Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 14:43   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Bullshit. Er zijn Vlamingen die voor het behoud van België zijn. Zijn ze dan onmiddellijk Fransdol? Dat heeft geen zin.
Alle Bubbels op dit forum hebben al meerdere malen aangetoond dat ze in grote mate Fransdol zijn. Echter, nog geen enkele belgicist heeft op dit forum zijn opwachting gedaan die dat niet is.

Maar misschien moeten we het wat verfijnen: Bubbelbelgicisme = Fransdolheid tot in de zevende graad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 14:52   #122
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hahaha. Ik denk eerder aan uw moedige pogingen naar een onafhankelijk Limburg te streven... Hoe zit het trouwens met de oprichting van die Limburgs Volkspartij die volgens u op massale steun van alle Limburgers kan rekenen?
Typische reactie van je, Jan. Ik had niet anders van je verwacht. Mijn gevoel van aangehorigheid is niet beter of slechter als dat van jou, en hetzelfde kan van de Bubbers gezegd worden. Toch voel jij je genoodzaakt ons aangehorigheidsgevoel weg te lachen. En ons dan maar engdenkend noemen.

Laatst gewijzigd door Wanne : 3 januari 2005 om 14:57.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 15:03   #123
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle Bubbels op dit forum hebben al meerdere malen aangetoond dat ze in grote mate Fransdol zijn. Echter, nog geen enkele belgicist heeft op dit forum zijn opwachting gedaan die dat niet is.

Maar misschien moeten we het wat verfijnen: Bubbelbelgicisme = Fransdolheid tot in de zevende graad.
Ik zie niet waar de Fransdolheid is. Yann heeft gewoon gezegd dat hij liever in Wallonië of Frankrijk dan in Vlaanderen zou willen leven, omdat de mensen daar volgens hem meer sympathiek zijn. Dat is zijn mening. En dan? Waar is het probleem?
U verbindt onmiddellijk het feit dat de voertaal daar het Frans is met een zekere Fransdolheid die in feit helemaal niet bestaat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 15:06   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet waar de Fransdolheid is. Yann heeft gewoon gezegd dat hij liever in Wallonië of Frankrijk dan in Vlaanderen zou willen leven, omdat de mensen daar volgens hem meer sympathiek zijn. Dat is zijn mening. En dan? Waar is het probleem?
Waarom hij dan nog in Vlaanderen blijft? Dat is immers het totaal onlogisch in zijn voortdurend jammeren en jeremiëren.
Oud 3 januari 2005, 15:07   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Typische reactie van je, Jan. Ik had niet anders van je verwacht. Mijn gevoel van aangehorigheid is niet beter of slechter als dat van jou, en hetzelfde kan van de Bubbers gezegd worden. Toch voel jij je genoodzaakt ons aangehorigheidsgevoel weg te lachen. En ons dan maar engdenkend noemen.
Ik lach niets weg. Ik wacht bij u alleen op die toch zo machtige "Limburgse Volkspartij" die volgens u kan rekenen met de Limburgse massa... Juist dat is zo heel onlogisch in uw beweringen: u stelt wel dat de Limburgers een onafhankelijke staat willen, maar nergens zie ik concrete tekenen. En ook u doet blijkbaar niets concreets in die richting. M.a.w. het is maar geblaat.
Oud 3 januari 2005, 15:21   #126
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lach niets weg. Ik wacht bij u alleen op die toch zo machtige "Limburgse Volkspartij" die volgens u kan rekenen met de Limburgse massa... Juist dat is zo heel onlogisch in uw beweringen: u stelt wel dat de Limburgers een onafhankelijke staat willen, maar nergens zie ik concrete tekenen. En ook u doet blijkbaar niets concreets in die richting. M.a.w. het is maar geblaat.
Limburg is hier even m'n punt niet. Wel jouw verdraagzaamheid tegenover mensen met een ander aangehorigheidsgevoel.
Oud 3 januari 2005, 15:38   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Limburg is hier even m'n punt niet. Wel jouw verdraagzaamheid tegenover mensen met een ander aangehorigheidsgevoel.
Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ondertussen is hier immers duidelijk geworden dat de belgicisten zich blijkbaar beter thuis voelen onder Franstaligen. En dat heb ik al eerder gezegd. Voor de rest is dat hun zaak, maar dat belet niet dat wij daar wel enige conclusies aan kunnen vastknopen.
Oud 3 januari 2005, 15:40   #128
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ondertussen is hier immers duidelijk geworden dat de belgicisten zich blijkbaar beter thuis voelen onder Franstaligen. En dat heb ik al eerder gezegd. Voor de rest is dat hun zaak, maar dat belet niet dat wij daar wel enige conclusies aan kunnen vastknopen.
Zoals ?
Oud 3 januari 2005, 16:55   #129
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat die belgicisten trouwens niet per definitie onder de franstaligen wensen te vertoeven, maar dat ze in de eerste plaats gewoon beschaamd zijn om in zo'n rechts Vlaanderen te moeten leven.

Laatst gewijzigd door Wanne : 3 januari 2005 om 16:56.
Oud 3 januari 2005, 18:12   #130
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die belgicisten trouwens niet per definitie onder de franstaligen wensen te vertoeven, maar dat ze in de eerste plaats gewoon beschaamd zijn om in zo'n rechts Vlaanderen te moeten leven.
Maar is het niet zo dat zij, in hun Belgicisme (wat overigens hun goed recht is), zich anti-Vlaams opstellen, daar het instituut België in se anti-Vlaams is?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 18:21   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Maar is het niet zo dat zij, in hun Belgicisme (wat overigens hun goed recht is), zich anti-Vlaams opstellen, daar het instituut België in se anti-Vlaams is?
Van verzuring gesproken, een topic opstarten omdat iemand in de Macro het vertikte om pardon te zeggen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 18:35   #132
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van prioriteiten te leggen. Ik denk dat belgicisten vooral oplossingen wensen te zoeken, ten dienste van alle Belgen. Ik denk dat ze zich vooral niet willen beperken tot het bedenken van oplossingen voor hun gewest alleen. En de federalisering heeft hen daarin al veel macht ontnomen. Neem nu het onderwijs. Wat heeft de Vlaming nu nog te zeggen over het onderwijs in Wallonie ? Niets. Vroeger werd er ginder Nederlands als tweede taal onderwezen en hier werd er Frans als tweede taal onderwezen. Je kan de federalisering van het land ook als een oorzaak zien voor bestuursproblemen, daar sommige beslissingen nu minder gecentraliseerd gebeuren, wat het bestuur ook minder gemakkelijk kan maken. Je kan van de mening zijn dat de federalisering van dit land al te ver gevorderd is en dat dit het land moeilijker bestuurbaar heeft gemaakt. Brussel zal trouwens nooit of te nooit nog terug Nederlandstalig worden. Dat kan men vergeten.
Oud 3 januari 2005, 18:58   #133
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft rechts of links nu te maken met belgicisme? er zijn onder de bub ers verschillende mensen die zich duidelijk rechts opstellen, patriot bijvoorbeeld die zijn sympathie voor bush niet onder stoelen of banken steekt
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 18:59   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wat heeft rechts of links nu te maken met belgicisme? er zijn onder de bub ers verschillende mensen die zich duidelijk rechts opstellen, patriot bijvoorbeeld die zijn sympathie voor bush niet onder stoelen of banken steekt
En dan hun superrechts standpunt over het toekennen van de nationaliteit en hun door en door rechts standpunt van de Bubbelclub over de snel-Belgwet...

Wanne is duidelijk niet goed op de hoogte van wat de Bubbels verkondigen.
Oud 3 januari 2005, 19:21   #135
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Van verzuring gesproken, een topic opstarten omdat iemand in de Macro het vertikte om pardon te zeggen.
Kan jij wel lezen? Ik heb dit topic niet opgestart nav het Makro-incident. Ik gebruikte het als voorbeeld.

En als iemand tegen u aanstoot, en jijzelf excuseert je, waarna de onbeschofterik in kwestie niet reageert. Wat zou jij daar van denken? Merkwaardig dat dat gedrag blijkbaar door de Vlaams-nationalisten wordt aangemoedigd/verdedigd.

Breng een Vlaams nationalist aan de kook, en wat krijg je dan? Salpeterzuur²

1VL = S²
Oud 3 januari 2005, 19:22   #136
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem me géén Vlaming. Ik ben Belg, d�*�*r ben ik fier op.
Oud 3 januari 2005, 19:23   #137
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het rijtje aan te vullen:

1VLx100°C = KNO3²
Oud 3 januari 2005, 19:25   #138
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. Er zijn Vlamingen die voor het behoud van België zijn. Zijn ze dan onmiddellijk Fransdol? Dat heeft geen zin.
Dat is zijn mislukte poging om ons in vakjes te stoppen.
Oud 3 januari 2005, 19:32   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ?
Degene die dit schreef bijvoorbeeld.

[font=Verdana]
Citaat:

[font=Verdana]Als het hier niet verbetert, dan verlaat ik Vlaanderen voorgoed. Dan kunnen ze onder hun eigen volk wat de verzuurde gaan uithangen. Wallonië of Brussel is een mogelijkheid, maar ook Frankrijk bv.[/font]
[/font]
Oud 3 januari 2005, 19:39   #140
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgicisme is er voor de Belgen, en daar horen de Vlamingen ook bij. Alleen kan ik niet leven met het gedacht dat enkelingen mij een identiteit opdringen waarvan ik niet moet weten. Daarom is het niet onverstandig om "dat Vlaams-zijn" volledig af te keuren, en er definitief afstand van nemen.

In een België zonder separatisten had ik ongetwijfeld ook een Vlaamse Leeuw naast de Belgische en Europese vlag gehad. Nu kan ik er niet meer fier op zijn. De flaminganten besmeuren mijn vaderland, en dat is niet goed te keuren. Dus dan doe ik maar hetzelfde met hen. Wie de put graaft voor een ander...

Wat Vlaams is, slecht is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be