Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2025, 12:02   #121
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Joden haat dus, in plaats van de christelijke liefde.
En ik neem aan dat je meer van Allah houdt, dan van Jahweh, die overigens Jezus zelf was.

Johannes 14:9

Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?

Kortom: de enige God is die van de joden.

Dictatuur en onderdrukking van de vrouw dat is de islam.
Ik heb "mijn pilleke" genomen en zal de haat opbergen.
Toch voel ik wat ik voel bij het zien van die verschrikkelijke feiten daar. Ik ben jaren geestelijk misleid geweest en dat heeft een zware impact nagelaten om daar van te repenten.

Ik dacht dat vasten en bidden mij kon genezen, maar misschien is het allerbeste gewoon mijn unieke zelf te blijven. En dat lukt beter met Christus dan zonder, hoe raar dat ook klinkt. Want das de enige Die mij echt kent en de Enige die terug gesproken heeft. "Leg het maar allemaal bij mij." :'-)
Soli Deo Gloria
Oud 30 augustus 2025, 14:28   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wie zijn de boernoezen?
De mannelijke kopvodden.
Oud 30 augustus 2025, 14:30   #123
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jezus zelf dacht daar als gelovige Jood wel anders over. Maar jullie willen dat niet gezegd hebben, want anders stuiken jullie dogma’s in elkaar. Jullie beweren aanhanger te zijn van het monotheïsme, maar toch komen jullie aandraven met het dogma (één van de zovele) van de drievuldigheid. Klinkklare onzin.
Aangezien religies an sich klinkklare onzin zijn, vond ik de heilige drievuldigheid van een god anders wel goed gevonden als inconsistentie. Niet iedereen kan het onlogische zover drijven he
Oud 30 augustus 2025, 15:05   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt het sprookje van de wetenschap?

Er was eens een singulariteit en BOEM: daar was het heelal...
Dat is wat men vertelt aan mensen die de echte wetenschap erachter niet kunnen volgen he

Maar je begrijpt toch dat de tussenlaag "en toen was er god" niks oplost he.

"Er was eens een god, en boem, daar was de schepping" is op zijn minst even idioot als het verhaaltje dat je daar denkt te kennen maar nooit begrepen hebt.

De Grieken hadden de mop daarvan zelfs door in hun mythologie: ze hadden tenminste meerdere lagen van goden. Maar ze zaten toch weer vast "in 't begin" ook he.

Want waar komt uw god vandaan ? Er moest een pre-god zijn die die god maakte niewaar. En dan kan je vragen: waar kwam die pre-god vandaan ?

Bij de Grieken begon het met iets waar ze niet van konden vertellen waar het vandaan kwam: een ravijn. Uit die primordiale ravijn kwamen Chaos, Gaia, Tartarus en Eros gekropen.
Chaos gaf kopulatie-loze geboorte aan Erebus (duisternis) en Nyx (nacht). Die broer en zus kopuleerden en gaven geboorte aan Ether (licht) en Hemera (dag).
Gaia gaf kopulatie-loze geboorte aan Oeranos, de hemel, Pontus (de zee) en Ourea (de bergen).
Oeranos verkrachtte zijn moeder Gaia herhaaldelijk, en dat gaf aanleiding tot de Titanen, de Cyclopen en de hekatoncheiren.

Een van de titanen, Kronos, doodde zijn vader Oeranos en werd heerser in zijn plaats. Hij huwde zijn zuster Rhea, maar was zelf bang van zijn eigen kinderen, omdat hij vreesde dat die zouden doen met wat hij zelf met zijn vader had gedaan. Daarom heeft hij ze allemaal opgevreten, op 1 na: Zeus, die Rhea voor hem verborgen had gehouden.

Zeus slaagde erin Kronos een gifmengsel doen te drinken dat maakte dat hij al zijn opgevreten broers en zusters weer uitbraakte. Met hun hulp en een paar titanen kon Zeus Kronos in stukken snijden en hem in de Tartarus gooien ; Zeus werd nu de nieuwe heerser. Sommigen beweren dat Kronos kon ontsnappen en koning van Italie werd.

In elk geval was Zeus en zijn broers en zusters nu de nieuwe laag goden.

Zoals je ziet hebben de Grieken tenminste een mislukte poging gedaan om te zeggen waar hun goden vandaan kwamen. Natuurlijk liepen ze een beetje later op dezelfde muur stuk he, waar kwam die ravijn, Chaos en co nu vandaan. Maar ze hadden tenminste die idiotie door.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2025 om 15:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2025, 11:34   #125
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wat men vertelt aan mensen die de echte wetenschap erachter niet kunnen volgen he
Het is waar de wetenschap op neer komt: een sprookje te zijn.
Citaat:

Maar je begrijpt toch dat de tussenlaag "en toen was er god" niks oplost he.
Geen tussenlaag, maar de grondslag van de singulariteit een oneindige reeks van hogere culturen van de microgoden te zijn.
Met de "oerknal" als ontwikkeling van micro- naar macrokosmos.
Citaat:

"Er was eens een god, en boem, daar was de schepping" is op zijn minst even idioot als het verhaaltje dat je daar denkt te kennen maar nooit begrepen hebt.
Je bedoelt dat je mijn atoomtheorie niet kent, waarin God uit de Logica van Hegel wordt verklaard te beginnen met de eenheid van Niets en Zijn in Niets IS.
Citaat:

De Grieken hadden de mop daarvan zelfs door in hun mythologie: ze hadden tenminste meerdere lagen van goden. Maar ze zaten toch weer vast "in 't begin" ook he.
Er is geen begin, want zowel God als het heelal zijn eeuwig.
Citaat:

Want waar komt uw god vandaan ? Er moest een pre-god zijn die die god maakte niewaar. En dan kan je vragen: waar kwam die pre-god vandaan ?
God komt enerzijds uit het NIETS vandaan, te beginnen met NIETS IS en anderzijds inderdaad uit een oneindige reeks van steeds hogere goden.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie.
Citaat:

Bij de Grieken begon het met iets waar ze niet van konden vertellen waar het vandaan kwam: een ravijn. Uit die primordiale ravijn kwamen Chaos, Gaia, Tartarus en Eros gekropen.
Chaos gaf kopulatie-loze geboorte aan Erebus (duisternis) en Nyx (nacht). Die broer en zus kopuleerden en gaven geboorte aan Ether (licht) en Hemera (dag).
Gaia gaf kopulatie-loze geboorte aan Oeranos, de hemel, Pontus (de zee) en Ourea (de bergen).
Oeranos verkrachtte zijn moeder Gaia herhaaldelijk, en dat gaf aanleiding tot de Titanen, de Cyclopen en de hekatoncheiren.
Je kunt veel beter mijn atoomtheorie eens gaan lezen.
En de filosofie van Hegel.
Gods Geest is uit de hogere synthese van de logica en de natuur.
En het bestaan van God wordt in mijn atoomtheorie bewezen.
Citaat:

Een van de titanen, Kronos, doodde zijn vader Oeranos en werd heerser in zijn plaats. Hij huwde zijn zuster Rhea, maar was zelf bang van zijn eigen kinderen, omdat hij vreesde dat die zouden doen met wat hij zelf met zijn vader had gedaan. Daarom heeft hij ze allemaal opgevreten, op 1 na: Zeus, die Rhea voor hem verborgen had gehouden.
Ik dacht dat je niet van sprookjes hield, veel meer ben je er door bezeten.
Je kan beter mijn atoomtheorie gaan lezen.
Citaat:

Zeus slaagde erin Kronos een gifmengsel doen te drinken dat maakte dat hij al zijn opgevreten broers en zusters weer uitbraakte. Met hun hulp en een paar titanen kon Zeus Kronos in stukken snijden en hem in de Tartarus gooien ; Zeus werd nu de nieuwe heerser. Sommigen beweren dat Kronos kon ontsnappen en koning van Italie werd.

In elk geval was Zeus en zijn broers en zusters nu de nieuwe laag goden.

Zoals je ziet hebben de Grieken tenminste een mislukte poging gedaan om te zeggen waar hun goden vandaan kwamen. Natuurlijk liepen ze een beetje later op dezelfde muur stuk he, waar kwam die ravijn, Chaos en co nu vandaan. Maar ze hadden tenminste die idiotie door.
Ik herhaal voor de zoveelste maal: ga mijn atoomtheorie eens lezen in plaats van met sprookjes tevoorschijn te komen:

GODS RIJK BESTAAT IN DE MICROKOSMOS.

De nieuwe Bijbel in Hollands eigen Heilige taal:

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen superintelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een volledige ruimtevaartcultuur tot macro-atomen en macro-reuzen als een herhaling van de microcosmos.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Een heelal dat veel beter is, waar je veel meer mee kan verklaren, en wat ook zoveel logischer is en waarmee je het bestaan van God kan verklaren.
Lees de nieuwe bijbel over Gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.
Oud 31 augustus 2025, 11:38   #126
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien religies an sich klinkklare onzin zijn, vond ik de heilige drievuldigheid van een god anders wel goed gevonden als inconsistentie. Niet iedereen kan het onlogische zover drijven he
De drie eenheid is de grondslag van de logica van Hegel in these, antithese en synthese.
En wel als God, de Mens en de microgoden in mijn atoomtheorie.
Oud 31 augustus 2025, 11:45   #127
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb "mijn pilleke" genomen en zal de haat opbergen.
Toch voel ik wat ik voel bij het zien van die verschrikkelijke feiten daar. Ik ben jaren geestelijk misleid geweest en dat heeft een zware impact nagelaten om daar van te repenten.
Je zou je ook eens in de verschrikkelijke feiten van het christendom kunnen verdiepen, die nog veel erger zijn dan die van de joden.
Citaat:

Ik dacht dat vasten en bidden mij kon genezen, maar misschien is het allerbeste gewoon mijn unieke zelf te blijven. En dat lukt beter met Christus dan zonder, hoe raar dat ook klinkt. Want das de enige Die mij echt kent en de Enige die terug gesproken heeft. "Leg het maar allemaal bij mij." :'-)
Soli Deo Gloria
Het is dan maar te hopen dat Jezus je met open armen zal ontvangen, anders moet je voor eeuwig branden.
Want als jij de joden niet kunt vergeven, zal ook Jezus jou niet vergeven.

Overigens had ook Jezus daar moeite mee, toen hij zei: "Vader vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen."
Blijkbaar was hij zelf niet in staat tot vergiffenis en moest zijn vader het doen.
Oud 31 augustus 2025, 11:47   #128
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze mogen allemaal naar hun beloofde land vertrekken en daar ontploffen ja.
Dat zouden de nazi's ook graag willen.
Oud 31 augustus 2025, 11:51   #129
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deuteronomium 7:6 "Want gij zijt een heilig volk voor de HEERE, uw God; de HEERE, uw God, heeft u uit alle volken op de aarde uitverkoren om Zijn volk te zijn, een kostbaar bezit."

Deuteronomium 20:16-18 "Maar van de steden van deze volken, die de HEERE, uw God, u geeft om in bezit te nemen, mag u niets in leven laten. Maar u moet hen volledig vernietigen: de Hethieten, de Amorieten, de Kanaanieten, de Perizzieten, de Hivieten en de Jebusieten, zoals de HEERE, uw God, u geboden heeft, opdat zij u niet leren om al hun gruwelen te doen, die zij aan hun goden doen, en opdat u niet tegen de HEERE, uw God, zondigt."
Hoeveel beter is dan Jezus, die je voor eeuwig laat branden als je zijn onzin niet wilt geloven en er zeker niet naar leven kunt.
Ja, dat is pas ware Liefde...

Laatst gewijzigd door harriechristus : 31 augustus 2025 om 11:52.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2025, 12:35   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel beter is dan Jezus, die je voor eeuwig laat branden als je zijn onzin niet wilt geloven en er zeker niet naar leven kunt.
Ja, dat is pas ware Liefde...
Ik vermoed een akkoord met Gazprom, eerlijk gezegd...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be