mag, individueel afschakelen als straf.) Driedubbel gejost. Overigens: dat mensen met een analoge meter gediscrimineerd worden door dat dynamische contract voor wie een digitale meter heeft om maandelijks het werkelijke verbruik te mogen betalen, daar hoor je de digitale dummies niet over maar nu blijkt dat ze bedrogen en gejost werden nu gaan ze van hun snuit maken. Hypocrieten. Er janken nu al digitale dummies om opnieuw een analoge meter te krijgen omdat ze de leugenaars geloofden dat het verplicht was en dus ocharme gedwongen en erin geluisd werden om tegen hun wil een digitale meter te laten plaatsen. Eigen schuld, dikke bult, net zoals 800.000 vlamingen hadden ze ook kunnen weigeren....wie zn gat verbrandt zal op de blaren zitten. ![]() https://www.hln.be/auto/betalen-we-b...egen~a6edd18c/ De politiek beweert dat ze miljoenen misloopt aan inkomsten van belastingen op brandstof naarmate er meer stekkerautookes bijkomen en ter compensatie willen ze dan voor iedereen de kilometerheffing invoeren om er files mee op te lossen. ![]() Elke brandstofwagen betaalt al kilometerheffing door aan de pomp voor elke liter brandstof al per kilometer accijnzen/belastingen te betalen én ook de stekkerautookes betalen al per km via de belastingen/heffingen/btw op hun brandstof: elektriciteitsfactuur. ![]() Wij betalen zo al dubbel want zowel btw als accijnzen zijn belastingen... ![]() Maar dan hernoemen we belastingen nog maar eens als "kilometer-heffing" - maar tis allemaal hetzelfde: bedriegen en bestelen van de bevolking door politieke leugenaars.
![]() |