![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#122 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoge boetes of hoge pakkans.
Met het ene verdienen ze geld, het andere kost geld. En dan zeggen wij: geldscheppers. Maar met wiens geld moeten ze die grotere pakkans verwezelijken? Het gaat niet zomaar over meer camera's zetten, want die weet iedereen idd binnen de kortste keren staan. Er zijn dus meer mensen nodig, meer wagens, etc. Niet zo eenvoudig te verwezenlijken. Die zaken zijn nooit zo eenvoudig en ik ben ervan overtuigd dat de doorsnee minister (en zijn studiegroep) daar eerst behoorlijk goed over nadenkt voor hij zo'n beslissing neemt. De beslissing is geworden: hogere boetes (alhoewel, er zijn ook een hoop boetes verlaagd in dat voorstel). Als het niet de beste oplossing was, dan was het misschien wel gewoon de minst slechte, of de beste van de praktisch haalbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En over de kwestie van de gordel. De gevallen waarbij de gordel nadelig werkt bij ongevallen is verwaarloosbaar klein tov het aantal gevallen waarbij de gordel levens red.
Ook hier geldt de regel van minst slechte oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() Straffen is communistisch , en als men van "BELGIE" wit rusland aan het maken is , dan moet de burger wel voor het Vlaams Belang gaan stemmen , in de hoop de democratie terug te winnen .
Waarom niet het duitse verkeersregelement goedkeuren voor heel europa , zodoende dat blauw-paars eens afgestraft wordt , gelijk de groenen destijds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe? Wil het VB dan plots criminaliteit NIET zwaarder aanpakken? Ik ben in de war...
Kijk, hoe moeilijk is het? ; WIE NIET TE SNEL RIJDT, KRIJGT GEEN BOETE. DUS: NIET TE SNEL RIJDEN => GEEN BOETE => GEEN PROBLEEM. Snappie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() De criminaliteit wel , maar de automobilist zijn vrijheid niet .
' k heb veel moeite met slenterend vlaanderen , maar woon gelukkig niet ver van de duitse grens . En de veroordeling van het VB door een liberaal gezinde magistratuur , ligt mij zeer zwaar op de maag . Daarom ga ik apostel worden voor het VB en de verkiezingen 2006. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() De Wet Overtreden => Crimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk iemand die een beetje teveel gas geeft vergelijken met een tasjesdief, banovervalles, verkrachter... Het fundamenteel verschil zit hem in het feit dat de incidentele verkeersovertreder niet de bedoeling heeft om iemand met voorbedachte rade schade toe te brengen, om er zelf beter van te worden. Snappie?
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rijbewijs met strafpunten kost trouwens ook geen geld maar haalt wel de echte doodrijders van de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flink van u, maar ik geloof u niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het resultaat? Een groeiende groep rijdt zonder rijbewijs of met valse papieren en/of nummerplaat... Dezelfde groep is uiteraard ook onverzekerd... Een fenomenale stijging van het aantal vluchtmisdrijven...
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom eigenlijk nog een rijbewijs laten behalen als het zo zit ? Er rijden trouwens nog veel Luxemburgers rond hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus herhaling. Of durf jij met de hand op het hart beweren dat je nog nooit een overtreding hebt gemaakt? Nog nooit te snel hebt gereden?
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan met mijn auto niet eens 180 rijden. 150 is de top. En die ga ik ook niet rijden als er gevaar is dat er iets onbekends plotseling tegen mijn voorruit kan vliegen. Wanneer dat onverwacht toch zou gebeuren dan zal de snelhied waarmee ik rijd onderschikt zijn aan mijn vaardigheden als bestuurder, of uiteraard aan die van iedere bestuurder die dat tegenkomt. Een goed bestuurder kijkt vooruit en dat betekend dat hij op voorhand ziet en inschat wanneer er een snelheidsvermindering moet worden doorgevoerd en daaruit de juiste conclusies trekt. Zij zijn dus herkendbaar aan de levensduur van hun remblokjes. 500€ is dus voor mij financieel een ramp (meer dan 1/3 van mijn maandelijks gezinsinkomen). Voor mijnheer de directeur is dat peenuts waar hij zelfs zijn schouders niet eens voor ophaalt. Over gelijke straf gesproken. De ene word beboet omdat hij in overtreding was. Maar de andere maakte 3 seconden later op dezelfde plaats exact dezelfde overtreding maar werd niet beboet. Was dat zo onduidelijk geschreven?
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens die theorie moet iemand die van het dak valt altijd zwaarder gekwetst zijn dan iemand die, zeggen we, van de drempel valt. Je zegt maar.
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Durf jij met de hand op het hart beweren dat je nog nooit een overtreding hebt gemaakt? Nog nooit te snel hebt gereden?
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Domme wetten? Per jaar sterven er meer mensen dankzij het verkeer dan door het stelen van tassen hoor, het is dus maar normaal dat de regering daar iets ana probeert te doen. Citaat:
Ik denk echter dat er weinig mensen zijn die niet beseffen hoeveel mensen er sterven in het verkeer en dat ze dus gevaarlijk bezig zijn (je hebt er natuurlijk bij die denken dat hen niks kan overkomen) deze redenering is dus onzin. Je weet dat je verkeerd bezig bent, je weet dat je tegen de wet bezig bent en je beseft dus goed dat je crimineel bezig bent, daar dus een boete voor geven lijkt me maar normaal.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Misschein vind jij er niks mis mee, maar dat is dan jouw probleem en jouw normvervaging, want ik vind honderden doden per jaar toch wel iets om ernstig te nemen hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |