Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 09:21   #121
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Kom nu eindelijk eens tevoorschijn met wezenlijke argumenten, ipv met dat eindeloos geouwehoer. Of is dat te hoog gegrepen ?
Ik zou nu eindelijk eens willen weten waarom het VB de geldstromen naar Limburg en West-Vlaanderen goedkeurt en waarom zij eigenlijk voor een unitair "Vlaanderen" zijn.

Voorts keur ik een referendum over België pas goed indien de unitaristen ook op TV mogen komen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 09:25   #122
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik zou nu eindelijk eens willen weten waarom het VB de geldstromen naar Limburg en West-Vlaanderen goedkeurt en waarom zij eigenlijk voor een unitair "Vlaanderen" zijn.

Voorts keur ik een referendum over België pas goed indien de unitaristen ook op TV mogen komen.
Hans1

De unitaristen als Verhofstadt, De Gucht, Di Rupo, De Croo enz
zijn dagelijks op TV.
Oud 27 februari 2005, 09:29   #123
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Leg eens uit waarom dat unitaristen zouden zijn. Rappel: unitarisme = één regering en één parlement.

Voorts heb je nog steeds niet op mijn andere vragen geantwoord.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 09:38   #124
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze minder "NON" zeggen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 09:44   #125
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
kan fluppe de winter eigenlijk engels? nog nooit gehoord
engels, t'ja dat weet ik eigenlijk niet, maar hij zal wel meertalig zijn zeker, vlaams- duits- en zuid-afrikaans waarschijnlijk perfect en kennis van frans en engels zoals bijna iedere doorsnee vlaming die na zijn middelbaar onderwijs nog iets is gaan bijstuderen en wie weet, gezien de stad waar hij woont spreekt hij misschien wel een aardig mondje van het een of het ander afrikaans dialekt, burundees of congolees of wie weet wel geen marok's of libanees om met zijne vriend Aboe te kunnen palaveren !
Oud 27 februari 2005, 09:44   #126
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

"Moet België blijven bestaan: ja / neen" lijkt mij een uitstekende vraag om aan de bevolking voor te leggen.
Alhoewel er m.i. een meerderheid ja zal stemmen, zal de mogelijkheid van een volgens de taalgrens verschillend resultaat de Belgicisten, unitaristen en franskiljons ervan weerhouden om voor dit referendum te ijveren.
Het Vlaams Belang heeft intussen de handschoen al opgenomen.
Oud 27 februari 2005, 09:47   #127
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom dat unitaristen zouden zijn. Rappel: unitarisme = één regering en één parlement.

Voorts heb je nog steeds niet op mijn andere vragen geantwoord.
Antwoord jij eens op mijn vraag, reeds eerder gesteld in deze topic.

Voorts is reeds honderden keren geantwoord op jouw vragen, maar jij vergeet blijkbaar zeer selectief.
Johanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 09:49   #128
Patrice
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus u gaat tegen België stemmen als je niet op TV mag komen? Leuk, nu kennen ze ookin Bubbelland separatisme.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 10:12   #129
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Dit zou geen slechte zaak zijn. Ik maak me geen illusies dat bij een eerste referendum hierover, er nog een meerderheid tegen een splitsing zou stemmen uit angst voor het onbekende. Maar vanaf dan is die vraag gesteld en gaan de motortjes in de hoofden aan het draaien. Dan volgen waarschijnlijk de media die de vraag in hun zoveelmaandelijkse peilingen gaan beginnen opnemen. De bal aan het rollen... Pyrrhus voor Di Rupo.
Uiteraard zullen de Belgen (Walen, Vlamingen en Brusselaars) massaal voor het behoud van België stemmen. Vandaar mijn vraag: is het nog de moeite (en de vele miljoenen euros die nodig zijn om zoiets te organiseren) waard om een referendum te houden waarvan de uitslag bij voorbaat gekend is? Neen dus.

Ps: ik stem voor het behoud van België.
Oud 27 februari 2005, 11:09   #130
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Kom nu eindelijk eens tevoorschijn met wezenlijke argumenten, ipv met dat eindeloos geouwehoer. Of is dat te hoog gegrepen ?
Geen idee, het is anders wel duidelijk te hoog gegrepen om de voorgaande posts op de mijne te lezen.
Oud 27 februari 2005, 11:10   #131
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Dat wil hij niet doen tenzij lmisschien als dat dan de ontmanteling van miskleun belziek zou beteken.
Maar waarom niet? Wat is er mis mee?
Oud 27 februari 2005, 11:52   #132
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Uiteraard zullen de Belgen (Walen, Vlamingen en Brusselaars) massaal voor het behoud van België stemmen. Vandaar mijn vraag: is het nog de moeite (en de vele miljoenen euros die nodig zijn om zoiets te organiseren) waard om een referendum te houden waarvan de uitslag bij voorbaat gekend is? Neen dus.

Dat zegde men ook over het migrantenstemrecht.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 11:55   #133
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Doet me denken aan de verkiezing die Mobutu ooit hield in Zaïre. Mogelijkheid voor of tegen hem te stemmen. Er waren in veel stembureaus geen stembiljetten tegen want "geen vraag naar".
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 11:58   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ze minder arrogant zijn, en misschien ook omdat er toch een zekere hoop is, dat de geldstromen aldaar niet eeuwig zullen blijven duren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 12:49   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeet dat referendum.
Het was maar een 'voorbeeld' van Di Rupo om de vergelijking te trekken tussen de onbekwaamheid van de gewone burger om over de gecompliceerde EU-grondwet te kunnen oordelen, terwijl er over de splitsing van Belgique enkel 'ja of nee' zou hoeven (moeten/mogen) geantwoord worden.

Maar als puntje bij paaltje komt toch maar liever de burger erbuiten houden omdat inspraak in deze materie in een land als Belgique te 'kevaarlik' is.
Oud 27 februari 2005, 12:50   #136
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit achter CIJFERS gevraagd over deze geldstromen. Toen zwegen jullie of begonnen jullie te lullen, zonder cijfers uiteraard. Ik durf te wedden dat u nog altijd geen cijfers heeft?

Citaat:
Volledig akkoord, dan verzekeren we de overwinning van de Vlaams-nationalisten
Oud 27 februari 2005, 12:50   #137
Ambiorix

Standaard

het feit dat alleen de seperatistische partijen Di Rupo 'steunen' bewijst dat de overige partijen heel diep van binnen vrezen dat er misschien tóch een meerderheid zou kunnen zijn (50+1%) die 'ja' antwoordt, want als je echt zeker van stuk bent, zou je redeneren 'ach kom, laten we dat referendum organiseren, dan zijn we ineens van al dat communautaire gehabbekrats vanaf'.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 12:51   #138
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Vergeet dat referendum.
Het was maar een 'voorbeeld' van Di Rupo om de vergelijking te trekken tussen de onbekwaamheid van de gewone burger om over de gecompliceerde EU-grondwet te kunnen oordelen, terwijl er over de splitsing van Belgique enkel 'ja of nee' zou hoeven (moeten/mogen) geantwoord worden.

Maar als puntje bij paaltje komt toch maar liever de burger erbuiten houden omdat inspraak in deze materie in een land als Belgique te 'kevaarlik' is.
Dan kun je je vragen beginnen stellen over hoe zeker men wel is over de uitslag, niet?
Oud 27 februari 2005, 12:52   #139
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
het feit dat alleen de seperatistische partijen Di Rupo 'steunen' bewijst dat de overige partijen heel diep van binnen vrezen dat er misschien tóch een meerderheid zou kunnen zijn (50+1%) die 'ja' antwoordt, want als je echt zeker van stuk bent, zou je redeneren 'ach kom, laten we dat referendum organiseren, dan zijn we ineens van al dat communautaire gehabbekrats vanaf'.
Correct. Di Rupo heeft hiermee echt wel een flater begaan.
Oud 27 februari 2005, 12:53   #140
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Als je de Belgen hun verlanglijstje van prioriteiten zou laten maken, te beginnen bv met veiligheid, werkzekerheid, milieu, gezin, verkeer, gezondheid, gewaarborgd inkomen, pensioenen, sociale zekerheid enz.... dan zouden zaken zoals de splitsing van BHV, de afschaffing van de monarchie en het opdoeken van de staat België helemaal onderaan de lijst staan. Iets is maar zo belangrijk als het belang dat iemand (in een democratie: liefst een meerderheid) er aan hecht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be