Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 10:44   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Kunt ge dat appartement niet verhuren aan ne vriend van mij ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 10:45   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Omdat wij door het arrest van 21/03/04 geen persoonlijke opinie meer mogen hebben en zeker niet meer mogen uiten ivm voorkeuren.

Het arrest zegt: Je mag perfect de opinie hebben die je wil maar als ze afwijkt van hetgeen de machtspartijen als politiek korrekt opleggen (in hun 5X aangepaste onwetten die er alleen maar zijn om de opositie te treffen) en je herhaalt dat dan zet je aan tot racisme.

DWZ: "Eigen volk eerst" mag je als opinie nog wel hebben maar je mag het bij de wet niet meer 2X zeggen want dan is dit "aanzetten tot racisme".
Dit werd door het gerecht geinterpreteerd als aanzetten tot racisme, ja, maar dit kon niet zo ver gekomen zijn zonder de effectief racistische praktijken van de VB-vzw's.

Maar als je mij mening vraagt: de grondwet zegt dat iedereen gelijk is en gelijk moet behandeld worden. Wie zich hier niet aan houdt (van een politieker die via via een straf ontloopt tot een racist) breekt de grondwet
Oud 19 januari 2005, 10:46   #123
Tegendradigaard

Standaard

't is nog ne jonge gast, hij heeft werk als computer helpdeskman of hoe heet dat en hij zoekt iets om alleen te gaan wonen. Hij is 21 of 22 jaar en alleenstaand maar heeft wel een lief die nog studeert...
voorts poetst hij alle dagen zijn tanden en als ge eenprobleem hebt met uwen computer dan zal hij U helpen.

als ik moet kiezen... dan kies ik mijne vriend...

... eigen vrienden eerst he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 januari 2005, 10:47   #124
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dat is correct, Bob
om jou en anderen te laten inzien dat koppel 2 ondanks het taalprobleem en ondanks het feit dat ze van een vreemde origine zijn de meest rationele keuze zou zijn
en meer dan een rationele keuze zou dat voor een verhuurder niet moeten zijn, me dunkt
laat dan nog dat het doornemen van het huurcontract niet van een leien dakje zal lopen
Maar allé. Als ik als werkgever ne elektrieker nodig heb. En ik krijg als aanbiedingen niets anders dan beenhouwers. Dan zoek ik toch verder tot ik ne elektrieker heb. Anders is het kiezen tussen de pest en de cholera.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 10:48   #125
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
even die aanpassing voor eigen gebruik terzijde gelaten, wat denk jij van (discriminatie) persoonlijke voorkeur van de werkgever ivm sekse ?
algemeen hé... ( bv met de wetenschap dat ge ze waarschijnlijk ooit minstens 9 maanden gaat moeten missen )
want je kan natuurlijk bv beginnen over 't feit dat bepaalde jobs beter door vrouwen gedaan zijn en andere dan weer door mannen
Een zeer interessant item.
Een dieptedebat zeker meer dan waard.

Een voorbeeldje: vrouwen moeten zoveel kansen krijgen als mannen in alle geledignen van de maatschappij.
Als stelling zeker zeer lovenswaardig en de moeite om te verdedigen.

Sed: Als jij op de 5e verdieping staat van een brandend apartement, je weegt 90kg en wordt bevangen door de rook. Wie heb je dan het liefst dat je komt halen?
Een meisje van 55kg of een kerel van 80kg?
Mag je daar geen rekening mee houden bij de aanwervingen?
Ja toch.

Hoe met de para-commando's?
Oproerpolitie?
Er is nu een F16 pilote?
Hoe met fronttroepers?
Hoe zit het met de topberoepen waar de vrouwen zich beroepen op huiselijke taken, zwangerschappen en feminieme ongemakken en later toch willen in aanmerking komen voor promotie?

Ga je de echt sterke en capabele vrouwen straffen met een positieve discriminatie?

Stof voor een ander item?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 januari 2005 om 10:49.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 10:49   #126
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol, dat klopt
maar ge mist m'n punt
6 personen ipv max 5 Bobke kan een hels verschil betekenen op 't vlak van condensatie om maar iets te noemen
Ik zie niet echt het condensatieprobleem maar soit.
Wel miste ik nog gegevens om te kunnen oordelen.
Hoe oud zijn die koppels ?
De kans dat een koppel van 23 met twee kinderen nog aan gezinsuitbreiding doet is waarschijnlijker dan van een koppel van 40 met vier kinderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 10:55   #127
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Dit werd door het gerecht geinterpreteerd als aanzetten tot racisme, ja, maar dit kon niet zo ver gekomen zijn zonder de effectief racistische praktijken van de VB-vzw's.

Maar als je mij mening vraagt: de grondwet zegt dat iedereen gelijk is en gelijk moet behandeld worden. Wie zich hier niet aan houdt (van een politieker die via via een straf ontloopt tot een racist) breekt de grondwet
"effectie racistische praktijken" leg dat eens uit ?

iedereen gelijk en indereen gelijk behandeld worden ??? waarom kan ik dan geen koning worden ? Dus de koning breekt de grondwet en moet dus gestraft worden ? akkoord ?

Oud 19 januari 2005, 10:57   #128
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De grondwet zegt wel dat iedereen gelijk is voor de wet (wat dan ook weer niet waar is, want daarvoor moet men dan weer Belg zijn). En denk zelf dat de zeer recent gewijzigde grondwet zegt dat er niet mag gediscrimineerd worden. Maar hierover gaat de discussie juist. Heeft een individu het recht van te dicrimineren, maw duwt de grondwet ons niet teveel in een bepaald patroon ?
Oud 19 januari 2005, 10:57   #129
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Jij maakt hier gemakkelijkheidshalve een kortsluiting (thinkloop).
Jij gaat er gemakkelijkheidshalve van uit dat de dader wel schuldig zal zijn want dan zullen de aangepaste wetten wel kloppen zeker?

Nu: ik herhaal.
Die racistsiche praktijken waar jij het over hebt zijn nu net opinies.
"eigen volk eerst", "iedereen werk in eigen streek ook voor vreemdelingen", "illegalen buiten", enz

Het zijn nu net die opinies die verboden worden om meer dan 1X te gebruiken.

Citaat:
Mooie constitutionele interpretatie die door president Lincoln himself niet zou kunnen worden verbeterd.
Des te verwerpelijker is het feit dat die grondwet nu net om deze redenen werd aangepast om de opositie te kunnen treffen.
Oud 19 januari 2005, 10:57   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is correct, Bob
om jou en anderen te laten inzien dat koppel 2 ondanks het taalprobleem en ondanks het feit dat ze van een vreemde origine zijn de meest rationele keuze zou zijn
en meer dan een rationele keuze zou dat voor een verhuurder niet moeten zijn, me dunkt
laat dan nog dat het doornemen van het huurcontract niet van een leien dakje zal lopen
Het taalprobleem lijkt mij anders wel een goed criterium om ze te weigeren.
Hoe kunnen ze het huurcontrakt begrijpen dat ze moeten tekenen ?
Hoe communiceer je met mensen die zeggen "ikke niet versta" ?
Hoe bellen ze de brandweer als mijn huis in de fik staat enz..
Oud 19 januari 2005, 11:03   #131
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het taalprobleem lijkt mij anders wel een goed criterium om ze te weigeren.
Hoe kunnen ze het huurcontrakt begrijpen dat ze moeten tekenen ?
Hoe communiceer je met mensen die zeggen "ikke niet versta" ?
Hoe bellen ze de brandweer als mijn huis in de fik staat enz..
Door het iemand voor te leggen die wel de taal verstaat, tiens. Jullie leven echt nog in een fantasiewereldje lijkt me, waar iedereen best van al braaf rond zijn dorpstoren blijft wonen.
Oud 19 januari 2005, 11:05   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
De grondwet zegt wel dat iedereen gelijk is voor de wet (wat dan ook weer niet waar is, want daarvoor moet men dan weer Belg zijn). En denk zelf dat de zeer recent gewijzigde grondwet zegt dat er niet mag gediscrimineerd worden. Maar hierover gaat de discussie juist. Heeft een individu het recht van te dicrimineren, maw duwt de grondwet ons niet teveel in een bepaald patroon ?
Ik vind van niet, wat als de Belgische staat discrimineren toelaat, schendt het dan zelf niet de grondwet (=niemand mag gediscrimineerd worden).
Oud 19 januari 2005, 11:09   #133
Tegendradigaard

Standaard

GM 10 wat zijn die "effectief racistische praktijken" van die VB-vzw's ?

Oud 19 januari 2005, 11:10   #134
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:

Jij maakt hier gemakkelijkheidshalve een kortsluiting (thinkloop).
Jij gaat er gemakkelijkheidshalve van uit dat de dader wel schuldig zal zijn want dan zullen de aangepaste wetten wel kloppen zeker?
Wat is het alternatief? Denk je nu echt dat elke wet er komt omdat hij iedereen (of zelfs een meerderheid) bevalt? Die wet is er gekomen omdat een meerderheid van de vertegenwoordigers die het volk (dat onder de grondwet valt) zelf koos. Dus ja, daarom "klopt" die wet op dit moment.

Citaat:
Nu: ik herhaal.
Die racistsiche praktijken waar jij het over hebt zijn nu net opinies.
"eigen volk eerst", "iedereen werk in eigen streek ook voor vreemdelingen", "illegalen buiten", enz
Dat zijn opinies tot je in de praktijk wil omzetten.

Citaat:
Het zijn nu net die opinies die verboden worden om meer dan 1X te gebruiken.
Probleem met het behang is dat dit geen mening meer is maar een actieprogramma.

Citaat:
Mooie constitutionele interpretatie die door president Lincoln himself niet zou kunnen worden verbeterd.
Des te verwerpelijker is het feit dat die grondwet nu net om deze redenen werd aangepast om de opositie te kunnen treffen.
Vind ik niet, als de oppositie zich aan de grondwet gehouden, dan was deze expliciete vermelding onnodig geweest.
Oud 19 januari 2005, 11:14   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind van niet, wat als de Belgische staat discrimineren toelaat, schendt het dan zelf niet de grondwet (=niemand mag gediscrimineerd worden).
Er is niemand die zegt dat de Belgische staat mag discrimineren (alhoewel ook hier ligt het probleem niet zo eenvoudig, zeker niet als het dan weer over positieve discriminatie gaat). Maar wel dat een individu de vrijheid zou moeten hebben om te discrimineren (bvb. bij het verhuren van zijn woning).
Oud 19 januari 2005, 11:15   #136
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil (ook) koning worden.
Maar ik mag ni...discriminatie?
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 11:16   #137
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:

Probleem met het behang is dat dit geen mening meer is maar een actieprogramma.
Komt zelden voor in de politiek he, een actieprogramma...komt dat tegen
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 11:19   #138
Tegendradigaard

Standaard

voor de derde maal ... GM 10 wat zijn die "effectief racistische praktijken" van die VB-vzw's ?

Oud 19 januari 2005, 11:21   #139
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het iemand voor te leggen die wel de taal verstaat, tiens. Jullie leven echt nog in een fantasiewereldje lijkt me, waar iedereen best van al braaf rond zijn dorpstoren blijft wonen.
Dat zou wel eens een hoop problemen kunnen besparen.
Geen taal problemen, wat kan het leven toch eenvoudig zijn.
Oud 19 januari 2005, 11:27   #140
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Basisprincipe is echter dat je als particulier volledig vrij je medecontractant (huurder, koper, werknemer, ...) kiest. Je kan van een particulier niet eisen dat hij zich verantwoordt voor die keuze...

Voor de overheid ligt dit helemaal anders. Bovendien, als we het hebben over "rechten en vrijheden", gaat het in de eerste plaats over rechten en vrijheden die particulieren tegenover de staat kan laten gelden... En daar is inderdaad geen plaats voor ongeoorloofde discriminatie. (er bestaat immers ook discriminatie die perfect geoorloofd is, maar da's een andere kwestie)

Heel anders is de vraag of je mensen mag aanzetten tot discriminatie op een manier die strijdig is met de fundamentele rechten en vrijheden, of je gehele bevolkingsgroepen mag zwartmaken, stigmatiseren... M.a.w. of propaganda die lijnrecht indruist tegen de basisrechten en -vrijheden moet getolereerd worden in naam van de "vrijheid van meningsuiting". In dat geval zou je een punt kunnen maken dat de geviseerde groep een soort van class action kan inleiden tegen de discriminatoren mét een fikse vordering tot schadeloosstelling (stijl punitive damages zoals in de VS) gekoppeld aan een injunctie en een dwangsom. Dit uiteraard in de mate de discriminatie zou uitgaan van een duidelijk identificeerbaar individu, groepering of organisatie. Voordeel van die oplossing: de Staat hoeft er zich niet mee te bemoeien en hoeft dus geen enkele censuur in te voeren terwijl het principe van non-discriminatie op gewraakte gronden overeind blijft. Minder betutteling dus. Nadeel: vereist het invoeren van een aantal rechtsfiguren die onbekend zijn in ons rechtssysteem.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be