Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 17:54   #121
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Als autochtone meisjes/vrouwen dat goed vinden, waar zit dan het probleem? Niemand verplicht dat hé! Turkije & Marrokko zijn de voornaamste vakantie-bestemming van zowel Vlaanderen als Nederland. En dan heb ik het niet over de culturele steden, maar lust&lijf gebieden als Marmaris(Turkije). Waarom denk je dat half-touristisch vlaanderen (jullie dochters/vrouwen dus) naar daar ging/gaat?
En daar heb ik nu eens geen enkel probleem mee. Het is inderdaad hun eigen zaak maar sommige Vlamingen storen zich daar wel aan en als ze zich daar in zo'n mate aan storen dat ze VB stemmen vind ik dat ook jammer, maar ook dat is hun eigen zaak...
Waar ik het moeilijker mee heb is dat verschillende migranten niet kunnen uitstaan dat het gedrag dat zij hebben tov Vlaamse meisjes niet kunnen verdragen als Vlamingen datzelfde gedrag tov Marokkaanse meisjes hebben. Dat is hypocriet en maakt het VB slapend rijk...

Citaat:
Turken en Marrokanen zijn nu eenmaal met hun bruine huidstint en vaak knap & gespierd uiterlijk veel aantrekkelijker dan bleke, dikke, schuchtere, bierdrinkende "bolo's" .
Uiteindelijk kiezen vrouwen uiteindelijk toch meestal voor een man met diploma's, werk en zonder complexen (wat zijn huidskleur ook is). Ik veronderstel dat je daar dan ook geen probleem rond maakt... en zo is iedereen content
argoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 18:41   #122
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Weer brandstichting islamitische basisschool Uden
UDEN - Op de islamitische basisschool Bedir in Uden heeft zondagavond kort brand gewoed. De politie gaat uit van brandstichting. Het is de tweede keer dat een gebouw van de school door brandstichting wordt getroffen. De schade bleef dit keer beperkt, meldde de politie.

In november werd de Bedir-school in Uden door brandstichting volledig in de as gelegd. Het was het ernstigste incident in de nasleep van de moord op cineast Theo van Gogh. De kinderen verhuisden daarna naar een leeg schoolgebouw elders in de Brabantse gemeente.

De brand in het nieuwe pand aan de Aldetienstraat bleef beperkt tot een van de lokalen. Onbekenden gooiden door een bovenraam iets naar binnen. De brandweer had de zaak snel onder controle. De technische recherche stelt een onderzoek in. De politiewoordvoerder verwacht dat de kinderen dinsdag gewoon naar school kunnen.

Na de brand in november namen duizenden mensen deel aan een stille tocht in Uden en premier Balkenende bracht een bezoek aan de plaats. De politie arresteerde drie minderjarige verdachten. Een politieman sprak deze maand van "een kwajongensstreek en geen aanslag". Burgemeester J. Kersten van Uden zei zondagavond in het NOS-Journaal dat de verdachten huisarrest hebben en dat het onderzoek, ook naar de achtergronden, nog steeds loopt.

Volgens Kersten zijn het schoolbestuur, ouders en leraren nu nog meer dan toen geschokt door de nieuwe brand. "Niet zozeer door de omvang ervan, maar wel doordat het voor de tweede keer heeft kunnen gebeuren."

Dit stond in de telegraaf
So?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 19:48   #123
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganchelkas
Twintig-dertig jaar? Kan kloppen. Werden de meeste gastarbeiders niet 40 jaar geleden naar hier gehaald en begon de discriminatie toen al niet?

Ik zal het eens heel eenvoudig uitleggen, het is een vicieuze cirkel: ze worden gediscrimineerd > sommigen vormen groepjes > sommigen reageren op foute manier (met geweld) > veralgemeningen > nog meer discriminatie.
Ok, laten we ze dan allemaal vertroetelen
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 19:50   #124
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Wat bedoelen jullie precies met "harde maatregelen" ???
The normal stuff hé :
tong afsnijden, vingers verpletteren, vel afstropen, onthoofding ... wat dacht je ? En dan selectief te werk gaan, discriminatie vormt hier de basis ....

(en als je dat gelooft dan verzin ik wel iets anders)
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 28 maart 2005 om 19:51.
Oud 28 maart 2005, 19:54   #125
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Je hebt die kerel toch wel eens goed de huid volgescholden, hoop ik?
Je kan het misschien ook op een beleefde manier doen? Waarom moeten jullie PC'en het altijd zo gewelddadig doen.
Oud 28 maart 2005, 19:58   #126
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Die Vlaamse jongeren in Mechelen weten goed genoeg waarom Marrokaanse jongeren hun fuiven komen verstoren. Marrokanen & andere niet blanken mogen daar immers niet binnen door die racistische aap-portiers, en ik spreek uit ervaring.

Als marrokaanse jongeren er niet mogen feesten, dan zal niemand er feesten
En waar ze wel zo binnen kunnen komen wordt de security door die "lieverds" bijeengeslagen. Het is niet voor niets dat portiers rasisten zijn geworden. Na een paar messteken weet je wel dat je er niet te veel van die "lieverds" moet binnenlaten.
Oud 28 maart 2005, 20:09   #127
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganchelkas
Kansen genoeg? Aan sommige reacties hier te lezen zijn er veel mensen die weigeren kansen te geven. Geloof me, er zijn veel allochtonen die willen, maar weinigen die slagen door de hardnekkige vooroordelen en discriminatie. Trouwens, er zijn ook veel bedrijven die allochtonen weigeren vanwege de vooroordelen die sommige van hun klanten hebben (zoals een oudere vent die weigert geholpen te worden in bv. een bank door iemand van Noord-Afrikaanse origine).
Als ze willen geraken ze even ver als een ander. Mijn turkse schoonbroer is daar een voorbeeld van.
Oud 29 maart 2005, 12:16   #128
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

De politie zal daar ongeveer wel weten wie die relschoppende jongeren zijn. Ze hadden die dus preventief in hechtenis moeten nemen gedurende de duurtijd van de fuif. Dat zou pas gerechtvaardigd zijn. Maar neen, de onschuldigen worden gestraft door de fuif te verbieden. Omgekeerde wereld, hier in België!
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 12:26   #129
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/b]

Turkije & Marrokko zijn de voornaamste vakantie-bestemming van zowel Vlaanderen als Nederland. En dan heb ik het niet over de culturele steden, maar lust&lijf gebieden als Marmaris(Turkije). Waarom denk je dat half-touristisch vlaanderen (jullie dochters/vrouwen dus) naar daar ging/gaat?

Turken en Marrokanen zijn nu eenmaal met hun bruine huidstint en vaak knap & gespierd uiterlijk veel aantrekkelijker dan bleke, dikke, schuchtere, bierdrinkende "bolo's" .

.
Tja, ieder zijn smaak he, maar zonen voole broonen aap, da wilt toch niemand hebben buiten die flodder-wijven!!
Wa zou het zijn als wij naar die moslimlanden gingen om uw zusters en moeders te neuken?
De bom zou allang gebarsten zijn mochten wij dit doen.

Jullie moslims permitteren zich wel heel in dit land.
Jullie willen leven volgens de koran en de "stinkslam", dus dan moet ge ook hard werken (ik ken geen enkele marokkaan dat hard werkt) en dan moeten jullie de armen ook geld geven (en niet stelen zoals de meesten onder jullie)

BTW, MArokko en Turkije zijn NIET DE MEEST POPULAIRE LANDEN, Spanje en Frankrijk wel!

Ik ben zelf ook al enkele keren naar een ONTWIKKELD MOSLIMLAND geweest, EGYPTE genaamd, en daar waren de mensen veel vriendelijker dan het uitschot hier in Europa.
VOlgens mij hebben Marokko en Turkije hun uitschot naar Europa gestuurd zodat ze der vanaf waren want ginder zijn er nooit problemen!!
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 12:31   #130
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
VOlgens mij hebben Marokko en Turkije hun uitschot naar Europa gestuurd zodat ze der vanaf waren want ginder zijn er nooit problemen!!
Iets wat ze in Turkeye al toegegven hebben.
Oud 29 maart 2005, 13:10   #131
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlomsBelang
Ik ben zelf ook al enkele keren naar een ONTWIKKELD MOSLIMLAND geweest, EGYPTE genaamd, en daar waren de mensen veel vriendelijker dan het uitschot hier in Europa.
Volgens de Human Development Index (http://hdr.undp.org/) staat Turkije op de 88ste plaats, Egypte op de 120ste plaats en Marokko op de 125ste plaats. Turkije is dus meer ontwikkeld dan Egypte.

België staat 6e, na Noorwegen, Zweden, Australië, Canada & Nederland. Die traditionele partijen hebben het dan blijkbaar toch niet echt slecht gedaan hé?

Verder moet je vakanties niet vergelijken met mensen die hier zitten. Ik heb in Marokko (waar ik 7 keer op reis was) zowel positieve als negatieve ervaringen met lokale bevolking, net als in Egypte. Zo heb ik twee jaar geleden een week verbleven bij een Marokkaans gezin, vrome moslims, zeer sympathieke mensen, ernorm gastvrij...

Ik weet niet hoe je reist, maar als je in een 5 sterren hotel zit heb je meestal steeds contact met vriendelijke mensen en leer je meestal ook niets over het land waar je zit.
Oud 29 maart 2005, 13:40   #132
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Er zijn al twee maten van mij (die elkaar niet kennen) naar turkeye geweest waar men zij dat het uitschot naar 't westen vertrok... Twee, voor de rest ken ik geen turkeyevakantiegangers. Toeval, ik begin te geloven van niet.

Die welvaard die we nu kennen is nog niet verprutst door de huidige traditionele regeringspartijen. Maar wacht u voor de toekomst, want onze huidige regeringspolitici denken alleen maar op korte termijn. De toekomst zie ik niet al te rooskleurig in. Denk maar aan wat ik nu ga moeten afdokken voor mijn pensioen die ik niet meer ga krijgen al shet zover is. Denk maar aan het aanslepend migrantenprobleem (niet geschoold, geen talenkennis, ...). De overbevolking die voor een serieus milieuprobleem aan't zorgen is. Pff, ik stop er nu maar mee, het is te veel om op te noemen.
Oud 29 maart 2005, 13:42   #133
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
De politie zal daar ongeveer wel weten wie die relschoppende jongeren zijn. Ze hadden die dus preventief in hechtenis moeten nemen gedurende de duurtijd van de fuif. Dat zou pas gerechtvaardigd zijn. Maar neen, de onschuldigen worden gestraft door de fuif te verbieden. Omgekeerde wereld, hier in België!
Het "preventief" in hechtenis nemen van mensen lijkt me nu ook niet direct de oplossing als we nog iets van de rechtstaat willen overhouden. Soms zijn de hier voorgestelde oplossingen erger dan de misdaden die begaan worden door de relschoppers...

Fuif laten doorgaan, relschoppers oppakken en effectief vervolgen... zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Oud 29 maart 2005, 13:49   #134
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Het efectief vervolgen is blijkbaar een probleem. Ik heb enkele contacten bij de politie (zelfs hooggeplaatste ). Werking is simpel, wegen plaatsgebrek in gevangenis moeten ze een nachtje op het kantoor verblijven en worden ze terug vrijgelaten. Beboeten kunnen ze hen niet want ze hebben zogezegd niets... Toch zijn ze weer bij verschillende ocmw's enz. Meer en meer worden deze politiemensen vb-klanten precies (ofdat het werkelijk zo is weet ik niet).
Oud 29 maart 2005, 14:10   #135
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Er zijn al twee maten van mij (die elkaar niet kennen) naar turkeye geweest waar men zij dat het uitschot naar 't westen vertrok... Twee, voor de rest ken ik geen turkeyevakantiegangers. Toeval, ik begin te geloven van niet.

Die welvaard die we nu kennen is nog niet verprutst door de huidige traditionele regeringspartijen. Maar wacht u voor de toekomst, want onze huidige regeringspolitici denken alleen maar op korte termijn. De toekomst zie ik niet al te rooskleurig in. Denk maar aan wat ik nu ga moeten afdokken voor mijn pensioen die ik niet meer ga krijgen al shet zover is. Denk maar aan het aanslepend migrantenprobleem (niet geschoold, geen talenkennis, ...). De overbevolking die voor een serieus milieuprobleem aan't zorgen is. Pff, ik stop er nu maar mee, het is te veel om op te noemen.
Het is "Turkije" ipv turkeye, het is "men zei" ipv "men zij",... Normaal gezien zie ik zulke zaken over het hoofd, maar als je klaagt over het niet geschoold zijn van migranten en het gebrek aan talenkennis...

De welvaart (met T) is opgebouwd door de traditionele regeringspartijen: als ze verantwoordelijk zijn voor alle zaken die mislopen, moeten we ook erkennen dat ze heel wat zaken goed aangepakt hebben.
Het niet geschoold zijn is een oplosbaar probleem: investeer in onderwijs voor kansarmen. Of je dat nu graag hebt of niet, uiteindelijk zullen we de migranten nodig hebben om de vergrijzing op te vangen.
Oud 29 maart 2005, 14:11   #136
Hanne
Banneling

Standaard

En Raven en moslimco, ik wacht nog steeds op een reactie hierop :

En wat als morgen een autochtone bende onuitgenodigd op jullie suikerfeest binnenvalt en jullie zusjes komen versieren? Volgens jouw logica zou het weren van die autochtonenbende gelijk staan met racisme en hoeven zij dat niet te pikken....
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 14:24   #137
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door argoo
Het is "Turkije" ipv turkeye, het is "men zei" ipv "men zij",... Normaal gezien zie ik zulke zaken over het hoofd, maar als je klaagt over het niet geschoold zijn van migranten en het gebrek aan talenkennis...

De welvaart (met T) is opgebouwd door de traditionele regeringspartijen: als ze verantwoordelijk zijn voor alle zaken die mislopen, moeten we ook erkennen dat ze heel wat zaken goed aangepakt hebben.
Het niet geschoold zijn is een oplosbaar probleem: investeer in onderwijs voor kansarmen. Of je dat nu graag hebt of niet, uiteindelijk zullen we de migranten nodig hebben om de vergrijzing op te vangen.
Als allochtoon vind ik dat ik het niet slecht doe Ik weet maar al te goed dat mijn gebrekkige talenkennis mij vantijd in moeilijkheden brengt. Ik schuif het dan ook niet op discriminatie ...
Op school heeft iedereen gelijke kansen, je moet alleen de moed hebben om het te benutten. DIt is niet de schuld van de staat maar van de allochtone scholieren. Ik heb indertijd ook enorm veel moeite moeten doen.
Ik heb het over de huidige partijen in hun huidige vorm. Zij dragen voorlopig helemaal niet bij tot een betere welvaart.
Die migranten zijn helemaal niet nodig voor de vergrijzing. WTF zijn we nu met ongeschoolde allochtonen die op den dop staan. De vergrijzing is niet op te lossen door een bevolkingsaangroei. Je moet een idioot zijn om dat niet te snappen. Ten eerste, je stelt het vergrijzingsprobleem gewoon uit. Ten tweede, er zijin niet genoeg jobs voor een bevolkingsgroei. Ten derde, we kampen nu al met een overbevolking. Ten vierde, ons pensioenstelsel is verkeerd. We zitten niet met een vergrijzingsprobleem maar met een financieringsprobleem. En dat is de schuld van de traditionele regeringspartijen. Vandaar dat ik ook zeg dat ze niet geod bezig zijn. Ze ontwijken een debat over de financiering van onze oudjes.
Oud 29 maart 2005, 14:26   #138
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

En wat als morgen een autochtone bende onuitgenodigd op jullie suikerfeest binnenvalt en jullie zusjes komen versieren? Volgens jouw logica zou het weren van die autochtonenbende gelijk staan met racisme en hoeven zij dat niet te pikken....
In Belgie kunnen allochtonen niet rasistisch zijn... Het zijn immers allemaal lieverds die met problemen zitten.
Oud 29 maart 2005, 16:17   #139
argoo
Vreemdeling

Standaard

Ik dacht dat je een gefrustreerde "raszuivere" Vlaming was

Ik geef les in een school met nogal wat migranten en ik ben het ermee eens dat veel migranten de hen aangeboden kansen niet optimaal benutten, net zoals autochtone kansarmen. Ze kiezen afdelingen waar ze slecht in zullen functioneren, ze kiezen bijvoorbeeld voor kantooropleidingen terwijl verschillende onder hen veel beter zouden fungeren in technische opleidingen waar een tekort aan personeel is. Hun studiehouding is niet zoals het zou moeten zijn. Toch zie ik, vooral bij de meisjes, resultaten...

Maar aan een bepaalde achterstand kunnen migranten echt niet doen: de thuistaal die niet het Nederlands is, meestal laaggeschoolde ouders die onvoldoende geïntegreerd zijn,... Voor de problemen die dat met zich meebrengt wil ik wel begrip opbrengen.

Met ongeschoolde migranten die werkloos zijn zijn we inderdaad niets, ze brengen niets bij aan de welvaart van het land. Maar ze terugsturen is geen optie, dus denk ik eerder dat we ze moeten scholen (net als werkloze Vlamingen trouwens) en sanctioneren indien ze opleidingstrajecten weigeren of als ze aangeboden werk weigeren. Ik merk bij verschillende migranten (heb wat "vreemdelingen" in mijn vrienden- en kennissenkring zitten) dat ze niet moeten weten van het "softe" gedoe en dat ze nogal rechtste standpunten innemen over migranten, alhoewel ze zelf ook migrant zijn. Dat sommige migranten er nu al komen (zij dus) vinden ze het argument om te beweren dat alles ok is met het Vlaams integratiebeleid. Dat is echter niet zo, er zijn wel degelijk nog inspanningen nodig van zowel Vlaamse kant als van de kant van migranten.

De vergrijzing moet opgelost worden door verschillende zaken: langer werken, werklozen activeren, soepeler kunnen in- en uitstappen in het arbeidscircuit. Je hoort me hier zeker niet pleiten voor een bevolkingsaangroei.

Over het vergrijzingsprobleem zijn we het wel grotendeels eens: we gaan een serieus probleem krijgen en, hoe spijtig ik dat zelf ook vind, we zullen langer moeten werken en voor een deel voor ons eigen pensioen moeten zorgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Als allochtoon vind ik dat ik het niet slecht doe Ik weet maar al te goed dat mijn gebrekkige talenkennis mij vantijd in moeilijkheden brengt. Ik schuif het dan ook niet op discriminatie ...
Op school heeft iedereen gelijke kansen, je moet alleen de moed hebben om het te benutten. DIt is niet de schuld van de staat maar van de allochtone scholieren. Ik heb indertijd ook enorm veel moeite moeten doen.
Ik heb het over de huidige partijen in hun huidige vorm. Zij dragen voorlopig helemaal niet bij tot een betere welvaart.
Die migranten zijn helemaal niet nodig voor de vergrijzing. WTF zijn we nu met ongeschoolde allochtonen die op den dop staan. De vergrijzing is niet op te lossen door een bevolkingsaangroei. Je moet een idioot zijn om dat niet te snappen. Ten eerste, je stelt het vergrijzingsprobleem gewoon uit. Ten tweede, er zijin niet genoeg jobs voor een bevolkingsgroei. Ten derde, we kampen nu al met een overbevolking. Ten vierde, ons pensioenstelsel is verkeerd. We zitten niet met een vergrijzingsprobleem maar met een financieringsprobleem. En dat is de schuld van de traditionele regeringspartijen. Vandaar dat ik ook zeg dat ze niet geod bezig zijn. Ze ontwijken een debat over de financiering van onze oudjes.
Oud 29 maart 2005, 18:22   #140
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne

Dat is niet hetzelfde. Een fuif is toegankelijk voor iedereen. Een Suikerfeest is een islamitische feestdag zoals Pasen voor jullie. Dan gaan jullie toch ook es een dagje naar eenzaam wegrottende oma op bezoek, na een jaar te hebben verwaarloosd?

Ooit heeft er eens een autochtoon m'n zus aangesproken. Ze zag het niet zitten, en om het hoekje heb ik en m'n broer hem dan ook duidelijk gemaakt dat moest hij dat nog eens doen, hij maatje 45 enkele keren tegen z'n neus zou krijgen. Dat is niet racisme, maar het beschermen van de eer van m'n zus.

Nu denk je waarschijnlijk dat mijn zuster onder de knoet ligt, je kan er niet verder naast zitten. Ze heeft gewoon geen behoefte om lastig gevallen te worden door Vlaamse dikkertjes, wetend dat ze op gepaste tijd kennis zal maken met een knappe marrokaanse en gelovige moslim. Dit is zo voor veruit elke moslimah die ik ken.

Vlaamse meisjes daarentegen, veelal in uitdagende kledij op fuifen en cafés, staan net te popelen om Marrokaanse jongens te leren kennen. Nu kan je dat ontkennen, maar ik weet alvast dat het wel degelijk zo is. Als je dan DAAR tussenkomt, kan er niets anders aan de basis liggen, dan racisme/jaloezie

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be