![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik zelf lang gedaan. Betalende liefhebbers die mee wilden gaan had ik meer dan genoeg. Dagen van 20 - 25 kabeljauwen de man en een 100 wijtingen de man waren geen uitzonderingen. Dat was in de winter en in de zomer was het vissen op bot, paling, zeebaars en tong. https://www.youtube.com/watch?v=uX4A89ArqEM Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2025 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Slijkvissen zijn niks waard.
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die slijkvissen van het zoet water worden terug gezet, enkel de asielzoekers nemen die mee en trekken zich ook niets aan van de wettelijke minimum lengte van de vis en dat je maar met twee hengels mag vissen. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2025 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
... mogelijk overladen met kabeljauw. Ik denk een bak van ergens 200 liter. Wat weegt zo'n volle bak met vis?
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Waarvoor moeten die centen van een Vlaamse visvergunning dan dienen?
Psychologische bijstand na het terugzetten?
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard zal er ook wel een deel naar de schatkist gaan. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2025 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal moet je al zeker de ingewanden verwijderen want als de galblaas springt krijgt de vis een bittere smaak en kan je je vis weg gooien. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juni 2025 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Dan is dat om de natuurlijke vissterfte in die pareltjes van zuivere en heldere watertjes en vijvers op pijl te houden. Vissen worden teruggezet dus leegvissen zal men die vijvers niet doen.
![]() |
#130 |
|
![]() Daar heb ik niet naar gekeken. De trailer voorlopig hersteld zodat die mannen verder konden ... en ik terug naar huis.
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die heb je op zee niet nodig. Als het dus over sportvissers gaat die vis meenemen omdat dat mag van hun vergunning gaat het niet over zee. Trouwens: op zee kan je praktisch elke vis meenemen om op te eten. Ik ken weinig zeevissen die echt niet voor consumptie geschikt zijn. Op zoet water is dat een heel ander verhaal.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga jij nu beweren dat je in Frankrijk wel uitsluitend vis vangt die je op kan eten? Noem mij eens 1 eetbare vis die je wel in Frankrijk op zoet water kan vangen maar niet in België? Oke, zalm misschien. (eigenlijk niet want komt in Belgie terug meer en meer voor terwijl de aantallen in Fr al jaren dalen). En verder? Jij doet alsof elke gevangen vis in Frankrijk een forel is. Wat bijlange na niet klopt. Op een doorsnee kanaal in Frankrijk vang je exact dezelfde vis al op datzelfde doorsnee kanaal in België.
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo spannend! Ik heb alleen moeite met het open einde. Wat wilde je daar als auteur eigenlijk mee zeggen?
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie was daar al weer verantwoordelijk voor?
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een enorme uitdaging voor de meeste vissooorten. Vandaar dat er aanzienlijk meer linguistische ondersteuning voor is..... |
|
![]() |
![]() |