Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2005, 02:35   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
en daar komt oorlog van
zei ik toch ook al helemaal in het begin
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:33   #122
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

De mensheid verdient het.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:33   #123
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 07:40   #124
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de mensheid oogst wat ze zelf heeft gezaaid.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 09:33   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Beste,ik ben wel de laatste die u zou mogen verdenken van onsociaal te zijn,maar zolang er geageerd wordt tegen de vakbonden en toegegeven wordt aan de werkgevers zullen wij meelopers blijven,zeker nu er vanuit Europa nog meer druk gezet is om bepaalde quota te halen.
En vermits er veel lage loonlanden tot Europa toedreden voelen vele werkgevers zich al helemaal aangevallen bij staking voor meer loon of meer sociale voordelen,en hun antwoord is dan ook dat ze dreigen met wegtrekken naar lage loonlanden.
Alleen onze kennis en onze werklust zullen ze niet hier houden.
Ik vraag mij trouwens af,waarom met zoveel hoogopgeleiden hier in Belgie nog niemand met een oplossing gekomen is om een zekere middenmaat te houden tussen werk en vrije tijd.
Dit vind ik heel raak. Al dat serieus opgeleid en hoog intellect die er niet slaagt een menswaardige balans te maken.
Jawel, dit is een bloempot die gegooid is naar de univ mannen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 21:55   #126
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
In feite is dat dan een vorm van tewerkstelling maar dan moet de uitkering wel omhoog. Dan moet je naast je plichten ook rechten krijgen en bijgevolg moet er een contract zijn. Dat zou dus zo al niet haalbaar zijn, dat is het creëren van extra jobs.
Je dacht toch niet dat de werklozen gemeenschapsdiensten gaan doen, een job uitoefenen dus, terwijl ze alleen maar een uitkering krijgen en nog steeds gezien worden als werklozen? Hoeveel uren gemeenschapsdienst zou ik volgens jou moeten doen voor mijn 300 euro werkloosheidsvergoeding?
Zoals ik reeds stelde, ben ik voorstander van een afschaffing van alle sociale uitkeringen voor werkbekwamen, maar vind ik wel dat ze de kans moeten krijgen om gemeenschapsdiensten te verrichten aan 5 euro per uur (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=18). Indien u dan tevreden zou zijn met een inkomen van 300 euro per maand, zou u dan 60 uren gemeenschapsdiensten moeten verrichten per maand of zowat 15 uur per week. U zou echter de vrijheid hebben om meer gemeenschapsdiensten te verrichten waardoor u meer zou verdienen. Uiteraard blijft het wel de bedoeling dat de uitkeringstrekkers op zoek blijven gaan naar een gewone job. Vandaar dat ik vind dat het uurloon voor die gemeenschapsdienst niet te hoog mag liggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Jouw voorstel zou voor de mensen met geld wel interessant zijn maar voor de werklozen een hele vernedering, net slavenarbeid. Zie je het al voor je, al die werklozen die de straat staan te vegen?
Mensen met geld betalen reeds meer dan genoeg (eigenlijk veel te veel) belastingen en sociale bijdragen. Die mensen met geld mogen daarvoor ook wel iets in de plaats krijgen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 19 maart 2005 om 21:57.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 23:16   #127
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach alpha, over natuurlijke bronne gesproken, onlangs verscheen er een rapport waaruit moest blijken dat als China zijn economische opgang zo blijft voortzetten, we binnen een tiental jaar in een ecologisch armagheddon zullen leven.

en daar komt oorlog van
nationalisme, en vooral racisme gedijen uitstekend in tijden van schaarste en crisis.
blanken tegen aziaten.
au fond zijn wij natuurlijk de etnisch meerdere, zo leert ons de laatste 500 jaar geschiedenis, maarja, de aziaten kopiëren al zo'n 40 jaar onze technologie en uitvindingen en dit vooral dankzij het liberalisme met haar vrije wereldmarkt.

bon, tegen oorlog is de markt nog nooit opgewassen geweest.
laatste stok achter de deur dus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 23:22   #128
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel beste mensen, geloof wat minder in wat ze jou vertellen en geloof wat meer in jezelf, het onderwijssysteem trekt op geen kl ç ten, het levert mensen af die niet nodig zijn in het arbeidscircuit. Hoe kan je anders het schrijnend gebrek aan a2's mechanica verklaren, idem dito loodgieters, electriciens, etc.

En je mag er gerust van zijn dat een heel pak onder hen gedurende heel hun carriere meer zullen verdienen dan de meeste burgerlijk ingenieurs.
Wel een verkeerd voorbeeld om op te schieten. Burgies hebben ze nodig in België. Er zijn echter andere zinloze richtingen die totaal geen bijdrage kunnen leveren in een verdee loopbaan.
Ofdat ze meer gaan verdienen dan burgies zou ik toch maar in twijfel trekken. Burgies komen na hard werken op topplaatsen terecht die zoals algemeen geweten vet betaald zijn. (Zie maar naar bepaalde managers).
Het onderwijs levert wel mensen af die nodig zijn, maar dikwijls zijn het minder gegeerde richtingen. Ik studeer nu Ing. , zij maar gerust dat ze nodig zijn in de industriesector. Maar elk jaar zijn er als maar minder inschrijvingen. Wellicht omdat je te hard moet werken (loemperik dat ik zen )
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 23:23   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Zoals ik reeds stelde, ben ik voorstander van een afschaffing van alle sociale uitkeringen voor werkbekwamen, maar vind ik wel dat ze de kans moeten krijgen om gemeenschapsdiensten te verrichten aan 5 euro per uur (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=18). Indien u dan tevreden zou zijn met een inkomen van 300 euro per maand, zou u dan 60 uren gemeenschapsdiensten moeten verrichten per maand of zowat 15 uur per week. U zou echter de vrijheid hebben om meer gemeenschapsdiensten te verrichten waardoor u meer zou verdienen. Uiteraard blijft het wel de bedoeling dat de uitkeringstrekkers op zoek blijven gaan naar een gewone job. Vandaar dat ik vind dat het uurloon voor die gemeenschapsdienst niet te hoog mag liggen.

Mensen met geld betalen reeds meer dan genoeg (eigenlijk veel te veel) belastingen en sociale bijdragen. Die mensen met geld mogen daarvoor ook wel iets in de plaats krijgen.
U blijft dus ernstig als u vragende partij bent om een loontje uit te keren, bijna de helft van het absolute minimum.
tja lief kind, soms droom ik ook eens één of ander zoals dat ik een ruimteschip heb of zoiets.
Oud 19 maart 2005, 23:25   #130
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

De mensen met geld krijgen daar nu al iets voor terug, namelijk hun job.
Ik doe je een ander voorstel: Laat iedereen die werk heeft na 5 jaar verplicht een aantal jaar werkloos worden zodat de werkzoekenden ook eens aan de beurt komen en eindelijk werk vinden. Jullie pikken de jobs in die wij zo graag willen en verwachten dan dat we voor jullie een gemeenschapsdienst gaan doen??? Denk het niet hoor.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 23:41   #131
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Wel een verkeerd voorbeeld om op te schieten. Burgies hebben ze nodig in België. Er zijn echter andere zinloze richtingen die totaal geen bijdrage kunnen leveren in een verdee loopbaan.
Ofdat ze meer gaan verdienen dan burgies zou ik toch maar in twijfel trekken. Burgies komen na hard werken op topplaatsen terecht die zoals algemeen geweten vet betaald zijn. (Zie maar naar bepaalde managers).
Het onderwijs levert wel mensen af die nodig zijn, maar dikwijls zijn het minder gegeerde richtingen. Ik studeer nu Ing. , zij maar gerust dat ze nodig zijn in de industriesector. Maar elk jaar zijn er als maar minder inschrijvingen. Wellicht omdat je te hard moet werken (loemperik dat ik zen )
Hadden ze nodig in België. Er zijn er momenteel veel te veel, het percentage dat ziekelijk aan de universiteit blijft hangen is treffend.

Over het aantal dat na hard werken in topposities terecht komt, daar heb ik een ander zicht op. En zoveel betalen die topposities nu ook weer niet. Een burgerlijk ingenieur scheikunde met 30 jaar dienst in de chemische industrie, bij een chemiereus in Antwerpen ( dikstbetaalde sector in belgenland) , haalt ongeveer 170.000 netto in de maand.

Dat bedrag maal 1,5 verdient een beginnende zelfstandige loodgieter met handjes aan zijn lijf. Zonder inkomstenachterstand van 5 jaar, met een geweldige rij fiscale voordelen en de mogelijkheid later mensen voor zich te laten werken.

Bovendien zitten ingenieurs over het algemeen met een serieuze handicap : ze zijn hartstikke misvormd door het onderwijs. Communicatief zeer zwak en gehandicapt in een wereld die niet meer draait om de hun aangeleerde denkwijzen en kennis. Een ingenieur die afstudeert heeft - zoals trouwens met alle studierichtingen het geval is - een werkelijke kennisachterstand van 5 jaar.

http://www.imediair.be/Artikels/Arti...ArticleID=2886

De grote universiteiten in de VS luiden recent de alarmbel: er is ginder een enorm aantal ingenieurs werkloos geworden, met geen zicht meer op tewerkstelling. Simpelweg omdat de productie er weggaat, en productie is volledig gerelateerd aan service en R&D. Topingenieurs chemie, electronica , informatica, mechanica, noem maar op, midden in hun dertig, krijgen de bons met als toemaatje : nooit meer jobperspectieven omdat alles wegtrekt richting oosten.

Saillant detail: een grote prof van yale ( weet niet zeker ) zei onlangs aan zijn studentes chemie dat ze maar beter stripteuse zouden worden ipv aan de universiteit wetenschappen te leren: verdien je tien keer meer mee en zal je niet in de werkloosheid terecht komen wegens gebrek aan werk.
Hier idem dito, alleen zijn onze onderwijsinstellingen hier niet op voorbereid, net zomin de maatschappij in zijn geheel erop voorbereid is.

Wat nog meer ...

Ach, ing ... studie, of ze zo meteen zwaar is ... hangt van de persoon af die het studeert Er zijn mensen die voldoende hebben met 3 maanden studeren, anderen moeten een heel jaar studeren.

Samengevat: er is een enorme inactiviteitsgraad ( in die zin, van de pas afgestudeerden hangen er veel te veel - om de economische malaise te overbruggen zeker - rond aan de universiteit, terwijl de industrie dat absoluut niet wil ) onder afgestudeerde jonge ingenieurs, met weinig zicht op beterschap omdat industrie verdwijnt uit Belgie. En omdat onze bevolking veroudert, wat tot gevolg heeft dat de economie een pak minder dynamisch wordt, wat dan weer tot gevolg heeft dat de ecoomische groei onder de 2 % blijft, wat leidt tot stagnatie in de arbeidsmarkt: er komen geen nieuwe banen meer bij.

Enzoverderenzovoort

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 19 maart 2005 om 23:42.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2005, 23:49   #132
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
[size=2]Zelfs de ingenieurs voelen de crisis[/size]

[size=2]Pas afgestudeerde ingenieurs blijven plakken aan de universiteit[/size]

[size=2]Hoewel het ingenieursberoep een knelpuntfunctie blijft, ondervinden ook de pasafgestudeerde ingenieurs de economische terugval aan den lijve. Tegelijk kiezen steeds meer van hen voor een baan aan de universiteit.[/size]

[size=2]“Uiteindelijk heeft het zes maanden geduurd vooraleer ik een job heb gevonden. Ik wilde van in het begin iets doen wat mij aanstond, namelijk werken in een productieomgeving temidden van arbeiders”, vertelt Filip De Proft. Hij studeerde in juli 2002 af als burgerlijk ingenieur scheikunde en werkt vandaag bij een rubberproducent. “Toen ik eind oktober zonder succes mijn eerste reeks van gesprekken had afgerond, begon ik me af te vragen of ik wel zo kieskeurig had mogen zijn. Toch heb ik er nooit echt aan getwijfeld dat ik een baan zou vinden. De vraag was alleen of ik iets zou vinden dat ik graag zou doen.”

Gegeerd wild

Het verhaal van Filip De Proft is geen alleenstaand geval. Hoewel ingenieurs traditioneel gegeerd wild zijn op de arbeidsmarkt, laat de economische terugval zich ook bij hen voelen. Dat blijkt uit een enquête die de Koninklijke Vlaamse Ingenieursvereniging (KVIV) afnam bij ongeveer vijfhonderd burgerlijk en bio-ingenieurs die afstudeerden in 2002. De rondvraag bekijkt hun situatie op 1 maart 2003. Op dat moment bedroeg de werkloosheid bij de ingenieurs 6 percent. Dat is nog steeds bijzonder weinig in vergelijking met andere beroepsgroepen en diploma’s, maar toch een forse stijging in vergelijking met het jaar voordien. Toen bedroeg de werkloosheid amper 1 percent. Het zijn vooral de bio-ingenieurs die het moeilijk hebben. Onder hen bedraagt de werkloosheid 10 percent.

Het hoeft daarom niet te verbazen dat veel bio-ingenieurs op zeker spelen en hun intrede op de arbeidsmarkt nog wat uitstellen. Niet minder dan 24 percent van hen studeert nog iets bij na het beëindigen van de studies. Bij de burgerlijk ingenieurs bedraagt dat percentage 18 percent. Bovendien gaat een op drie van de bio-ingenieurs na zijn studies aan de slag bij de universiteit of een universitair onderzoekscentrum. Verrassend genoeg is dit heel wat minder dan bij de afgestudeerden van 2000, toen nog 41 percent in het universitaire milieu bleef. Bij de burgerlijk ingenieurs zie je de omgekeerde trend: waar in 2000 slechts 16 percent voor een baan aan de universiteit koos, is dat vandaag 23 percent.

Dat de ingenieurs niet ongevoelig zijn voor de economische terugval, blijkt ook uit het aantal dat werkloos is geweest en de langere duur van hun zoektocht. Opnieuw zijn het vooral de bio-ingenieurs die hier het slechtste ‘scoren’. Bijna de helft van hen heeft naar werk moeten zoeken, terwijl dat bij de burgies een op drie was. Waar de mediaan bij de burgerlijk ingenieurs vroeger op vier weken zoektijd lag, duurt dat vandaag acht weken. Voor de bio-ingenieurs is de mediaan zelfs van acht naar tien weken gestegen.

Veilige vleugels

Opvallende vaststelling: bij de beroepsactieve ingenieurs is de onderwijssector de grootste werkgever, in het bijzonder de universiteit. De helft van de beroepsactieve bio-ingenieurs en 29 percent van de burgerlijk ingenieurs vindt werk als wetenschappelijk medewerker, assistent of doctoraatsstudent. “Door de slechte economische situatie zoeken zij meer zekerheid”, vermoedt David De Sager, verantwoordelijke van de KVIV-studiedienst. “Deze ingenieurs verkiezen de veilige vleugels van moeder-universiteit boven de arbeidsmarkt. Het aantal ingenieurs dat aan de universiteit blijft na de studies, is echter altijd al hoog geweest. Hun studierichting is immers sterk onderzoeks- en wetenschappelijk gericht, zeker bij de bio-ingenieurs. Maar nu zien we toch een stijging.”

Steeds meer ingenieurs kiezen dus voor de zekerheid van de universiteit. Die heeft nog andere voordelen tegenover de industrie, zo blijkt. “Aan de universiteit krijg je meer tijd voor je onderzoek – vier jaar – en kan je meer fundamenteel onderzoek verrichten”, vindt Hans Miltner, een burgerlijk ingenieur scheikunde die vandaag aan de VUB promoveert. “In de industrie ben je met verschillende projecten bezig die binnen de zes maanden of een jaar klaar moeten zijn.” Of een doctoraat hem veel voordeel zal opleveren op de arbeidsmarkt, betwijfelt hij. “Misschien dat je wel meer doorgroeimogelijkheden hebt met een doctoraat op zak, maar daar is het me niet om te doen.”

Intussen zoekt nog steeds 31 percent van de ingenieurs een job in de industrie. Vooral mannelijke en burgerlijke ingenieurs zien een productieomgeving wel zitten. Vrouwelijke ingenieurs kiezen dan weer vaker voor de dienstensector, die alles samen een kwart van de beroepsactieve ingenieurs tewerkstelt. Het aandeel burgerlijk ingenieurs is daarbij groter (32 percent) dan dat van de bio-ingenieurs (13 percent). Ten slotte voelt slechts een klein aantal ingenieurs zich aangetrokken tot de overheidssector en de agro-industrie. Dit is vooral een zaak van bio-ingenieurs.
[/size]

Saillant detail: boven de vijftig werken bijna geen ingenieurs meer ... kostprijs als werknemer is te hoog ... brugpensioen ... maar daar word je niet rijk van.

Bovendien is de plaats van een ingenieur niet het onderwijs. Eens een doctoraat op zak zijn ze zelfs niet meer welkom in de industrie, wegens niet meer 'trainable', teveel gespecialiseerd.

Enfin, dat is eens een andere invalshoek he lustige lezer, waarschijnlijk compleet verschillend van wat je in de hogeschool zal te horen krijgen.

Er is een enorme discrepantie tussen theorie en praktijk...

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 19 maart 2005 om 23:53.
Oud 20 maart 2005, 00:00   #133
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Over het aantal dat na hard werken in topposities terecht komt, daar heb ik een ander zicht op. En zoveel betalen die topposities nu ook weer niet. Een burgerlijk ingenieur scheikunde met 30 jaar dienst in de chemische industrie, bij een chemiereus in Antwerpen ( dikstbetaalde sector in belgenland) , haalt ongeveer 170.000 netto in de maand.

Dat bedrag maal 1,5 verdient een beginnende zelfstandige loodgieter met handjes aan zijn lijf. Zonder inkomstenachterstand van 5 jaar, met een geweldige rij fiscale voordelen en de mogelijkheid later mensen voor zich te laten werken.

Enzoverderenzovoort
Een geweldige rij fiscale voordelen, zoals zijn auto aftrekken zeker?
Dat een loodgieter, zeg maar iedere zelfstandige vakman meestal niet slecht betaald wordt weet ik (ben er zelf een) Maar mocht u eens de gelegenheid te baat hebben de belastinbrieven nader te bestuderen zou u vaststellen dat een inkomen 1,5 keer dan 170'000 bfr y presume u niks dan nadelen oplevert. Volgens mij ben je een beetje omzet met inkomen aan het verdoezelen
Als je een bulex moet placeren met wat buizen en dergelijke bij zit je met je loon natuurlijk aan serieuze dagontvangsten! Beetje relativeren hé, de stukken groeien niet aan de bomen hoor. En als je op uw 1200 frank per uur nog 300 zult overhouden mag je al redelijk content zijn.
Sommigen beseffen het niet, maar de kosten van de auto, het materiaal, de boekhouder, al uw verzekeringen, telefoons, bureauwerk en artikelen, boekhouder, rzs, belastingen en nog veel meer gaat er wel vanaf.
No way, geef mij maar 170'000 in loondienst netto, veel dikker aan het einde van het jaar dan de loodgieter in uw voorbeeld.
Oud 20 maart 2005, 00:04   #134
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Een geweldige rij fiscale voordelen, zoals zijn auto aftrekken zeker?
Dat een loodgieter, zeg maar iedere zelfstandige vakman meestal niet slecht betaald wordt weet ik (ben er zelf een) Maar mocht u eens de gelegenheid te baat hebben de belastinbrieven nader te bestuderen zou u vaststellen dat een inkomen 1,5 keer dan 170'000 bfr y presume u niks dan nadelen oplevert. Volgens mij ben je een beetje omzet met inkomen aan het verdoezelen
Als je een bulex moet placeren met wat buizen en dergelijke bij zit je met je loon natuurlijk aan serieuze dagontvangsten! Beetje relativeren hé, de stukken groeien niet aan de bomen hoor. En als je op uw 1200 frank per uur nog 300 zult overhouden mag je al redelijk content zijn.
Sommigen beseffen het niet, maar de kosten van de auto, het materiaal, de boekhouder, al uw verzekeringen, telefoons, bureauwerk en artikelen, boekhouder, rzs, belastingen en nog veel meer gaat er wel vanaf.
No way, geef mij maar 170'000 in loondienst netto, veel dikker aan het einde van het jaar dan de loodgieter in uw voorbeeld.
Mijnheer mambo, een oude schoolkameraad van me die industrieel ingenieur gestudeerd heeft ( terwijl ik naar de univ trok om burgie te studeren ), heeft na zijn studies de beroepsopleiding tot loodgieter in avondschool gevolgd, cvo opleiding denk ik ). Hij is nu even oud als ik , nog geen dertig, en heeft 5 mensen in dienst ( ook loodgieters, al een geluk dat hij ze gevonden heeft ), het bedrag dat ik hier genoemd heb, daar lacht hij mee. U weet maar al te goed dat een groot deel in het zwart verdiend wordt.
Oud 20 maart 2005, 00:09   #135
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is maar een heel klein percentage dat daaraan komt, pas op het einde van de carriere dan nog.

Zet die centjes eens weg aan het begin van je carriere, laat ze eens beheren door een deftige vermogensbeheerder, laat je boekhouding ook eens deftig beheren.

Benieuwd wie rond zijn vijftigste een chateau in de Languedoc zal kopen.

En die redenering is niet abnormaal, mambo, als ondernemer neem je risico, risico nemen ( als het slaagt ) brengt veel op.

Loondienst is safe, heeft enorm veel voordelen ( ik zou misschien zelfs terug in loondienst gaan, om minder te werken, ... maar ja ... kaderfunctie is ook 10 uur per dag, en 5 * 10 uur is nu ook het aantal uren dat ik in mijn zaak werk, uitgezonderd mijn reizen, tja .. ) maar is beperkt is verdienste ( de uitzonderingen niet te na gesproken, natuurlijk )

Maar u begrijpt wel wat ik bedoel

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 20 maart 2005 om 00:10.
Oud 20 maart 2005, 00:11   #136
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer mambo, een oude schoolkameraad van me die industrieel ingenieur gestudeerd heeft ( terwijl ik naar de univ trok om burgie te studeren ), heeft na zijn studies de beroepsopleiding tot loodgieter in avondschool gevolgd, cvo opleiding denk ik ). Hij is nu even oud als ik , nog geen dertig, en heeft 5 mensen in dienst ( ook loodgieters, al een geluk dat hij ze gevonden heeft ), het bedrag dat ik hier genoemd heb, daar lacht hij mee. U weet maar al te goed dat een groot deel in het zwart verdiend wordt.
Zwart dat niet aangetoond is bestaat niet. Als we zo gaan beginnen verdienen we allemaal een miljoen of meer desnoods. En het zwart dat hij mogelijks (zeker) ontvangt gaat integraal naar de kostprijs van zijn mannen 9/10 kansen. Leer mij het wereldje niet meer kennen. Zal wel zijn dat hij veel werk heeft wie doet het nog tegenwoordig?
Ik zal u een andere gelegenheid geven; een vriend van me werkt met 100 man bijna (iets minder) en verdient nog niet de helft van wat in uw voorbeeld staat. ja er blijft al wat plakken dat is waar. Maar niet om een huis mee te gaan zetten!
Degenen die dat doen spelen jojo met hun zaak en kaskredieten!
Trouwens wil je die zaak overnemen, hij is ze strontbeu. Volgend jaar gaat ze de deur uit voor waarschijnlijk 5 miljoen frank. Als het zo simpel is bent u meteen van de grond met 100 man!
Pakken zou ik zeggen.
Oud 20 maart 2005, 00:12   #137
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:

Sommigen beseffen het niet, maar de kosten van de auto, het materiaal, de boekhouder, al uw verzekeringen, telefoons, bureauwerk en artikelen, boekhouder, rzs, belastingen
een heel pak ervan zijn fiscaal aftrekbaar, maar je moet ze natuurlijk wel eerst betalen.

maar most important: je zal niet rond je vijftigste terugvallen om een schamel brugpensioen
Oud 20 maart 2005, 00:14   #138
/\|cazar
Banneling

Standaard

ik pak niets over, ik heb mijn handen meer dan vol met het mijne.

je hoeft niet veel omzet te halen om veel geld te verdienen, hoor.
Oud 20 maart 2005, 00:15   #139
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een heel pak ervan zijn fiscaal aftrekbaar, maar je moet ze natuurlijk wel eerst betalen.

maar most important: je zal niet rond je vijftigste terugvallen om een schamel brugpensioen
De meeste zelfstandigen laten zich rond hun 50é terug inschrijven als werknemer,desnoods door de zaak op hun kinderen te zetten. Voor pensioen te hebben!
Oud 20 maart 2005, 00:17   #140
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik pak niets over, ik heb mijn handen meer dan vol met het mijne.

je hoeft niet veel omzet te halen om veel geld te verdienen, hoor.
Dan wil ik ze pakken en jij doet de zaken, elk de helft van de winst?
Afzonderlijk van mijn andere zaak wel te verstaan.

Pas op ik ga u gelijk geven als het gaat over een bedrijf runnen met veel mensen in loondienst en de rsz achter te houden tot het barst. Dan op het vliegerke en bye met zakken vol geld. Dat is wat anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be