![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Boeren blokkeren E19. Mag dat? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 43,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 50,00% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik weet is dat er massaal overheidssubsidies zijn voor de boeren en dat die voor mij ALLEMAAL afgeschaft mogen worden. Wist ge dat CAP 33% van het EU budget (55Mj€) uitmaakt? Echt fucking crazy. De boeren mogen echt een paar toontjes lager zingen. Er is geen enkele sector die zoveel overheidssteun krijgt dan landbouw...
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komt dan nog bij dat een hoop burgers daarin niet consequent is met zichzelf. Vandaag de duim opsteken naar de protesterende boeren en morgen voor je vlees, groenten en fruit naar de supermarkt met de scherpste prijzen gaan. Dat soort dingen.
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wordt gewoon horendol van de economische ongeletterdheid van de categorie ondernemers die boeren zijn. Als mensen de prijs niet willen betalen voor producten die u meer kosten om te fabriceren, ja jongens, dan moet ge die niet produceren. Zo die kleuterlogica -die dan nog eens getolereerd wordt- daar word ik echt horendol van. Ik ga ook eens iets produceren waarvoor klanten minder willen betalen dan het kost om het te maken en dan komen zagen bij de overheid dat ze moeten bijleggen.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 31 januari 2024 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Méér mestkevers, misschien?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door corona hebben we met eigen ogen gezien hoe we voor belangrijke zaken toch beter niet helemaal van het buitenland afhangen. Niet dat we helemaal zelfvoorzienend moeten worden op z'n Noord-Koreaans maar een gezonde boerensector lijkt me toch van levensbelang. Momenteel produceren we bvb veel vlees of aardappelen/frieten voor de export maar in uiterste noodgevallen kunnen die omschakelen mocht er bvb geen graan meer uit Oost Europa komen. Ik zeg maar wat. Ten tweede zijn de subsidies voor de boeren onrechtstreeks ook subsidies voor het uitzicht van het platteland, voor historische cultuurlandschappen die geen Natuurpuntlandschappen zijn. Ten derde kan men de landbouwsubsidies verminderen door ze enkel nog aan de landbouwers te gunnen. Elk jaar zien we dat er massa's subsidies naar multinationals, fermettebewoners als Herman DeCroo, middenstandsorganisaties enzo meer gaan. Mochten die subsidies enkel nog bij de echte familiale landbouwbedrijven terechtkomen zou dat ook al een pak schelen. PS Ik weet ook niet of veel boeren hun gronden in eigen bezit hebben. Toen ik ooit eens zin had grond te kopen om er bos op te zetten bleek dat enorm veel land dat te koop stond verpacht was. Men kon daar zo maar niet mee doen waar men zin in had.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 31 januari 2024 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het gaat zeker niet op omdat BE een EXPORT-land is voor landbouw. Er wordt maar een fractie van de varkens hier geconsumeerd. Het merendeel is pure export. Idem fruit (ik den ook patatten, maar ben niet zeker). In ieder geval, het is niet nodig landbouw te subsidiëren zodat we in eigen behoefte kunnen voorzien. Het wordt dus nog erger, die subsidies. Wij zitten hier met z'n allen belastingen te betalen, zodat een export-product goedkoop genoeg is, zodat importeurs het willen kopen. We subsidieren externe importeurs onze goederen. Zo van: "ge moogt een varken kopen en ik geef er u nog eens 500€ bovenop". Allez, dat si de facto de realiteit he... Citaat:
Citaat:
1Mj he... Ik vind, ge moet zuinig zijn met verontwaardiging en het "laag hangend fruit" van de overheidsverspilling eerst aanpakken. Welnu, ik denk dat er bij de boeren veel te rapen valt. Het is dan ook electoraal nog eens een compleet insignificant groep, dus ik snap echt niet de fluwele handschoenen van onze politieke leiders als de boeren nog eens komen zagen. Echt, negeer ze gewoon en hef die blokkades -extinction rebellion gewijs- gewoon hardhandig op. (die dubbele standaard op dat vlak is nog zoeits... ![]() Citaat:
Echt, ik ken me ZO HARD opwinden over die boeren he. tssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 31 januari 2024 om 16:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat als het vb aan de macht komt, dat het gemakkelijker wordt voor de boeren.
Of het op de lange termijn goed zal zijn voor de gezondheid en het milieu, dat is een ander paar mouwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet zo erg om wat betreft de voedselbevoorrading af te hangen van het buitenland, als het gaat om betrouwbare partners, die bovendien nabij genoeg gelegen zijn (ik doel op het Suezkanaal of soortelijken ...)
Verder kan het natuurlijk niet: tegelijk vreugdekreten zoals den Dweil ze liet horen omdat wij nu varkensvlees terug mogen uitvoeren naar China, maar tegelijk zeggen aan andere landen die goedkoper runds of ander vlees kunnen produceren, deze niet mogen invoeren in Vlaanderen. Verder vond ik het onbegrijpelijk dat de groenen het toelieten in Vivaldi dat wij varkensvlees uitvoeren naar China. De groenen zijn toch aanhangers van de korte keten !! Kunnen Chinese boerkes dan geen varkens kweken misschien?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad veel landbouwers dat aan de kassa passeren door hun assets te verkopen. Er zijn er ook die de assets in de familie willen houden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een verandering, waarschijnlijk wel zeker? In't kort mijn visie daarover. Naar mijn smaak is landbouwgrond geen "natuur" of een mooi cultuurlandschap. Geef me dan maar een ven, heide, niet-begraasd akkerland, bos,... Dat heeft voor mij veel meer natuurwaarde. Maakt niet echt uit wie dat beheert of zo, denk ik. Citaat:
![]() Da's dus exact hetzelfde om als erfgenaam klagen over hoge huisprijzen terwijl uw bejaarde ouders een herenhuis hebben in Zurenborg wat hen 100.000 frank kostte toen ze het kochten in '75, maar nu 2M€ waard is. Allez, het lef...
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hebben ze ook al 2 Colruyt opleggers gestolen.
En ze zijn Kampenhout Sas aan het blokkeren. Dat zal fijn worden voor degenen die uit Brussel komen. Ik denk dat er stilaan nog weinig sympathie voor is. Dit zou een averechts effect kunnen hebben.
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben maatregelen pro landbouw altijd gesteund in het parlement. Natuurlijk is er nog altijd dat cordon, waardoor de partij nog niet zelf het landbouwbeleid kan bepalen, maar wat niet is kan nog komen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, "pro landbouw" en "pro boeren" betekent niet per se hetzelfde. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ‘officiëel’ zijn ze pro de boeren. ![]()
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trek uw geldbeugel maar open.
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() E de Brutse boeren zeggen zelf dat ze sedert de brexit slechrer af zijn. Dat de Eu dan zijn landbouwsubsidie gewoon stopt. We zullen zien hoe het de boeten nadien vergaat.
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ja, stop de subsidies. Maak de Europeaan afhankelijk van Chacamaca voor zijn voedsel. Of maak dat de europese bevolking een voedseltekort en hongersnood moet ondergaan. De ivoren torens zullen dan met de grond gelijk gemaakt worden.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 februari 2024 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat gaan ze dan vragen aan de Eu? Nog meer subsidies dan nu? En indien ja is dat een pleidooi voor meer Europa. Terwijl jullie altijd allerlei exits als de oplossing voorstellen. Uw verhaal rammelt.
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa geeft een vinger en neemt een arm. Kijk maar naar het stikstofdossier.