Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2024, 23:05   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge hebt een peer reviewed verslag gekregen waarin ze een zesjarige jongen met autisme thc gaven en het significant hielp. Als gij achterlijk wilt blijven trollen omdat ge denkt het beter te weten door uw google propaganda is dat uw zaak.

Er is geen samenhang bij u, overal komt ge uw google uitbraken en ge hebt geen eigen onderwerpen lopen. Enkel getrol van een wereldvreemde mens.

Mijn fouten als mens uitvergroten maken uw achterlijk gedoe niet meer onzichtbaar.
Dit moet inderdaad een heel slechte dag voor u zijn. Zelden dergelijk aanvallend en venijnig proza van u gelezen. Als dat een poging moet voorstellen om het onverdedigbare te verdedigen, tja, dan zal dat toch niet echt veel opleveren. Vooral als dan nog eens blijkt dat u partieel citeert om alleen dat te weerhouden dat uw twijfelachtige zaak dient.

Kijk, dit werpt al een ander licht op de zaak:

Citaat:
Thus, evidence has indicated that Cannabis sativa derivatives can alleviate symptoms associated with ASD, although there is still no consistent evidence about its efficacy, safety and tolerability, since no randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial with cannabis and cannabinoid for the treatment of the core symptoms of autism and coexisting symptoms have been conducted to date (only prospective studies are currently available).
In eenvoudig Nederlands verwoord: het is misschien wel mogelijk, maar tot nu toe is er tot nu toe geen enkel onweerlegbaar bewijs bij gebrek aan voldoende onderzoeken overeenkomstig de wetenschappelijke methologie.

Besluit: totaal iets anders dan wat u ervan maakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2024, 23:10   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit moet inderdaad een heel slechte dag voor u zijn. Zelden dergelijk aanvallend en venijnig proza van u gelezen. Als dat een poging moet voorstellen om het onverdedigbare te verdedigen, tja, dan zal dat toch niet echt veel opleveren. Vooral als dan nog eens blijkt dat u partieel citeert om alleen dat te weerhouden dat uw twijfelachtige zaak dient.

Kijk, dit werpt al een ander licht op de zaak:

In eenvoudig Nederlands verwoord: het is misschien wel mogelijk, maar tot nu toe is er tot nu toe geen enkel onweerlegbaar bewijs bij gebrek aan voldoende onderzoeken overeenkomstig de wetenschappelijke methologie.

Besluit: totaal iets anders dan wat u ervan maakt.
Neen het helpt of het helpt niet en iedereen in mijn situatie zegt dat het helpt.
Maar denkt vooral verder da wij geholpen zijn met een gedoogbeleid tussen fascisten met pestbeleid.
Oud 13 juli 2024, 23:18   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen het helpt of het helpt niet en iedereen in mijn situatie zegt dat het helpt.
Maar denkt vooral verder da wij geholpen zijn met een gedoogbeleid tussen fascisten met pestbeleid.
Euh? Wat moeten we dan wel voorstellen met een of ander "gedoogbeleid tussen fascisten met pestbeleid"?
Oud 13 juli 2024, 23:20   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh? Wat moeten we dan wel voorstellen met een of ander "gedoogbeleid tussen fascisten met pestbeleid"?
Alles is gezegd.
Het gaat je goed.
Oud 13 juli 2024, 23:44   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles is gezegd.
Het gaat je goed.
En op die manier zijn we weer op het punt beland dat u voor vervelende vragen snel wegvlucht... Voor de zoveelste maal.
Oud 14 juli 2024, 09:20   #126
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijn er nog steeds kortzichtige sukkelaars die jaren achterop hinken en niet weten dat er over heel de wereld in pijnklinieken mensen geholpen worden bij pijnbestrijding door cannabis.

En dan eisen ze ook nog onweerlegbaar bewijs door wetenschappelijk onderzoek of het wel helpt terwijl er zelfs landen zijn waar cannabis al jaren legaal wordt voorgeschreven als medicijn.
Ze smijten alle hard en soft "drugs" op ene hoop, zowel de synthetische/chemische en gevaarlijke brol die gebrouwen wordt als deze plant.
Je zou bijna denken dat wie zo onnozel raast als ne gek tegen het medicinaal gebruik van een natuurlijke plant, behalve dom en onwetend ook geen greintje empathie heeft voor het lijden van de medemens.

De achterop hinkende politieke paljassen zouden dat ook kunnen invoeren op medisch voorschrift voor de volksgezondheid en voor wie er baat bij heeft in plaats van deze mensen nu als drugsjunkies te criminaliseren en te beboeten. (Dat brengt natuurlijk weer op, kassa, kassa....)
En dat zou dan nog niet het legaliseren van drugs zijn.
Oud 14 juli 2024, 09:59   #127
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er nog steeds kortzichtige sukkelaars die jaren achterop hinken en niet weten dat er over heel de wereld in pijnklinieken mensen geholpen worden bij pijnbestrijding door cannabis.

En dan eisen ze ook nog onweerlegbaar bewijs door wetenschappelijk onderzoek of het wel helpt terwijl er zelfs landen zijn waar cannabis al jaren legaal wordt voorgeschreven als medicijn.
Ze smijten alle hard en soft "drugs" op ene hoop, zowel de synthetische/chemische en gevaarlijke brol die gebrouwen wordt als deze plant.
Je zou bijna denken dat wie zo onnozel raast als ne gek tegen het medicinaal gebruik van een natuurlijke plant, behalve dom en onwetend ook geen greintje empathie heeft voor het lijden van de medemens.

De achterop hinkende politieke paljassen zouden dat ook kunnen invoeren op medisch voorschrift voor de volksgezondheid en voor wie er baat bij heeft in plaats van deze mensen nu als drugsjunkies te criminaliseren en te beboeten. (Dat brengt natuurlijk weer op, kassa, kassa....)
En dat zou dan nog niet het legaliseren van drugs zijn.
Het is zo. Wij vragen geen recreatief gebruik maar medisch.
Zelfs zorgverleners zagen na jaren opvolging dat ik beter ben met dagelijks gebruik dan niet. Als ik nu terug zou beginnen, duurt dat ongeveer een maand voor ik er aan wen en weer normaal kan functioneren. En met normaal bedoel ik normaal he. Aan alles kunnen deelnemen zonder dat ik wegstaar, afgeleid geraak, spastisch doe na overprikkeling.

Het helpt niet alleen tegen mijn stoornis. Ik ben op de lange termijn slechter af zonder dan met.
Ik wou gewoon normaal zijn en voldoen. En dat ik er verslaafd aan kan geraken is zeker waar. Maar ik gebruikte soorten onder de 20% thc en vapete vooral. Nu rook ik 2 pakjes per dag, anders enkele grammen wiet.

Mijn leven was beter met een deftige voorraad en we deden ook meer. Nu voltooi ik mijn segregatie en duw ik iedereen weg om niet beïnvloed te worden of zelf een slechte invloed te zijn.

Ik voel me in de steek gelaten als minderheidsgroep terwijl ik wel toegang heb tot veel schadelijkere middelen die legaal zijn.
Hopelijk sterf ik snel want ik krijg deze wereld niet meer geordend in mijn hoofd.
Oud 14 juli 2024, 11:35   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is toch zo'n hilarisch stuk dat u bij elkaar gekrabbeld hebt: onze oma die toch zo tegen het hele medische apparaat is, het iedere keer weer gruwelt van de duivelse Big Pharma, die het uitschreeuwt dat medicijnen en vaccins onbetrouwbaar zijn... komt nu de klinieken en de door de Big Pharma geproduceerde middelen als Sativex verdedigen.

Heerlijk!

Ronduit heerlijk!
Oud 14 juli 2024, 12:05   #129
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De googletrol is weer bezig zenne
Als sativa's bepaalde stoornissen net erger maken, heeft de patient dus een ruimer aanbod nodig.
Dat doe je door legalisering en die unieke mens zijn uniek terpenenprofiel en cannabinoïden mix aan te bieden. En dat hoef je niet te patenteren.
Oud 14 juli 2024, 12:24   #130
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De googletrol is weer bezig zenne
Als sativa's bepaalde stoornissen net erger maken, heeft de patient dus een ruimer aanbod nodig.
Dat doe je door legalisering en die unieke mens zijn uniek terpenenprofiel en cannabinoïden mix aan te bieden. En dat hoef je niet te patenteren.
En hoe denkt u ook alweer dat die "unieke mix" voor u dan wel tot stand komt? Juist, door de medische wetenschap, net die wetenschap die u van alles verdenkt en voortdurend onderschijt.

Of hoe u weer eens getuigt van een totaal gebrek aan samenhangend denken en... handelen.
Oud 14 juli 2024, 12:47   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe denkt u ook alweer dat die "unieke mix" voor u dan wel tot stand komt? Juist, door de medische wetenschap, net die wetenschap die u van alles verdenkt en voortdurend onderschijt.

Of hoe u weer eens getuigt van een totaal gebrek aan samenhangend denken en... handelen.
Wij weten dat, gij niet dus ga elders trollen. Ge weet er niets van en als ik wil weten waar ge voor staat, zal ik de referenties wel bovenaan op google lezen.

Ergo; bol af
Oud 14 juli 2024, 12:57   #132
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zo. Wij vragen geen recreatief gebruik maar medisch.
Zelfs zorgverleners zagen na jaren opvolging dat ik beter ben met dagelijks gebruik dan niet. Als ik nu terug zou beginnen, duurt dat ongeveer een maand voor ik er aan wen en weer normaal kan functioneren. En met normaal bedoel ik normaal he. Aan alles kunnen deelnemen zonder dat ik wegstaar, afgeleid geraak, spastisch doe na overprikkeling.

Het helpt niet alleen tegen mijn stoornis. Ik ben op de lange termijn slechter af zonder dan met.
Ik wou gewoon normaal zijn en voldoen. En dat ik er verslaafd aan kan geraken is zeker waar. Maar ik gebruikte soorten onder de 20% thc en vapete vooral. Nu rook ik 2 pakjes per dag, anders enkele grammen wiet.

Mijn leven was beter met een deftige voorraad en we deden ook meer. Nu voltooi ik mijn segregatie en duw ik iedereen weg om niet beïnvloed te worden of zelf een slechte invloed te zijn.

Ik voel me in de steek gelaten als minderheidsgroep terwijl ik wel toegang heb tot veel schadelijkere middelen die legaal zijn.
Hopelijk sterf ik snel want ik krijg deze wereld niet meer geordend in mijn hoofd.
Luister, jij moet doen waar je baat bij hebt, ongeacht wat anderen daarover denken of zich mee bemoeien.
Gij alleen weet en bepaalt wat goed is voor jou, die keuze is aan jou alleen en trek je niks aan van azijnpissers, betweters en onbeschofte onbenullen die niet jouw welzijn voor ogen hebben.
Dat zijn maar vervelende vlooien in de pels die je best ghost en links laat liggen want daar heb je helemaal niks aan behalve irritatie.
F*ck them, ga jouw eigen weg en ik wens je sterkte en beterschap...en onthou: alles gaat voorbij, verlies de moed niet.
Oud 14 juli 2024, 13:01   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij weten dat, gij niet dus ga elders trollen. Ge weet er niets van en als ik wil weten waar ge voor staat, zal ik de referenties wel bovenaan op google lezen.

Ergo; bol af
Ergo, u wordt gepakt op de plaats waar het pijn doet. U spartelt als een vis op het water. Hoe u het ook draait of keert, als er voor u, als patiënt, een "unieke mix" gevonden moet worden als medicijn voor uw problemen, dan zal dat niet met de natte vinger gebeuren. Het zal gebeuren door die Big Pharma die u anders van allerlei duivels kwaad beschuldigt en u voortdurend zwart maakt...
Oud 14 juli 2024, 13:01   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, jij moet doen waar je baat bij hebt, ongeacht wat anderen daarover denken of zich mee bemoeien.
Gij alleen weet en bepaalt wat goed is voor jou, die keuze is aan jou alleen en trek je niks aan van azijnpissers, betweters en onbeschofte onbenullen die niet jouw welzijn voor ogen hebben.
Dat zijn maar vervelende vlooien in de pels die je best ghost en links laat liggen want daar heb je helemaal niks aan behalve irritatie.
F*ck them, ga jouw eigen weg en ik wens je sterkte en beterschap...en onthou: alles gaat voorbij, verlies de moed niet.
Ik deed dat, tot de rekening van Vivaldi toekwam. Nu moet het dus via derden komen.
Maar idd F them all!!!
Oud 14 juli 2024, 13:03   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergo, u wordt gepakt op de plaats waar het pijn doet. U spartelt als een vis op het water. Hoe u het ook draait of keert, als er voor u, als patiënt, een "unieke mix" gevonden moet worden als medicijn voor uw problemen, dan zal dat niet met de natte vinger gebeuren. Het zal gebeuren door die Big Pharma die u anders van allerlei duivels kwaad beschuldigt en u voortdurend zwart maakt...
Ge kunt ook eens google gebruiken om u te verdiepen en niet enkel uw gelijk te zoeken.
De eerste link: https://thcdesign.com/blog/its-all-about-the-terpenes/

Achterlijk gedoe van u is geen argumentatie. Je stoort en trolt ieder onderwerp kapot met uw werelds propaganda gedoe. Katholieken..... go figure ze moeten alles voorgekauwd ingelepeld krijgen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juli 2024 om 13:04.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2024, 13:05   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou hij zijn eigen weg kunnen gaan? Als het ook maar enigszins waar is wat onze CUFI hier allemaal schrijft, dan bestaat de oplossing er blijkbaar niet in zomaar wat wiet te roken. Wel dat hij nood heeft aan "een unieke mix". Wie denkt u kan daaraan tegemoet komen? Juist, de medische wetenschap. Net die wetenschap die jullie hier dag in dag uit vuil maken en van het grootste kwaad beschuldigen.

Goed dat u trouwens erkent dat deze waarheid voor jullie overkomt als een "vervelende vlooi". Het is nu eemaal zo: dit past nu eenmaal niet in jullie narratief en het maakt jullie ongemakkelijk. Vandaar kunnen jullie er niets tegen inbrengen. Het is nu eenmaal een feit dat onweerlegbaar is.
Oud 14 juli 2024, 13:07   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt ook eens google gebruiken om u te verdiepen en niet enkel uw gelijk te zoeken.
De eerste link: https://thcdesign.com/blog/its-all-about-the-terpenes/
En zo bevestigt u wat ik eerder schreef: het gaat om wetenschap, medische wetenschap.

Net die wetenschap die u van duivelse praktijken beschuldigt en waarvan u altijd weer beweert er niets mee te maken wil hebben.

Als puntje bij paaltje komt, staat u evenwel bedelend in de rij en smeekt de wetenschap om hulp.
Oud 14 juli 2024, 13:09   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik deed dat, tot de rekening van Vivaldi toekwam. Nu moet het dus via derden komen.
Maar idd F them all!!!
Wat zou er dan wel met Vivaldi veranderd zijn? Het KB over het medisch gebruik van cannabis dateert uit... 2015.

Vivaldi kwam aan de macht in... 2020.
Oud 14 juli 2024, 13:14   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou er dan wel met Vivaldi veranderd zijn? Het KB over het medisch gebruik van cannabis dateert uit... 2015.

Vivaldi kwam aan de macht in... 2020.
De energiefactuur vaneigenst. Job 13:5
Oud 14 juli 2024, 13:15   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo bevestigt u wat ik eerder schreef: het gaat om wetenschap, medische wetenschap.

Net die wetenschap die u van duivelse praktijken beschuldigt en waarvan u altijd weer beweert er niets mee te maken wil hebben.

Als puntje bij paaltje komt, staat u evenwel bedelend in de rij en smeekt de wetenschap om hulp.
Echt niet man, ik heb al overal laten verstaan dat ik geen hulp meer wil van niemand.

De winst is belangrijker dan de patient en ze doen u nog dood om in hun ongelijk te blijven. Ik heb het allemaal met mijn eigen ogen gezien.

En ik pak uwen big pharma niet af, pakt een ander dat alternatief wilt gaan het dan ook niet af.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 juli 2024 om 13:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be