![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verdorie!! Ik heb blijkbaar gisteren de chat-sessie met Hans VDC gemist!
![]() Ja zeg, op een zaterdagavond heeft men wel wat beters te doen, hé... En, wat heb ik gemist? Wat het interessant? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is dit nu weer voor onzin! Weet je wel wat een neo-nazi precies is (en nee alleen een welpje en een bomberjack maken je nog geen neo-nazi)... Pim, onze eigen uberhomo neo-nazi ![]() Ikzelf was ook geen 'Pimmist', en ja Pim was rechts (wat meestal met conservatief wordt vergeleken) echter hoe gek het ook moet klinken: Pim was eigenlijk een rechtse, populistische, progressieve....relnicht ![]() Groeten
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Fortuyn pleitte in zijn programma onder meer voor tuchtkampen, deed me wat denken aan de betreurde A. Mussert (ook verstandig rechts zeker?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij neo-nazi was. Hoewel... 1 ding toch, we kunnen er niet naast kijken: hij bezat de 'blabla', en of hij in die zijn wel au serieux te nemen was, is nog de vraag. Maar goed, we zullen het nooit te weten komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat idee van tuchtkampen is eind jaren tachtig gelanceerd door... Ruud Lubbers (CDA), toen de minister-president! Maar het CDA is natuurlijk een neonazi-partij... ![]() Ik vind het wel diep triest dat je iemand op basis van één punt een neonazi noemt. Mussert was ook voor een sterk unitair bestuur, dus... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met 'blabla' bedoel ik: hij kon het goed uitleggen, woorden maar geen daden (ik herhaal, we zullen dat echter nooit weten), een populist (maar ja, elke politicus is dat een beetje (veel)). Ik heb nooit gezegd dat hij dom was. in tegendeel, hij was zelfs zéér intelligent. Een neo-nazi zou wel zover kunnen komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist wel!
Alles is zodanig geëvolueerd - zowel in Vlaanderen als in Wallonië - dat het voor de beide landsdelen is als we splitsen. Hierdoor zullen we een eigen economisch-, werkgelegenheids-, sociaal beleid, ... kunnen uitwerken. Iemand die in Vlaanderen geboren is, is sowieso een Vlaming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Juist niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dimitri, begrijp nu toch eens dat zelfs uitgeweken francofonen naar de rand rond Brussel alles behalve Vlamingen genoemd willen worden. Of waar hebben ze al meer dan 30 jaar 'facicilteiten' voor, denk je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Het is maar een theorietje, Knuppel. If you can't beat them, join them. Als België straks gesplitst wordt, wonen die Franstaligen in Brussel er nog steeds. Je kunt ze dus beter als Vlamingen accepteren, ook al zijn ze Franstalig, anders hou je een stad met 85% niet-Vlamingen.
![]() Wat betreft de Rand is het inderdaad een kwestie van aanpassen. Buiten Brussel is heel Vlaanderen Nederlandstalig, dus daar moeten ook de Franstalige Brusselaars in de Rand zich aan aanpassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |