Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2024, 22:36   #121
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik las gisteren een bericht dat de sfeer in Amerika momenteel veel weg heeft van de perestrojka onder Gorbatsjov.

Het Russische woord perestrojka staat voor verbouwing, verandering, hervorming, openheid, transparantie, verandering van structuur.

We weten hoe dat geëindigd is:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Perestrojka
Het is eerder een anti jacobijnse revolutie, met lantaarnpalen in plaats van guillotines. De Amerikanen hebben de zotten op het laatste nippertje buitengeflikkerd.
Nu wij nog.

Allez, de lantaarnpalen, da's misschien ijdele hoop. Maar hoop doet leven hé.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 15 november 2024 om 22:37.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 22:42   #122
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

De Republikeinse partij heeft een zeer lange en goede weg afgelegd.

Vergeet niet dat 20 jaar geleden die partij nog volledig gedomineerd werd door oorlogzuchtige neocon's.

Vandaag heeft de MAGA beweging toch wel een groot deel van de partij overgenomen, al zijn we er nog niet helemaal. Je hebt nog neocon figuren als Lindsay Graham en in iets mindere mate Marco Rubio.

Vergeet niet dat alles begonnen is met de Tea Party en Sarah Palin, zij kunnen als voorloper beschouwd worden van de MAGA beweging.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2024, 23:05   #123
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De Republikeinse partij heeft een zeer lange en goede weg afgelegd.

Vergeet niet dat 20 jaar geleden die partij nog volledig gedomineerd werd door oorlogzuchtige neocon's.

Vandaag heeft de MAGA beweging toch wel een groot deel van de partij overgenomen, al zijn we er nog niet helemaal. Je hebt nog neocon figuren als Lindsay Graham en in iets mindere mate Marco Rubio.

Vergeet niet dat alles begonnen is met de Tea Party en Sarah Palin, zij kunnen als voorloper beschouwd worden van de MAGA beweging.
Laat ons rustig afwachten, de communistische/fascistische dwangdenkers gaan zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven.
Oud 15 november 2024, 23:50   #124
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het is eerder een anti jacobijnse revolutie, met lantaarnpalen in plaats van guillotines. De Amerikanen hebben de zotten op het laatste nippertje buitengeflikkerd.
Nu wij nog.

Allez, de lantaarnpalen, da's misschien ijdele hoop. Maar hoop doet leven hé.
Ik kijk echt uit naar die lantaarnpalen weeral.
Oud 15 november 2024, 23:52   #125
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Kwalijke berichten niet quoten, Voltan!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 november 2024 om 23:55.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 01:58   #126
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
“De sfeer”….

En de economie in de VS? Is die nu ook gelijkaardig aan de periode van Gorbatsjov in de USSR?…

Da laatste lijkt me iets belangrijker.
Alles wensdromen ten spijt, in Rusland, China of de EU, de economie in de VS doet het goed (helaas?….)
De economie in de VS doet het goed (helaas?), schrijft u.
Helaas, inderdaad, zijn het slechts de financiële markten die het goed doen,
de rest niet. Waarom denkt u dat Trump landen afdreigt die i.p.v. de dollar
hun eigen munten willen gaan gebruiken?
Oud 16 november 2024, 03:25   #127
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

“Vergeet Rusland, de echte bedreiging voor Amerika is Israël en de Israël Lobby”

J. Assange
Oud 16 november 2024, 11:02   #128
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De economie in de VS doet het goed (helaas?), schrijft u.
Helaas, inderdaad, zijn het slechts de financiële markten die het goed doen,
de rest niet. Waarom denkt u dat Trump landen afdreigt die i.p.v. de dollar
hun eigen munten willen gaan gebruiken?
Wat is er dan slechter geworden?
Groei is goed, inflatie laag, werkloosheid laag,…

https://www.statista.com/chart/33494...l%20on%20paper.

https://www.forbes.com/sites/dereksa...-final-update/
Oud 16 november 2024, 11:05   #129
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar doen we het voor he, niet voor een beter beleid of zo.
Niet zozeer voor een beter beleid als wel voor een echt beleid.

Maar natuurlijk zijn de verbijstering, de tranen, de schreeuwtjes en de kleuterachtige boosheid van links meegenomen. Op Youtube zijn momenteel duizenden "woke meltdowns" te vinden: hilarisch! Ik hou vooral van de shows van Angela Rose.

Citaat:
Geniet ervan Gunter, zolang het duurt
Ik denk dat het voor de komende decennia is. We hebben een halve eeuw "progressief" beleid moeten verdragen, die periode is nu echt voorbij.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 11:21   #130
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Maar natuurlijk zijn de verbijstering, de tranen, de schreeuwtjes en de kleuterachtige boosheid van links meegenomen. Op Youtube zijn momenteel duizenden "woke meltdowns" te vinden: hilarisch! Ik hou vooral van de shows van Angela Rose.

Ik denk dat het voor de komende decennia is. We hebben een halve eeuw "progressief" beleid moeten verdragen, die periode is nu echt voorbij.
Ik gun ook u uw plezier hoor. Ik vind gewoon, je kan naast waardige verliezer ook een waardige winnaar zijn. Dat laatste zie ik toch niet echt met al dat leedvermaak.

Maar bon, iedereen zijn plezier en links/progressief moet nu gewoon nederig zijn en effe zwijgen. Rechts/conservatief/(autoritair?) is aan zet. Zo simpel is het.

Ik zou wel niet aannemen dat we vertrokken zijn voor decennia. 4j is lang voor de publieke opinie. De democraten zouden zich kunnen heruitvinden. Wat gaat de status zijn van de republikeinen binnen 4j? Het kan echt alle kanten uit van autoritaire machtsovername tot implosie en alles ertussen. Ik durf geen harde voorspelling te maken. Ik zou nu gokken op disfunctionaliteit, met in-fighting binnen de republieken, maar geen idee. Kan ook helemaal anders uitdraaien
Oud 16 november 2024, 12:35   #131
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enigszins tevreden zelfs met zijn nominatie, als ik goed tussen de regels kan lezen?…
Het zou toch wel leuk zijn als de crapuleuze collusie tussen politiek, wetenschap, big pharma en de MSM een piep klein beetje aan de oppervlakte komt, en de corruptelingen geshamed?

Denk aan de emails tussen Vonderleyen en de CEO van Pfizer. Of de bekentenissen van Zuckerberg dat hij op vraag van de regering Biden gefoefeld heeft met Facebook.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 16 november 2024, 12:46   #132
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gun ook u uw plezier hoor. Ik vind gewoon, je kan naast waardige verliezer ook een waardige winnaar zijn. Dat laatste zie ik toch niet echt met al dat leedvermaak.
Da's effe decompressie hé, Voltian. Al een halve eeuw worden niet-linkse mensen uitgemaakt voor racisten, nazi's, fascisten etc. Al even lang worden ze meer en meer het zwijgen opgelegd, gebroodroofd, naar de zijkant van de maatschappij geduwd. En dat hebben ze allemaal verdragen zonder huilbuien en tantrums op internet.

Dat zet zich wel weer.

Zeker als er nu, na een halve eeuw, eindelijk een beleid gevoerd wordt dat een meerderheid van de gewone burgers wilt.

Citaat:
Maar bon, iedereen zijn plezier en links/progressief moet nu gewoon nederig zijn en effe zwijgen. Rechts/conservatief/(autoritair?) is aan zet. Zo simpel is het.

Ik zou wel niet aannemen dat we vertrokken zijn voor decennia. 4j is lang voor de publieke opinie. De democraten zouden zich kunnen heruitvinden. Wat gaat de status zijn van de republikeinen binnen 4j? Het kan echt alle kanten uit van autoritaire machtsovername tot implosie en alles ertussen. Ik durf geen harde voorspelling te maken. Ik zou nu gokken op disfunctionaliteit, met in-fighting binnen de republieken, maar geen idee. Kan ook helemaal anders uitdraaien
Als de Democraten zich zouden heruitvinden - bij ons lukt het gelijkaardige partijen niet hé, denk aan CD&V, 0VLD, Vooruit, VVD, PvdA (NL), CDA etc. - dan zullen ze misschien minder intolerant en haatdragend zijn.
Misschien zullen ze zich dan minder bezighouden met de luxespeeltjes van de gegoede witte middenklasse (X-toiletten, pronouns...) en meer met de zorgen van de gewone Amerikaan?

Dan zouden ze inderdaad weer kunnen omhooggaan. Anders zijn ze zoals de 0VLD een vogel voor de kat.

Ik ben helemaal geen fan van de Republikeinen, voel me dus geen winnaar en hoop niet per definitie dat ze binnen 4 jaar weer winnen. Je kan op dit forum nagaan dat verschillende keren geschreven heb dat ik met knijper op de neus en het mondmasker voor de mond, voor Harris zou gestemd hebben.

Ik denk wel dat het beleid waarop de Reps nu gewonnen hebben zal voortgezet worden, wie er ook aan de macht komt.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 november 2024 om 12:48.
Oud 16 november 2024, 13:22   #133
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind gewoon, je kan naast waardige verliezer ook een waardige winnaar zijn. Dat laatste zie ik toch niet echt met al dat leedvermaak.
Terzijde: ik weet niet of je het van dichtbij gevolgd maar het triomfalisme dat links ventileerde ter gelegenheid van het getorpedeerde akkoord tussen VoorGent en de N-VA (ondermeer op Facebook), was van een platte hatelijkheid die zelden gezien is in Vlaanderen.
Oud 16 november 2024, 13:36   #134
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou toch wel leuk zijn als de crapuleuze collusie tussen politiek, wetenschap, big pharma en de MSM een piep klein beetje aan de oppervlakte komt, en de corruptelingen geshamed?

Denk aan de emails tussen Vonderleyen en de CEO van Pfizer. Of de bekentenissen van Zuckerberg dat hij op vraag van de regering Biden gefoefeld heeft met Facebook.
Absoluut. Als het nu niet naar buiten komt, dan is de enige conclusie dat er misschien niet veel aan de hand was.

Doet me zo’n beetje denken aan de befaamde Clinton e-mails. “Lock her up”, weet ge nog? Trump kwam aan de macht en… er is niet echt iets gebeurd? Dan is de enige conclusie dat het een nothing-burger was.

We zullen nu met RFK (als em benoemd geraakt natuurlijk) wel zien of er onfrisse praktijken bij het CDC naar boven komen. Geen excuses nu. Ofwel komt er iets uit ofwel… is er niet veel om naar buiten te brengen.

Het is zeker de silver lining van deze uitslag. Nu hebben de conspiracy theorists niks meer om achter te verstoppen. Ze zijn nl. aan de macht.
Oud 16 november 2024, 13:39   #135
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Terzijde: ik weet niet of je het van dichtbij gevolgd maar het triomfalisme dat links ventileerde ter gelegenheid van het getorpedeerde akkoord tussen VoorGent en de N-VA (ondermeer op Facebook), was van een platte hatelijkheid die zelden gezien is in Vlaanderen.
Ik heb dat niet echt gevolgd.

Ook als reactie op je bericht ervoor, ik kan ook wel een lijstje geven van niet zo verbindende uitspraken van “rechts” (?).

Ik denk dat we akkoord zijn dat het allemaal wel wat vriendelijker mag. De verwijten van nazi/communist heen en weer vliegen in het rond en zijn niet nodig.

Laten we daar gewoon mee stoppen
Oud 16 november 2024, 14:01   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's effe decompressie hé, Voltian. Al een halve eeuw worden niet-linkse mensen uitgemaakt voor racisten, nazi's, fascisten etc
Neen... het gaat over extreem-rechts, eerst noemden we dat white-pride marginalen in zuivere Ku-Kluxclan stijl, daarna hadden we de periode dat dat soortje zich groepeerde rond de tea-party (denk aan Sarah Palin... )

En nu groepeerden die zich rond de noemer MAGA.

Citaat:
. Al even lang worden ze meer en meer het zwijgen opgelegd, gebroodroofd, naar de zijkant van de maatschappij geduwd. En dat hebben ze allemaal verdragen zonder huilbuien en tantrums op internet.
365 dagen per jaar MAGA nieuws op bijvoorbeeld de grootste amerikaanse zender FOX zou ik niet bepaald gaan omschrijven als 'het zwijgen opgelegd...'

Citaat:
Dat zet zich wel weer.

Zeker als er nu, na een halve eeuw, eindelijk een beleid gevoerd wordt dat een meerderheid van de gewone burgers wilt.
Dat is zo, GOP heeft de popular vote gewonnen, hier is geen speld tussen te krijgen.

Gelijk hebben is gelijk krijgen.

Citaat:
Als de Democraten zich zouden heruitvinden - bij ons lukt het gelijkaardige partijen niet hé, denk aan CD&V, 0VLD, Vooruit, VVD, PvdA (NL), CDA etc. - dan zullen ze misschien minder intolerant en haatdragend zijn.
Misschien zullen ze zich dan minder bezighouden met de luxespeeltjes van de gegoede witte middenklasse (X-toiletten, pronouns...) en meer met de zorgen van de gewone Amerikaan?

Dan zouden ze inderdaad weer kunnen omhooggaan. Anders zijn ze zoals de 0VLD een vogel voor de kat.
Grotendeels mee akkoord. Het gender gelul is een bezigheid die enkel een kleine (mondige...) minderheid interesseert. Jan met de pet op veegt daar zijn kloten van de Schoof aan.

Citaat:
Ik ben helemaal geen fan van de Republikeinen, voel me dus geen winnaar en hoop niet per definitie dat ze binnen 4 jaar weer winnen. Je kan op dit forum nagaan dat verschillende keren geschreven heb dat ik met knijper op de neus en het mondmasker voor de mond, voor Harris zou gestemd hebben.
Dat is zo.

Citaat:
Ik denk wel dat het beleid waarop de Reps nu gewonnen hebben zal voortgezet worden, wie er ook aan de macht komt.
Het woke gelul mag/moet inderdaad stoppen. En die 4 ultralinkse democraten die enkel en alleen maar kunnen lullen over Pallywood hebben meer kwaad dan goed gedaan.

Bernie Sanders lijkt daar nu zachtjes afstand van te nemen, maar hij doet dat wel NA der verkiezingen...

Nu, beter laat dan nooit. Zijn analyse dat de DEM's terug aansluiting moeten zoeken bij de workin class is 100% juist. En die zijn heus niet bezig met Pallywood, of met transgender toiletten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 november 2024 om 14:02.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 14:07   #137
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Pareltjes . In elk ander geval zou ik ze op mute zetten, maar het is gewoon ontzettend leuk om van dat gebleit te genieten omdat ze voor eens hun gedacht niet krijgen. Valt perfect te vergelijken met een tweejarige die een hysterische huilbui heeft. Hopelijk kunnen de psychiaters deze mensen verder ruïneren door hen 'te helpen' met hun Trump derangement syndrome

Citaat:
Dat is hun modus operandi en dat geldt in het bijzonder voor de crypto-communisten van GROEN, die altijd de mond vol hebben van verdraagzaamheid, maar zelf de meest haatdragende intolerante zotten zijn die er bestaan (op Panda na die af en toe eens oproept om politieke tegenstanders te vergassen).

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 16 november 2024 om 14:12.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 15:12   #138
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is er dan slechter geworden?
Groei is goed, inflatie laag, werkloosheid laag,…

https://www.statista.com/chart/33494...l%20on%20paper.

https://www.forbes.com/sites/dereksa...-final-update/
Het is de koopkracht die telt, niet het kunstmatig opgeblazen BNP. Wat stelt dat laatste cijfer nog voor nu alle productie in boten naar China verscheept werd? Het enige wat de Amerikanen nog kunnen is veel blazen en veel te duur militair materiaal verkopen aan de Europeanen, die daartoe verplicht worden omdat ze verslagen werden tijdens WO-II. Dat is een systeem dat niet meer aan elkaar hangt.

Zelfs Iran heeft nu meer en beter opgeleiden dan Amerika.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 november 2024 om 15:17.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 15:15   #139
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Pareltjes . In elk ander geval zou ik ze op mute zetten, maar het is gewoon ontzettend leuk om van dat gebleit te genieten omdat ze voor eens hun gedacht niet krijgen. Valt perfect te vergelijken met een tweejarige die een hysterische huilbui heeft. Hopelijk kunnen de psychiaters deze mensen verder ruïneren door hen 'te helpen' met hun Trump derangement syndrome

Dat is hun modus operandi en dat geldt in het bijzonder voor de crypto-communisten van GROEN, die altijd de mond vol hebben van verdraagzaamheid, maar zelf de meest haatdragende intolerante zotten zijn die er bestaan (op Panda na die af en toe eens oproept om politieke tegenstanders te vergassen).
Lachen met anderen is arrogant en getuigt van misplaatste hubris. Ook deze mensen zijn de gevangenen van een systeem dat niet meer dienstig is.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 november 2024 om 15:15.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 15:23   #140
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is de koopkracht die telt, niet het kunstmatig opgeblazen BNP. Wat stelt dat laatste cijfer nog voor nu alle productie in boten naar China verscheept werd? Het enige wat de Amerikanen nog kunnen is veel blazen en veel te duur militair materiaal verkopen aan de Europeanen, die daartoe verplicht worden omdat ze verslagen werden tijdens WO-II. Dat is een systeem dat niet meer aan elkaar hangt.

Zelfs Iran heeft nu meer en beter opgeleiden dan Amerika.
Zou ge eens kunnen opzoeken hoeveel de gemiddelde Amerikaan en de gemiddelde Rus spendeert aan basisgoederen (pakweg de wekelijkse winkel voor levensmiddelen). Dus het % van het inkomen dat naar die basisgoederen gaat, in de VS en in Rusland. En om de trend te zien, pakt 2010 en 2024.

Dat lijkt me een faire vergelijking, denk je niet?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be