Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 11:29   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En een overgrote meerderheid wenst correcte afpsrakn inzake snel belg wet, immigratie, asielzoekrs, sociaal profietariaat , drugs beleid, criminialiteit en dies meer.
Wie zegt het....
Oud 28 februari 2005, 11:50   #122
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De schuld komt niet van Di Rupo maar van de VRT zelf, volgens mij. Waarom hebben ze Di Rupo uitgenodigd? Ik dacht dat de VRT een Vlaamse zender was. Ik denk dat ze alleen Vlamingen in zo'n uitzendingen zouden moeten uitnodigen, om de Vlamingen niet te frustreren. Hetzelfde met de Vlaamse radio-zenders; ik denk dat ze alleen Vlaamse muziek (ik bedoel Nederlandstalige muziek-liedjes gezongen in het Nederlands) zouden draaien om de Vlamingen niet met andere talen te frustreren. Het kan gevaarlijk zijn voor de Vlamingen, als ze anders doen.8)
[size=2] Je houdt er wel van de wereld om te draaien hé. Probeer toch maar eens een zo nuchter mogelijke analyse te maken van de huidige houding van Vlamingen en Franstaligen tegenover vreemde talen, in plaats van met zulke ondoordachte standpunten af te komen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op een vrijdagavond eens een avondje Franstalige televisie, en tel de woorden die in een vreemde taal gesproken worden (de seconden voor of na de nasynchronisatie op het nieuws niet bijgeteld). Nieuws, duiding bij het nieuws, film, series, spelprogramma's, muziekprogramma’s... worden allemaal stuk voor stuk uitsluitend in het Frans uitgezonden, terwijl buitenlandse series of films worden nagesynchroniseerd.

Dit in schil contrast met een avondje Vrt of Vtm, waar interviews in het nieuws steeds ondertiteld in de oorspronkelijke taal worden uitgezonden (ook die met Franstalige excellenties die Nederlands weigeren te spreken), er zowel buitenlandse als Vlaamse series aan bod komen, op programma's als het swingpalies in het Engels Frans, Nederlands, Italiaans... gezongen wordt en de laatavondfilm meestal één van Amerikaanse makelij is die in zijn oorspronkelijke vorm wordt uitgezonden.

Als je dan iet of wat eerlijkheid hebt kan je niet anders dan erkennen dat de Vlamingen zich heel wat opener opstellen tegenover vreemde talen terwijl de Franstaligen blijkbaar een allergie voor vreemde talen vertonen.

[/size]

Laatst gewijzigd door Public energy : 28 februari 2005 om 12:00.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 12:25   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schuld komt niet van Di Rupo maar van de VRT zelf, volgens mij. Waarom hebben ze Di Rupo uitgenodigd? Ik dacht dat de VRT een Vlaamse zender was. Ik denk dat ze alleen Vlamingen in zo'n uitzendingen zouden moeten uitnodigen, om de Vlamingen niet te frustreren. Hetzelfde met de Vlaamse radio-zenders; ik denk dat ze alleen Vlaamse muziek (ik bedoel Nederlandstalige muziek-liedjes gezongen in het Nederlands) zouden draaien om de Vlamingen niet met andere talen te frustreren. Het kan gevaarlijk zijn voor de Vlamingen, als ze anders doen.
Ach, uit een kindermond klinkt de eerlijke en oprechte waarheid:
wat je zegt ben je zelf.
Oud 28 februari 2005, 13:40   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2] Je houdt er wel van de wereld om te draaien hé. Probeer toch maar eens een zo nuchter mogelijke analyse te maken van de huidige houding van Vlamingen en Franstaligen tegenover vreemde talen, in plaats van met zulke ondoordachte standpunten af te komen.

Kijk bijvoorbeeld maar eens op een vrijdagavond eens een avondje Franstalige televisie, en tel de woorden die in een vreemde taal gesproken worden (de seconden voor of na de nasynchronisatie op het nieuws niet bijgeteld). Nieuws, duiding bij het nieuws, film, series, spelprogramma's, muziekprogramma’s... worden allemaal stuk voor stuk uitsluitend in het Frans uitgezonden, terwijl buitenlandse series of films worden nagesynchroniseerd.

Dit in schil contrast met een avondje Vrt of Vtm, waar interviews in het nieuws steeds ondertiteld in de oorspronkelijke taal worden uitgezonden (ook die met Franstalige excellenties die Nederlands weigeren te spreken), er zowel buitenlandse als Vlaamse series aan bod komen, op programma's als het swingpalies in het Engels Frans, Nederlands, Italiaans... gezongen wordt en de laatavondfilm meestal één van Amerikaanse makelij is die in zijn oorspronkelijke vorm wordt uitgezonden.

Als je dan iet of wat eerlijkheid hebt kan je niet anders dan erkennen dat de Vlamingen zich heel wat opener opstellen tegenover vreemde talen terwijl de Franstaligen blijkbaar een allergie voor vreemde talen vertonen.

[/size]
Ik kijk genoeg naar Franse TV om te weten dat het totaal anders is dan wat je beweert. En wat "het Swingpaleis" betreft, komt het idee niet van hen maar wel van................TF1. Arthur stelde die uitzending op TF1 voor. Nog een voorbeeld? "Het verstand van Vlaanderen" op VTM. Dat komt ook van TF1 : "Le concours des animateurs" door Carole Rousseau voorgesteld. Dus ja, eerst zich afvragen waarom ze niets nieuws kunnen brengen. Wat talen betreft, hebben Franstaligen helemaal geen allergie tegenover vreemde talen. Vlamingen voelen zich open voor vreemde talen omdat ze geen andere keuze hebben. Waar ga je met het Nederlands, behalve in Vlaanderen en Nederland? Nergens.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:54   #125
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Evrytime je draait rond de pot he... dat was niet wat Public energy bedoelde he.

Trouwens in je antwoord geef je aan dat men programma's die oorspronkelijk van TF1 zouden zijn hier overneemt... wel je geeft dus in feite toe dat de Vlamingen niet te bekrompen zijn he om zo iets te doen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 13:56   #126
Tegendradigaard

Standaard

Overlaatst heb ik op een avond een optreden gezien op een Franse zender van Elton John die in een programma een liedje zong en daarna een kort interview gaf.. dat interview werd daar te plaatse vertaald in het Frans door een tolk...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 28 februari 2005, 14:01   #127
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik kijk genoeg naar Franse TV om te weten dat het totaal anders is dan wat je beweert.
[size=2]Zeg mij dan eens hoe de situatie wel is. Welk deel van de programmatie van Rtbf of RTL wordt in de oorspronkelijke niet-nagesynchroniseerde vorm uitgezonden? Of wanneer was de laatste keer dat we een vreemde taal in het rtbf journaal hebben mogen horen?
Waar de vrt het originele concept van hun programma's vandaan haalt doet overigens weinig ter zake, ik haalde het swingpaleis enkel aan om jou stelling dat de Vlamingen geen andere talen kunnen horen te ontkrachten.
[/size]
Oud 28 februari 2005, 14:06   #128
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Overlaatst heb ik op een avond een optreden gezien op een Franse zender van Elton John die in een programma een liedje zong en daarna een kort interview gaf.. dat interview werd daar te plaatse vertaald in het Frans door een tolk...
En dan?
Oud 28 februari 2005, 14:07   #129
Tegendradigaard

Standaard

ze hadden bang dat er Engels gesproken werd zeker op hunnen tv ... ?
Of verstaan de Fransen geen Engels ?? allez gij dat zou toch niet waar zijn he. De Fransen zijn toch niet zo bekrompen he...

Oud 28 februari 2005, 14:22   #130
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze hadden bang dat er Engels gesproken werd zeker op hunnen tv ... ?
Of verstaan de Fransen geen Engels ?? allez gij dat zou toch niet waar zijn he. De Fransen zijn toch niet zo bekrompen he...
Je zegt het jezelf, ze hadden een tolk. Het gebeurt bijna altijd zo op de Franse TV. En dan? Als ze bang op het Engels waren, hadden ze niet Elton John in die uitzending uitgenodigd, slimme.
Oud 28 februari 2005, 14:23   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[size=2]Zeg mij dan eens hoe de situatie wel is. Welk deel van de programmatie van Rtbf of RTL wordt in de oorspronkelijke niet-nagesynchroniseerde vorm uitgezonden? Of wanneer was de laatste keer dat we een vreemde taal in het rtbf journaal hebben mogen horen?
Waar de vrt het originele concept van hun programma's vandaan haalt doet overigens weinig ter zake, ik haalde het swingpaleis enkel aan om jou stelling dat de Vlamingen geen andere talen kunnen horen te ontkrachten.
[/size]
Blijkbaar kan je niet lezen............
Oud 28 februari 2005, 14:26   #132
Tegendradigaard

Standaard

Verstaan de wereldburgers van Frankrijk dan geen Engels ?

Oud 28 februari 2005, 14:28   #133
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verstaan de wereldburgers van Frankrijk dan geen Engels ?
Ben je echt een lul of doe je alsof?
Oud 28 februari 2005, 14:32   #134
Tegendradigaard

Standaard

Ik ben inderdaad een lul. aangenaam en jij ?

Maar ik snap gewoon niet waarom Fransen die toch echte wereldburgers zijn alle andere talen overdubben door een Franse stem ?

PS : ik ben het niet alleen ik heb er ook een...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 28 februari 2005 om 14:33.
Oud 28 februari 2005, 14:50   #135
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad een lul. aangenaam en jij ?

Maar ik snap gewoon niet waarom Fransen die toch echte wereldburgers zijn alle andere talen overdubben door een Franse stem ?

PS : ik ben het niet alleen ik heb er ook een...
LOL! Ik weet ook niet waarom het zo is maar voor mij is dat helemaal niet belangrijk. Het is niet omdat de Franse TV-zenders hun films overdubben dat heel de Franse bevolking eentalig is. Dat zou een belachelijke redenering zijn.
Oud 28 februari 2005, 14:58   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de Franse TV-zenders hun films overdubben dat heel de Franse bevolking eentalig is. Dat zou een belachelijke redenering zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn omdat een deel van de bevolking nog analfabeet is en via ondertiteling bijgevolg niet kan volgen.
Oud 28 februari 2005, 15:00   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan?
Wie had het weer over 'bekrompenheid'?
Oud 28 februari 2005, 15:01   #138
Public energy
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
LOL! Ik weet ook niet waarom het zo is maar voor mij is dat helemaal niet belangrijk. Het is niet omdat de Franse TV-zenders hun films overdubben dat heel de Franse bevolking eentalig is. Dat zou een belachelijke redenering zijn.
[size=2]Nee, maar het betekend wel dat franstaligen exact die taalnationalistische trekjes vertonen die u de Vlamingen verweet. Ik verwacht trouwens nog steeds een antwoord op mijn vraag welke programma's in hun oorspronkelijke vorm worden uitgezonden. U zegt dat de situatie die ik schets volkomen incorrect is, wel maak ons dan wijzer en vertel ons hoe de situatie in de werkelijkheid ineenzit.

[/size]
Oud 28 februari 2005, 15:02   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat talen betreft, hebben Franstaligen helemaal geen allergie tegenover vreemde talen.
Men zou het in de Vlaamse rand anders niet zeggen...
Oud 28 februari 2005, 15:25   #140
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Men zou het in de Vlaamse rand anders niet zeggen...
Hebt u niets anders in uw hoofd dan die zever? Trouwens, is "de Vlaams rand" niet het onderwerp hier.............
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be