![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is de grootste Turk aller tijden? | |||
Attila de Hun |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
Alparslan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
Yavuz Sultan Selim |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
Fatih Sultan Mehmet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
Mimar Sinan |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
Ataturk |
![]() ![]() ![]() |
28 | 68,29% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Seldjoekse bouwmonumenten negeer je dus? Die waren één van de beste van hun tijd. De madreses die ze hebben gebouwd kopiëren jullie (of Britten want ik wil niemand beledigen ![]() De Turken waren grote bouwmeesters. Ik wil wel zeggen dat niet-Turken ook iets hebben bijgedragen aan prachtige bouwwerken in Turkije. De Turken waren zelfs zo creatief daarom hadden ze aya sofia niet vernield. maar hebben met hun creatieve ideeën een moskee gevormd van een kerk. Moskeeën, badhuizen, paleizen hadden de Turken allemaal toen mensen van hier nog hun koning aan't smeken waren. De Turken namen op zjn minst één keer per week een bad. Toen mensen hier stierven van ziektes, stank, strond,... Badplaatsen waren niet van zichzelf gekomen. Ottomaanse architecten waren één van de beste. Als iemand de Turken verwijt van dat ze niets hebben kunnen bouwen, dat ze niet creatief waren, dat ze alles maar kopiëerden ... heb ik eigenlijk geen woorden te zeggen. http://www.kultur.gov.tr/portal/kult...drese_cami.jpg http://www.kultur.gov.tr/portal/kult...muzesicopy.jpg http://images.google.be/imgres?imgur...l%3Dnl%26lr%3D (hier kan je nog meer fotos vinden van Seldjoekse Turken) Ik besef wel dat ik met stommiteit bezig ben. Ik heb niemand te vertellen dat Turken zelf veel monumenten (o.a moskeeën,...) hebben gebouwd. P.s, Volgens mij maakt Jan zulke stomme opmekringen omdat hij meer wilt weten van Turkse bouwkunst. Hij kan het niet als een beschaafde mens vragen. Leerkracht die liegt kom je normaal gezien niet veel. Maar deze is nen aparte geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik zwijg nog over Ottomaanse bouwwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
En pas op: hij zal een antwoord vinden é. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aha, het bekalken van de prachtigste en schitterendste mozaïeken van heel Byzantium omschrijft u als "creatieve ideeën"? Wel, wel, wel... En de voor de rest: de Haya Sophia werd leeggehaald en volgelegd met tapijt O voorwaar, hoe creatief en inventief! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Ik moet eerlijk toegeven, ik heb er geen flauw idee van. (Moet ik nu beschaamd zijn? Ok ->
![]() Ik vraag me wel af of jij al die wijsheid uit uw hoofd kent, of waar heb je je op gebaseerd om dit hier allemaal te vertellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze mogen best spiegelen wat mooi was. Maar dat je Turken verwijt van dat ze niets op aarde hebben gezet. Dat ze niets konden bouwen en alleen maar van bzyanctijnse, assyrische, armeense,... overnamen. Je schildert hen af als hopeloze mensen. Ik heb geen goesting om nog over bouwtalenten van Turken te discussiëren. Trouwens nu ontopic. Wie is volgens jou grootste Turk allertijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ In plaats van alles afzonderlijk te posten werk met quotes en zet je antwoorden maar op één post. Dat vergemakkelijkt lezen niet. Als je het doet om het aantal van je berichten te doen stijgen... wie ben ik dan om je tegen te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Maar zeg nu zelf: maakt dat nu dat het Turkse volk achterlijk is of cultureel achtergesteld? Ik hoop dat het dat niet is wat je bedoelt want dit is je reinste quatsch. Dat zou betekenen dat de Turken wat hersencellen missen i.v.m. ons. Volgens mij zijn daar nog nooit studies rond geweest (en laat het aub zo), maar ik denk toch dat je zoiets amper kunt zeggen, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel alleen vast dat jullie gedaas over de grootheid van bepaalde Ottomaanse bouwwerken niet gegrond is: wat men aan mooie bouwwerken ziet is bijna steeds gebouwd naar het voorbeeld van christelijke gebouwen. Is de Blauwe Moskee daarom minder mooi? Neen, maar men moet wel oorzaak en gevolg kennen. En dat is iets waar jullie het bijzonder moeilijk mee hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Turken hebben mix van islamitische en christelijke bouwstijlen gemaakt. Resultaat is prachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |