Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 00:03   #121
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, hiermee ben ik het volkomen eens. In tegenstelling tot de Freya met-de-schone-benen heeft Morel wel iets te vertellen en staat intellectueel een stuk hoger dan een aantal sossen-trienen die ook maar van stal werden gehaald omdat ze mooi en aantrekkelijk zijn.
ahzo. En wat was dan wel de verdienste van Morel dat ze zomaar ineens tot partijkopstuk werd gebombardeerd??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 20 maart 2005, 00:06   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ahzo. En wat was dan wel de verdienste van Morel dat ze zomaar ineens tot partijkopstuk werd gebombardeerd??
Dat moet u eens vragen aan de partijraad en daar zetel ik niet in. Bijgevolg kan ik u de redenen niet geven. Maar Morel heeft het in de verkiezingen goed gedaan en kan dus blijkbaar ogen op een solide basis onder het kiespubliek.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 maart 2005, 00:12   #123
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat moet u eens vragen aan de partijraad en daar zetel ik niet in. Bijgevolg kan ik u de redenen niet geven. Maar Morel heeft het in de verkiezingen goed gedaan en kan dus blijkbaar ogen op een solide basis onder het kiespubliek.
Waarschijnlijk heeft ze de juiste "cups"
Pietje is offline  
Oud 20 maart 2005, 00:23   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Waarschijnlijk heeft ze de juiste "cups"
Kan best. Een mooie vrouw is dan ook aantrekkelijk, al denk ik niet dat dit het enige pluspunt is van Morel. Integendeel, Morel heeft een grote intellectuele bagage wat niet onmiddellijk gezegd kan worden van een aantal "babes" bij de SP.a.
Oud 20 maart 2005, 11:46   #125
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Storme is wel degelijk uit het partijbestuur gezet. Ie mocht enkel nog z'n partijkaart houden en voor de rest z'n kop houden over politiek.
storme vond dit zelf ook de beste oplossing.
storme houdt trouwens van aandacht, spreekt te graag vrijuit om bij een partij te functioneren, zou ook niet bij het Vb functioneren.

en ik denk dat ge morel fel overschat.

Laatst gewijzigd door lievendr : 20 maart 2005 om 11:47.
lievendr is offline  
Oud 20 maart 2005, 11:53   #126
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
dat is natuurlijk 1 manier om het te vertellen, ik heb de boever persoonlijk 2 maal ontmoet en weet nog goed wat voor een hoge dunk die gast over zichzelf had. hij vond het bijvoorbeeld beneden zijn stand om mee te gaan folders bussen....

de enige reden waarom hij overgestapt was naar het blok was omdat hij bij nva geen zicht had op een postje, toen het hem duidelijk werd dat hij dat bij het blok ook niet had heeft dan ook gauw zijn kar terug gekeerd.
LOL

en met morelleke was het anders zeker?

hilarisch gewoon

Deboever is hier ne goeien als blijkt dat hij overgestapt is. tot blijkt dat hij niet meer bij het Vb zit, dan is hij weer ne postjesjager. man man man...
Oud 20 maart 2005, 12:00   #127
ilfalco
Minister-President

Standaard

neen , postjesjagers vind ge in alle partijen en in alle geuren en kleuren.Maar bij het ga je niet voor de postjes want die zijn er niet en de hetze is meer da genoge om velen af te schrikken... Daarom dat ik ook eerst lid werd van de n-va. Er zijn ook veel mandatarissen(van andere partijen) die eigenlijk meer pro-Vb zijn ... wees gerust. in mijn gemeente ken ik er al minstens 3 van zowel vld als cdenv.
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:07   #128
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Zonet heeft Filip Deman in de zevende dag op een krachtige wijze duidelijkheid verschaft omtrent eventuele Pislamieten op VB-lijsten. Ondanks dat ik het niet eens ben met Deman over de VS en het zionisme, is Filip Deman wel het type politicus naar mijn hart. Deze mens zegt tenminste klaar en duidelijk zijn mening, zonder rond de pot te draaien. Hij zal ook nooit zichzelf tegenspreken. En dat was nu juist de sterkte van het Vlaams Blok, die echte duidelijkheid, de stevige uitspraken die men doet. Dat miste ik de laatste tijd wat bij de kopstukken van het nieuwe Vlaams Belang. Vooral Gerolf Annemans had daar last mee. In Polspoel en Desmet draaide hij wat mij betreft teveel rond de pot. Neen wat dat betreft is Filip Deman vééél duidelijker. Hij zei klaar en duidelijk: een moslim kan geen democraat zijn en kan daarom nooit in onze partij komen. Voila, klaar en duidelijk standpunt ! Grappig hoe linkiwinkie Ivan Devadder bijna van zijn stoel viel ! Deze duidelijkheid zal de partij hoe dan ook opnieuw deugd doen. En ondanks dat ik het niet altijd eens ben met Deman over Pisraël en de VS, krijgt hij toch van mij in een volgende verkiezing mijn voorkeursstem. Ik heb graag radicale politici die nooit rond de pot draaien en die klaar en duidelijk zijn mening geeft. Chapeau voor Deman vandaag !

Laatst gewijzigd door obiwan : 20 maart 2005 om 12:08.
obiwan is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:13   #129
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Hij zei klaar en duidelijk: een moslim kan geen democraat zijn en kan daarom nooit in onze partij komen.
Het is wachten op de dag dat het Belang pleit voor de afschaffing van het stemrecht voor mensen die de islam aanhangen om 'de democratie te beschermen'.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:26   #130
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

allen VB stemmen is de boodschap
M.V.B. is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:28   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Het is wachten op de dag dat het Belang pleit voor de afschaffing van het stemrecht voor mensen die de islam aanhangen om 'de democratie te beschermen'.
De andere nep-democratische partijen (behalve VLD) zijn al evenmin happig om de burger direct democratische inspraak te verlenen.
Een pot-ketel-historie dus.

Trouwens had ik liever gezien dat we allemaal stemrecht hadden gekregen.
Met de laatste wetten wordt het gelijkheidsbeginsel zwierig geschonden:
  • allochtonen hebben geen stemrecht noch plicht in regionale of federale verkiezingen (enkel gemeentelijk is dus slechts een doekje voor het bloeden en om de democratische schijn op te houden)
  • de ene groep een recht geven en de andere een plicht is ongelijke behandeling en dus fout.
Oud 20 maart 2005, 12:44   #132
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
allen VB stemmen is de boodschap
Allen VB stemmen en zoveel mogelijk op Filip Deman, zodat zijn positie binnen de partij zal versterken !

Ook grappig toen hij zei dat een Moslim Democratische partij onmogelijk kan bestaan. Dit was een forse uithaal naar het regime in Ankara en hiermee doet hij afstand van het standpunt van zionist Bush die wel dikke vriendjes is met het regime in Ankara. Bush wil die "moslimdemocraten" zelfs laten toetreden tot de EU ! Dat nader bekeken is Filip Deman DE NUMMER 1 policus van dit land op dit ogenblik. Mijn voorkeurstem heeft hij alleszins ! Ook mensen als Rob Verreycken en de familie Dillen komen in aanmerking.

Laatst gewijzigd door obiwan : 20 maart 2005 om 12:46.
obiwan is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:50   #133
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou interssant zijn, de SP.A een groot deel van haar kiespotentieel kwijt !
obiwan is offline  
Oud 20 maart 2005, 12:52   #134
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De andere nep-democratische partijen (behalve VLD) zijn al evenmin happig om de burger direct democratische inspraak te verlenen.
Een pot-ketel-historie dus.
Waar heb ik het woordenpaar 'directe inspraak' in de mond genomen?

Citaat:
Trouwens had ik liever gezien dat we allemaal stemrecht hadden gekregen.
Met de laatste wetten wordt het gelijkheidsbeginsel zwierig geschonden:
  • allochtonen hebben geen stemrecht noch plicht in regionale of federale verkiezingen (enkel gemeentelijk is dus slechts een doekje voor het bloeden en om de democratische schijn op te houden)
  • de ene groep een recht geven en de andere een plicht is ongelijke behandeling en dus fout.
Als we de directe democratie heur gang lieten gaan, dan was het nog erger geweest. Dan zouden de stemgerechtigden het stemrecht van de anderen simpelweg geblokkeerd hebben in naam van de democratie.
Oud 20 maart 2005, 12:54   #135
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Zou interssant zijn, de SP.A een groot deel van haar kiespotentieel kwijt !
Daar is het het Vlaams Belang ook om te doen: geen stemrecht voor mensen die toch niet op het Belang stemmen.
Oud 20 maart 2005, 13:08   #136
obiwan
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is het het Vlaams Belang ook om te doen: geen stemrecht voor mensen die toch niet op het Belang stemmen.
Ik zei dat dit interessant zou zijn dat de SP.A minder kiezers zou hebben. Maar daarom zou ik het nog niet invoeren. Trouwens het Belgische regime doet nu reeds een gelijkaardig ding, deze gaat niet de Vlaams Blok kiezers hun stemrecht afnemen, maar deze probeert meteen de politieke partij te vernietigen, met steun natuurlijk van onze politiek benoemde rechtbanken, Bèbert en Flup De Taaie, bepaalde Belgicistische linkiwinkies binnen de katholieke Kerk (een kleine maar machtige groep met goede banden met het koningshuis) en de sektarische loge !

Laatst gewijzigd door obiwan : 20 maart 2005 om 13:10.
obiwan is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:18   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat miste ik de laatste tijd wat bij de kopstukken van het nieuwe Vlaams Belang. Vooral Gerolf Annemans had daar last mee. In Polspoel en Desmet draaide hij wat mij betreft teveel rond de pot.
Daar ben ik het echt niet mee eens. Ik denk dat u stijl verwart met inhoud. Annemans heeft nu eenmaal een andere stijl dan Deman - voor beiden heb ik trouwens evenveel respect - en brengt de partijstandpunten nu eenmaal op z'n eigen manier naar buiten.

Ook hij heeft, net als Deman, duidelijk gezegd dat een "moslim" die tot het Vlaams Belang toetreedt eigenlijk, door het onderschrijven van de beginselverklaring, eigenlijk in de grond zijn eigen godsdienst de rug toekeert. Daarbij schaart hij zich in onze culturele en maatschappelijke waarden die in veel gevallen haaks staan op de islam.
Oud 20 maart 2005, 13:20   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even opmerken dat Deman het duidelijk had over gelovige moslims, niet over mensen die vanuit een moslimcultuur of -achtergrond komen maar die die in de praktijk eigenlijk verworpen hebben. De omschrijving "gelovige moslim" is trouwens, zoals Annemans terecht opmerkte, een tautologie. Men is moslim of men is het niet, net zoals men christen is of het niet is. Er lopen wel veel naamchristenen rond, maar dat zijn eigenlijk geen christenen meer. Net zo zijn een aantal "moslims" slechts naammoslims, want ze hebben hun godsdienst de rug toegekeerd en hebben zich ingeschreven in onze maatschappelijke ordening.
Oud 20 maart 2005, 13:22   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we de directe democratie heur gang lieten gaan, dan was het nog erger geweest. Dan zouden de stemgerechtigden het stemrecht van de anderen simpelweg geblokkeerd hebben in naam van de democratie.
Als ik het goed begrepen heb, bent u een van die mensen die de democratie wil beschermen door ondemocratische maatregelen te nemen.

Ofwel geeft u het volk de soevereiniteit die het toekomt (dat is immers democratie) en laat het dus die soevereiniteit niet alleen onrechtstreeks (parlementsverkiezingen) maar ook rechtstreeks (volksraadplegingen) uitoefenen.

Eens te meer tonen de linksen hun ware gelaat: dat van de ideeëndictatuur!
Oud 20 maart 2005, 13:24   #140
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Net het nieuws gezien, die moslims die gaan stemmen in hun slaapkledij hier in België, bij hen ja ok maar hier pffffffffffff.
En over die moslim tereur aanslag in het buitenland zal ik nie zeveren want we zijn dat al gewoon als't maar bij hun blijft.

VOTE VB
M.V.B. is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be