Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met het flamingantisme?
Belachelijker maken dan ze al zijn 0 0%
Een museum oprichten voor deze bedreigde ideologie 0 0%
Laten doen, ze maken immers toch geen schijn van kans 0 0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2005, 11:29   #121
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Yann = frusti
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 11:59   #122
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Verfransing? Welke verfransing? Er is geen verfransing in Vlaanderen : u hebt iemand in Vlaanderen in het Frans horen spreken en dan is er verfransing? Belachelijke argument ja............
Wat deed je daar dan in Linkebeek?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 12:05   #123
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, vooral aan uw Vlaamse Kust. Daarom zouden die Franstalige toeristen nog luider in het Frans spreken, zodat de ontevreden Vlamingen begrijpen dat er andere talen dan het Nederlands bestaan. En als die Vlamingen nog niet tevreden zijn, bah, dat ze naar huis terugkeren. Daar zullen ze geen Frans horen.
Ach jij bent de laatste tijd toch zo'n haatspuwer geworden. De meeste Vlamingen hebben geen problemen met Franstaligen die onder elkaar Frans spreken. Waar ze wel problemen mee hebben is dat ze veronderstellen dat iedereen hen in het Frans aanspreekt, dat ze in de winkel in het Frans bediend worden. Jij weet hoegenaamd niets van de situatie aan de Vlaamse kust af. Ik woon in de buurt en kom er geregeld en heb zeer zelden Franstaligen meegemaakt die tegen mij of bvb. aan een kassa Nederlands spreken. Wat ik veel meer heb meegemaakt zijn Franstaligen die de arrogantie hebben om boos te worden als je hen in het Nederlands aanspreekt. Maar als ik in Wallonië kom spreek ik toch altijd Frans, alhoewel m'n Frans helemaal niet goed is.
Jij draait de rollen dus om, jij zegt dat de Vlamingen moeten beseffen dat er nog andere talen zijn dan het Nederlands. Dat doen ze ook want de Franstaligen kunnen bijna overal in Vlaanderen met hun Frans rondkomen, terwijl de Vlamingen dat niet kunnen met het Nederlands in Wallonië. Doe niet zo hypocriet, je weet goed genoeg hoe de vork aan de steel zit.
Oud 4 april 2005, 12:06   #124
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Wat deed je daar dan in Linkebeek?
Pleiten voor de uitbreiding van Brussel. En dan? Brussel is officieel tweetalig. Ik zie dus helemaal niet welke problemen er zouden zijn als Zaventem of Dilbeek Brusselse gemeenten worden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 12:07   #125
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Pleiten voor de uitbreiding van Brussel. En dan? Brussel is officieel tweetalig. Ik zie dus helemaal niet welke problemen er zouden zijn als Zaventem of Dilbeek Brusselse gemeenten worden.
En dan zeg jij dat er geen verfransing is? Die gemeenten waren Nederlandstalig, waarom moeten ze nu ineens tweetalig worden? Brussel was ook ooit Nederlandstalig, maar dat is nu eenmaal niet meer. Maar de Vlamingen hebben het recht dit te voorkomen in wat nog rest in Vlaams-Brabant.
Oud 4 april 2005, 17:58   #126
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Yann = frusti

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus via PB
Lafaard,

Verlaat Vlaanderen nu het nog kan zonder kleerscheuren!
Oud 4 april 2005, 18:01   #127
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Maar de Vlamingen hebben het recht dit te voorkomen in wat nog rest in Vlaams-Brabant.
Voila,dit is gesproken.Dit lees ik graag,mensen met strijdlust en mensen die het vertikken hun laatste lapje grond af te geven aan de achterban van de PS!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 21:07   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Voila,dit is gesproken.Dit lees ik graag,mensen met strijdlust en mensen die het vertikken hun laatste lapje grond af te geven aan de achterban van de PS!
Je zegt het goed: een lapje grond. Niet dat ik het imperialisme van sommige Franstaligen goedkeur, maar ik vind het gewoon belachelijk dat de flaminganten van een mug een olifant maken. Dat onophoudelijk gezaag over Vlaams hier, en Vlaams daar, heeft van mij een radicale Belgicist gemaakt.

Nie wieder flamingantismus!
Oud 4 april 2005, 21:11   #129
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Je zegt het goed: een lapje grond
u vecht als Belgische staatsnationalist evengoed voor "een lapje grond"

Citaat:
Niet dat ik het imperialisme van sommige Franstaligen goedkeur, maar ik vind het gewoon belachelijk dat de flaminganten van een mug een olifant maken.
dat zouden zeker de woorden kunnen geweest zijn van een Franstalige bourgeois ten tijde van de verfransing...

Citaat:
Dat onophoudelijk gezaag over Vlaams hier, en Vlaams daar, heeft van mij een radicale Belgicist gemaakt.
inderdaad, u wil de Belgische belangen verdedigen. Spijtig genoeg komen die in ons apenland steeds overeen met de Waalse belangen..

Citaat:
Nie wieder flamingantismus!
Flamiganten willen helemaal niet terug naar één of andere periode uit de geschiedenis, dit in tegenstelling tot de frankiljons van MR, FDF, etc. die maar al te graag Vlaanderen stuk voor stuk zouden verfranst zouden zien...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 21:13   #130
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u vecht als Belgische staatsnationalist evengoed voor "een lapje grond"

dat zouden zeker de woorden kunnen geweest zijn van een Franstalige bourgeois ten tijde van de verfransing...

inderdaad, u wil de Belgische belangen verdedigen. Spijtig genoeg komen die in ons apenland steeds overeen met de Waalse belangen..

Flamiganten willen helemaal niet terug naar één of andere periode uit de geschiedenis, dit in tegenstelling tot de frankiljons van MR, FDF, etc. die maar al te graag Vlaanderen stuk voor stuk zouden verfranst zouden zien...
Staatsnationalist of niet. België bestaat tenminste, en ik heb reden om ervoor te vechten.
Oud 4 april 2005, 22:44   #131
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
En waarom enkel het Nederlands in Brussel ?
Je hebt blijkbaar niet begrepen waar het over gaat. Lees eerst eens de vorige reacties.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 22:50   #132
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Verfransing? Welke verfransing? Er is geen verfransing in Vlaanderen : u hebt iemand in Vlaanderen in het Frans horen spreken en dan is er verfransing? Belachelijke argument ja............
Uw reactie doet me een beetje denken aan deze surrealistische uitspraak: "Ceci, n'est pas une pipe".

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 4 april 2005 om 22:57.
Oud 4 april 2005, 22:58   #133
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, de verfransing gaat niet snel genoeg, bedoelt u?
Oud 4 april 2005, 23:08   #134
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Je hebt blijkbaar niet begrepen waar het over gaat. Lees eerst eens de vorige reacties.
Inderdaad, te snel gelezen. Sorry !
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2005, 23:36   #135
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Inderdaad, te snel gelezen. Sorry !
Allé, 't is goed voor één keer. 't Is vergeven.
Oud 5 april 2005, 08:30   #136
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Uw reactie doet me een beetje denken aan deze surrealistische uitspraak: "Ceci, n'est pas une pipe".
Hij moet misschien eens naar Leuven gaan , waar franstaligen verbouwereerd aan de kassa's van winkels staan als ze hun in het frans niet kunnen te woord staan.

Of in de treinen, waar je steeds franstaligen hoort klagen, als mededelingen per ongeluk enkel in het nederlands worden gegeven.
Omgekeerd hoor je dit niet, aangezien wij vlamingen het toch al gewend zijn geen of weinig nederlands te horen.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 14:56   #137
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Man, je klinkt als een arme Indiaanse boer in Latijns Amerika die zijn grond ziet in beslag genomen worden door een grootgrondbezitter en daraom in de guerilla gaat. Misschien ben je in het verkeerde land geboren ...

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 15:31   #138
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is er gewoonweg over. Als inwoner van Dilbeek zie ik dit als een echte aanval tegenover mijn taal en mijn volk. Ik ben in Dilbeek geboren, mijn ouders en grootouders zijn er geboren. In de loop der jaren heeft mijn familie langzaam aan de verfransing en de franstalige arrogantie zien oprukken. In de Dilbeekse gemeenteraad hebben alle franstalige partijen samen slechts 1 zetel in de gemeenteraad! Durf ons niet over dezelfde kam scheren als Brussel. Zolang er in Dilbeek nog 1 Vlaming leeft, nog 1 Vlaming ademhaalt, zal de verderfelijke francofonie de Leeuw niet temmen!

Laatst gewijzigd door lomeanor : 5 april 2005 om 15:34.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 15:58   #139
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Goed gesproken! Dat is de houding die we nodig hebben.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:11   #140
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Hij moet misschien eens naar Leuven gaan , waar franstaligen verbouwereerd aan de kassa's van winkels staan als ze hun in het frans niet kunnen te woord staan.

Of in de treinen, waar je steeds franstaligen hoort klagen, als mededelingen per ongeluk enkel in het nederlands worden gegeven.
Omgekeerd hoor je dit niet, aangezien wij vlamingen het toch al gewend zijn geen of weinig nederlands te horen.
Het typische verhaal van de balk en de splinter: hij ziet alleen de splinter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be