Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2024, 13:17   #121
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het Frans irrelevant is, wat is uw fetishtaal dan wel?
Hoezo “fetishtaal”??? Heb je het nu over het Nederlands?
Oud 3 april 2024, 13:39   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zoals voorspelbaar was : niks, nada, noppes.

Thx voor de bevestiging.
De moderatie heeft je dus zomaar een ban gegeven?

Het licht van de zon ontkennen heeft geen zin, er zijn genoeg forumleden die je oproep om VB'ers te vergassen gelezen hebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 14:10   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al zei : van mij mag men dat morgen afschaffen als verplichte tweede taal.

De beslissing om die bestaande toestand te behouden, ligt bij Ben Weyts en zijn Jambon regering. En ja, daar kijkt men echt conservatief naar.

Mijn punt van kritiek gaat niet over het nut van frans als vak, wel dat het -volgens mij- nefast is om de autoriteit van leraars te gaan ondergraven op een oudercontact.
Als iemand zichzelf belangrijker acht dan hij/zij is, dan moet hij/zij daarmee geconfronteerd worden. Anders krijgen sommige mensen het hoog in hun bol en gebeuren er rare dingen. Kijk maar naar Alexander De Croo. Die vindt zichzelf ook zo belangrijk en het gevolg is dat we nu met ons allen 100 miljard extra mogen ophoesten omdat Alexander ooit het idee kreeg dat hij competent was. Het is dus best om dergelijke mensen redelijk snel met de voetjes op de grond te zetten. Hoe sneller een leerkracht Frans begrijpt dat hij een nutteloos vak onderwijst, hoe beter. Wie weet ziet hij/zij dan het licht en kiezen ze voor een nuttiger bezigheid. We weten allemaal dat er een tekort aan leerkrachten is, dus als al die leerkrachten Frans nu eens een nuttig vak zouden onderwijzen, we zouden al veel problemen oplossen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 14:20   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De moderatie heeft je dus zomaar een ban gegeven?

Het licht van de zon ontkennen heeft geen zin, er zijn genoeg forumleden die je oproep om VB'ers te vergassen gelezen hebben.
I called your bluff.

You failed.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 14:23   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als iemand zichzelf belangrijker acht dan hij/zij is, dan moet hij/zij daarmee geconfronteerd worden. Anders krijgen sommige mensen het hoog in hun bol en gebeuren er rare dingen. Kijk maar naar Alexander De Croo. Die vindt zichzelf ook zo belangrijk en het gevolg is dat we nu met ons allen 100 miljard extra mogen ophoesten omdat Alexander ooit het idee kreeg dat hij competent was. Het is dus best om dergelijke mensen redelijk snel met de voetjes op de grond te zetten. Hoe sneller een leerkracht Frans begrijpt dat hij een nutteloos vak onderwijst, hoe beter. Wie weet ziet hij/zij dan het licht en kiezen ze voor een nuttiger bezigheid. We weten allemaal dat er een tekort aan leerkrachten is, dus als al die leerkrachten Frans nu eens een nuttig vak zouden onderwijzen, we zouden al veel problemen oplossen.
Moraal van het verhaal : gewenste wijzigingen aan het leerprogramma vragen we niet via administratieve weg, via politieke weg om de minister te overtuigen van aan te passen. Neen, we gaan als burger zelf drama gaan verkopen in de school.

Resultaat : het blijft een verplicht vak, maar papa is blij dat zijn dochter hem eens heeft zien een leraar te kakken zetten
Oud 3 april 2024, 14:35   #126
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moraal van het verhaal : gewenste wijzigingen aan het leerprogramma vragen we niet via administratieve weg, via politieke weg om de minister te overtuigen van aan te passen. Neen, we gaan als burger zelf drama gaan verkopen in de school.

Resultaat : het blijft een verplicht vak, maar papa is blij dat zijn dochter hem eens heeft zien een leraar te kakken zetten
Via politieke weg. NIETS beweegt in dit land nog via politieke weg. Dat zou jij toch al lang moeten weten want jij bent 1 van de grootste voorvechters van politieke stilstand. En ik kan u overigens geruststellen hoor.Ik heb helemaal geen "drama" verkocht. Ik heb zeer rustig uitgelegd dat het cijfer voor Frans irrelevant is want ze haalt fantastische resultaten. Ik heb die leraar Frans dus klaar en duidelijk gemaakt dat ik zeer tevreden ben van mijn dochter en dat zijn/haar vak daar niets aan zal veranderen wegens onbelangrijk. Dat hij/zij dat anders ziet is volledig voor eigen rekening. Mijn dochter kent haar prioriteiten en die zijn nu eenmaal niet gealigneerd met die van haar leraar Frans. Dat is helemaal niet erg hoor. De bedoeling was ook niet om de leraar te kakken te zetten, maar om mijn dochter wat assertiviteit bij te brengen. Ze is daar geen held in.

De dag dat ik uberhaupt nog iets verlang van de politiek ligt ook al ver achter mij. Ik maak me helemaal geen illusies op dat vlak. Mijn enige doelstelling is zo weinig mogelijk last te hebben van die parvenues uit Brussel. Dat is als liberale ondernemer uiteraard niet zo eenvoudig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 april 2024 om 14:38.
Oud 3 april 2024, 15:50   #127
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals voorspelbaar was : niks, nada, noppes.

Thx voor de bevestiging.
Logisch, uw smerige oproep werd door de moderatiie verwijderd. Maar wees gerust, heel het forum heeft weet van uw schandelijk en weerzinwekkend gedrag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2024, 15:53   #128
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je dat sterk maken ?
Niet mans genoeg om je eigen schrijfsels te erkennen ja?
Oud 3 april 2024, 16:28   #129
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Engels leren. Sorry, maar dan moet ik altijd aan deze meme denken.

Wel, niemand kan daar omheen. Het Engels heeft op dat punt een voordeel: dat van de bondigheid. English is a concise language.
Oud 3 april 2024, 17:16   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Via politieke weg. NIETS beweegt in dit land nog via politieke weg. Dat zou jij toch al lang moeten weten want jij bent 1 van de grootste voorvechters van politieke stilstand. En ik kan u overigens geruststellen hoor.Ik heb helemaal geen "drama" verkocht. Ik heb zeer rustig uitgelegd dat het cijfer voor Frans irrelevant is want ze haalt fantastische resultaten. Ik heb die leraar Frans dus klaar en duidelijk gemaakt dat ik zeer tevreden ben van mijn dochter en dat zijn/haar vak daar niets aan zal veranderen wegens onbelangrijk. Dat hij/zij dat anders ziet is volledig voor eigen rekening. Mijn dochter kent haar prioriteiten en die zijn nu eenmaal niet gealigneerd met die van haar leraar Frans. Dat is helemaal niet erg hoor. De bedoeling was ook niet om de leraar te kakken te zetten, maar om mijn dochter wat assertiviteit bij te brengen. Ze is daar geen held in.

OK, my bad, dan had ik je intentie verkeerd begrepen.

Citaat:
De dag dat ik uberhaupt nog iets verlang van de politiek ligt ook al ver achter mij. Ik maak me helemaal geen illusies op dat vlak. Mijn enige doelstelling is zo weinig mogelijk last te hebben van die parvenues uit Brussel. Dat is als liberale ondernemer uiteraard niet zo eenvoudig.
Als conservatieve ondernemer.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 april 2024 om 17:16.
Oud 3 april 2024, 17:18   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Logisch, uw smerige oproep werd door de moderatiie verwijderd. Maar wees gerust, heel het forum heeft weet van uw schandelijk en weerzinwekkend gedrag.
Straffe beweringen vragen straffe bewijslast, zipper.

Schuimbekkende reacties maken daar géén deel van uit.
Oud 3 april 2024, 19:04   #132
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Mijn punt van kritiek gaat niet over het nut van frans als vak, wel dat het -volgens mij- nefast is om de autoriteit van leraars te gaan ondergraven op een oudercontact.
Het lijkt mij sowieso niet goed voor de verstandhouding als je tegen iemand zegt dat het werk dat hij doet nutteloos is.
Het maakt nu niet uit welk beroep iedereen hier doet, maar stel dat men dat zo in je aangezicht komt vertellen, kun je moeilijk anders dan een defensieve houding verwachten.
Oud 3 april 2024, 19:06   #133
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij betreft hoeft het Frans niet gedumpt te worden in ons Vlaams onderwijs. Elke taal waarin men zich behoorlijk kan uitdrukken is een verrijking. Het hangt er maar van af in welke omgeving je uiteindelijk terecht komt. Een gelijk aantal lesuren voor Engels en Frans zou misschien geen slechte oplossing zijn.
Ja, ik snap ook de logica niet waardoor het dumpen van één taal een leerling sterker zou maken in een andere.
Stel je voor: laat ons aardrijkskunde dumpen, dan gaan ze beter worden in geschiedenis.
Yeah right...
Oud 3 april 2024, 19:10   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het lijkt mij sowieso niet goed voor de verstandhouding als je tegen iemand zegt dat het werk dat hij doet nutteloos is.
Het maakt nu niet uit welk beroep iedereen hier doet, maar stel dat men dat zo in je aangezicht komt vertellen, kun je moeilijk anders dan een defensieve houding verwachten.
Dat was ook mijn insteek.

En die staat los van de bredere discussie over het nut/onzin van het verplicht stellen als leervak van het frans als tweede taal.

Die laatste discussie gaat men politiek vroeger of later toch echt wel eens moeten voeren.
Oud 3 april 2024, 19:20   #135
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Wel, niemand kan daar omheen. Het Engels heeft op dat punt een voordeel: dat van de bondigheid. English is a concise language.
Spaans en Portugees zijn nochtans nog een pak bondiger.

Wat mij betreft is Engels vooral interessant omdat de basis eenvoudig te leren is (door die vereenvoudigingen die zich hebben voltrokken in de geschiedenis van die taal), het feit dat je nauwelijks accenten nodig hebt, en ook gewoon het feit dat het de meest gebruikte taal wereldwijd is, natuurlijk niet als je puur naar het aantal sprekers kijkt, dan zou Mandarijn het halen, maar daar kun je toch wereldwijd op veel minder plekken mee terecht.
Nadelen zijn de totaal onlogische spelling.
Oud 3 april 2024, 20:40   #136
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mans genoeg om je eigen schrijfsels te erkennen ja?
En d'er heeft niemand een screenshot gemaakt? Zelfs Knuppel niet?
Oud 3 april 2024, 20:44   #137
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang de Vlaamse minister van onderwijs Ben Weyts het vak frans als verplichte tweede taal in het leerplan opneemt is en blijft dat een hoofdvak. Los van eenieders opinie daarover. Ouders die leerkrachten gaan kapitelen omdat zij gewoon hun werk doen, is het onderwijs actief mee ondergraven.
Wel, als het onderwijs achterwege blijft, is het een goede zaak dat ouders voor aanvulling of sturing zorgen. En het Vlaams onderwijs doet onze kinderen tekort met die politiek geïnspireerde verplichting.

Citaat:
Van mij mag men dat morgen als verplichte tweede taal schrappen.
Dat zal pas gebeuren als Vlaanderen zijn horigheid aan België aflegt.
Oud 3 april 2024, 21:14   #138
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft hoeft het Frans niet gedumpt te worden in ons Vlaams onderwijs.
Het Frans moet helemaal niet gedumpt worden. Het moet wel zijn prioritaire plaats verliezen ten voordele van het Engels omdat dat geen pedagogische maar een politieke keuze is.
Na Engels verplichte tweede taal kan men dan kiezen uit Frans, Duits of Spaans als derde taal.
Oud 3 april 2024, 21:17   #139
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het Frans moet helemaal niet gedumpt worden. Het moet wel zijn prioritaire plaats verliezen ten voordele van het Engels omdat dat geen pedagogische maar een politieke keuze is.
Na Engels verplichte tweede taal kan men dan kiezen uit Frans, Duits of Spaans als derde taal.
Dat zou dan wel een serieuze ommezwaai zijn.
Spaans wordt momenteel gezien als "een vakantietaaltje".
Oud 3 april 2024, 21:19   #140
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Spaans wordt momenteel gezien als "een vakantietaaltje".
Je kan er op vele continenten en in vele landen mee terecht. Wat dan weer niet het geval is voor Duits maar dat is economisch wel belangrijk voor Vlamingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be