![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda? | |||
Ja, er moet een doortrekking komen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Ja, er moet een stevig onderzoek komen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,92% |
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik ben nog maar 1 maal op een kerkhof geweest naast een drukke baan, en dit doet enorm veel afbreuk aan het (militair) kerkhof. Citaat:
Ik het trouwens ook het kaartje bekeken, en het proberen te situeren (jammer dat het slechte kwaliteit is) Maar ik ben al bij de oprit/afrit van de A19 geweest. En ik heb gezien dat de A19 erdoor moet, indien doortrekking. dus ofwel interpreteert u het kaartje misschien verkeerd. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk gaan die kerkhoven over het idee "Dat het nooit meer mag gebeuren". Dat is eigenlijk de kern van die kerkhoven. En volgens mij, kan je niet zeggen dat dit onbelangrijk is. In Groot-Brittanie begon men het onlangs te vergeten (wat uit een studie bleek) en nu voert men opnieuw lessen in over de grooten oorlog, met o.a. bezoeken aan Ieper en ommestreken. En nu zou ik liever een mogelijkheid hebben die zowel 'de kool als de geit' spaart, en ik denk dat die er zeker zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, de archeologische dienst heeft ook hierbij geadviseerd en duidelijk gesteld dat er geen enkel probleem is om de A19 op het geplande traject uit te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dat voor u dan zo'n enorm probleem is, dan kan men gewoon de kerkhoven ergens anders inplanten. Dat is niet zo'n probleem. De Duitse overheid heeft immers in het verleden al heel wat kleinere militaire kerhoven in Vlaanderen opgedoekt en de overblijfselen van de soldaten bijgezet in grotere kerkhoven. En zoals eerder al gezegd: de Duitse kerkhoven stralen een heel bijzondere sfeer uit die me veel beter ligt dan het witgekalkte en -gesteente van de Britse en die van het Gemenebest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik haalde enige posts geleden het gezegde 'de kool en de geit sparen' boven. Wat is daar verkeerd mee? Volgens mij is dat nogb beter dan gewoon 'de kool' of 'de geit' te sparen. Jij denkt dat een doortrekking de enigste oplossing is? De recente voorgestelde A19 zorgt dat het verkeer weggaat van Woesten of Elverdingen. Maar de problemen liggen eigenlijk maar zelden in Woesten of Elverdingen. Vooral Vleteren en Hoogstaden hebben problemen, en het kust gedeelte (veurne). M.a.w. komt er een A19 die eigenlijk niet zoveel zal oplossen. Om het nog te verbreden komt er dus een A19 die enkel wat geldwinst betekent voor de mensen die die A19 zullen volgen. Is dat de kostprijs van Pilkem Ridge? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ze zijn idd apart. Het zijn maar de belgische kerkhoven die eigenlijk niet op veel 'trekken'. Toch vind ik de Britse het meest tot de verbeelding spreken. Maar dat is dan weer puur persoonlijk. Had er daar een belangrijk Duits kerkhof gelegen, dan had ik precies hetzelfde gezegd. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door BCD : 23 januari 2005 om 01:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in de streek kan dat op de nodige sympathie rekenen. Daar liggen ze echt niet wakker van wat gemijmer bij een soldatengraf, vooral niet als weer eens het zoveelste kind door een vrachtwagen wordt gegrepen. http://www.ja19.be/6.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk als je naar de site JA19 surft dat het op de nodige sympathie kan rekenen. Objectieviteit verzekert. En bij de Ieperling liggen de soldatengraven heel close. |
|
![]() |
![]() |