![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat u anders onder ethnische zuivering verstaat.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ethnische zuivering betekent voor mij inderdaad iets helemaal anders, namelijk het van het grondgebied "verwijderen" van ongewenste elementen. Mocht daar twijfel over bestaan: daar pleit ik dus NIET voor!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() foutje
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar moet ik u aan uw eigen woorden herinneren: Citaat:
Een volk beroven van haar taal, haar cultuur, haar volksbewustzijn is een vorm van volkerenmoord. Niet lijfelijk, maar wel geestelijk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kom je tot de conclusie dat ik NU minachting zou voelen voor de Vlamingen en voor de Nederlandse taal? DAT heb ik nooit beweerd, het is een (alweer verkeerde) conclusie die JIJ getrokken hebt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij persé tot de conclusie komen dat ik minachting voel voor de Nederlandse taal en voor de Vlamingen, het zij zo.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel...
Die problemen met het posten hier beginnen danig op mijn systeem te werken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind de totale verfransing van de Vlamingen NU geen aanvaardbare eventualiteit; ik heb alleen gezegd dat het gemakkelijker zou geweest zijn als de geschiedenis (VROEGER dus) anders was geëvolueerd. Aangezien dat niet het geval is, en de Nederlandse taal en de Vlaamse cultuur nu wèl een feit zijn, betekent niet dat ik daar NU minachting voor heb.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, in uw redenering wil het Vlaams Blok alle vreemdelingen die in Belgie wonen cultureel vermoorden. Klinkt mooi, misschien moet dat de volgende slogan van het VB zijn: We gaan ze allemaal vermoorden!
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het Vlaams Blok wil niet dat vreemdelingen "ontdaan" worden van hun taal of cultuur. Wel wordt gevraagd dat ze zich inpassen in het sociaal weefsel van onze maatschappij en daartoe dan ook onze taal gebruiken, en zich voor hun gedrag aanpassen aan onze leefwereld. Nergens vraagt het Vlaams Blok dat het Arabisch of Turks verboden zou worden of dat de overheid Marokkaanse of Turkse cultuurverenigingen zou laten sluiten. Dat is geenszins aan de orde. Aanpassen is wel iets anders. Assimileren gebeurt niet dwingend, maar is een zaak die wel na een paar generaties optreedt door een organische evolutie. Reeds eerder haalde ik het voorbeeld aan van de twee kinderen van een Roemeense familie die hier in de buurt woont. Alhoewel ze beiden in Roemenië werden geboren, voelen beide kinderen zich veel sterker betrokken bij onze samenleving en spreken beter Nederlands (ook dialect trouwens!) dan Roemeens. Niemand heeft hen daartoe echter gedwongen. Daardat ze de enige Roemeneense familie zijn is de aanpassing snel gebeurd (die mensen vallen ook niet op, door hun gedrag noch door hun manier van doen), en de kinderen van die kinderen zullen ongetwijfeld geassimileerd zijn in ons volk. De oudste dochter heeft ondertussen een Vlaams liefje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Meer zelfs, u weigert in te zien dat mensen over de taal- en/of cultuurgrenzen heen met elkaar in contact komen en dat zo op termijn een vermenging van de culturen onvermijdelijk is. Door uw wel zeer obsessieve houding met uw eigen cultuur verliest u uit het oog dat Belgie zich in een zeer gepriviligieerde situatie bevind waar u meerdere culturen kunt beleven. Het idee dat elke taal en cultuur een eigen grondgebied moet hebben is flauwekul. Waar trek je je grens? Moeten we misschien ineens ook Frankrijk terugeisen en de Romaanstaligen verplichten om hand in hand naar Rome terug te keren? Zet misschien uw vooroordelen eens opzij, de Vlaming heeft al meerdere generaties dezelfde rechten als een Waal. De strijd voor gelijke rechten is een strijd voor de geschiedenisboekjes.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er weze trouwens eens opgemerkt dat de taalgrens eigenlijk niet echt veel is opgeschoven (Brussel uitgezonderd). Daartoe raad ik u aan om het boek van Kurth (uit de 19e eeuw) eens door te nemen. Reeds eerder heb ik op dit forum daar enkele berichten aan gewijd. Maar de vergelijking gaat eigenlijk niet op en is een povere poging om zaken door elkaar te gooien. De verfransing van Brussel is niet het resultaat van een natuurlijk-organische evolutie, maar wel een doelbewuste verfransingspolitiek. Ook de uitbreiding van de olievlek rond Brussel is dat ook. Velen weten blijkbaar niet dat de vroegere en ook enkele van de huidige burgemeesters van de faciliteitengemeenten verschillende vastgoedkantoren op poten hebben gezet en beheren. Daarbij worden heel in het bijzonder kapitaalkrachtige Franstaligen aangetrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er weze trouwens eens opgemerkt dat de taalgrens eigenlijk niet echt veel is opgeschoven (Brussel uitgezonderd). Daartoe raad ik u aan om het boek van Kurth (uit de 19e eeuw) eens door te nemen. Reeds eerder heb ik op dit forum daar enkele berichten aan gewijd. Maar de vergelijking gaat eigenlijk niet op en is een povere poging om zaken door elkaar te gooien. De verfransing van Brussel is niet het resultaat van een natuurlijk-organische evolutie, maar wel een doelbewuste verfransingspolitiek. Ook de uitbreiding van de olievlek rond Brussel is dat ook. Velen weten blijkbaar niet dat de vroegere en ook enkele van de huidige burgemeesters van de faciliteitengemeenten verschillende vastgoedkantoren op poten hebben gezet en beheren. Daarbij worden heel in het bijzonder kapitaalkrachtige Franstaligen aangetrokken. |
|
![]() |
![]() |