![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eigenlijk willen we niemand uitsluiten die zich achter de basis ideeen kan scharen maar het wordt wel moeilijk hoor want waar ligt de grens tussen een belangenvereniging en een politieke groepering ik zou hier daarom een onderscheid willen maken tussen politieke bewegingen en partijpolitieke bewegingen om iets te bereiken zal het vierde wereld syndicaat weliswaar politieke actie moeten voeren lobbien binnen partijen is daarbij ook onvermijdelijk maar we moeten wel onafhankelijk zien te blijven van die partijen als ze iets doen voor het vws dan moeten ze maar beseffen dat ze dat voor de armen moeten d oen. Slimme partijen maken daar electorale winst van maar dat is niet direct onze zaak vindt ik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() komt daar nog bij dat ik mij juist uit een politieke partij volledig heb teruggetrokken
en ben nu echt wel vies van partijpolitiek voor de komende zeven jaar ofzo tenminste bah vies gewoon de mensen waar je mee samen moet werrken steken je een rug in de mes zodra ze kunnen ik begrijp als simpele mens niet hoe ge tegelijkertijd kunt samenwerken en tegelijkertijd kunt concurreren ??? t is volgens mij t een of t ander en toch is heel de belgische politiek op die absurditio interminis gebaseerd en dan verschieten dat het land vierkant draait volgens mij zouden ze zelfs heel de partijpolitiek moeten afschaffen maar dat is hier wel buiten de kwestie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() ha ha ze steken je een rug in de mes
ik zou beter is wa gon pitten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() ja precies he king
![]() maf ze |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die piste's moeten doorgebroken worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() ja mambo huisvesting is echt een belangrijk thema,
tegenwoordig is een huis niet meer te betalen als je het alleen moet doen huren is geld over de balk smijten waar je later niets meer aan hebt en kopen is bijna onmogelijk in deze tijden van economische onzekerheid en interimarbeid probeer zo maar eens een leven op te bouwen en je kinderen een mooie toekomst voor te spiegelen www.opnaareenfijnerewereld.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heeft er al ooit eens iemand bij stilgestaan dat wanneer de eigenaarsbond (zal ze zo maar noemen) verplicht worden hun huizen terug open te stellen aan aanvaardbaar tarief de mensen weer veel meer geld zullen kunnen spenderen in de omliggende detailzaken zoals simpel weg de kruidenier?
Is het niet zo dat overal ten lande de kleine zelfstandige winkels ten onder aan het gaan zijn vanwege gebrek aan clienteel? Hoe zou dat komen denkt men? Simpel, te weinig budgetten! Dus de economie zou er wel bij varen, zelfs alle renovatie bedrijven ten lande! |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minimale huurpree is tegenwoordig het leefloon geworden van een samenwonende of een langdurige werkloze. En dan is het echt wel een tochtkot! Nu willen ze de leeflonen afpakken. Vraagje, waar moeten de werklozen dan nog wonen?
Welk gedrocht heeft dat op zijn geweten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() maar een kruidenier is niet zo belangrijk als een jaguarhandel of een winkel met bontjasse he
rijken moeten toch ergens hun geld halen voor deze en andere luxeproducten waar je dan lekker bewonderend naar kan opkijken he www.jouwforum.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja inderdaad maar is het je al opgevallen dat ook jaguar nu goedkope diesels in de vitrine heeft gezet? En dat heeft zeer gedaan bij hun! Maar het was van moeten!
Dus uiteindelijk heeft ook jaguar daar alle belang bij dat de mensen weer wat meer budgetten beginnen te krijgen. En wie weet kan een kans arme ooit zover komen dat ook hij een jaguar koopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() hebberigheid maakt je tot knecht
schud de wil tot bezit van je af en je zal zien dat je alles bezit maak jezelf tot knecht van een ander om bezit te verkrijgen en je verliest alles wat je bezit Bart www.jouwforum.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() hihi
Jezus en de boeddha waren op die manier bekeken anarchisten avant la lettre
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Mambo bedoeld hier dat eender wie als hij maar niet sociaal wordt verlamd net zo goed rijk zou kunnen worden ps en schrijven zonder fouten kan mij geen reet schelen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() update voor belangstellenden
deze morgen ontving ik volgende mail van de moderator van het vdab forum ps dat wordt echt belachelijk streng gemodereerd. hieronder een kopie van de mail Beste, Na twee waarschuwingen kan jouw gedrag op het forum nog steeds niet door de beugel. Daarom zien we ons genoodzaakt je van het forum te bannen. vriendelijke groeten, de moderator http://forum.vdab.be wie de kansarmen met hun internetactie naar vdab toe via hun forum wil steunen kan zijn protest tegen de banning van The king of beggars and flees = politieke censuur - doormailen naar [email protected] dank bij voorbaat PS net of ik hier in de voormalige USSR zit ofzo
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat het me al af te vragen wanneer dat zou komen. Politiek?
Nochtans de syndicaten zouden ons moeten ommarmen want wat wij zeggen denken zij alleen zeggen wij het wat harder. Dus het is tijd de syndicaten te vragen ons te steunen. Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2005 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gebrek aan relativeringsvermogen : kansarmen kunnen niet tegen kritiek, voelen zich vlug op hun teen getrapt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van die lange tenen hebben politiekers al veel meer last, en huisjesmelkers ook. Dus spiegeltje aan de wand, wie heeft de langste tenen van het land?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Grofweg geschetst verschillen cynischi op 3 vlakken van niet-cynischi:
Gekwetste binnenkant: cynischi hebben het gevoel dat ze er niet bij horen. Ze schamen zich voor hun situatie, voelen zich schuldig en minderwaardig. Tekort aan vaardigheden en kennis: cynischi hebben niet de vaardigheden geleerd die nodig zijn om mee te draaien in de maatschappij: een huishouden runnen, omgaan met schoolgaande kinderen, het openbaar vervoer gebruiken, in de regel blijven met kinderbijslag en mutualiteit,… Uiterlijke kenmerken: cynischi beschikken over minder geld, een slechte huisvesting en hebben vaak schulden. Het merendeel heeft geen of een laag diploma. Gebrek aan relativeringsvermogen : cynischi kunnen niet tegen kritiek, voelen zich vlug op hun teen getrapt. en sorry ieder het zijne he maar zolang jij die handtekening draagt heb ik niet veel zin op op jouw postings te reageren ben je een gefrustreerde dopper ofzo
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() ahja nog leuker is als bezit bezit neemt van jezelf
bezit kan leuk zijn als je dingen wil bezitten om wat je eraan hebt maar als je alleen maar meer wil en het gewoon om het bezitten draait en je bezit je meer werk als plezier bezorgt dan ben je bezit van je bezit en dat is bijzonder jammer want op deze manier is het zonder plezier |
![]() |
![]() |