Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 21:12   #121
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Kijk, kan ik wat mee.

1. Theo van gogh was een 'kunstenaar'. Je mag dat betwijfelen wat je wilt, zijn dingen waren 'correct'. Naar mensen toe, NIET naar overtuigeingen toe. Hij was menslievend en radicaal. Bij FDW wil ik die menslievendheid vooral in vrage stellen. Daarmee houdt de vergelijking met Theo op.

2. Pim Fortuyn? Een begiftigd spreker, vermoord door een links-extremist. Links-extremisten moeten (volgens mij!) in België nog uitgevonden worden (of het moet de Bende van Nijvel zijn). En een begenadigd spreker vind ik FDW niet. Veeleer een slap aftreksel van ene A.H. met teveel doden op zijn conto. Met zijn regelrecht totalitaire, monoïstische partijcongressen.

3. Ach, het was waarschijnlijk op FDW bedoeld. Ben blij dat ze zijn auto hebben aangepakt en niet zijn gezicht, zoals met die man in de Oekraïne (was toch Oekraïne?).
Uiteraard verschillen/verschilden FDW, TVG, en PF heel wat qua aanpak, karakter, enz... Maar ik zie niet wat dat voor verschil maakt. Een doodsbedreiging is en blijft een doodsbedreiging, en iemand overhoop knallen is en blijft iemand overhoop knallen.

Trouwens, het is niet omdat men het in de media liever heeft over rechts-extremisten, dat de links-extremisten in Belgë niet bestaan...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2005, 21:16   #122
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Aan zijn pseudoniem ?
Dat wil niets zeggen hé, iedereen, man of vrouw kan der eender welk pseudoniem op zetten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 03:22   #123
victor-jara
Banneling

victor-jara's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het zijn anders vooral linkse- en moslimtaktieken, mensen bedreigen en vermoorden. Zie maar naar de moorden op Theo Van Gogh en Pim Fortuyn, en de doodsbedreigingen tegen Hirsi Ali, Filip Dewinter, etc....
Vreemd ..was dat niet in NL waar dat de voorzitter van LPF Rotterdam dreigbrieven naar zijn eigen stuurde ? ...uw stelling is slaagt volledig naast de bal....
victor-jara is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 08:47   #124
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
En ligt dat aan het VB of aan de traditionele partijen die dat mogelijk gemaakt hebben en dat blijven mogelijk maken?
En het "Eigenbelang" zal dit afschaffen ? Ik herinner mij zeer goed hoe Marijke Dillen openlijk in de nationale partijraad het voorstel afwees om toch ten minste alle partijraadsleden te verplichten een VL op hun wagen te laten plakken. Vijfentachtig procent was op dat ogenblik al partijbestuurslid, parlementair of personeelslid. Als aanmoediging voor de kleine mandataris, militant of gewoon lid was dit een goed voorstel. "Niet op mijn wagen, er zouden krassen kunnen op komen", was de uitleg van Marijke, dochter van ...
Niemand durfde haar openlijk zeggen dat die kosten toch integraal worden terugbetaald dor de parlementen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 09:53   #125
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door victor-jara
Vreemd ..was dat niet in NL waar dat de voorzitter van LPF Rotterdam dreigbrieven naar zijn eigen stuurde ? ...uw stelling is slaagt volledig naast de bal....
Ik wist nog niet dat Theo Van Gogh en Pim Fortuyn dreigbrieven naar hun eigen stuurden.
Hebben ze ook zelfmoord gepleegd?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 10:14   #126
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Je kan dat soort van misdaden dikwijls niet oplossen. De vraag is gewoon hoe kan je zoiets vermijden ? Oorzaken begrijpen - daar gaat het om.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 10:15   #127
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
De Behangers vergeten te vermelden dat de schade tot de laatste eurocent wordt vergoed door het Vlaams parlement, om onze kosten dus...
Niet iedereen kan van die "gunsten" genieten !
U vergeet dat het zijn PERSOONLIJKE wagen is, en dat niet alle parlementarieërs een wagen hebben van de staat!
Dus u gaat terug uit de bocht!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 10:16   #128
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En het "Eigenbelang" zal dit afschaffen ? Ik herinner mij zeer goed hoe Marijke Dillen openlijk in de nationale partijraad het voorstel afwees om toch ten minste alle partijraadsleden te verplichten een VL op hun wagen te laten plakken. Vijfentachtig procent was op dat ogenblik al partijbestuurslid, parlementair of personeelslid. Als aanmoediging voor de kleine mandataris, militant of gewoon lid was dit een goed voorstel. "Niet op mijn wagen, er zouden krassen kunnen op komen", was de uitleg van Marijke, dochter van ...
Niemand durfde haar openlijk zeggen dat die kosten toch integraal worden terugbetaald dor de parlementen...
De parlementen betalen NIETS terug, wanneer het een PERSOONLIJKE wagen is!
Oud 4 maart 2005, 10:22   #129
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Is normaal dat de regering dit ernstig begint de nemen want ze schijten in hun broek. Indien ze VERTREKT en ze hebben wel of geen dader, zou dit wel eens een trend kunnen worden, die zou kunnen leiden tot een sfeertje zoals die er was net voor WOII.

Vandaar dat de regering NU dringend moet optreden(in de zure appel bijten) tegen vreemdelingen, anders zal het volk zelf ingrijpen, zoals het nu al soms eens het geval al is. En dat is voor ons niet goed, en ook niet voor de vreemdelingen.
Misschien moet men het systeem toepassen zoals met de trainers in het voetbal, een 'oprotpremie geven' maar dan mogen ze wel nooit meer hier komen wonen.

Hoe langer men wacht van er iets aan te doen, hoe groter en ernstiger de gevolgen zullen zijn. Want uitstel is geen afstel.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 10:56   #130
barthmark
Vreemdeling

Standaard

Eigenlijk begrijp ik de gelijkenis niet tussen de dreigbrieven in de Remmery zaak en het vernielen van De Winters wagen. De discussies op politics die ook maar een beetje migrant-getint zijn monden uiteindelijk uit in wederzijdse scheldpartijen tussen links en rechts. Met alle mogelijke middelen wordt dan aangetoond dat de tegenpartij zich meer bedient van geweld dan de andere. De aanzet voor het onderwerp gaat uiteindelijk verloren. Als jullie dat leuk vinden, mij goed, maar dan gaat de zin van een forum aan mij voorbij, eerlijk gezegd.

Geweld is altijd af te keuren. Zowel fysisch geweld (ook vandalisme) als psychologisch geweld. Ik blijf erbij dat geweld meestal geïnintialiseerd wordt door een kleine minderheid die geweld zien als een prettig tijdverdrijf. Ik baal van geweld in al zijn vormen en schrijf het ook toe aan een serieus gebrek aan verstand. Krakers die in hun in hun vernielingszucht ook nog iemands inboedel overhoop halen, mensen die auto's vernielen, mensen die in tegenbetogingen zeer provocatief te werk gaan, schrijvers van dreigbrieven (naar anderen of zichzelf) en andere geweldenaars; ze behoren in mijn ogen tot hetzelfde soort, van welke strekking ze ook zijn.

Mahatma, is uw leven dan tevergeefs geweest?

Mensen die in dit forum de gevolgen van de dreigbrieven toejuichen (joepie, ze vertrekt, joepie ze schijten in hun broek,...) wens ik van harte een eigen dreigbriefschrijvertje toe. Als dit soort terrorisme wordt goedgepraat als reactie op de bestaande maatschappelijke problemen, wie durft dan nog beweren dat dit de beschaafde wereld is? Misschien moeten we het gebruik van de schandpaal ook nog eens in overweging nemen?
Een oprotpremie... :o) Sommige mensen zien de zaken wel heel simpel. Ga jij die betalen, M.V.B.?

Laatst gewijzigd door barthmark : 4 maart 2005 om 11:10.
barthmark is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:01   #131
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barthmark
*zap*
hier word inderdaad wel erg op de man gespeeld, en boekdelen ideologie teruggebracht tot de acties/uitspraken van individuen.

Gebrek aan intelligentie? Gemakzucht? Machiavellische tactiek? In amerikaanse fora word er intelligenter en genuanceerder gedebatteerd over europa dan hier..
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:32   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het feit dat er vreemdelingen vertrekken is altijd positief, of de oorzaak in deze kwestie dat ook is, is iets anders.
Ik heb liever dat een goed-menende, werkende Marrokaanse blijft dan iemand met dergelijke opinie.
Oud 4 maart 2005, 12:58   #133
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
U vergeet dat het zijn PERSOONLIJKE wagen is, en dat niet alle parlementarieërs een wagen hebben van de staat!
Dus u gaat terug uit de bocht!
Zeveraar, spreek waarover u verstand hebt ! Het is precies de schade aan PERSOONLIJKE wagens die integraal vergoed wordt via een speciale omniumverzekering (door de parlementen betaald). Zogezegd in het kader van hun parlementaire onschendbaarheid. De ministers rijden met wagens die eigendom zijn (én blijven) van de ministeries.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 4 maart 2005 om 13:01.
Oud 4 maart 2005, 13:06   #134
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Behangers vergeten te vermelden dat de schade tot de laatste eurocent wordt vergoed door het Vlaams parlement, om onze kosten dus...
Niet iedereen kan van die "gunsten" genieten !
De vraag is maar ,zou jij het plezant vinden als ze uw fritkot zouden afbreken?
Ik denk dat ge er ook niet mee zou kunnen lachen,maar ja dat is de ver van mijn bedshow nietwaar!
Politiek doet men met voorstellen met woorden en discussies niet met ne voorhamer.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 13:10   #135
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barthmark
Eigenlijk begrijp ik de gelijkenis niet tussen de dreigbrieven in de Remmery zaak en het vernielen van De Winters wagen. De discussies op politics die ook maar een beetje migrant-getint zijn monden uiteindelijk uit in wederzijdse scheldpartijen tussen links en rechts. Met alle mogelijke middelen wordt dan aangetoond dat de tegenpartij zich meer bedient van geweld dan de andere. De aanzet voor het onderwerp gaat uiteindelijk verloren. Als jullie dat leuk vinden, mij goed, maar dan gaat de zin van een forum aan mij voorbij, eerlijk gezegd.

Geweld is altijd af te keuren. Zowel fysisch geweld (ook vandalisme) als psychologisch geweld. Ik blijf erbij dat geweld meestal geïnintialiseerd wordt door een kleine minderheid die geweld zien als een prettig tijdverdrijf. Ik baal van geweld in al zijn vormen en schrijf het ook toe aan een serieus gebrek aan verstand. Krakers die in hun in hun vernielingszucht ook nog iemands inboedel overhoop halen, mensen die auto's vernielen, mensen die in tegenbetogingen zeer provocatief te werk gaan, schrijvers van dreigbrieven (naar anderen of zichzelf) en andere geweldenaars; ze behoren in mijn ogen tot hetzelfde soort, van welke strekking ze ook zijn.

Mahatma, is uw leven dan tevergeefs geweest?

Mensen die in dit forum de gevolgen van de dreigbrieven toejuichen (joepie, ze vertrekt, joepie ze schijten in hun broek,...) wens ik van harte een eigen dreigbriefschrijvertje toe. Als dit soort terrorisme wordt goedgepraat als reactie op de bestaande maatschappelijke problemen, wie durft dan nog beweren dat dit de beschaafde wereld is? Misschien moeten we het gebruik van de schandpaal ook nog eens in overweging nemen?
Een oprotpremie... :o) Sommige mensen zien de zaken wel heel simpel. Ga jij die betalen, M.V.B.?
HAHa,er zijn toch nog mensen met gezond verstand,proficiat!
Oud 4 maart 2005, 13:21   #136
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
De vraag is maar ,zou jij het plezant vinden als ze uw fritkot zouden afbreken?
Ik denk dat ge er ook niet mee zou kunnen lachen,maar ja dat is de ver van mijn bedshow nietwaar!
Politiek doet men met voorstellen met woorden en discussies niet met ne voorhamer.
Wat zevert ge nu, ik heb nog nooit in mijn leven een frietkot van binnen gezien ? Ge moet nog meer luisteren naar de wartaal van Blokkers...
Oud 4 maart 2005, 13:22   #137
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

[size=7]Links Rechts[/size]
[size=7]Verdeel En Heers[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 13:34   #138
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat zevert ge nu, ik heb nog nooit in mijn leven een frietkot van binnen gezien ? Ge moet nog meer luisteren naar de wartaal van Blokkers...
Ik bedoel maar,dat ge uw eigendom ook als heilig zou beschouwen en dat ge er ook niet zou mee kunnen lachen als ze het bij u zouden doen.
Of ge nu links of rechts bent doet hiet niets terzake,ge houd u pollen af van andermans zaken,als ge daar niet mee kunt leven moet ge er ook geen commentaar opgeven.
Oud 4 maart 2005, 13:54   #139
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeveraar, spreek waarover u verstand hebt ! Het is precies de schade aan PERSOONLIJKE wagens die integraal vergoed wordt via een speciale omniumverzekering (door de parlementen betaald). Zogezegd in het kader van hun parlementaire onschendbaarheid. De ministers rijden met wagens die eigendom zijn (én blijven) van de ministeries.
U kunt werkelijk geen zin zetten zonder te schelden!
Uw opvoeding laat veel te wensen over!
Oud 4 maart 2005, 13:55   #140
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw frietkot is zelfs in den brand gevlogen, of gestoken? (voor de verzekering)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be