![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar is er meer 'rompslomp' aan de Belgische procedure dan aan de Franse?
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik ergens gezegd dat het voor iedereen goedkoper is in België? Voor elke persoon die in Be duurder af is kan ik er eentje aantonen die in Be goedkoper af is. Ik wil alleen aangeven dat het niet is omdat 'wegentaks' in Frankrijk niet bestaat, het in Frankrijk sowieso goedkoper is om met de wagen te rijden.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 maart 2025 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik er nog maar weer eens op wijzen dat ik al pagina's lang niets anders doe dan u te vragen uw beweringen te staven?? Mij een raadsel hoe ik zou kunnen spartelen door iets te vragen. Spartelen doe je als je je in allerlei bochten wringt om maar geen antwoord te moeten geven. Een vraag stellen is nooit spartelen. Dingen blijven beweren zonder er ergens een bewijs van te geven... dat is spartelen. En wie doet wat in deze draad?
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, je kent het woord toch?
Momenteel is een zekere president daar meester in. Wel, ik zal vanavond eens alle documenten posten. Benieuwd wat je gaat doen.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel me eens waar jij zwart op wit je beweringen hebt aangetoond? Maar ja, post je documenten maar. Maar wel graag documenten waaruit blijkt dat je een ongekeurde wagen in Frankrijk kan verzekeren en er dan 2 maanden mee rond mag rijden met zelf getekende nummerplaten. Met andere documenten zijn we geen hol. Want zo heb je er al gepost. Die brief van je verzekering bv. Daar leerden we ook niets uit. Buiten het feit dat toen plots bleek dat je het over 2 vito's had. Of je quitus fiscal. Die leerde ook al evenveel over verzekeren van ongekeurde wagens en kartonnen nummerplaten. Dus ja; graag. Post eens wat documenten die je beweringen staven. Dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat je gelijk had. Maar ook de eerste om te vragen waarom je die bewijzen al niet op pagina 1 van deze discussie hebt getoond. Ik wacht.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Voor de mensen die op het einde van de maand moeten krabben om rond te komen is alles duurder. Voor de welgestelden is het leven in enkele uitzonderlijke gevallen in België goedkoper. En ik kan het weten, we hebben als gezin namelijk in alle mogelijke posities gezeten. Van welgesteld naar straatarm en vervolgens naar het statuut van krabbers die nog hard moeten werken om naar een normaal leven terug te kunnen keren. Een pak miserie – allemaal dankzij (?) België en een oplossing dankzij Frankrijk. Gezien de reacties die we via meerdere kanalen krijgen denken we er sterk over na om op professionele basis antwoorden te verschaffen aan mensen die in België ook geen toekomst meer zien. Hier lijkt het alsof je pensioentje is verdubbeld.
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Ik dacht het al ... spartel spartel sparten ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 maart 2025 om 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn al 127 posts ver in deze draad en nog steeds ben je er niet in geslaagd je bewering uit post #1 te staven. Jij mag dan degene die daar vragen bij stelt beschuldigen van gespartel maar elk normaal denkend mens weet wel beter...
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar kom; vanavond verschijnen hier een hoop documenten die aantonen dat je in Frankrijk een ongekeurd voertuig kan verzekeren en er twee maanden ongestoord mee rond mag rijden, zelfs met zelf in mekaar geflanste nummerplaten.
Ik wacht vol ongeduld.
![]() |
#130 | |
|
![]() Dan is deze post opnieuw actueel?
Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, deze posts zijn actueel:
Citaat:
Citaat:
Maar ik ben niet de slechtste. Ik heb geduld. Dingen inscannen en posten vergt tijd. Ik zie ze wel verschijnen. Of moet ik uw vraag "Is deze post terug actueel" interpreteren als de start van allerlei gekronkel om toch maar geen documenten te moeten posten? Nee he? Dat ga je me toch geen twee keer lappen eh?
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die moet je inkaderen Maddox, want zo'n zinnen kan je in elke discussie op tafel gooien en niemand gaat er iets mee vooruit zijn. Maar kom; ik zal er eens op ingaan. Vertel me eens hoe ik "impliceer dat ik alleen gelijk kan hebben". Citaat:
Citaat:
En als u dan even met me meedenkt gaat het u voorkomen dat mensen die veel kilometers maken (waaronder wat snelwegkilometers) in Frankrijk misschien wel duurder af zijn dan in België. Want daar maakt het weinig uit of u veel of weinig kilometers rijdt. Mensen met veel kilometers betalen in Frankrijk meer voor hun benzine en als ze wat autosnelweg gebruiken betalen ze daar ook extra voor. Op die manier kan de wegentaks in België soms goedkoper zijn dan de 'verdoken' taks (hogere accijnzen, tol) in Frankrijk. Ik dacht dat dat niet zo moeilijk te begrijpen was en ik gaf het ook al eerder aan maar nu ben ik vast weer aan't impliceren dat ik alleen gelijk kan hebben...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 maart 2025 om 10:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijkt het niet eerlijker in Frankrijk?
Hoe meer je rijdt en gebruik maakt van de wegeninfrastructuur, hoe meer je betaalt. Hier is bezit van een auto belast. Al staat hij gans het jaar in de garage. Maar ja, we zijn nu eenmaal in België, het land waar je kapotbelast wordt en de staat NOOIT genoeg heeft. Dievenbende.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 maart 2025 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, tuurlijk. Veel eerlijker zelfs.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat wil nog niet zeggen dat een wagen gebruiken in Frankrijk voor iedereen goedkoper is dan in België. Dat was mijn punt. En dat blijft overeind. Al loopt Frankrijk over van de eerlijkheid, toch zullen er nog steeds mensen zijn die in het (oneerlijke) systeem in België goedkoper af zijn. Dat is wat ik wou aangeven. Meer niet. Volgens Maddox impliceert dat dat ik denk dat ik alleen gelijk kan hebben maar daar ga ik nu effe niet van wakker liggen want feiten zijn feiten.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 maart 2025 om 10:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Blijven zeveren en als ik dan de moeite doe om wat bewijzen te posten dan is men blijkbaar niet in staat om de zaken correct te interpreteren. Dus, vooralleer ik de moeite doe, ga je er zinnig mee omgaan of niet? Wat ga je vaststellen als er een verzekeringsbewijs is opgemaakt enkele dagen alvorens de wagen is aangeboden (en vervolgens afgekeurd) bij een Franse een technische keuring? Wat ga je vaststellen als de verzekering, niettegenstaande afgekeurd toch 3 maand geldig blijft? Wat ga je vaststellen als de wagen is gekeurd op Belgische duplikaat platen gelijk aan diegene die op de grijze kaart van de vorige eigenaar staan? Wat ga je vaststellen als de afgesloten verzekering op naam staat van de nieuwe eigenaar , op nummerplaten van de vorige Belgische eigenaar en op chassisnummer van de Vito?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 maart 2025 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
(en zeer voordelig voor de grote geldbeugels - waar BigF steeds ergens een voordeel uit puurt ) maar de gevolgen van het Belgisch systeem zijn op de koop toe enorm belastend voor het milieu.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 maart 2025 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent degene die hier vanalles beweert. Jij bent dan ook degene die moet aantonen dat dat klopt. En zolang je dat niet doet ben jij aan het kronkelen. Niet ik. Ik vraag gewoon achter bewijzen van uw beweringen. Post nu gewoon die documenten, zoals je gisteren beloofde. Dan ga ik vaststellen wat ik vaststel. Moet ik nu al vooraf gaan vertellen wat ik ga vaststellen in documenten die ik nog niet eens gezien heb?? Shit zeg...
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik haalde mijn 25 jarige dochter al aan die hier in België minder betaalt om 15000km met haar autootje rond te rijden dan wat ze in Frankrijk zou betalen. Toch zeker als ze daar even vaak de snelweg zou gebruiken als wat ze hier doet. Hoort een meisje van 25, dat nog volop aan de weg timmert en met een Golfje rijdt volgens jou plots bij de 'grote geldbeugels' misschien? Ga jij als eigenaar van maar liefst 2 Mercedessen iemand verwijten bij de 'grote geldbeugels' te horen? Citaat:
Kijk eerst even in de spiegel voor je begint te mekkeren. Of nee, kijk eerst even naar je scanner of die al klaar is met zijn werk...
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
100 Vito's die samen 1000 km rijden stoten minder uit dan 1 Vito die 10.000 km rijdt. En dat is nu net waar de Franse overheid correct handeld. Hier heeft elk gezin meerdere wagens en kunnen die ook perfect worden ingezet voor de taak die op dat ogenblk moet worden uitgevoerd. De zware Jeep om gaan te jagen of om aanhangwagens te slepen, de kleine Clio om rond de kerktoren te rijden... En dan nog iets waar over na te denken valt... 3 personen moeten zich dagelijks naar punten a,b en c verplaatsen .. Reken de afgelegde afstand eens uit voor al die trajecten met één wagen. Reken de afgelegde afstand eens uit indien elke persoon over zijn eigen wagen beschikt..
![]() |