![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees eens je eigen tekstje na voor je iets zegt. En wat betreft; a) respect voor ouderen (rechtstaan op de bus enz...) Véél, maar dan ook vééééééééééééél Vlamingen doen niet de verdomde moeite meer om recht te staan op trein/tram/bus voor een oudere dame, laat staan een zwangere vrouw. Ge moet niet komen zeiken dat het niet waar is, ik heb in mijn leven genoeg met het openbaar vervoer gereisd. O, en ik doe dat nog steeds, ouderwets als ik ben. Fuck, ik hou zelfs de deur open voor mensen als ik er toch ook door moet. Kijk eens rond hoeveel er DAT nog doen. b) nachtrust eerbiedigen (géén nachtlawaai enz ...) Dat moet je eens gaan vertellen aan de lallende zattekloten die in de week in de studentensteden rondlopen. God weet dat ik ook zo was. ![]() En als God bestaat, weet hij dat ik steeds daarover zeg, ah, we hebben het ook gedaan, wie ben ik om dat te veroordelen. c) beleefdheid (alhoewel er op deze fora weinigen van deze waarde getuigen) Beleefdheid is blijkbaar totaal passé. Ik haat het als iemand aan een tafel zit te vreten als een ruigaard uit de middeleeuwen. En tot mijn grote spijt zie ik dat meermaals. Ook 'nette' zakenmensen hebben hier soms blijkbaar last van. De vreemdelingen met wie ik soms zaken doe zijn over het algemeen BELEEFDER dan de Vlamingen. En nee, ik haat geen Vlamingen. Het zijn gewoon soms dikke boeren. d) solidariteit (noodlijdende helpen) Hahaha. Laat u eens vallen op straat en doe alsof je hevige pijnen moet doorstaan. Ik denk zelfs dat er al beschamende TV-reportages over gemaakt zijn. e) gastvrijheid Right. iedereen is hier welkom, maar niet... (vul zelf in) f) netheid Nog zoiets. Wat bedoel je met netheid? Reinheid of deftigheid? In het eerste geval; dat valt hier nog goed mee. In het tweede geval, zelfs om te werken doe ik MINSTEN een nette jeansbroek aan. Een TRAINING is tegenwoordig zelfs de standaard om zich op te kleden bij sommigen. Ik spreek hier in al die gevallen over VLAMINGEN hé. Het spijt me zeer hoor, maar op een groot deel ervan kunnen we niet echt fier zijn. Qua wetgeving moet ik je niet vertellen wie er het meest aan z'n laars lapt zeker. Bv frauderen wordt hier zelfs bekeken als een nationale sport. Dus ik zeg EIGEN VOLK EERST manieren leren, en d�*n eens zeiken op een ander. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Correctie dan maar: En de mensen rondom mij hebben dat van mijner wege ook nog niet al te veel moeten meemaken! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ge moogt mij vanaf nu aanbidden ![]() Even serieus; ik vzie het nochthans véééééééééééééééééééééééél gebeuren hoor. Sommige automatische deuren doen het zelfs.. (Ok, meer dan 2 regels serieus zijn lukt niet) ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet je, ik zal de vraag anders stellen.
Wat zijn onze traditionele Vlaamse waarden waar we ons ZELF nog aan houden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een culturele drang naar het bouwen van uw eigen huis?
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Het geen blad voor de mond nemen in discussies.
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
BEWIJS nu maar eens dat jij een God bent!! ![]() Dat is wat andere koek dan bewijzen dat kabouters klein zijn he! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
TomB veegt 50 jaar ontvoogdingsstrijd onder tafel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Soms kijk ik naar mezelf als zou ik een andere persoon zijn. Ik laat me dan als het ware beschrijven door een imaginaire andere. In zo'n gevallen is het dan ook verantwoord om "ik" als een persoonlijk voornaamwoord derde persoon enkelvoud te zien. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
|
![]() Citaat:
De mensen waarmee ik samenwerk hebben altijd de volgende soort reacties op Vlamingen die hier over de vloer komen: 1) When you discuss, you seem to be fighting. 2) Did he really just say <vul hier iets grof in> 3) Are you really friends? Misschien beter uitgelegd als: De Vlamingen zijn zodanig grof in hun taalgebruik dat ze er zelf geen aanstoot meer aan nemen.
![]() |