Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2023, 08:45   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ook hij zal wel een dezer weken/maanden in ongenade vallen.
In ongenade door de kiezer. Maar niet voor De Croo zolang Ongena zijn reet likt.
Oud 26 oktober 2023, 09:09   #122
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ook hij zal wel een dezer weken/maanden in ongenade vallen.
Zeker nu hij dingen ontkent of laat me schrijven de maatregelen die den Dweil I trof, totaal overbodig vindt.

Geen personeel tekort.
Geen tekort aan middelen.

Gewoon grove nalatigheid / grove fout.
DE CR00 met de billen bloot.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 09:11   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van Tigchelt: "fout bij parket had niets te maken met onderbezetting"

Hij is nog maar een paar dagen minister en hij haalt de regeringsmaatregel al onderuit.
De regeringk heeft meer middelen vrijgemaakt en wil er nog meer personeel opzetten.

Volgens minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open VLD) is het feit dat het uitleveringsverzoek voor de Tunesische terrorist Abdesalem Lassoued bleef liggen op het Brusselse parket niet het gevolg van een tekort aan mensen en middelen. "Dat heeft niets te maken met onderbezetting, dit is een fout."

...

Maar hoe dan ook had de fout op het parket voor Van Tigchelt "niets te maken met onderbezetting". "Er werden 31 uitleveringsverzoeken overgemaakt aan de dienst internationale samenwerking van het Brusselse parket, 30 zijn wél behandeld", zei hij. "Ik ben het niet eens met de stelling dat alles wat foutloopt het gevolg is van een tekort van mensen en middelen, integendeel."

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2023 om 09:12.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 09:41   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niemand maakt mij wijs dat het toeval is dat dossier als enige in een kast verzeilde.

Da magistraat die hiervoor verantwoordelijk is staat gekend als een crimineel, maar werkt vandaag voor de VN.

Citaat:
Minister nam ontslag, parket wordt doorgelicht, maar wat met de magistraat zelf?

Het dossier van Abdesalem Lassoued bleef liggen op het bureau van een Brusselse magistraat. Wat hangt hem nu boven het hoofd?
https://www.demorgen.be/nieuws/minis...zelf~b84ffb20/

Er bestaat in België geen wet die toelaat om magistraten te vervolgen.
En ik heb nog NIEMAND in de regering De Croo naar zo'n wet horen vragen.
Oud 26 oktober 2023, 13:08   #125
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand maakt mij wijs dat het toeval is dat dossier als enige in een kast verzeilde...
Ik geloof ook niet in 'een foutje', het gebeurt te vaak dat criminelen geen strobreed in de weg gelegd worden door het gerecht.
Medeplichtigen op hoge postjes?
Oud 26 oktober 2023, 13:36   #126
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik geloof ook niet in 'een foutje', het gebeurt te vaak dat criminelen geen strobreed in de weg gelegd worden door het gerecht.
daar geloof ik ook meer en meer in, die gasten raken op een of andere manier in iets betrokken en vergeten dan data op een papier te zetten of hun handtekening te plaatsen, procedurefout en het vriendje in kwestie loopt vrijuit buiten.

nu ook weer 30 keer loopt dat goed en net bij die ene niet, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 14:30   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
daar geloof ik ook meer en meer in, die gasten raken op een of andere manier in iets betrokken en vergeten dan data op een papier te zetten of hun handtekening te plaatsen, procedurefout en het vriendje in kwestie loopt vrijuit buiten.

nu ook weer 30 keer loopt dat goed en net bij die ene niet, ...
Het is zoals betrokken geraken bij de drugshandel. Wie zich één keer laat verleiden met een meevallertje zit er voorgoed aan vast.
Oud 26 oktober 2023, 17:39   #128
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ons gerecht is zo krom als een Russische sikkel.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 19:04   #129
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

EIgenlijk,als ik dat lees in de door een medeforummer geposte link naar een artikel in de Morgen KON het nog steeds niet dat een stuk langer dan zes maanden blijft haperen gezien er twee maal per jaar een soort" controleronde" is om exact dit te vermijden....

Maar gezien de onderbezetting en onderfinanciering ,en het gebrek aan een korpschef,(en als je dat niet geloofd vertellen we nog wat anders)is die controleronde dit voorjaar niet doorgegaan.........

Er stierven hierdoor ,kort geleden, mensen....Maar in de praktijk is Justitie niet aansprakelijk noch sanctioneerbaar.......

We hebben een klasse onaantastbaren in Belgie mensen .We mogen stemmen op wie of wat we willen,hunne excellenties van de Ordos Justitia staan daar boven.....

Laatst gewijzigd door kelt : 26 oktober 2023 om 19:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 21:41   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
EIgenlijk,als ik dat lees in de door een medeforummer geposte link naar een artikel in de Morgen KON het nog steeds niet dat een stuk langer dan zes maanden blijft haperen gezien er twee maal per jaar een soort" controleronde" is om exact dit te vermijden....

Maar gezien de onderbezetting en onderfinanciering ,en het gebrek aan een korpschef,(en als je dat niet geloofd vertellen we nog wat anders)is die controleronde dit voorjaar niet doorgegaan.........

Er stierven hierdoor ,kort geleden, mensen....Maar in de praktijk is Justitie niet aansprakelijk noch sanctioneerbaar.......

We hebben een klasse onaantastbaren in Belgie mensen .We mogen stemmen op wie of wat we willen,hunne excellenties van de Ordos Justitia staan daar boven.....
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 18:34   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Met dank aan de politiek die hen op "democratische wijze" benoemt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be