![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waar ik het moeilijker mee heb is dat verschillende migranten niet kunnen uitstaan dat het gedrag dat zij hebben tov Vlaamse meisjes niet kunnen verdragen als Vlamingen datzelfde gedrag tov Marokkaanse meisjes hebben. Dat is hypocriet en maakt het VB slapend rijk... Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
tong afsnijden, vingers verpletteren, vel afstropen, onthoofding ... wat dacht je ? En dan selectief te werk gaan, discriminatie vormt hier de basis .... ![]()
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil ![]() --------------------------------------------------------------- Vrager : U keurt vandalisme goed? Bhairav : Ja dat doe ik. Laatst gewijzigd door lustige lezer : 28 maart 2005 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() De politie zal daar ongeveer wel weten wie die relschoppende jongeren zijn. Ze hadden die dus preventief in hechtenis moeten nemen gedurende de duurtijd van de fuif. Dat zou pas gerechtvaardigd zijn. Maar neen, de onschuldigen worden gestraft door de fuif te verbieden. Omgekeerde wereld, hier in België!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wa zou het zijn als wij naar die moslimlanden gingen om uw zusters en moeders te neuken? De bom zou allang gebarsten zijn mochten wij dit doen. Jullie moslims permitteren zich wel heel in dit land. Jullie willen leven volgens de koran en de "stinkslam", dus dan moet ge ook hard werken (ik ken geen enkele marokkaan dat hard werkt) en dan moeten jullie de armen ook geld geven (en niet stelen zoals de meesten onder jullie) BTW, MArokko en Turkije zijn NIET DE MEEST POPULAIRE LANDEN, Spanje en Frankrijk wel! Ik ben zelf ook al enkele keren naar een ONTWIKKELD MOSLIMLAND geweest, EGYPTE genaamd, en daar waren de mensen veel vriendelijker dan het uitschot hier in Europa. VOlgens mij hebben Marokko en Turkije hun uitschot naar Europa gestuurd zodat ze der vanaf waren want ginder zijn er nooit problemen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
België staat 6e, na Noorwegen, Zweden, Australië, Canada & Nederland. Die traditionele partijen hebben het dan blijkbaar toch niet echt slecht gedaan hé? Verder moet je vakanties niet vergelijken met mensen die hier zitten. Ik heb in Marokko (waar ik 7 keer op reis was) zowel positieve als negatieve ervaringen met lokale bevolking, net als in Egypte. Zo heb ik twee jaar geleden een week verbleven bij een Marokkaans gezin, vrome moslims, zeer sympathieke mensen, ernorm gastvrij... Ik weet niet hoe je reist, maar als je in een 5 sterren hotel zit heb je meestal steeds contact met vriendelijke mensen en leer je meestal ook niets over het land waar je zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn al twee maten van mij (die elkaar niet kennen) naar turkeye geweest waar men zij dat het uitschot naar 't westen vertrok... Twee, voor de rest ken ik geen turkeyevakantiegangers. Toeval, ik begin te geloven van niet.
Die welvaard die we nu kennen is nog niet verprutst door de huidige traditionele regeringspartijen. Maar wacht u voor de toekomst, want onze huidige regeringspolitici denken alleen maar op korte termijn. De toekomst zie ik niet al te rooskleurig in. Denk maar aan wat ik nu ga moeten afdokken voor mijn pensioen die ik niet meer ga krijgen al shet zover is. Denk maar aan het aanslepend migrantenprobleem (niet geschoold, geen talenkennis, ...). De overbevolking die voor een serieus milieuprobleem aan't zorgen is. Pff, ik stop er nu maar mee, het is te veel om op te noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Fuif laten doorgaan, relschoppers oppakken en effectief vervolgen... zo moeilijk kan dat toch niet zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementslid
|
![]() Het efectief vervolgen is blijkbaar een probleem. Ik heb enkele contacten bij de politie (zelfs hooggeplaatste
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De welvaart (met T) is opgebouwd door de traditionele regeringspartijen: als ze verantwoordelijk zijn voor alle zaken die mislopen, moeten we ook erkennen dat ze heel wat zaken goed aangepakt hebben. Het niet geschoold zijn is een oplosbaar probleem: investeer in onderwijs voor kansarmen. Of je dat nu graag hebt of niet, uiteindelijk zullen we de migranten nodig hebben om de vergrijzing op te vangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() En Raven en moslimco, ik wacht nog steeds op een reactie hierop :
En wat als morgen een autochtone bende onuitgenodigd op jullie suikerfeest binnenvalt en jullie zusjes komen versieren? Volgens jouw logica zou het weren van die autochtonenbende gelijk staan met racisme en hoeven zij dat niet te pikken.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Op school heeft iedereen gelijke kansen, je moet alleen de moed hebben om het te benutten. DIt is niet de schuld van de staat maar van de allochtone scholieren. Ik heb indertijd ook enorm veel moeite moeten doen. Ik heb het over de huidige partijen in hun huidige vorm. Zij dragen voorlopig helemaal niet bij tot een betere welvaart. Die migranten zijn helemaal niet nodig voor de vergrijzing. WTF zijn we nu met ongeschoolde allochtonen die op den dop staan. De vergrijzing is niet op te lossen door een bevolkingsaangroei. Je moet een idioot zijn om dat niet te snappen. Ten eerste, je stelt het vergrijzingsprobleem gewoon uit. Ten tweede, er zijin niet genoeg jobs voor een bevolkingsgroei. Ten derde, we kampen nu al met een overbevolking. Ten vierde, ons pensioenstelsel is verkeerd. We zitten niet met een vergrijzingsprobleem maar met een financieringsprobleem. En dat is de schuld van de traditionele regeringspartijen. Vandaar dat ik ook zeg dat ze niet geod bezig zijn. Ze ontwijken een debat over de financiering van onze oudjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik dacht dat je een gefrustreerde "raszuivere" Vlaming was
![]() Ik geef les in een school met nogal wat migranten en ik ben het ermee eens dat veel migranten de hen aangeboden kansen niet optimaal benutten, net zoals autochtone kansarmen. Ze kiezen afdelingen waar ze slecht in zullen functioneren, ze kiezen bijvoorbeeld voor kantooropleidingen terwijl verschillende onder hen veel beter zouden fungeren in technische opleidingen waar een tekort aan personeel is. Hun studiehouding is niet zoals het zou moeten zijn. Toch zie ik, vooral bij de meisjes, resultaten... Maar aan een bepaalde achterstand kunnen migranten echt niet doen: de thuistaal die niet het Nederlands is, meestal laaggeschoolde ouders die onvoldoende geïntegreerd zijn,... Voor de problemen die dat met zich meebrengt wil ik wel begrip opbrengen. Met ongeschoolde migranten die werkloos zijn zijn we inderdaad niets, ze brengen niets bij aan de welvaart van het land. Maar ze terugsturen is geen optie, dus denk ik eerder dat we ze moeten scholen (net als werkloze Vlamingen trouwens) en sanctioneren indien ze opleidingstrajecten weigeren of als ze aangeboden werk weigeren. Ik merk bij verschillende migranten (heb wat "vreemdelingen" in mijn vrienden- en kennissenkring zitten) dat ze niet moeten weten van het "softe" gedoe en dat ze nogal rechtste standpunten innemen over migranten, alhoewel ze zelf ook migrant zijn. Dat sommige migranten er nu al komen (zij dus) vinden ze het argument om te beweren dat alles ok is met het Vlaams integratiebeleid. Dat is echter niet zo, er zijn wel degelijk nog inspanningen nodig van zowel Vlaamse kant als van de kant van migranten. De vergrijzing moet opgelost worden door verschillende zaken: langer werken, werklozen activeren, soepeler kunnen in- en uitstappen in het arbeidscircuit. Je hoort me hier zeker niet pleiten voor een bevolkingsaangroei. Over het vergrijzingsprobleem zijn we het wel grotendeels eens: we gaan een serieus probleem krijgen en, hoe spijtig ik dat zelf ook vind, we zullen langer moeten werken en voor een deel voor ons eigen pensioen moeten zorgen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ooit heeft er eens een autochtoon m'n zus aangesproken. Ze zag het niet zitten, en om het hoekje heb ik en m'n broer hem dan ook duidelijk gemaakt dat moest hij dat nog eens doen, hij maatje 45 enkele keren tegen z'n neus zou krijgen. Dat is niet racisme, maar het beschermen van de eer van m'n zus. Nu denk je waarschijnlijk dat mijn zuster onder de knoet ligt, je kan er niet verder naast zitten. Ze heeft gewoon geen behoefte om lastig gevallen te worden door Vlaamse dikkertjes, wetend dat ze op gepaste tijd kennis zal maken met een knappe marrokaanse en gelovige moslim. Dit is zo voor veruit elke moslimah die ik ken. Vlaamse meisjes daarentegen, veelal in uitdagende kledij op fuifen en cafés, staan net te popelen om Marrokaanse jongens te leren kennen. Nu kan je dat ontkennen, maar ik weet alvast dat het wel degelijk zo is. Als je dan DAAR tussenkomt, kan er niets anders aan de basis liggen, dan racisme/jaloezie
![]() |