Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 14:46   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
het 70 puntenplan was een basistekst, met een paar goede ideetjes in, misschien iets te scherp of nog niet juridisch verfijnd genoeg, maar Filip Dewinter ging "het bijhouden voor later"... komt misschien nog eens van pas.

Wel, intussen zijn er al veel van die punten wet en in uitvoering gebracht door de regering, dus zo slecht zal het dan toch niet geweest zijn zeker ?
Kan allemaal wel zijn, maar hetgeen dewinter nu zegt, is ontzettende onzin. Hij wil de scheiding tussen staat en religie opheffen. Ik weet niet of er iets dommer is dan dit.
Oud 16 februari 2005, 16:35   #122
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
filipe wil elke gesluierde terugsturen
lijkt me een meer dan subtiel verschil
Dat is uw bewering.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 16:38   #123
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waren de mijnen verlieslatend in de jaren '60?

bovendien moet je vergelijken met de kostprijs van een alternatieve brandstof
jij doet nu alsof men zonder die energie kon
Geen alternatieve brandstof maar invoer van steenkool zoals nu nog steeds gedaan wordt.
Oud 16 februari 2005, 16:39   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan allemaal wel zijn, maar hetgeen dewinter nu zegt, is ontzettende onzin. Hij wil de scheiding tussen staat en religie opheffen. Ik weet niet of er iets dommer is dan dit.
Vertel eens.
Oud 16 februari 2005, 16:44   #125
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NAtuurlijk wel. Ga je nu zeggen dat elke mijnwerker in de jaren 60 aan de Belgische welvaart knaagde???
Vanaf het ogenblik dat de mijnen niet meer rendabel waren, had men ze moeten sluiten. Het had geen zin dat de staat de verlieslatende mijnen overnam, om deze een paar tiental jaren later dan uiteindelijk toch te moeten sluiten.
Hetzelfde verhaal kan trouwens voor een stuk gevoerd worden wat het Waalse staal betreft.
Wat voor zin had het trouwens in ongezonde omstandigheden, enkele honderden meters onder de grond, steenkolen te ontginnen terwijl ze in andere delen van de wereld konden opgeschept worden met bulldozers.
Trouwens de gestegen levensstandaard is misschien wel voor een stuk afkomstig van "harde arbeid", doch voor het overgrote gedeelte van goedkope grondstoffen, goedkope energie en nieuwe evoluties (nieuwe uitvindingen, nieuwe arbeidsmethoden...).
Vandelanotte, zegt trouwens, anno 2005. Werken (ook hard werken) kan iedereen, doch uitvinden en innoveren is de kunst (hoe noemt het zelfs Belgisch hoop in bange dagen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:23   #126
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat is uw bewering.
ik dacht dat fdw dit letterlijk zo zei
Oud 16 februari 2005, 17:23   #127
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen alternatieve brandstof maar invoer van steenkool zoals nu nog steeds gedaan wordt.
dus jij beweert dat in de jaren '60 reeds goedkoper was
ik zou hier wel eens prijzen willen over zien
Oud 16 februari 2005, 17:25   #128
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Vanaf het ogenblik dat de mijnen niet meer rendabel waren, had men ze moeten sluiten. Het had geen zin dat de staat de verlieslatende mijnen overnam, om deze een paar tiental jaren later dan uiteindelijk toch te moeten sluiten.
Hetzelfde verhaal kan trouwens voor een stuk gevoerd worden wat het Waalse staal betreft.
of de vlaamse textiel, of ....

de vraag is: kost dit meer dan weer zovelen aan de dop te zetten?

Citaat:
Wat voor zin had het trouwens in ongezonde omstandigheden, enkele honderden meters onder de grond, steenkolen te ontginnen terwijl ze in andere delen van de wereld konden opgeschept worden met bulldozers.
Trouwens de gestegen levensstandaard is misschien wel voor een stuk afkomstig van "harde arbeid", doch voor het overgrote gedeelte van goedkope grondstoffen, goedkope energie en nieuwe evoluties (nieuwe uitvindingen, nieuwe arbeidsmethoden...).
Vandelanotte, zegt trouwens, anno 2005. Werken (ook hard werken) kan iedereen, doch uitvinden en innoveren is de kunst (hoe noemt het zelfs Belgisch hoop in bange dagen).
Dat is allemaal goed en wel, maar als je geen elektriciteit hebt, ga je niet veel moeten innoveren, dat was in de jaren '60 niet anders.
Oud 16 februari 2005, 20:08   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of de vlaamse textiel, of ....

de vraag is: kost dit meer dan weer zovelen aan de dop te zetten?
Akkoord. Maar er moet hier wel rekening mee gehouden worden, dat er arbeidskrachten zijn ingevoerd, om de koolmijnen werkende te houden (en waarschijnlijk het Waalse staal ook).

Citaat:
Dat is allemaal goed en wel, maar als je geen elektriciteit hebt, ga je niet veel moeten innoveren, dat was in de jaren '60 niet anders.
Ben indertijd mijn loopbaan nog gestart in de centrale van Rodenhuize (tegen Gent) in 1968. Dit was dan het jaar van den ombouw van Rodenhuize I, van kolen op stookolie (enkele jaren later heeft men dan, oliecrisis..., den inverse ombouw wel terug uitgevoerd...).
Maw op enkele weken kon men een groep ombouwen van kolen op stookolie (stookolie en ook aardgas, vergen geen grote investeringen, en zijn eenvoudig aan te wenden).
Dus dat was het probleem zeker niet. Het was gewoonweg een politieke keuze.

Laatst gewijzigd door Bob : 16 februari 2005 om 20:22.
Oud 16 februari 2005, 20:27   #130
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze zullen niet zo eenvoudig terug te vinden zijn. Komt daarbij dat staatssteun aan bvb steenkoolmijnen toen nog niet verboden was.
Maar het is alleszins een feit dat de electriciens eind zestiger jaren, zijn gaan overschakelen op stookolie (en begin zeventiger jaren op gas). In begin zeventiger jaren is de stookolieprijs toen wel geweldig gestegen, waardoor men gedeeltelijk terug kolen is gaan verstoken, doch dit waren toen buitenlandse kolen (vooral Zuidafrikaanse dacht ik).

Laatst gewijzigd door Bob : 16 februari 2005 om 20:31.
Oud 16 februari 2005, 21:41   #131
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kom, wees nu eerlijk. Migratie brengt ons momenteel toch alleen maar problemen en armoede. Zie niet in wat door incorrect aan is. Dit is trouwens het probleem in zowat alle europese landen.
Als U denkt dat dit correct is hebt U denk ik alleen maar sensatierubrieken gelezen en misschien een paar burenruzies gehad.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 23:07   #132
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet zo was, waarom werden de mijnen dan gesloten ?
Oud 17 februari 2005, 00:03   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Als U denkt dat dit correct is hebt U denk ik alleen maar sensatierubrieken gelezen en misschien een paar burenruzies gehad.
Waarom denkt ge dat zowat het hele oude Europa aan het zoeken is om de immigratiewetten te wijzigen (lees verstrengen wat asielzoekers, illegalen, gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken betreft). En dit vooral, om alleen nog immigratie waar een economisch voordeel uit te halen is (of alleszins waar het economisch nadeel nagenoeg nihil is) toe te laten.
Oud 17 februari 2005, 00:24   #134
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waarom denkt ge dat zowat het hele oude Europa aan het zoeken is om de immigratiewetten te wijzigen (lees verstrengen wat asielzoekers, illegalen, gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken betreft). En dit vooral, om alleen nog immigratie waar een economisch voordeel uit te halen is (of alleszins waar het economisch nadeel nagenoeg nihil is) toe te laten.
- Uw uitspraak gaat veel verder, zelfs als het om deze reden zou zijn wordt ze daardoor niet bewezen.

- Sommige landen laten regelmatig immigratie toe om economische redenen

- Ze doen dit onder druk van een bepaald soort partijen, niet om objectieve redenen. Zonder de druk van die partijen deden ze het niet. In bepaalde economische omstandigheden werd er integendeel immigratie georganiseerd. Belangrijke economische autoriteiten adviezeren nu immigratie..
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 01:02   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Ze doen dit onder druk van een bepaald soort partijen, niet om objectieve redenen. Zonder de druk van die partijen deden ze het niet. In bepaalde economische omstandigheden werd er integendeel immigratie georganiseerd. Belangrijke economische autoriteiten adviezeren nu immigratie..
Ook centrumlinks (England, Duitsland...) gaan die toer op. En misschien hebben zij wel een ander levensmodel voor ogen, dan dit van hun kiezers. En passen zij hun partijprogramma aan, om geen aanhangers te verliezen. Kan zijn.
Wat economische autoriteiten nu wel adviseren is immigratie van hooggeschoolden. Maar vraag mij wel af wat Indiers en andere Aziaten hier zouden komen zoeken, nu hun regio ook in opgang is, en zeer waarschijnlijk binnen een tiental jaren Europa zal voorbijsteken.
Oud 17 februari 2005, 10:18   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet zo was, waarom werden de mijnen dan gesloten ?
omdat er kernenergie beschikbaar kwam? omdat buitenlandse steenkool goedkoper geworden was?
Oud 17 februari 2005, 11:40   #137
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat er kernenergie beschikbaar kwam? omdat buitenlandse steenkool goedkoper geworden was?
Precies, en dat gebeurde niet van de ene dag op de ander.
Het getuigt minstens van een gebrek aan toekomstvisie om buitenlandse arbeidskrachten aan te trekken voor een industrie die op sterven na dood is.
Oud 17 februari 2005, 14:48   #138
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, en dat gebeurde niet van de ene dag op de ander.
Het getuigt minstens van een gebrek aan toekomstvisie om buitenlandse arbeidskrachten aan te trekken voor een industrie die op sterven na dood is.
Het gaat hier over een periode van zo'n 10 jaar. Dat is 40 jaar na dato misschien niet lang, maar op dat moment was 10 jaar 3650 dagen. Die buitenlandse krachten werden aangetrokken om een reele economische nood te verhelpen. Zeggen dat dit een "geen toekomstvisie hebben" is, lijkt me eerder de "visie" van een bepaalde partij terugprojecteren op een periode zonder de realiteit van die periode te erkennen.
Oud 17 februari 2005, 15:27   #139
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Die buitenlandse krachten werden aangetrokken omdat men het eigen volk zijn looneisen wou temperen...
Men vond namelijk geen volk van hier meer bereid om het vuile werk te doen tegen een laag loon. Had men het loon voor dat werk opgetrokken dan had men gerust volk gevonden... maar ja de profijten van de grote kapitalisten kwamen dan te vlug in het gedrang en heeft men de oplossing gekozen om vreemd volk in te voeren die een, in hun ogen, ongelooflijk hoog loon kregen... waardoor de eigen arbeider niet anders kon dan ook aan dat lage loon te blijven werken...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 15:28   #140
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik wist trouwens niet dat men in Zuid West Vlaanderen en in Limburg geen Nederlands spreekt..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be