Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 09:49   #121
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

echte ubermenschen en echte ariers zoals jij bvb debbie
hebben idd geen honden en stokken nodig om minderheden te kunnen slaan om zich goed te voelen.
De eigenschap om het niet te kunnen laten op anderen neer te kijken omdat ze anders zijn of zich in een andere ontwikkelingsfase of geaardheid of wat dan ook bevinden is een kwalijk inferieur gen.
een mens behorende tot een echt edel ras beschermd immers net diegenen die iedereen uitspuwt.
Ironisch genoeg stel ik in mijn omgeving vast dat indien men de fascistische leer zou in de praktijk toe passen dat het dan net veelal eerst de fascisten zijn die de gaskamer in zullen moeten. Het beste voorbeeld daarvan was hitler zelf. Omdat hijzelf zo n mormel was met uiterst gedegenereerd genetisch materiaal is hij dat later zo belangrijk gaan vinden. Hij verafschuwde zichzelf zodanig dat hij ervoor wilde zorgen dat er niemand nog met een dergelijk gedegeneerd erfelijk materiaal zou geboren moeten worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 09:53   #122
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hebben idd geen honden en stokken nodig om minderheden te kunnen slaan om zich goed te voelen.
De eigenschap om het niet te kunnen laten op anderen neer te kijken omdat ze anders zijn of zich in een andere ontwikkelingsfase of geaardheid of wat dan ook bevinden is een kwalijk inferieur gen.
een mens behorende tot een echt edel ras beschermd immers net diegenen die iedereen uitspuwt.
Ironisch genoeg stel ik in mijn omgeving vast dat indien men de fascistische leer zou in de praktijk toe passen dat het dan net veelal eerst de fascisten zijn die de gaskamer in zullen moeten. Het beste voorbeeld daarvan was hitler zelf. Omdat hijzelf zo n mormel was met uiterst gedegenereerd genetisch materiaal is hij dat later zo belangrijk gaan vinden. Hij verafschuwde zichzelf zodanig dat hij ervoor wilde zorgen dat er niemand nog met een dergelijk gedegeneerd erfelijk materiaal zou geboren moeten worden.
Ik denk dat je hier je pijlen op de verkeerde forummer richt, King...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 10:39   #123
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Meneer is toch geen oorlogje aan het spelen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 10:42   #124

Standaard

Citaat:
op wie richt ik ze dan in die reactie volgens jouw ?
Niet op debbie in alle geval
en zelfs op niemand in het biezonder
het was een louter informatief bedoelde posting
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 10:44.
Oud 28 maart 2005, 10:49   #125
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik speel geen hypothetische spelletjes.
ik zal dan een minder hypothetisch voorbeeld geven, het is ondertussen wel duidelijk dat allochtonen meer misdrijven plegen dan autochtonen. er is dus wel degelijk sprake van een statistisch significant verband tussen "allochtoon zijn" en "het plegen van misdrijven", in ieder geval is dat verband duidelijker dan hetgeen tussen "autochtoon zijn" en "het plegen van misdrijven"

mag ik dan, als politieagent en wetende dat allochtonen relatief meer misdrijven plegen dan autochtonen, die informatie gaan gebruiken om ook relatief meer allochtonen te controleren?

en kom nu niet af dat dit voorbeeld hypothetisch is
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 11:04   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
op wie richt ik ze dan in die reactie volgens jouw ?
Niet op debbie in alle geval
en zelfs op niemand in het biezonder
het was een louter informatief bedoelde posting
Citaat:
Ik zal dit dan verkeerd geïnterpreteerd hebben... Vind je ook niet dat het nogal ongelukkig overkomt?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 maart 2005, 11:05   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik zal dan een minder hypothetisch voorbeeld geven, het is ondertussen wel duidelijk dat allochtonen meer misdrijven plegen dan autochtonen. er is dus wel degelijk sprake van een statistisch significant verband tussen "allochtoon zijn" en "het plegen van misdrijven", in ieder geval is dat verband duidelijker dan hetgeen tussen "autochtoon zijn" en "het plegen van misdrijven"

mag ik dan, als politieagent en wetende dat allochtonen relatief meer misdrijven plegen dan autochtonen, die informatie gaan gebruiken om ook relatief meer allochtonen te controleren?

Probeer eens bij het onderwerp te blijven. Dit heeft niets met dit topic te maken.

Citaat:
Oud 28 maart 2005, 11:05   #128

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys

Ook al zou 99 percent van de allochtonen wel degelijk crimineel zijn dan weet u zolang u niemand op heterdaad betrapt nog altijd nooit iets met zekerheid over de persoon die voor u staat. Het kan namelijk iemand zijn die tot die 1 percent behoord. Agenten hebben een voorbeeldfunctie en mogen dus zeker niemand stigmatiseren of criminaliseren. Agenten die dat wel doen moet men onmiddelijk ontslagen. Zij vormen een bedreiging voor de openbare orde.
Agenten die geen onderscheidt kunnen maken tss individuen en bevolkingsgroepen waarvan al of niet bepaalde eigenschappen zijn aangetoond zouden geen agent mogen zijn. vooraleer ze je met een wapen en een matrak op pad sturen om de openbare orde te handhaven zou men je eerst op dit onderscheidingsvermogen moeten testen. Agenten die dit onderscheidingsvermogen niet hebben kunnen immers geen gezag uitdragen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 maart 2005 om 11:06.
Oud 28 maart 2005, 11:09   #129
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, KOBAF, dat klinkt waarschijnlijk helemaal anders dan u bedoelde.

Ik heb net zo genoten van hoe Debbie de onzin van Guderian heeft aangepakt.
Nogmaals voor Debbie!
Oud 28 maart 2005, 11:13   #130

Standaard

Citaat:
Ik zal dit dan verkeerd geïnterpreteerd hebben... Vind je ook niet dat het nogal ongelukkig overkomt?
Mss komt het nogal ongelukkig over zeker dat van die ubermenschen. Maar stel nu dat ik blond ben en blauwe ogen heb - dan ben ik een arier - of zo zou je dat dan toch kunnen zeggen. Is daar iets verkeerd aan ? Het punt dat ik wilde maken is eigenlijk dat ik uit ervaring weet dat de meeste vb ers net helemaal geen ariers zijn. ik zeg wel de meeste he. Nu mij kan dat niet schelen - voor mij hoeven ze dat helemaal niet te zijn. Maar ik heb het altijd raar gevonden dat zij dan juist met die hitler-theorien over ariers enzo dwepen.
Oud 28 maart 2005, 11:17   #131

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Nogmaals voor Debbie!
ik bedoelde niet om debbie tegen te spreken integendeel ik wou er nog een schepje bovenop doen. dus het is anders bedoeld dan het blijkbaar klinkt. Maar ik begrijp moelijk wat er zo verkeerd aan klinkt.
Oud 28 maart 2005, 11:20   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik bedoelde niet om debbie tegen te spreken integendeel ik wou er nog een schepje bovenop doen. dus het is anders bedoeld dan het blijkbaar klinkt. Maar ik begrijp moelijk wat er zo verkeerd aan klinkt.
Op de manier waarop jij het schrijft, komt het over alsof je in Debbie een aanhanger en verdediger van de theorie van Übermenschen en Ariërs ziet. Ik begrijp dat je het niet zo bedoeld hebt, maar het klinkt toch wel vrij eigenaardig... Trek het je niet aan; ondertussen is je bedoeling verduidelijkt. Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
Oud 28 maart 2005, 11:22   #133
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits het over een misverstand gaat moeten we deze discussie niet blijven voeren, hé?

Ik schrok omdat u Debbie een ubermensch noemde.
Naar de wijze waarop ze hier de vloer aanveegt met Guderian heeft ze kennelijk grote kwaliteiten, maar ubermensch klinkt, gezien de geschiedenis, niet als een compliment.

Daarom dat sommigen (blijkbaar ook Raf) het bizar vonden. Maar, zoals gezegd, het is duidelijk dat het om een misverstand ging en dat u het goed bedoelde, dus case closed.

EDIT: en nu zie ik dat Raf net hetzelfde schrijft!

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 maart 2005 om 11:23.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 12:17   #134
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Nogmaals voor Debbie!
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 15:05   #135
Strasser
Banneling

Strasser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=4]EISENPLATFORM[/size]

Versie 2005

De voorbije jaren is er in België belangrijke vooruitgang geboekt bij het wegwerken van vooroordelen en het bevorderen van gelijke rechten voor holebi’s. In december 2002 werd de anti-discriminatiewet goedgekeurd en op 30 januari 2003 werd het huwelijk opengesteld voor paren van gelijk geslacht.

Beide wetten zijn belangrijk, maar er is daarnaast nog veel werk. Daarom blijft de holebi-beweging ijveren voor een actief gelijke-kansenbeleid op alle bestuursniveaus en voor een regelgeving die rekening houdt met de diversiteit die er bestaat in samenlevingsvormen. Verder blijven we solidair met diegenen die ijveren voor gelijke rechten voor holebi’s daar waar die rechten nog veraf zijn.

federale overheid

1 gelijke rechten voor kinderen in holebigezinnen

Het samen krijgen, adopteren en opvoeden van kinderen door holebiparen moet bij wet worden erkend. Naast de gezamenlijke adoptie, moet ook de co-ouderadoptie mogelijk worden, bijvoorbeeld voor de meemoeder die met haar partner een kind kreeg via kunstmatige inseminatie. Kinderen die opgroeien in een holebigezin hebben recht op twee juridische ouders.
Voor kinderen die opgroeien in holebigezinnen en die niet geadopteerd kunnen worden, bijvoorbeeld omdat het kind reeds twee ouders heeft, moet er een juridische omkadering komen van de band tussen kind en zorgouder (onder meer betreffende erfrecht, onderhoud, zorg en vertegenwoordiging) zodat de band tussen kind en zorgouder versterkt kan worden, zonder dat evenwel de band met de oorspronkelijke ouders wordt verbroken.

2 antidiscriminatiebeleid

De federale overheid moet ervoor zorgen dat de antidiscriminatiewet consequent wordt toegepast. Dit betekent onder meer voldoende middelen voorzien voor het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding en voor de door haar erkende Discriminatiemeldpunten die over de naleving van de antidiscriminatiewet moeten waken.

3 strafrechtelijk beleid

De bepalingen over ontucht en openbare zedenschennis in het Strafwetboek moeten aangepast worden zodat ze niet meer misbruikt kunnen worden - bij het strafrechtelijk of politioneel beleid - om de seksualiteitsbeleving tussen instemmende seksuele meerderjarigen - van gelijk of van verschillend geslacht -direct of indirect aan te pakken of te bestraffen.

4 holebifoob geweld aanpakken

In de samenleving mag geen plaats zijn voor holebifobie. Verbaal en fysiek geweld tegenover holebi’s moet van overheidswege bestreden worden, onder meer door bewustmakingscampagnes gericht op het afbouwen van vooroordelen, aandacht voor diversiteit in het onderwijs en krachtig optreden tegen agressoren. De federale overheid moet hier een voortrekkersrol spelen, maar ook de regionale en de lokale overheid hebben op dit vlak een belangrijke taak te vervullen.

5 individualisering van de rechten

De federale regering moet ijveren voor een fiscaal en sociaal zekerheidssysteem dat ongerechtvaardigde verschillen tussen alleenstaanden, samenwonenden en gehuwden, en tussen mannen en vrouwen, wegwerkt.
6 europees beleid

De federale overheid moet er binnen de Europese Unie onder meer op aandringen :

* dat de Europese Kaderrichtlijn inzake gelijke behandeling in arbeid en beroep op alle maatschappelijke domeinen van toepassing wordt, in plaats van enkel op het domein van de tewerkstelling;
* dat de Europese instellingen en alle lidstaten voldoende inspanningen leveren om het proces van aanvaarding en gelijke behandeling van holebi’s en van holebigezinnen vlot te laten verlopen;
* dat de verschillende Europese partnerregelingen voor holebi’s (geregistreerd partnerschap, openstelling van het huwelijk, PaCS, Lebenspartnerschaft …) binnen de hele Europese Unie erkend worden, onder meer in het kader van het vrij verkeer van personen.

vlaamse overheid

7 een geïntegreerd vlaams gelijkekansenbeleid

De Vlaamse overheid moet het gelijkekansenbeleid voor holebi’s verder uitwerken op al haar bevoegdheidsdomeinen, in het bijzonder: Onderwijs-, Welzijns-, Gezondheids-, Jeugd-, Ouderen- en Allochtonenbeleid. Dit beleid moet een bekommernis zijn van de hele regering en het moet in het bijzonder bewaakt worden door de minister bevoegd voor Gelijke Kansen. De Vlaamse overheid moet zorgen voor een structurele ondersteuning van de niet-commerciële holebiverenigingen en ze moet middelen vrijmaken voor sensibiliseringsacties, structurele maatregelen en wetenschappelijk onderzoek in verband met holebiseksualiteit.
Ook in het gelijkekansenbeleid voor de personeelsleden van de Vlaamse overheid dienen de holebi’s expliciet als doelgroep opgenomen te worden.

8 een volwaardig en geïntegreerd gezondheidsbeleid voor holebi's

Iedereen heeft recht op ondersteuning van zijn/haar seksuele gezondheid, die rekening houdt met iemands levensstijl, identiteit, seksuele geaardheid of hiv-status. De gezondheidszorg moet voorzien in zorg en continue hiv- en soa-preventie, met specifieke deskundigheid omtrent holebiseksualiteit. Organisaties die de seksuele gezondheid van holebi's promoten (via hiv- en soa-preventie, counseling en hulpverlening) moeten billijk ondersteund worden. De overheid en de farmaceutische industrie moeten voor iedereen beschikbare en betaalbare aids-medicatie garanderen. De overheid moet zorgen voor gratis vaccinatie tegen hepatitis-B voor mannen met homoseksuele contacten.

9 aandacht voor verschillende groepen binnen de holebi’s

De Vlaamse overheid moet binnen haar welzijnsbeleid specifiek oog hebben voor de – vaak nog onzichtbare – deelgroepen binnen de holebi’s. Enkele voorbeelden:

* lesbische vrouwen: er wordt weinig onderzoek gedaan naar de situatie van lesbiennes op socio-economisch vlak en op vlak van welzijn, relationeel geweld en gezondheid. Het is de taak van de overheid om deze leemte op te vullen. Ook moeten voldoende subsidies worden voorzien voor initiatieven die inspelen op de nood aan structurele informatie- en ontmoetingsmogelijkheden voor lesbische vrouwen in Vlaanderen;
* holebisenioren: door de vergrijzing van de bevolking zal ook het aantal holebisenioren sterk toenemen in de komende jaren. Vanuit het Vlaams beleid moet er bijzondere aandacht zijn voor de specifieke noden en wensen van de holebisenioren, waarvoor vaak ‘oplossingen op maat’ zullen vereist zijn;
* allochtone holebi’s: holebi’s binnen de allochtone gemeenschap worden in hun gemeenschap niet of nauwelijks aanvaard. Vanuit het Vlaamse beleid moet er bijzondere aandacht zijn voor de vorming en sensibilisering rond holebiseksualiteit in de allochtone gemeenschap en voor het stimuleren van de samenwerking tussen de allochtone gemeenschap en de holebi-organisaties;
* holebi’s met een handicap: holebi’s met een handicap zijn als groep erg onzichtbaar. Vanuit het Vlaams beleid moet er bijzondere aandacht zijn voor het verhogen van de zichtbaarheid van deze groep, en het zichtbaar maken van hun noden.

10 voldoende stimulansen voor het onderwijs

Het thema holebiseksualiteit moet deel uitmaken van de ontwikkelingsdoelen en eindtermen van het basis- en secundair onderwijs, in het kader van een correcte en volledige relationele en seksuele vorming. Het holebithema dient opgenomen te worden in de leerplannen en ook het hoger onderwijs moet er aandacht aan schenken. De onderwijskoepels en schoolgemeenschappen moeten individuele leerkrachten stimulansen geven om een cultuur van openheid te creëren rond het holebi-zijn van leerlingen en leerkrachten. Enkel door duidelijke communicatie vanuit de overheid en de schoolgemeenschappen kan er een brede maatschappelijke aanvaarding en een attitudewijziging komen in alle netten en op alle niveaus van het onderwijs. De Holebifederatie kan deze taak ter harte nemen als zij de mogelijkheid heeft hier blijvend aan te werken en er structureel voor ondersteund wordt.

lokale overheden

11 een gelijkekansenbeleid in iedere stad, gemeente of provincie

Iedere stad, gemeente of provincie moet een beleidsverantwoordelijke (schepen of bestendig gedeputeerde) aanstellen die expliciet verantwoordelijk is voor het lokale holebi-gelijkekansenbeleid.
Iedere stad, gemeente of provincie moet een holebi-gelijkekansenbeleid uitwerken dat erop gericht is de discriminatie van holebi’s door de inwoners en het personeel van de gemeente, stad of provincie te voorkomen, de zelforganisatie van holebi’s te ondersteunen, de zichtbaarheid van holebi’s in de gemeente, stad of provincie te vergroten en de vanzelfsprekendheid van holebiseksualiteit te vergroten.

solidariteit

12 internationale solidariteit

Alle personen die wegens de seksuele geaardheid of de genderidentiteit van hun vrijheid beroofd, vervolgd, veroordeeld of geestelijk of lichamelijk gefolterd worden, moeten internationaal erkend worden als politiek gevangene of als politiek vluchteling. Alle teksten, verdragen of internationale richtlijnen die discriminatie verbieden, moeten de seksuele geaardheid en de genderidentiteit expliciet opnemen als een ongeoorloofde discriminatiegrond. De overheden moeten de gelijke behandeling van holebi’s opnemen in onderhandelingen en contacten met landen waar holebiseksualiteit nog strafbaar is of waar holebi’s nog vervolgd worden.

13 solidariteit met holebi’s binnen geloofsgemeenschappen

De holebibeweging is solidair met iedereen die ijvert voor de erkenning van een volwaardige seksualiteitsbeleving van holebi’s door hun geloofsgemeenschappen of levensbeschouwelijke verenigingen.

14 solidariteit met andere groepen

Elke vorm van discriminatie moet worden bestreden. Daarom ondersteunen holebi’s de strijd tegen elke vorm van discriminatie, onder meer op basis van het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, de seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.

http://www.blgp.be/nl/eisen.php
Homo-abnormalen hebben géén eisen te stellen in onze sameneving. Zij mogen blij zijn dat ze hun perverse hobby kunnen beoefenen.
Strasser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 15:10   #136
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat mag men ook met u niet doen.
Ik ga ermee kappen voordat mijn gemoed volschiet.

Laat u mij nog eens weten waar in de wet verboden wordt te discrimineren op basis van taalgebruik, kledij en gedrag?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 15:13   #137
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik ga ermee kappen voordat mijn gemoed volschiet.

Laat u mij nog eens weten waar in de wet verboden wordt te discrimineren op basis van taalgebruik, kledij en gedrag?
In de antidiscriminatiewet van 25 februari 2003 artikel 2 paragraaf 1.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 28 maart 2005 om 15:15.
Oud 28 maart 2005, 15:26   #138
:::Sylvia:::
Vreemdeling

:::Sylvia:::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Ook als ik geen overheidsinstantie ben? Als privaat persoon heb ik toch het recht om te discrimineren op gelijk welk criterium (hoe irrelevant die ook mag zijn)?
ohja... daar komt weer de discussie "hoe verdraagzaam kun je zijn voor onverdraagzamen?" Als jij dat je recht noemt, dan is het zeker en vast ons recht om het tegendeel van jou te verlangen!
Oud 28 maart 2005, 15:30   #139
:::Sylvia:::
Vreemdeling

:::Sylvia:::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ja maar moet je geen ontucht doen om openbare zedenschennis te plegen?
volgens mij is openbare zedenschennis nog net een trapje hoger dan ontucht... dus is het volgens mij wel mogelijk om ontucht te schrappen en openbare zedenschennis te houden(?!?)
Oud 28 maart 2005, 15:35   #140
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de antidiscriminatiewet van 25 februari 2003 artikel 2 paragraaf 1.
Bedoelt u dit artikel?

Art. 2. § 1. Er is sprake van directe <discriminatie> indien een verschil in behandeling dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be