Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 14:08   #121
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Alléé Blokster Knuppelke heeft gesproken.

[size=3]"Wij stappen enkel in de LAATSTE federale regering
die de Vlaamse onafhankelijkheid uitroept."[/size]

Vandaag is hij tot alles bereid als hij maar burgemeester van
Antwerpen kan worden.

.
En verder? zit de burgemeester van Antwerpen in de federale regering misschien?
cashflow is offline  
Oud 28 januari 2005, 15:10   #122
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
wat jammer trouwens dat steenblok (oeps sorry verschrijving maar wel een leuke) vroeger niets slecht wist te zeggen op Coveliers...
allez althans zolang coveliers niet van zijn oren begon te maken. Vanaf de moment dat Coveliers niet meer slaafs de beste Belgische premier ooit volgde, dan was het plots de duivel in persoon.
Ik kan mij niet herinneren dat steenbok daarvoor eiste dat Coveliers buitengegooid werd of zo...
was vroeger niet aan de orde... toen diene pipo zich gedroeg omdat hij hoopte op een postje toen was er ook niet van hem te zeggen of over hem te eisen...

en nu dat hij uit ontgoochelde niet vervulde ambities .....

ik heb die man pas recentelijk opgemerkt... en sindsdien reageer ik...

maar ja... ik denk dat ik er alles over gezegd heb wat ik te zeggen had...
maar omdat je zo aandrong... heb ik dit laatste maar gepost...

en ik heb steeds gezegd dat ik meer voor staatsmanschap... ttz handelen in het algemeen belang van de bevolking, dan voor principes van de boel doen barsten opteer...
bij de verkiezingen waar Verhofstad aan de macht kwam heeft hij zijn partijprogramma verdedigd in de coalitiegesprekken... hij moest rekening houden met het programma van de partner(s) (in 1999 en 2003) en daaruit is een regeerakkoord gevloeid... en dat regeerakkoord moet hij als premier zover mogelijk uitvoeren... en dat doet hij, uiteraard rekening houdend met de socio-economische evoluties...
en nu verwijt men hem die loyauteit in het belang van de burgers van het land...
maar hij is en blijft de beste sinds jaren... bewezen door het ons veel beter afgaan als de omringende landen...

en dat heeft met linkse koers niets te maken... enkel loyauteit aan een regeerakkoord...

en nu zitten de tjeven en de neo-VNV'ers te prullen over schenden van een gegeven woord op regionaal niveau...
terwijl de federale dat naleeft voor een akkoord dat prealabel is aan het vlaamse...
begrijpe wie kan....

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 28 januari 2005 om 15:12.
Steenbok66 is offline  
Oud 28 januari 2005, 15:22   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dus Steenbok geeft ge eigenlijk toe dat Verhofstadt om premier te worden toegestemd heeft in een links regeerprogramma ?
Want zijn regeringsprogramma staat haaks op zijn mooie boeken die hij schreef vanuit de oppositie en op zijn verkiezingsprogramma van 1999....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 januari 2005, 15:23   #124
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knuppelke

Uw Blok vriendje FDW heeft al die jaren gezegd
[size=3]"Wij stappen enkel in de LAATSTE federale regering
die de Vlaamse onafhankelijkheid uitroept."[/size]

Vandaag is hij tot alles bereid als hij maar burgemeester van
Antwerpen kan worden.

Was het niet Bompa Dillen die enkele jaren geleden
zei : "Er zijn Schiltzen onder ons".

Als ik vandaag Schiltz hoor, is die veel consequenter dan
de ganse Blok-top.

Ik vraag mij trouwens af wat Schiltz nog bij Spirit zit te doen.
Een zware aanval op Knuppel die heel beleefd schreef dat je zelf wel je partij mag verdedigen, maar niet constant de schuld op de anderen gooien. En gelijk heeft ze.

BTW: Voorbeeldig is de NVA zeker niet. Jullie enige boegbeeld ( het leek bijna op een eenmanspartij ) draait zijn kazak en opent zijn achterwerk voor de CD&V voor een ministerpost, omdat hij met zijn partij niet eens de kiesdrempel haalde. Niet echt om trots op te zijn, zo zou ik denken.
Oud 28 januari 2005, 15:29   #125
Tegendradigaard

Standaard

Die beste Verhofstadt heeft zijn burgermanifesten totaal verloochend Steenbok. Totaal verloochend om de voetveeg van Di Rupo te mogen spelen.

Herlees zijn burgermanifesten nog maar eens als ge ze nog hebt liggen....
Voor zo'ne leugenaar en woordbreker kan ik geen greintje respect opbrengen.

In het belang van het volk .... ach ach ach gelooft gij dat echt... in zijn eigen belang STeenbok ZIJN EIGEN BELANG, niets meer, niets minder.

Of ben je al vergeten dat die beste der besten vorig jaar vlak na de regionale verkiezingen heel Europa afgerotst is om steun te gaan zoeken om naar Europa te gaan voor een nog veel beter betaalde job ? Waar was toen "het belang van het land" het Steenbok. Waar was toen zijn loyauteit ? Had de rest van Europa hem niet uitgespuwd dan zat hij nu in Europa poen te scheppen.. in het belang van het land.... in zijn eigen belang ja.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 28 januari 2005, 15:33   #126
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een zware aanval op Knuppel die heel beleefd schreef dat je zelf wel je partij mag verdedigen, maar niet constant de schuld op de anderen gooien. En gelijk heeft ze.

BTW: Voorbeeldig is de NVA zeker niet. Jullie enige boegbeeld ( het leek bijna op een eenmanspartij ) draait zijn kazak en opent zijn achterwerk voor de CD&V voor een ministerpost, omdat hij met zijn partij niet eens de kiesdrempel haalde. Niet echt om trots op te zijn, zo zou ik denken.
Langs de ene kant kan ik die nva-ers wel begrijpen hoor Antoon. Eerst in bed duiken met de CDV en dat moeten verdedigen.
Dan zeggen : niet in een regering met de SPA en dan toch doen en dat dan moeten verdedigen..
Dan zeggen : niet in een regering zonder dat BHV op voorhand gesplitst is en dat dan toch doen en veranderen in onverwijld... en dat ook weeral moeten rechtpraten

En dan de voorsprelde woordbreuk van de VLD en SPA (tja ik kan er ook niet aan doen dat ze bij de NVA nog in St. NIklaas geloven he) en het woorddje onverwijld zien veranderen in ... we zullen wel zien ...ooit... misschien... en dat nu ook weer gaan verdedigen...

Tja men zou voor minder zuur reageren he...

't is geen pretje om NVA militant te zijn denk ik...

Oud 28 januari 2005, 16:03   #127
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die beste Verhofstadt heeft zijn burgermanifesten totaal verloochend Steenbok. Totaal verloochend om de voetveeg van Di Rupo te mogen spelen.

Herlees zijn burgermanifesten nog maar eens als ge ze nog hebt liggen....
Voor zo'ne leugenaar en woordbreker kan ik geen greintje respect opbrengen.

In het belang van het volk .... ach ach ach gelooft gij dat echt... in zijn eigen belang STeenbok ZIJN EIGEN BELANG, niets meer, niets minder.

Of ben je al vergeten dat die beste der besten vorig jaar vlak na de regionale verkiezingen heel Europa afgerotst is om steun te gaan zoeken om naar Europa te gaan voor een nog veel beter betaalde job ? Waar was toen "het belang van het land" het Steenbok. Waar was toen zijn loyauteit ? Had de rest van Europa hem niet uitgespuwd dan zat hij nu in Europa poen te scheppen.. in het belang van het land.... in zijn eigen belang ja.
Partijwerking en regeringsdeelname zijn twee verschillende zaken...
waarom???
omdat je als partij voor een programma opkomt en wanneer je een tijd lang in de oppositie zit dan doe je ook aan beeldvorming van wat je zou willen bereiken...
in dat licht staan de geschriften van Verhofstad...

maar dan krijg je met anderen een mandaat van de kiezer... en die anderen hebben ook hun programma, hun verzuchtingen en hun theorieën...
die gebaseerd zijn enerzijds op hun ideologie en anderzijds op hetgeen hun kiezers van hen verwachten...

dus in 199 en 2003 hebben de partijen een bepaald gewicht gekregen van hun kiezers...
en dan gaan ze daarmee naar coalitiebesprekingen...
en in die besprekingen wegen ze door naargelang hun aantal kiezers...
maar daarbij spelen ook heel wat andere dingen zoals de Belgische realiteit...
en in die realiteit waren de twee sterksten de Vlaamse VLD en de Waalse PS...
gevolgd door de MR en de SP...
en de groenen speelden toen ook mee...

EN niet te vergeten... ze moeten er samen uit komen, want de burgers zijn niet gediend met ideologie en breekpunten...

en daar speelt het staatsmanschap... om zijn eigen verzuchtingen als partij mogelijk te maken moet je rekening houden met de rest...
en grondwettelijk zijn er ook nog regels vastgelegd...

dus en dat is gebeurd...
alle partijen hebben stempels gedrukt...

en het gaat niet op wegens minder belangrijke principes het gros niet te realiseren...
en dat is gerealiseerd...
wij boeren relatief goed in Europese kontekst...
al zijn er dingen die intussen anders evolueerden qua conjunctuur en wereld- en Europese socio-economische realiteiten...

en dat blaas je niet zo maar op wegens manifesten en principes...

als tegendraadse man ben je daar uiteraard niet mee akkoord en dat mag...
maar ik stel het lijk ik het stel, gebaseerd op mijn analyse...

en de analyse, wars van luxeprobematieken als BHV, etc...
kiest voor goed staatsmanschap...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 28 januari 2005 om 16:06.
Steenbok66 is offline  
Oud 28 januari 2005, 16:11   #128
Tegendradigaard

Standaard

en wat heeft hij van zijn geschriften bereikt Steenbok ?

bvb. modernisering SZ - zelfs splitsing stond er in .... ? Noppes.
belastingsvermindering ? hahahahaha. (maar zuur eigenlijk he)
Minder papieren en administratieve last voor de bedrijven ? Whoeeeehaaaaaa ik kom niet meer bij van het lachen.
Vermindering sociale lasten voor bedrijven ? Ik ga stoppen want ik rol over de vloer van het lachen stilaan en zo maak ik mijn kleren vuil en das geen zicht...

Allemaal dingen die hij Beloofdstadt beloofde.... Zaken die voor liberalen toch belangrijk zouden moeten zijn en buiten veel leugens is er tot nu toe niks van in huis gekomen.

Oud 28 januari 2005, 16:12   #129
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

en wat de episode Europees voorzitterschap betreft...

over nagenoeg de hele lijn waren de medespelers akkoord dat Verhofstad goed gewerkt had bij het Europees mandaat van België...
en ook waren er niet van de minsten die hem voordroegen om de Commissie voor te zitten...
en waarom mag hij dan geen ambitie hebben???
en als hij het niet gehaald heeft, dan is het vooral omdat de minst Europezen onder de landen bang waren dat hij het Europees beter zou doen en dat zij daardoor hun eng nationalisme zouden zien verminderen...

en dan heeft men niet de beste gekozen, Verhofstad, maar een kleurloze figuur... omdat het nu eenmaal zo is dat de Commissievoorzitter niet een te sterke persoonlijkheid mag zijn...
en elek ambitieuze goede staatsman is een sterke persoonlijkheid...

maar ja, je kan het natuurlijk tegendradigaards uitleggen...
dat ambitie verwerpelijk is... etc... enz...
Oud 28 januari 2005, 16:15   #130
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
en wat heeft hij van zijn geschriften bereikt Steenbok ?

bvb. modernisering SZ - zelfs splitsing stond er in .... ? Noppes.
belastingsvermindering ? hahahahaha. (maar zuur eigenlijk he)
Minder papieren en administratieve last voor de bedrijven ? Whoeeeehaaaaaa ik kom niet meer bij van het lachen.
Vermindering sociale lasten voor bedrijven ? Ik ga stoppen want ik rol over de vloer van het lachen stilaan en zo maak ik mijn kleren vuil en das geen zicht...

Allemaal dingen die hij Beloofdstadt beloofde.... Zaken die voor liberalen toch belangrijk zouden moeten zijn en buiten veel leugens is er tot nu toe niks van in huis gekomen.
tegendraads denkend kan je het zo uitleggen...
maar als sommigen nu zo tegen hem tekeer gaan... precies omdat hij het volgens hen te goed doet...
en dat heb ik zelfs die andere sterke persoonlijkheid DeHaene horen zeggen op een besloten vergadering waar hij als mens sprak en niet als concurrent en oppositieboegbeeld...
het zijn precies de sterke succesrijke personen die het meest in de wind staan...
Oud 28 januari 2005, 16:19   #131
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

zelfs als sterkste partij heb je maar een stukje van de macht...

je kan dus de ambitie uitspreken om vanalles te doen...
maar je bent niet alleen...
dus kan je niet alles in 1-2-3 realizeren...
trouwens, als hij dat deed, dan zijn er weer andere chagrijnigaards die hem diktatoriaal optreden zouden verwijten...

ik blijf erbij... hij is een van degene die de laatste decennia het meeste van van programmapunten gerealiseerd of ingeleid heeft...
maar om dat te erkenne moet je een ietsibietsie aan intellectuele eerlijkheid ten toon spreiden...
Oud 28 januari 2005, 16:20   #132
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
en wat de episode Europees voorzitterschap betreft...

over nagenoeg de hele lijn waren de medespelers akkoord dat Verhofstad goed gewerkt had bij het Europees mandaat van België...
en ook waren er niet van de minsten die hem voordroegen om de Commissie voor te zitten...
en waarom mag hij dan geen ambitie hebben???
en als hij het niet gehaald heeft, dan is het vooral omdat de minst Europezen onder de landen bang waren dat hij het Europees beter zou doen en dat zij daardoor hun eng nationalisme zouden zien verminderen...

en dan heeft men niet de beste gekozen, Verhofstad, maar een kleurloze figuur... omdat het nu eenmaal zo is dat de Commissievoorzitter niet een te sterke persoonlijkheid mag zijn...
en elek ambitieuze goede staatsman is een sterke persoonlijkheid...

maar ja, je kan het natuurlijk tegendradigaards uitleggen...
dat ambitie verwerpelijk is... etc... enz...
Met zo'n blaasbalg als Verhofstadt is een mens beschaamd in het buitenland. Een geluk dat het niet al te lang meer gaat duren.
cashflow is offline  
Oud 28 januari 2005, 17:21   #133
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het is de specialiteit van de Blokkers om steeds de schuld op
anderen te gooien.

Het Blok heeft rond zichzelf een cordon gelegd :

[SIZE=3]Wij stappen enkel in de laatste federale regering" [/SIZE]

En nadien de Blokkers maar zagen en klagen dat het cordon in stand wordt
gehouden.
Clemens is offline  
Oud 28 januari 2005, 17:45   #134
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Het zal wel "toeval" zijn dat ze gewacht hebben om hem buiten te smijten nadat die andere dissident dood was.
Anders stond het LA veel sterker met twee ex-VLD boegbeelden.
Griezelig idee. Maar ja, waarom niet?
Wreker is offline  
Oud 28 januari 2005, 19:39   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer voor jou maar waar jij hierboven op antwoordt was geen quote van mezelf...
Als je een beetje beter had gekeken had je trouwens gezien dat 'Blokster Knuppelke' dit soort schrijffouten niet maakt.

Overigens is FDW mijn vriendje niet, en ook dat weet je.
Oud 28 januari 2005, 19:41   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de specialiteit van de Blokkers om steeds de schuld op
anderen te gooien.

Het Blok heeft rond zichzelf een cordon gelegd :

[size=3]Wij stappen enkel in de laatste federale regering" [/size]

En nadien de Blokkers maar zagen en klagen dat het cordon in stand wordt
gehouden.
Fijn dat je ook eens toegeeft wat de échte reden is waarom er een cordon rond het VB wordt gelegd, Clemens.

Wel vreemd als men weet dat de uiteindelijke bedoeling van de N-VA precies dezelfde is...

Of toch niet?
Oud 28 januari 2005, 19:55   #137
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Fijn dat je ook eens toegeeft wat de échte reden is waarom er een cordon rond het VB wordt gelegd, Clemens.

Wel vreemd als men weet dat de uiteindelijke bedoeling van de N-VA precies dezelfde is...

Of toch niet?
Eigenlijk heb ik nog nooit een deftig antwoord gekregen van VB nationaal als hen gevraagd word met wie ze een Regering gaan vormen als ze mogen op federaal vlak moet je ook walen opnemen in uw regering en VB met hun grote mond van we gaan Belgie splitsen ze zouden nog laag vallen denk ik als je ziet dat BHV nog niet simpel gesplits word met de democratische partijen aan het roer!
Gertj3 is offline  
Oud 28 januari 2005, 19:58   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steenbokske, Verhofstadt had al extra geld voor het franstalige onderwijs beloofd nog voor hij goed en wel premier was. Vandaag probeert hij BHV weer aan de Franstaligen uit te verkopen. Halle en Vilvoorde liggen anders in Vlaanderen en Brussel heeft daar niks te zoeken.
Het is met Verhofstadt nog niks anders geweest dan van dat. Hij heeft van zijn eerste tot de laatste dag maar één gemeenschap vlotjes bediend en dat is niet de Vlaamse.
Vanzelfsprekend dat mensen zoals jij hem de beste premier ooit vinden maar voor ons is hij de slechtste ooit.

De geschiedenis zal uitwijzen wie gelijk had maar één ding weet ik nu al: als een groot staatsman zal Verhofstadt nooit of vanzeleven de geschiedenis ingaan. Zelfs niet de Belgische.
Oud 28 januari 2005, 20:03   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Eigenlijk heb ik nog nooit een deftig antwoord gekregen van VB nationaal als hen gevraagd word met wie ze een Regering gaan vormen als ze mogen op federaal vlak moet je ook walen opnemen in uw regering en VB met hun grote mond van we gaan Belgie splitsen ze zouden nog laag vallen denk ik als je ziet dat BHV nog niet simpel gesplits word met de democratische partijen aan het roer!
Ik heb het al meermaals op dit forum gezegd maar voor jou zal ik het nog eens herhalen, Gertje.

Het VB hoeft van mij niks anders te doen dan zo groot te worden dat België onbestuurbaar wordt, dan doen de andere partijen wel noodgedwongen wat het VB IDD nooit zal worden toegelaten.
Om het nog duidelijker te maken: Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Oud 28 januari 2005, 20:15   #140
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb het al meermaals op dit forum gezegd maar voor jou zal ik het nog eens herhalen, Gertje.

Het VB hoeft van mij niks anders te doen dan zo groot te worden dat België onbestuurbaar wordt, dan doen de andere partijen wel noodgedwongen wat het VB IDD nooit zal worden toegelaten.
Om het nog duidelijker te maken: Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Nu ja persoonelijk zou ik ook liever hebben dat de sp.A wat minder schoothondje speelt voor Elio en de zijne!

Ik hoop dat er op het congres dit najaar daar eens kan over gepraat worden in ieder geval zal ik daar toch eens iets over zeggen als ik erbij kan zijn
Gertj3 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be