Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2024, 14:34   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom verspreiden IDF soldaten zelf de leuk bedoelde filmpjes met vernederde Palestijnen?

Israeli soldiers have been posting what can only be described as snuff videos on social media platforms. In the videos, soldiers can be seen – often gleefully – committing war crimes against Palestinians.

https://www.aljazeera.com/opinions/2...nocide-in-gaza
Omdat de Hamasianen dat ook doen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 14:47   #122
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom verspreiden IDF soldaten zelf de leuk bedoelde filmpjes met vernederde Palestijnen?

Israeli soldiers have been posting what can only be described as snuff videos on social media platforms. In the videos, soldiers can be seen – often gleefully – committing war crimes against Palestinians.

https://www.aljazeera.com/opinions/2...nocide-in-gaza
Een heel simpele reden zou kunnen zijn, dat er eigen familieleden, vrienden of kameraden van die IDF-soldaten onder de gegijzelden of gesneuvelden zit, plus de druk waaronder soldaten zitten bij het voeren van een grondoorlog (vergeet even aan wiens kant men staat). Daar hoeft het niet te verbazen dat bij sommigen de stoppen dan doorslaan. Is het een toonbeeld van beheersing en decorum? Absoluut niet. Is het in zo een situatie begrijpelijk? Zeker wel.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 15:03   #123
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Daar hoeft het niet te verbazen dat bij sommigen de stoppen dan doorslaan. Is het een toonbeeld van beheersing en decorum? Absoluut niet. Is het in zo een situatie begrijpelijk? Zeker wel.
Vind je het ook begrijpelijk dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 15:31   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind je het ook begrijpelijk dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd?
Daar is niks mis mee. Maar dan moet men daar ook de gevolgen van bijnemen he.

Kijk, in het I-P spel is er niks "moreel fout". Dit is gewoon een dynamiek, meer niet. De vraag is in welke mate Palestijnen denken dat door hun keuzes de dynamiek die ontstaat hen voordeel zou brengen, dat is niet helemaal evident.
Maar ook van Israel kan men die vraag stellen: zonder totale uitroeiing van Palestijnen halen zij ook niet veel voordeel binnen. Dus waarom zo treuzelen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 16:45   #125
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar is niks mis mee. Maar dan moet men daar ook de gevolgen van bijnemen he.

Kijk, in het I-P spel is er niks "moreel fout". Dit is gewoon een dynamiek, meer niet. De vraag is in welke mate Palestijnen denken dat door hun keuzes de dynamiek die ontstaat hen voordeel zou brengen, dat is niet helemaal evident.
Maar ook van Israel kan men die vraag stellen: zonder totale uitroeiing van Palestijnen halen zij ook niet veel voordeel binnen. Dus waarom zo treuzelen ?
Cynisch. Maar niet incorrect.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 januari 2024 om 16:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 18:20   #126
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is al gebeurd op 7 oktober, weet je wel.

Laat ons zeggen dat Hamas zelf eerst de grens heeft geplaatst (met goedkeuring van de Palestijnen!) en dan de oorlog verklaard, in de oorlog die komt kun je dan eigenlijk alles verwachten, zeker als die lang duurt. In WOII hebben wij massa’s burgers gebombardeerd, soldaten gemarteld en geëxecuteerd, na een tijdje verdwijnen alle beperkingen.

Mij kan het niets meer schelen wat er met de Palestijnen gebeurt en zeker niet de Hamassers. Het is gedaan, voorbij, over. Ooit was ik nog pro Palestina maar nu weet ik te veel en is er teveel gebeurd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 19:14   #127
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is al gebeurd op 7 oktober, weet je wel.

Laat ons zeggen dat Hamas zelf eerst de grens heeft geplaatst (met goedkeuring van de Palestijnen!) en dan de oorlog verklaard, in de oorlog die komt kun je dan eigenlijk alles verwachten, zeker als die lang duurt. In WOII hebben wij massa’s burgers gebombardeerd, soldaten gemarteld en geëxecuteerd, na een tijdje verdwijnen alle beperkingen.

Mij kan het niets meer schelen wat er met de Palestijnen gebeurt en zeker niet de Hamassers. Het is gedaan, voorbij, over. Ooit was ik nog pro Palestina maar nu weet ik te veel en is er teveel gebeurd.
Verkrachting is een wapen. Het is afhankelijk van hoe het gebruikt wordt.

In WO 2 hebben we 2 prachtige voorbeelden.
De routineverkrachting van Duitse vrouwen door de "bevrijdende" Sovjet soldaten, die daar bevel toe gekregen hadden van Generaal Zhukov.

Franse Goumiers, irregulaire Marokkaanse infanterietroepen, die tijdens de "bevrijding" van Italië toelating kregen van een Franse generaal om zich gedurende 50 uur te laten gaan in een orgie van plundering en verkrachting.

ja hoor, ik hoor hier al enkele stemmen jodelen "Jamaar, de Nazi's deden dat ook". Maar in tegenstelling tot er bevel toe geven, wou de nazi leiding niet dat de manschappen zich inlieten met "minderwaardige vrouwen", en verkrachting van Arische vrouwen werd zwaar bestraft in vele gevallen.
Een stukje minder gekende historie.
En ja, ik heb weet van de (SS)bordelen, waarbij alleen gezonde "minderwaardige" wegwerpvrouwen/meisjes aangeboden werden. Ge wil uw bendeleden toch geen extra pikant cadeau geven zeker?
Maar da's vergelijkbaar met het pittige feitje dat binnen de Islam alleen moslima's verkracht kunnen worden.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2024 om 19:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 20:31   #128
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor zover heb ik nog niet gehoord over systematische verkrachtingen en gruwelijkheden van de Israelische soldaten zoals de Gazanen op 7 october.

Dat Israel nu een oorlog voert is normaal maar ik zie ze nog niet massaal op de Gaza vrouwen kruipen en hun de buik opensnijden en de tetten afsnijden om er voetbal mee te spelen.

Als ze vieren dat ze tunnels kunnen opblazen vind ik dat dood normaal. Het is Gaza die deze oorlog begonnen is niet Israel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2024, 21:38   #129
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
IDF-vrouwen? Het waren wel burgers. Niks te IDF-vrouwen. En daarbij komt nog kijken dat wat Hamas gedaan heeft (en ze hebben deze oorlog met al zijn gruwelen zelf gestart, en dat hun bevolking hen niets kan schelen, is ook een feit) om vele malen gruwelijker is dan wat het Israëlische leger gedaan heeft. Israëlische soldaten zijn zich nooit aan zulke beestachtigheden te buiten gegaan als een fixe regel, en indien er hier en daar eentje toch over de schreef ging, werd dat meestal meedogenloos vervolgd door de Israëlische justitie. Ik heb nog nooit één enkele palestijn, moslim of linkse gutmensch de gruweldaden van Hamas ook maar fluisterend horen of zien veroordelen, laat staan dat er ook maar één van die terroristen door een eigen "gerecht" daarvoor heeft moeten terechtstaan. Integendeel: palestijnen, moslims en linksen juichen het toe als "verzetsdaad" en "heldendaad", en de terroristen in kwestie (of hun familie) worden door de PA in Ramallah uitbetaald (ineens kunnen Ramallah en Gaza wel samenwerken...). Dus nee, de situaties zijn niet vergelijkbaar:

1. Israëlische soldaten (als die foto's al echt zijn, het lijkt me eerder een slechte fotoshop door communistische of islamitische propagandisten) gaan zich eens te buiten door opgekropte woede, frustratie (vanwege vermoorde, verkrachte, gegijzelde of gesneuvelde familieleden), en dat is weliswaar niet goed te keuren, maar niemand is perfect.
2. Moslimterroristen gaan zich als fixe regel in hun strategie en geloof te buiten op de meest beestachtig mogelijke wijze. De enige reden waarom ze dat gelukkig niet met regelmaat van de klok doen, is omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet zouden willen - ik verwijs naar het interview van Dr. Ghazi Hammad, een Hamas-kopstuk, met de Libanese televisie in november laatstleden - de link heb ik al vaker gepost: ze gaan het een tweede, derde en vierde keer doen tot ze elke Joodse aanwezigheid volkomen van palestijnse "landen" (ja, in het meervoud, de megalomaan) hebben uitgeroeid.

Conclusie: het is zonder meer mogelijk voor de één meer begrip opbrengen dan voor de ander. U doet dat trouwens ook: u heeft, naar uw posts te oordelen veel begrip voor die arme palestijnen, terwijl de Israëlis u compleet gestolen kunnen blijven. Mij niet gelaten, het is uw goede recht, en u heeft er uw redenen voor. En voor hetzelfde geld kan ik precies omgekeerd redeneren. Het is mijn goede recht en ik heb er mijn redenen voor.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 januari 2024 om 21:57.
Oud 24 januari 2024, 23:29   #130
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IDF-vrouwen? Het waren wel burgers. Niks te IDF-vrouwen. En daarbij komt nog kijken dat wat Hamas gedaan heeft (en ze hebben deze oorlog met al zijn gruwelen zelf gestart, en dat hun bevolking hen niets kan schelen, is ook een feit) om vele malen gruwelijker is dan wat het Israëlische leger gedaan heeft. Israëlische soldaten zijn zich nooit aan zulke beestachtigheden te buiten gegaan als een fixe regel, en indien er hier en daar eentje toch over de schreef ging, werd dat meestal meedogenloos vervolgd door de Israëlische justitie. Ik heb nog nooit één enkele palestijn, moslim of linkse gutmensch de gruweldaden van Hamas ook maar fluisterend horen of zien veroordelen, laat staan dat er ook maar één van die terroristen door een eigen "gerecht" daarvoor heeft moeten terechtstaan. Integendeel: palestijnen, moslims en linksen juichen het toe als "verzetsdaad" en "heldendaad", en de terroristen in kwestie (of hun familie) worden door de PA in Ramallah uitbetaald (ineens kunnen Ramallah en Gaza wel samenwerken...). Dus nee, de situaties zijn niet vergelijkbaar:

1. Israëlische soldaten (als die foto's al echt zijn, het lijkt me eerder een slechte fotoshop door communistische of islamitische propagandisten) gaan zich eens te buiten door opgekropte woede, frustratie (vanwege vermoorde, verkrachte, gegijzelde of gesneuvelde familieleden), en dat is weliswaar niet goed te keuren, maar niemand is perfect.
2. Moslimterroristen gaan zich als fixe regel in hun strategie en geloof te buiten op de meest beestachtig mogelijke wijze. De enige reden waarom ze dat gelukkig niet met regelmaat van de klok doen, is omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet zouden willen - ik verwijs naar het interview van Dr. Ghazi Hammad, een Hamas-kopstuk, met de Libanese televisie in november laatstleden - de link heb ik al vaker gepost: ze gaan het een tweede, derde en vierde keer doen tot ze elke Joodse aanwezigheid volkomen van palestijnse "landen" (ja, in het meervoud, de megalomaan) hebben uitgeroeid.

Conclusie: het is zonder meer mogelijk voor de één meer begrip opbrengen dan voor de ander. U doet dat trouwens ook: u heeft, naar uw posts te oordelen veel begrip voor die arme palestijnen, terwijl de Israëlis u compleet gestolen kunnen blijven. Mij niet gelaten, het is uw goede recht, en u heeft er uw redenen voor. En voor hetzelfde geld kan ik precies omgekeerd redeneren. Het is mijn goede recht en ik heb er mijn redenen voor.
een hoop woordenbrei maar nergens lees ik het antwoord op de vraag of je het begrijpelijk vindt dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd?
En dan mag je IDF uitbreiden naar Israelische vrouwen (alhoewel veel vrouwelijke gijzelaars actief waren in de IDF) als dat nog iets verandert voor je.
Oud 25 januari 2024, 15:32   #131
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Israëlische autoriteiten veranderen gevangenis Negev ‘in hel’
De Palestijnse Commissie voor Gevangenen- en Ex-Gevangenenzaken zegt dat de Israëlische autoriteiten hun greep op gedetineerden in de Negev-gevangenis aanscherpen, waardoor hun leven een “ondraaglijke hel” wordt.

In een verklaring zei de commissie dat “de onderdrukkende maatregelen van de Israëlische bezetting tegen de gevangenen in de Negev-woestijngevangenis het leven ellendiger, wreder en angstiger maken in het licht van de strikte veiligheidsmaatregelen die na 7 oktober aan de gevangenen zijn opgelegd”.

Het voegde eraan toe dat het gevangenisbestuur “opzettelijk” de elektriciteit en het water voor verschillende perioden heeft afgesloten en ook de gevangenen van de buitenwereld heeft geïsoleerd, de voedselvoorraden heeft verwijderd en de maaltijden heeft verminderd,
Oud 25 januari 2024, 16:17   #132
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Palestijnse Commissie voor Gevangenen- en Ex-Gevangenenzaken zegt dat de Israëlische autoriteiten hun greep op gedetineerden in de Negev-gevangenis aanscherpen, waardoor hun leven een “ondraaglijke hel” wordt.

In een verklaring zei de commissie dat “de onderdrukkende maatregelen van de Israëlische bezetting tegen de gevangenen in de Negev-woestijngevangenis het leven ellendiger, wreder en angstiger maken in het licht van de strikte veiligheidsmaatregelen die na 7 oktober aan de gevangenen zijn opgelegd”.

Het voegde eraan toe dat het gevangenisbestuur “opzettelijk” de elektriciteit en het water voor verschillende perioden heeft afgesloten en ook de gevangenen van de buitenwereld heeft geïsoleerd, de voedselvoorraden heeft verwijderd en de maaltijden heeft verminderd,
Jaja.

Nog een concentratiekamp zeker?
Oud 25 januari 2024, 18:16   #133
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oei oei, ze hebben den elentriek afgesloten, wat een nazies.

Die Hamas durft wel zeg, zelf gijzelaars houden waaronder nog babies en dan zitten zagen.
Oud 25 januari 2024, 21:39   #134
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat had je verwacht? Dat Israël die gevangenen zou verwelkomen met gebakjes, koffie, bloemen, kaarsjes, stoepkrijt en het zingen van Kumbaja?
Je lijkt te “vergeten” wie met dit conflict op 07/10 begonnen is. Je zou met jouw antisemitisme best ophouden.
Oud 25 januari 2024, 22:29   #135
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
een hoop woordenbrei maar nergens lees ik het antwoord op de vraag of je het begrijpelijk vindt dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd?
En dan mag je IDF uitbreiden naar Israelische vrouwen (alhoewel veel vrouwelijke gijzelaars actief waren in de IDF) als dat nog iets verandert voor je.
Waarom mag ik IDF uitbreiden naar Israëlische vrouwen? Betekent dat dat ik Hamas ook mag uitbreiden naar Gazaanse vrouwen?

U spreekt trouwens precies zoals een Hamas-geestelijke. Die vond ook dat er in Israël geen onschuldige kinderen zijn, het zijn allemaal zionistische misdadigers in wording, en dus schuldig vanaf de geboorte. Hetzelfde patroon in uw uitbreiding van IDF naar Israëlische vrouwen.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 januari 2024 om 22:32.
Oud 25 januari 2024, 22:53   #136
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die Hamas durft wel zeg, zelf gijzelaars houden waaronder nog babies en dan zitten zagen.
Het is hier HAARETZ dat "zaagt".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat had je verwacht? Dat Israël die gevangenen zou verwelkomen met gebakjes, koffie, bloemen, kaarsjes, stoepkrijt en het zingen van Kumbaja?
Ook een voorstander van waterboarden neem ik aan?

Citaat:
Waarom mag ik IDF uitbreiden naar Israëlische vrouwen? Betekent dat dat ik Hamas ook mag uitbreiden naar Gazaanse vrouwen?

U spreekt trouwens precies zoals een Hamas-geestelijke. Die vond ook dat er in Israël geen onschuldige kinderen zijn, het zijn allemaal zionistische misdadigers in wording, en dus schuldig vanaf de geboorte. Hetzelfde patroon in uw uitbreiding van IDF naar Israëlische vrouwen.
Je blijft er omheen draaien he?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 januari 2024 om 22:54.
Oud 25 januari 2024, 23:23   #137
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Je blijft er omheen draaien he?

Ik ben zelfs heel direct. Uw vraag is niet serieus, om de simpele reden dat u de gijzelaars en Israelische vrouwen automatisch als IDF beschouwt.
Oud 26 januari 2024, 07:43   #138
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is hier HAARETZ dat "zaagt"
Je zei dat het de Palestijns ministerie voor gevangenen was die zaagde. Die moeten ergens toch beseffen hoe debiel hun gezaag is in de huidige situatie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mini...Oslo%20Accords.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 januari 2024 om 07:44.
Oud 26 januari 2024, 07:48   #139
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja
Oud 26 januari 2024, 09:15   #140
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar uw eigen schrijven is het iets heel anders.
Citaat:
Citaat:
Neen, waarom die moeite doen?
Om "geheimen" van de vijand te pakken te krijgen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be