![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN? | |||
ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt het u ook op hoe 'sommigen' bijna in paniek slaan omdat er heel misschien een vreedzame regeling in zicht is? Ze lijken bijna te hopen dat de extremisten alsnog het proces kunnen doen ontsporen. Ik vind deze houding verbijsterend!
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 maart 2005 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is (spijtig genoeg) een mes dat aan 2 kanten snijdt.
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je deze met objectieve waarneming NIET in dat kamp zet, maar 't zou me niet verbazen.8) Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 maart 2005 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
- Gazastrook: kolonisten worden binnenkort inderdaad teruggehaald. Dat heeft niks te maken met een einde van de bezetting. Voornaamste reden is gewoon de bijna onbetaalbaar geworden onveiligheid van die kolonisten. Een militaire terugtrekking zou eventueel kunnen volgen maar de Israëlische greep op de Gazastrook blijft sowieso behouden: Gaza blijft hermetisch van de buitenwereld afgesloten, de grenzen blijven potdicht: de enige buitengrens (met Egypte) idem. Zowel lucht- als zeehaven zullen NIET opnieuw opengaan omwille van absoluut Israëlisch verbod. Ondanks de terugtrekking van de kolonisten (die nu waarschijnlijk gewoon de Westbank of Negev gaan koloniseren!) is er dus weinig reden tot juichen en maakt een economische heropleving van de Gazastrook ook weinig of geen kans. -Westbank: de terugtrekking van militairen uit de Westbank stelt zéér weinig voor en het is zeer onwaarschijnlijk dat deze definitief is. Terwijl fantastische verhalen van 'bijna vrede' de wereld worden ingestuurd, omwille de terugtrekking van ocharme enkele duizenden kolonisten (8000 op 400.000 in totaal) worden nu op de Westbank nederzettingen gebouwd voor ettelijke 10.000-en nieuwe kolonisten. Ook de bouw van de, door het Internationaal Gerechtshof in Den Haag veroordeelde muur, gaat gewoon door. Concusie: wat mensen als jij hier ook moge beweren, aan de grond van de Israëlische kolonisatiepolitiek verandert dus niets. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 maart 2005 om 19:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bronnen voor de 4 wargames? (Niet iemand die daar een vraag over stelt!) De bronnen voor de 'brief' uit 1871? De bronnen voor het 'Mexicaans verhaal'? Dit is alléén maar van de laatste week! Antwoorden ? Dat kent een sektelid al jij niet! Alléén maar de leer steeds opnieuw herhalen!
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denkt u dat u een groot geheim hebt ontdekt wanneer u opmerkt dat Oslo niet tot vrede heeft geleid? ![]() Uw volstrekt eenzijdige 'analyse' is niets meer dan propaganda. U zit nog met een ietwat kinderachtig beeld van Goed tegen Kwaad. (Zoals Bush eigenlijk. ![]() Als u denkt dat vrede alléén bereikt kan worden door één van de partijen als het ware op te heffen, dat doet u maar gerust. Vrede bereikt men door compromissen TUSSEN de partijen, dat is iets dat u blijkbaar niet begrijpt.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 maart 2005 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Nog nieuws over de 'telefoongesprekken' studie?
De evaluatie van de post van Steve (Berichtgeving CNN) zegt voor ieder objectief ingesteld Engelskundig ![]() De bronnen voor de 4 wargames? (Niet iemand die daar een vraag over stelt!) Ik was vergeten dat jij geen door ons aangevoerde video bekijkt. Wanneer een Amerikaans Senator duidelijk een vraag stelt aan Rumsfeld en zijn secondanten over '4 wargames' en op deze manier het vuur aan de schenen legt, maar niemand ontkent het feit van de '4 wargames' dan is dat voor elke objectieve, wetenschappelijke waarnemer duidelijk, jij mist blijkbaar objectiviteit en enige wetenschappelijke basis De bronnen voor de 'brief' uit 1871? Daar moet ik u het anwoord op schuldig blijven, want ik ben niet dieper op dit onderwerp ingegaan en dus onbevoegd. De bronnen voor het 'Mexicaans verhaal'? Er zijn in het verleden reeds bronnen aangevoerd, maar als onbetrouwbaar ervaren. Ik heb bij deze de vraag gesteld aan een aantal betrouwbare bronnen, heb reeds positief antwoord gekregen, maar moet nog een aantal dagen wachten op de effectieve bewijzen, jouw vraag staat trouwens nog in mijn to do lijstje.
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zijn blijkbaar niet in staat de lijst te geven van deze vier wargames noch bewijzen aan te brengen. Heel merkwaardig, zou ik zeggen. Als het zo evident is dat er vier wargames waren, waar zijn dan die bewijzen? Oh ja, hoeft niet, kwestie van geloven!
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 maart 2005 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Op basis van het voornoemde gesprek in het Amerikaanse congres is er niet meer bewijsmateriaal nodig. "FOUR (VIER (4)) WARGAMES mr. Rumsfeld" Bewijs is bewijs ...
![]() |
![]() |
#133 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar gaat u er vanuit dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem gewoon een spijtig en pijnlijk gevolg is van opeenvolgende oorlogen maar dat is het jammer genoeg niét. Zoals verschillende Israëlische geschiedkundigen bevestigen was de verdrijving en vlucht van de Palestijnse vluchtelingen geen jammerlijk akkefietje maar een bewust plan. De Israëlische geschiedkundige Benny Morris wond er geen doekjes rond en stelde zelfs vlakaf: "wou Israël een joodse staat creëren van iets groter dan Tel Aviv, was verdrijving van de Palestijnse bevolking noodzakelijk". Heel wat aanwijzingen duiden er ook op dat al jaren voordien met het idee gespeeld werd om de niet-joodse bevolking uit Palestina te 'verwijderen'. Aangezien deze overwegend joodse staat op een 'kunstmatige' manier tot stand is gekomen, kan deze ook slechts op een kunstmatige manier (onderdrukking, weigering van het recht op terugkeer van duizenden vluchtelingen) in stand worden gehouden. Vandaar mijn pleidooi voor een normale lekenstaat waar de joodse inwoners met de oorspronkelijke Palestijnse bevolking samenleven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Recht op terugkeer van Palestijnse vluchtelingen (VN-resolutie 194): verbod op terugkeer vastgelegd in Israëlische wet. - Bezetting: het zionisme beschouwt deze bezette gebieden als een deel van Groot-Israël. Alhoewel sommige gematigder zionisten deze gebieden willen opofferen zal Israël nooit vrijwillig deze gebieden volledig opgeven. Zelfs Israëlische politieke partijen die als gematigd worden beschouwd, zijn het daarover eens. Getuige daarvan de vandaag nog steeds verdergaande bouw van nederzettingen en de muur die zeer sterk afwijkt van de groene lijn. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het toch dat niemand in staat is te zeggen welke deze vier wargames nu waren? ![]() Very funny indeed... ![]() (Een beetje Engels begrijp ik! Flink van mij, hé?)
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Zeg Vuursteentje ... en wat indien NORAD mee in één of ander complot zit ... ze intern 4 War games organiseren ... en er later niets van publiceren ... maar er wel een Senator is die via via op de hoogte wordt gesteld dat het er 4 waren ... deze senator in het Congress een vraag stelt aan D. Rumsfeld en trawanten over de 4 games ... deze 4 games niet worden ontkend, tegengesproken, ... dan is de kans nog steeds klein om op één of andere manier een officieel document vast te krijgen welke nu die 4 games wel zouden zijn ... A question is a question ... we zijn wel off-topic bezig ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 maart 2005 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik toch ergens op dit forum gelezen. En in zeven Nederlandstalige afleveringen nog wel. En het Nederlands ben ik min of meer machtig ben. Mon anglais, par contre...
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En natuurlijk is mijn standpunt natuurlijk 'zéér extreem': een normale lekenstaat waarin alle inwoners op basis van gelijke rechten samenleven. Afschrikwekkend idee, niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
En over mensenrechten kan je nu eenmaal geen compromissen sluiten. Ja? Tenslotte: waarom leidden overtredingen van VN-resoluties bij Irak wél tot sancties en niet bij Israël? Zelfs al gaat het hier over 10-tallen VN-resoluties? Laatst gewijzigd door groene flamingant : 30 maart 2005 om 21:01. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Groene Flamingant
U merkt het blijkbaar niet, maar u antwoordt niet op mijn posts. U antwoordt op een virtueel beeld dat u zelf heeft bedacht (met veel hulp weliswaar), en u maakt nogal veel veronderstellingen over wat ik denk of ik bedoel. Heel merkwaardig. Op welke basis u uw conclusies trekt laat ik liever in het midden. Probeer het zelf maar te doorgronden.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 maart 2005 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() |