![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan slapen met een 100x is het slechtste dat ge kunt doen!!!
Whales hebben massaal afgenomen. Maar als BTC daardoor alsnog de 40K haalt, zal dat de sterkte van die coin bewijzen. En de geanticipeerde bull run eens zo hard onderstrepen. Hierop kijk ik misschien wel enkele dagen, met panische doodsangsten.
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu -200 pnl.
Maar komt van -270. Was ook stom om er in mee te gaan als het volume zo af nam. Maar tegelijk weten we niet hoe sterk BTC weerstand zal bieden in deze tijd. Als het goed gaat, heb ik meer dan 1K rendement, dus dat negatieve moet je erbij nemen. Maar ik zal het wellicht wel sluiten voor ie 40K zou halen. Of bankroet gaan, ik realiseer niets en laat indien nodig liquideren. Dit moet hem worden mensen. 50 euro werden er 100, laat 200 nu 1000 worden. Mammon!
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is onder de 37K gezakt, ik ben zelfs zo zot geweest bij te kopen.
Waarom? Hij biedt goede weerstand en ik geloof er in dat we eind deze maand/midden december op 40K komen. Dan heb ik in 2 trades meer dan 1000 euro behaald. Opgestart met short, overgeschakeld op long = 2. Maar het is nu wel een beetje gokken geweest omdat BTC evengoed kan terugvallen naar 35K. Momenteel beweegt ie naar 37,5K. Maar ik wil 40K en nu de meeste afnames al gebeurde, zal die normaliter op 38K niet meer mogen terugvallen. En miners moeten ook ff stoppen, hoewel die ook aan kerstmis denken.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 11 november 2023 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zie ook hoe hij weet omhoog te komen bij een afnemend volume. Opgestaan met paniscbe doodsangsten, nu wel meer vertrouwen.
37500 dollar vandaag zou mijn vertrouwen meer voeden. De low mag echt niet richting 36K gaan
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geliquideerd. 50 euro verloren.
Terug van 0 beginnen met 100 euro. Waarom was ik zo lomp om op long te gaan als de grafiek duidelijk aangaf short te gaan? Dat was zeer stom van mij. Ik ben ne swingtrader en 1 fout/verandering kostte me alles...
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je beter leert pokeren, de kansen zijn beter berekenbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Succes!!
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe lang houdt een mens dat vol? Elke dag panische doodsangsten doorstaan?
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je mag je verliezen van de afgelopen 5 jaar in rekening brengen.
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan moet je wel terug verkopen (uitschalen) tijdens de run naar boven. Als je wacht tot de koersen dalen dan riskeer je jezelf te blokkeren in je positie. Niet iedereen kan verkopen aan hetzelfde niveau en zonder koopvolume van mensen die de dip willen kopen, kan de koers alleen maar kelderen en zie je je ongerealiseerde winst verdampen. Een koers naar een hoger niveau tillen vraagt koopdruk. Maar zelfs zonder extra verkoopdruk zal een koers bij het kelderen van de koopdruk altijd zakken. Belangrijk is het inschatten van de liquiditeit. Hoe lager de liquiditeit en dus te meer je zelf impact hebt op de koers, des te hoger het risico dat je geblokkeerd wordt en je rekening moet houden met slippage (het verschil tussen de koers waar je order gefilled wordt vs de koers dat je voor ogen had. Dit is zeker het geval mij marktorders. En wees er op beducht dat bij stops met een limiet de koers er kan doorzakken zonder je closing order te triggeren, laat staan te fillen.
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Stel je hebt een sociale wijk met 50 identieke woningen die elk 200k waard zijn. Nu is er (om welke reden ook) een woning tegen 500k verkocht. Theoretisch is uw woning dan ook 500k waard (de laatst verhandelde prijs), maar om dat te verzilveren zal je toch ook een koper moeten vinden die ook 500k op tafel wil leggen. Als dan ineens het nieuws rondgaat dat alle gronden vervuild zijn en de funderingen verzakken, zoek dan maar een koper ook al staat de laatste prijs nog altijd op 500k.
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dan beter inschalen met de richting mee. Je verliezen zijn dan veel kleiner en je profiteert toch nog altijd van bewegingen met veel momentum. Vergeet niet, van de ideale groei van een portfolio is het niveau waar je instapt slechts voor 10% verantwoordelijk. Waar je uitstapt 30% en de rest (60%) wordt bepaald door HOEVEEL (je inzet). Hoeveel je inzet wordt bepaald door hoeveel je bereidt bent te verliezen op je volgende trade. Stel dat je $1000 in portfolio hebt en je bent bereidt 10% te verliezen op je volgende trade. Het instrument handelt op $100 en je hebt uw stop op $95 gezet. Dan mag je 100/5 = 20 eenheden van het instrument verhandelen. Maar als je een drawdown hebt van 10 trades, dan ben je alsnog alles kwijt. Ik zou eens googelen op termen als expectancy, optimal f, risk of ruin, drawdown, ... en dan zal je zien dat een leverage van 100 pure waanzin is en de kans dat je alles (vroeger dan later) verspeelt 100% is.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste denken dat je bij een koers van 1 dollar voor een coin sowieso 1 dollar krijgt. Die zien de koers als iets vaststaand, niet als iets dat door de laatste transactie is bepaald. Ik heb zo'n collega gehad die een tijdje massa's nieuwe coins kocht. Met de miljoenen. Met het idee; als die wat stijgen verdien ik massa's geld. Tot bleek dat dat toch niet zo simpel was want hoewel er hier en daar een enkeling was die veel geld voor een paar coins wou geven; er was geen kat die die prijs voor zijn miljoenen coins wou neerleggen. Mensen bekijken coins, aandelen,... als brood. Dat ligt voor €2,5 bij de bakker dus koop je zoveel brood als je wil voor die prijs. En dat klopt natuurlijk niet. Nu, voor mij niet gelaten maar ik maak me zorgen om mensen als Cufi want ik heb er zo al veel zien passeren. En over het algemeen spelen die een paar honderd euro kwijt en stoppen ze ermee. Maar ik ken er ook die bij familie geld gingen lenen omdat die coins schijnbaar een onuitputtelijke geldbron vormden. Het geld stroomde binnen. Poepsimpel. Hoera!! Voor zolang het duurt... En dan die fabeltjes dat je de prijs kan voorspellen aan de hand van grafieken... ALsof de kopers en de verkopers gaan bieden en laten naargelang die grafiek... Er zijn momenten dat dat lukt maar laat je niet overhalen om te geloven dat dat altijd zo werkt want dat krijg je op je neus. Niets is zo onvoorspelbaar als coins. Ook al lijken ze op bepaalde momenten perfect voorspelbaar.
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs dacht ik hetzelfde toen men het over een meteoor ofzo had die voor miljarden aan goud zou bevatten. Elke inwoner op aarde zoveel miljoen.
Toen dacht ik ook al: weet die journalist echt niet beter? Wie gaat er nog €2000 voor een ounce goud geven als het met de tonnen tegelijk uit zo'n meteoor komt? Het principe is zo simpel en toch zijn er zo weinig mensen die het begrijpen...
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
Bij liquide instrumenten waar bij elke tick voldoende bied en laat-volumes zijn kan je vrij zeker zijn van een fill dicht bij de laatste transactie. Citaat:
Ik schuw leverage niet, maar enkel bij heel liquide instrumenten (zoals futures op de S&P500, ...). Maar van coins, meme-stocks, NFT's en al de andere rommel blijf ik af.
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Als het aanbod plots de vraag met een veelvoud overtreft, dan keldert de prijs.
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom ook dat De Beers zijn diamanten niet massaal op de markt gooit en met ‘mondjesmaat’ verkoopt.
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
50 euro in bijna 500 veranderen en dan kwam hoogmoed voor de val. Volgende keer beter risicobeheer en maximum met 20% aan leverage doen. Nu ik met 100 dollar heropstart, ga ik genoegen nemen met 20 per dag. Eens 200 dollar, met 40 dollar per dag enzovoort.
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er maar vraag is naar 1000 coins en gij komt er pas na die 1000 bij, verkoopt ie ze niet. Maar ik trade natuurlijk geen coins (per seconde/minuut) waar amper volume circuleert he. As daar veel circulatie is, zijt ge die toch meestal kwijt, eens die de verkoopprijs haalt of er boven gaat? En anders market sell he ![]()
![]() |