Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2005, 23:16   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Soms ben ik nogal gepolitiseerd, dat is zo. Al die etiketten zijn inderdaad verwarrend voor degenen die zelf nog geen vastomlijnde politieke visie hebben. Maar dat kan de pret niet drukken, ik ben het grotendeels nog steeds akkoord met het VWS. Jullie willen natuurlijk in de eerste plaats een belangenvereniging zijn en niet zozeer een politieke groepering. Dat was ik misschien even vergeten.....
ja en daarvoor hebben we een zo breed mogelijk maatschappelijk draagvlak nodig
eigenlijk willen we niemand uitsluiten die zich achter de basis ideeen kan scharen
maar het wordt wel moeilijk hoor
want waar ligt de grens tussen een belangenvereniging en een politieke groepering
ik zou hier daarom een onderscheid willen maken tussen politieke bewegingen en partijpolitieke bewegingen
om iets te bereiken zal het vierde wereld syndicaat weliswaar politieke actie moeten voeren
lobbien binnen partijen is daarbij ook onvermijdelijk
maar we moeten wel onafhankelijk zien te blijven van die partijen
als ze iets doen voor het vws dan moeten ze maar beseffen dat ze dat voor de armen moeten d oen.
Slimme partijen maken daar electorale winst van
maar dat is niet direct onze zaak
vindt ik
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:17.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 23:24   #122

Standaard

komt daar nog bij dat ik mij juist uit een politieke partij volledig heb teruggetrokken
en ben nu echt wel vies van partijpolitiek voor de komende zeven jaar ofzo tenminste
bah vies gewoon

de mensen waar je mee samen moet werrken steken je een rug in de mes zodra ze kunnen
ik begrijp als simpele mens niet hoe ge
tegelijkertijd kunt samenwerken
en tegelijkertijd kunt concurreren ???

t is volgens mij t een of t ander
en toch is heel de belgische politiek op die absurditio interminis gebaseerd

en dan verschieten dat het land vierkant draait

volgens mij zouden ze zelfs heel de partijpolitiek moeten afschaffen
maar dat is hier wel buiten de kwestie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:42.
Oud 24 februari 2005, 23:41   #123

Standaard

ha ha ze steken je een rug in de mes

ik zou beter is wa gon pitten

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 24 februari 2005 om 23:43.
Oud 24 februari 2005, 23:50   #124
bartian
Banneling

Standaard

ja precies he king
maf ze
bartian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 00:05   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Soms ben ik nogal gepolitiseerd, dat is zo. Al die etiketten zijn inderdaad verwarrend voor degenen die zelf nog geen vastomlijnde politieke visie hebben. Maar dat kan de pret niet drukken, ik ben het grotendeels nog steeds akkoord met het VWS. Jullie willen natuurlijk in de eerste plaats een belangenvereniging zijn en niet zozeer een politieke groepering. Dat was ik misschien even vergeten.....
Een drukgroep, een schandpaal voor al wat egocentrisch is en ontdaan van basisbehoeften. De huizen zowel de huurprijs als de mogelijkheid een aankoop te voorzien tegen menselijk tarief maar bv ook de uitsluitingen van de dop waar ze nu volop mee bezig zijn. vb; men mag max. een gezinsinkomen ontvangen van 17000 of 15000€ maar langs de andere kant kan het geen kwaad dat je wel een huis hebt van 5 milj€? Alweer een sterk staaltje discriminatie tegenover de kansarme die "geen" huis heeft en nu ook nog eens zijn dop verliest.
Die piste's moeten doorgebroken worden!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 00:14   #126
bartian
Banneling

Standaard

ja mambo huisvesting is echt een belangrijk thema,
tegenwoordig is een huis niet meer te betalen als je het alleen moet doen
huren is geld over de balk smijten waar je later niets meer aan hebt
en kopen is bijna onmogelijk in deze tijden van economische onzekerheid en interimarbeid
probeer zo maar eens een leven op te bouwen en je kinderen een mooie toekomst voor te spiegelen

www.opnaareenfijnerewereld.org
Oud 25 februari 2005, 00:17   #127
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En heeft er al ooit eens iemand bij stilgestaan dat wanneer de eigenaarsbond (zal ze zo maar noemen) verplicht worden hun huizen terug open te stellen aan aanvaardbaar tarief de mensen weer veel meer geld zullen kunnen spenderen in de omliggende detailzaken zoals simpel weg de kruidenier?
Is het niet zo dat overal ten lande de kleine zelfstandige winkels ten onder aan het gaan zijn vanwege gebrek aan clienteel? Hoe zou dat komen denkt men? Simpel, te weinig budgetten!
Dus de economie zou er wel bij varen, zelfs alle renovatie bedrijven ten lande!
Oud 25 februari 2005, 00:20   #128
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De minimale huurpree is tegenwoordig het leefloon geworden van een samenwonende of een langdurige werkloze. En dan is het echt wel een tochtkot! Nu willen ze de leeflonen afpakken. Vraagje, waar moeten de werklozen dan nog wonen?
Welk gedrocht heeft dat op zijn geweten?
Oud 25 februari 2005, 00:22   #129
bartian
Banneling

Standaard

maar een kruidenier is niet zo belangrijk als een jaguarhandel of een winkel met bontjasse he
rijken moeten toch ergens hun geld halen voor deze en andere luxeproducten
waar je dan lekker bewonderend naar kan opkijken he

www.jouwforum.be
Oud 25 februari 2005, 00:25   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja inderdaad maar is het je al opgevallen dat ook jaguar nu goedkope diesels in de vitrine heeft gezet? En dat heeft zeer gedaan bij hun! Maar het was van moeten!
Dus uiteindelijk heeft ook jaguar daar alle belang bij dat de mensen weer wat meer budgetten beginnen te krijgen. En wie weet kan een kans arme ooit zover komen dat ook hij een jaguar koopt.
Oud 25 februari 2005, 00:29   #131
bartian
Banneling

Standaard

hebberigheid maakt je tot knecht
schud de wil tot bezit van je af en je zal zien dat je alles bezit
maak jezelf tot knecht van een ander om bezit te verkrijgen
en je verliest alles wat je bezit

Bart
www.jouwforum.be
Oud 25 februari 2005, 00:43   #132

Standaard

hihi
Jezus en de boeddha waren op die manier bekeken
anarchisten avant la lettre
Oud 25 februari 2005, 10:04   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ja inderdaad maar is het je al opgevallen dat ook jaguar nu goedkope diesels in de vitrine heeft gezet? En dat heeft zeer gedaan bij hun! Maar het was van moeten!
Dus uiteindelijk heeft ook jaguar daar alle belang bij dat de mensen weer wat meer budgetten beginnen te krijgen. En wie weet kan een kans arme ooit zover komen dat ook hij een jaguar koopt.
of een privéjet
Oud 25 februari 2005, 14:07   #134

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
of een privéjet
Als psycholoog vindt ik toch dat jij heel hard leest wat je wilt lezen

Mambo bedoeld hier dat eender wie
als hij maar niet sociaal wordt verlamd
net zo goed rijk zou kunnen worden

ps en schrijven zonder fouten kan mij geen reet schelen
Oud 25 februari 2005, 15:35   #135

Standaard

update voor belangstellenden

deze morgen ontving ik volgende mail van de moderator van het vdab forum
ps dat wordt echt belachelijk streng gemodereerd.
hieronder een kopie van de mail

Beste,

Na twee waarschuwingen kan jouw gedrag op het forum nog steeds niet door de beugel.
Daarom zien we ons genoodzaakt je van het forum te bannen.

vriendelijke groeten,
de moderator
http://forum.vdab.be

wie de kansarmen met hun internetactie naar vdab toe via hun forum wil steunen
kan zijn protest tegen de banning van The king of beggars and flees = politieke censuur - doormailen naar [email protected]

dank bij voorbaat
PS net of ik hier in de voormalige USSR zit ofzo
Oud 25 februari 2005, 20:34   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zat het me al af te vragen wanneer dat zou komen. Politiek?
Nochtans de syndicaten zouden ons moeten ommarmen want wat wij zeggen denken zij alleen zeggen wij het wat harder. Dus het is tijd de syndicaten te vragen ons te steunen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2005 om 20:55.
Oud 25 februari 2005, 22:19   #137
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
[size=2]Grofweg geschetst verschillen armen op 3 vlakken van niet-armen:

Gekwetste binnenkant: kansarmen hebben het gevoel dat ze er niet bij horen. Ze schamen zich voor hun situatie, voelen zich schuldig en minderwaardig.

Tekort aan vaardigheden en kennis: kansarmen hebben niet de vaardigheden geleerd die nodig zijn om mee te draaien in de maatschappij: een huishouden runnen, omgaan met schoolgaande kinderen, het openbaar vervoer gebruiken, in de regel blijven met kinderbijslag en mutualiteit,…

Uiterlijke kenmerken: kansarmen beschikken over minder geld, een slechte huisvesting en hebben vaak schulden. Het merendeel heeft geen of een laag diploma.

De tekst hierboven heb ik gekopieerd van de vdab website. Het betreft een pagina van de link vzw waar die vzw reclame maakt voor haar opleidingen tot zg ervaringsdeskundigen.
Wat in die vetgedrukte tekst staat, zijn toch gewoon een aantal objectieve kenmerken die maar al te waar zijn. We mogen de zaken toch zeggen zoals ze zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
[/size][size=2]
Nogal wat kansarmen eisen van de vdab en de link vzw dat de tekst eerstdaags verwijderd wordt. Zij zijn daarover een discussie gestart op het discussieforum van de vdab. De discussie waaraan ook mensen van de link hebben deelgenomen stond van dag 1 op nr 1 in de lijst meest actieve discussies en brak intussen met meer dan 100 antwoorden het record van de meeste antwoorden op het vdab-forum.

Wie ons in onze inernetactie wil steunen kan dit doen door te reageren op het forum van de vdab en - of door een mail te sturen naar [email protected]. Het feit dat de tekst op een officiele website een totaal verkeerd en gevaarlijkveralgmenend beeld schets van de armen is voor ons onaanvaardbaar

[/size]
Naast de drie hogervermelde kenmerken, kan er nog een vierde worden bijgevoegd :

Gebrek aan relativeringsvermogen : kansarmen kunnen niet tegen kritiek, voelen zich vlug op hun teen getrapt.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2005, 22:35   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van die lange tenen hebben politiekers al veel meer last, en huisjesmelkers ook. Dus spiegeltje aan de wand, wie heeft de langste tenen van het land?
Oud 26 februari 2005, 04:44   #139

Standaard

Grofweg geschetst verschillen cynischi op 3 vlakken van niet-cynischi:

Gekwetste binnenkant: cynischi hebben het gevoel dat ze er niet bij horen. Ze schamen zich voor hun situatie, voelen zich schuldig en minderwaardig.

Tekort aan vaardigheden en kennis: cynischi hebben niet de vaardigheden geleerd die nodig zijn om mee te draaien in de maatschappij: een huishouden runnen, omgaan met schoolgaande kinderen, het openbaar vervoer gebruiken, in de regel blijven met kinderbijslag en mutualiteit,…

Uiterlijke kenmerken: cynischi beschikken over minder geld, een slechte huisvesting en hebben vaak schulden. Het merendeel heeft geen of een laag diploma.

Gebrek aan relativeringsvermogen : cynischi kunnen niet tegen kritiek, voelen zich vlug op hun teen getrapt.

en sorry ieder het zijne he maar zolang jij die handtekening draagt heb ik niet veel zin op op jouw postings te reageren
ben je een gefrustreerde dopper ofzo
Oud 26 februari 2005, 07:21   #140
bartian
Banneling

Standaard

ahja nog leuker is als bezit bezit neemt van jezelf
bezit kan leuk zijn als je dingen wil bezitten om wat je eraan hebt
maar als je alleen maar meer wil
en het gewoon om het bezitten draait
en je bezit je meer werk als plezier bezorgt
dan ben je bezit van je bezit
en dat is bijzonder jammer
want op deze manier is het zonder plezier
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be