![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu wij nog. Allez, de lantaarnpalen, da's misschien ijdele hoop. Maar hoop doet leven hé.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 november 2024 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() De Republikeinse partij heeft een zeer lange en goede weg afgelegd.
Vergeet niet dat 20 jaar geleden die partij nog volledig gedomineerd werd door oorlogzuchtige neocon's. Vandaag heeft de MAGA beweging toch wel een groot deel van de partij overgenomen, al zijn we er nog niet helemaal. Je hebt nog neocon figuren als Lindsay Graham en in iets mindere mate Marco Rubio. Vergeet niet dat alles begonnen is met de Tea Party en Sarah Palin, zij kunnen als voorloper beschouwd worden van de MAGA beweging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwalijke berichten niet quoten, Voltan!
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 november 2024 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas, inderdaad, zijn het slechts de financiële markten die het goed doen, de rest niet. Waarom denkt u dat Trump landen afdreigt die i.p.v. de dollar hun eigen munten willen gaan gebruiken?
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “Vergeet Rusland, de echte bedreiging voor Amerika is Israël en de Israël Lobby”
J. Assange
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groei is goed, inflatie laag, werkloosheid laag,… https://www.statista.com/chart/33494...l%20on%20paper. https://www.forbes.com/sites/dereksa...-final-update/
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk zijn de verbijstering, de tranen, de schreeuwtjes en de kleuterachtige boosheid van links meegenomen. Op Youtube zijn momenteel duizenden "woke meltdowns" te vinden: hilarisch! Ik hou vooral van de shows van Angela Rose. Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar bon, iedereen zijn plezier en links/progressief moet nu gewoon nederig zijn en effe zwijgen. Rechts/conservatief/(autoritair?) is aan zet. Zo simpel is het. Ik zou wel niet aannemen dat we vertrokken zijn voor decennia. 4j is lang voor de publieke opinie. De democraten zouden zich kunnen heruitvinden. Wat gaat de status zijn van de republikeinen binnen 4j? Het kan echt alle kanten uit van autoritaire machtsovername tot implosie en alles ertussen. Ik durf geen harde voorspelling te maken. Ik zou nu gokken op disfunctionaliteit, met in-fighting binnen de republieken, maar geen idee. Kan ook helemaal anders uitdraaien
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk aan de emails tussen Vonderleyen en de CEO van Pfizer. Of de bekentenissen van Zuckerberg dat hij op vraag van de regering Biden gefoefeld heeft met Facebook.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zet zich wel weer. Zeker als er nu, na een halve eeuw, eindelijk een beleid gevoerd wordt dat een meerderheid van de gewone burgers wilt. Citaat:
Misschien zullen ze zich dan minder bezighouden met de luxespeeltjes van de gegoede witte middenklasse (X-toiletten, pronouns...) en meer met de zorgen van de gewone Amerikaan? Dan zouden ze inderdaad weer kunnen omhooggaan. Anders zijn ze zoals de 0VLD een vogel voor de kat. Ik ben helemaal geen fan van de Republikeinen, voel me dus geen winnaar en hoop niet per definitie dat ze binnen 4 jaar weer winnen. Je kan op dit forum nagaan dat verschillende keren geschreven heb dat ik met knijper op de neus en het mondmasker voor de mond, voor Harris zou gestemd hebben. Ik denk wel dat het beleid waarop de Reps nu gewonnen hebben zal voortgezet worden, wie er ook aan de macht komt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 november 2024 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terzijde: ik weet niet of je het van dichtbij gevolgd maar het triomfalisme dat links ventileerde ter gelegenheid van het getorpedeerde akkoord tussen VoorGent en de N-VA (ondermeer op Facebook), was van een platte hatelijkheid die zelden gezien is in Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Doet me zo’n beetje denken aan de befaamde Clinton e-mails. “Lock her up”, weet ge nog? Trump kwam aan de macht en… er is niet echt iets gebeurd? Dan is de enige conclusie dat het een nothing-burger was. We zullen nu met RFK (als em benoemd geraakt natuurlijk) wel zien of er onfrisse praktijken bij het CDC naar boven komen. Geen excuses nu. Ofwel komt er iets uit ofwel… is er niet veel om naar buiten te brengen. Het is zeker de silver lining van deze uitslag. Nu hebben de conspiracy theorists niks meer om achter te verstoppen. Ze zijn nl. aan de macht.
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook als reactie op je bericht ervoor, ik kan ook wel een lijstje geven van niet zo verbindende uitspraken van “rechts” (?). Ik denk dat we akkoord zijn dat het allemaal wel wat vriendelijker mag. De verwijten van nazi/communist heen en weer vliegen in het rond en zijn niet nodig. Laten we daar gewoon mee stoppen
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En nu groepeerden die zich rond de noemer MAGA. Citaat:
Citaat:
Gelijk hebben is gelijk krijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bernie Sanders lijkt daar nu zachtjes afstand van te nemen, maar hij doet dat wel NA der verkiezingen... Nu, beter laat dan nooit. Zijn analyse dat de DEM's terug aansluiting moeten zoeken bij de workin class is 100% juist. En die zijn heus niet bezig met Pallywood, of met transgender toiletten.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 november 2024 om 14:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 16 november 2024 om 14:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Iran heeft nu meer en beter opgeleiden dan Amerika.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 november 2024 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 november 2024 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me een faire vergelijking, denk je niet?
![]() |