![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je het ook begrijpelijk dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, in het I-P spel is er niks "moreel fout". Dit is gewoon een dynamiek, meer niet. De vraag is in welke mate Palestijnen denken dat door hun keuzes de dynamiek die ontstaat hen voordeel zou brengen, dat is niet helemaal evident. Maar ook van Israel kan men die vraag stellen: zonder totale uitroeiing van Palestijnen halen zij ook niet veel voordeel binnen. Dus waarom zo treuzelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 januari 2024 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen dat Hamas zelf eerst de grens heeft geplaatst (met goedkeuring van de Palestijnen!) en dan de oorlog verklaard, in de oorlog die komt kun je dan eigenlijk alles verwachten, zeker als die lang duurt. In WOII hebben wij massa’s burgers gebombardeerd, soldaten gemarteld en geëxecuteerd, na een tijdje verdwijnen alle beperkingen. Mij kan het niets meer schelen wat er met de Palestijnen gebeurt en zeker niet de Hamassers. Het is gedaan, voorbij, over. Ooit was ik nog pro Palestina maar nu weet ik te veel en is er teveel gebeurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In WO 2 hebben we 2 prachtige voorbeelden. De routineverkrachting van Duitse vrouwen door de "bevrijdende" Sovjet soldaten, die daar bevel toe gekregen hadden van Generaal Zhukov. Franse Goumiers, irregulaire Marokkaanse infanterietroepen, die tijdens de "bevrijding" van Italië toelating kregen van een Franse generaal om zich gedurende 50 uur te laten gaan in een orgie van plundering en verkrachting. ja hoor, ik hoor hier al enkele stemmen jodelen "Jamaar, de Nazi's deden dat ook". Maar in tegenstelling tot er bevel toe geven, wou de nazi leiding niet dat de manschappen zich inlieten met "minderwaardige vrouwen", en verkrachting van Arische vrouwen werd zwaar bestraft in vele gevallen. Een stukje minder gekende historie. En ja, ik heb weet van de (SS)bordelen, waarbij alleen gezonde "minderwaardige" wegwerpvrouwen/meisjes aangeboden werden. Ge wil uw bendeleden toch geen extra pikant cadeau geven zeker? Maar da's vergelijkbaar met het pittige feitje dat binnen de Islam alleen moslima's verkracht kunnen worden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 januari 2024 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover heb ik nog niet gehoord over systematische verkrachtingen en gruwelijkheden van de Israelische soldaten zoals de Gazanen op 7 october.
Dat Israel nu een oorlog voert is normaal maar ik zie ze nog niet massaal op de Gaza vrouwen kruipen en hun de buik opensnijden en de tetten afsnijden om er voetbal mee te spelen. Als ze vieren dat ze tunnels kunnen opblazen vind ik dat dood normaal. Het is Gaza die deze oorlog begonnen is niet Israel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
1. Israëlische soldaten (als die foto's al echt zijn, het lijkt me eerder een slechte fotoshop door communistische of islamitische propagandisten) gaan zich eens te buiten door opgekropte woede, frustratie (vanwege vermoorde, verkrachte, gegijzelde of gesneuvelde familieleden), en dat is weliswaar niet goed te keuren, maar niemand is perfect. 2. Moslimterroristen gaan zich als fixe regel in hun strategie en geloof te buiten op de meest beestachtig mogelijke wijze. De enige reden waarom ze dat gelukkig niet met regelmaat van de klok doen, is omdat ze het niet kunnen, niet omdat ze het niet zouden willen - ik verwijs naar het interview van Dr. Ghazi Hammad, een Hamas-kopstuk, met de Libanese televisie in november laatstleden - de link heb ik al vaker gepost: ze gaan het een tweede, derde en vierde keer doen tot ze elke Joodse aanwezigheid volkomen van palestijnse "landen" (ja, in het meervoud, de megalomaan) hebben uitgeroeid. Conclusie: het is zonder meer mogelijk voor de één meer begrip opbrengen dan voor de ander. U doet dat trouwens ook: u heeft, naar uw posts te oordelen veel begrip voor die arme palestijnen, terwijl de Israëlis u compleet gestolen kunnen blijven. Mij niet gelaten, het is uw goede recht, en u heeft er uw redenen voor. En voor hetzelfde geld kan ik precies omgekeerd redeneren. Het is mijn goede recht en ik heb er mijn redenen voor.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 24 januari 2024 om 21:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan mag je IDF uitbreiden naar Israelische vrouwen (alhoewel veel vrouwelijke gijzelaars actief waren in de IDF) als dat nog iets verandert voor je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israëlische autoriteiten veranderen gevangenis Negev ‘in hel’
De Palestijnse Commissie voor Gevangenen- en Ex-Gevangenenzaken zegt dat de Israëlische autoriteiten hun greep op gedetineerden in de Negev-gevangenis aanscherpen, waardoor hun leven een “ondraaglijke hel” wordt. In een verklaring zei de commissie dat “de onderdrukkende maatregelen van de Israëlische bezetting tegen de gevangenen in de Negev-woestijngevangenis het leven ellendiger, wreder en angstiger maken in het licht van de strikte veiligheidsmaatregelen die na 7 oktober aan de gevangenen zijn opgelegd”. Het voegde eraan toe dat het gevangenisbestuur “opzettelijk” de elektriciteit en het water voor verschillende perioden heeft afgesloten en ook de gevangenen van de buitenwereld heeft geïsoleerd, de voedselvoorraden heeft verwijderd en de maaltijden heeft verminderd, |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een concentratiekamp zeker?
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei oei, ze hebben den elentriek afgesloten, wat een nazies.
Die Hamas durft wel zeg, zelf gijzelaars houden waaronder nog babies en dan zitten zagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je lijkt te “vergeten” wie met dit conflict op 07/10 begonnen is. Je zou met jouw antisemitisme best ophouden.
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
U spreekt trouwens precies zoals een Hamas-geestelijke. Die vond ook dat er in Israël geen onschuldige kinderen zijn, het zijn allemaal zionistische misdadigers in wording, en dus schuldig vanaf de geboorte. Hetzelfde patroon in uw uitbreiding van IDF naar Israëlische vrouwen.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 januari 2024 om 22:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vind je het ook begrijpelijk dat uit dezelfde emoties IDF vrouwen worden verkracht en vernederd? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 januari 2024 om 22:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Ik ben zelfs heel direct. Uw vraag is niet serieus, om de simpele reden dat u de gijzelaars en Israelische vrouwen automatisch als IDF beschouwt.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zei dat het de Palestijns ministerie voor gevangenen was die zaagde. Die moeten ergens toch beseffen hoe debiel hun gezaag is in de huidige situatie.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mini...Oslo%20Accords. Citaat:
Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 januari 2024 om 07:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar uw eigen schrijven is het iets heel anders.
Citaat:
Citaat:
Om "geheimen" van de vijand te pakken te krijgen?
![]() |