Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 23:22   #121
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Grappig dit. Je noemt een bepaalde bevolkingsgroep eerst "afwijkend" (wat inderdaad zeer negatief klinkt, en ik neem aan voor de betrokkenen zeer kwetsend overkomt) en daarna zeg je "maar trek het je niet aan hoor!"....

ps: hebben linkshandigen dan ook een afwijking? Of roodharigen?
Jongeman,

Ik zal het spelleke eens heel open spelen hé!!

Ik lijdt aan een neurotische ziekte, een afwijking van het SPG4-gen, beschreven onder de ziekte van Strümpel-Lorrain.

De effecten zijn dat ik
- zeker bij koud en vochtig weer, niet normaal kan wandelen
- in geval van nervositeit (positief en negatief) geen 100% controle heb over mijn onderste ledenmaten
- mij moet houden aan een dieet om mijn darmstelsel enigsinds leefbaar te houden
- ...

de ziekte is regressief, met andere woorden elke winter ervaar ik dat het weer een tikkeltje slechter gaat met als gevolg dat mijn leven er totaal anders uitziet dan pakweg 5 jaar geleden.

Ik ben meer en meer een dagplukker geworden, kijk niet heel ver meer in de toekomst ... maar godverdomme ik ga niet ik een hoekje zitten huilen omwille van mijn afwijking. You live only once en in mijn geval wil dat zeggen dat zolang ik nog kan skiën, ook als is het maar maximum 3 uur per dag, terwijl ik er vroeger haast door bezeten was, ik nog op skivakantie ga, ... dat zolang ik kan uitgaan ik dat ook doe, ... dat zolang ...

Did I make my point clear?

En nu hier staat had ik nooit gedacht dat ik het op het forum zo open zou op tafel smijten.
Oud 5 april 2005, 23:24   #122
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik heb nog niet vaak gehoord van mensen die zich voor de trein gooien omdat ze niet met hun linkshandigheid kunnen leven, jij wel?
De reden is niet hun linkshandigheid, dat probeer ik juist duidelijk te maken, net zoals het bij sommige homosexuelen niet hun homosexualiteit is!
Oud 5 april 2005, 23:25   #123
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
ONDERZOEK NAAR ZELFMOORD BIJ HOMO'S Recent onderzoek van de University of California in San Francisco toont aan dat eenentwintig procent van alle onderzochte homo- en biseksuele mannen ooit zelfmoord heeft overwogen. Twaalf procent van de ondervraagden ondernam minstens eenmaal een zelf- moordpoging. De helft daarvan ondernam al meermaals een poging. Opvallend is dat de gemiddelde leeftijd waarop een zelfmoordpoging ondernomen wordt daalt. Homo- of biseksuele mannen die in een holebi-vijandige omgeving moeten functioneren lopen een verhoogd risico.

bron: holebitext

[font=Arial]Zelfs in NL, het tolerantste land van de wereld?[/font]
En wat zijn de cijfers bij de hetero's?

Zonder referentie zijn cijfers niets waard
Oud 5 april 2005, 23:27   #124
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Jongeman,

Ik lijdt aan een neurotische ziekte, een afwijking van het SPG4-gen, beschreven onder de ziekte van Strümpel-Lorrain.

De effecten zijn dat ik
- in geval van nervositeit (positief en negatief) geen 100% controle heb over mijn onderste ledenmaten
- mij moet houden aan een dieet om mijn darmstelsel enigsinds leefbaar te houden
- ...

de ziekte is regressief, met andere woorden elke winter ervaar ik dat het weer een tikkeltje slechter gaat met als gevolg dat mijn leven er totaal anders uitziet dan pakweg 5 jaar geleden.

Ik ben meer en meer een dagplukker geworden, kijk niet heel ver meer in de toekomst ... maar godverdomme ik ga niet ik een hoekje zitten huilen omwille van mijn afwijking. You live only once en in mijn geval wil dat zeggen dat zolang ik nog kan skiën, ook als is het maar maximum 3 uur per dag, terwijl ik er vroeger haast door bezeten was, ik nog op skivakantie ga, ... dat zolang ik kan uitgaan ik dat ook doe, ... dat zolang ...

En nu hier staat had ik nooit gedacht dat ik het op het forum zo open zou op tafel smijten.
Ik zie niet in hoe dat ook maar enigszins relevant is in deze discussie, tenzij je probeert op de emoties te spelen natuurlijk... Wordt jij gediscrimineerd omwille van jouw aandoening? Mag je niet trouwen met de partner van je keuze? Kijkt men je met de nek aan als je met je partner hand in hand over straat loopt? ...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:27   #125
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bravo! Eindelijk heb je dit principe begrepen!

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 april 2005 om 23:29.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:28   #126
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reden is niet hun linkshandigheid, dat probeer ik juist duidelijk te maken, net zoals het bij sommige homosexuelen niet hun homosexualiteit is!
Weet jij dan wat de reden is waarom de meeste homoseksuelen zich verdoen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 april 2005, 23:30   #127
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jongeman,

De effecten zijn dat ik
- ...

Heu??? Met alle respect, maar ik zie hier tot�*�*l geen verband met homoseksualiteit.

Zoals je zelf zegt is die ziekte een afwijking van een bepaald gen. Heeft men zoiets dan ontdekt bij holebi's? Ik dacht het niet. Misschien omdat er gewoon geen afwijking �*s?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:30   #128
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[size=2]Jonge homo's en lesbiennes plegen 6 tot 10 keer meer zelfmoord dan hun heteroseksuele leeftijdsgenoten. [/size]

[size=2]Dat zei de Canadese professor Michel Dorais.

Dorais voerde zijn studie uit in Quebec, bij jongeren tussen 14 en 25 jaar. Uit zijn studie blijkt dat wat ook de houding van de homo is -verbergen, outen, weigeren te aanvaarden of heteroseksualiteit voorwenden- de geaardheid voor psychologische problemen zorgt.

Er zijn natuurlijk factoren die de zelfmoordstatistieken bij deze jongeren doet stijgen. Een negatief zelfbeeld, wanhoop over de eigen situatie, slechte ervaringen met leeftijdsgenoten die meer uit zijn op seks dan op vriendschap, en zelfmoorden in de kennissenkring zijn de voornaamste extra motivaties. Het hoge zelfmoordcijfer bij homoseksuelen is volgens Dorais het meest te wijten aan de intolerantie van de omgeving dan aan de seksuele geaardheid zelf. Hij wijst erop dat het nog maar tien jaar geleden is dat homoseksualiteit tegelijkertijd beschouwd werd als een "geestesziekte, een misdaad en een zonde". "De situatie is eigenlijk de laatste 50 jaren maar weinig ge«volueerd", aldus Dorais. "De groep van homoseksuelen is de enige die niet kan steunen op de strijd tegen discriminatie van voorgangers."
Bron:www.gaysite.nl
[/size]

Laatst gewijzigd door Andro : 5 april 2005 om 23:39.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:37   #129
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe dat ook maar enigszins relevant is in deze discussie, tenzij je probeert op de emoties te spelen natuurlijk... Wordt jij gediscrimineerd omwille van jouw aandoening? Mag je niet trouwen met de partner van je keuze? Kijkt men je met de nek aan als je met je partner hand in hand over straat loopt? ...
Het heeft niets met emotie te maken, wel met afwijking en afwijzing en hoe daarmee om te gaan en de wel gemeende 'trek het je niet aan'

En ja ik word gediscrimineerd en raar aangekeken wanneer ik over straat loop, met of zonder partner!
Oud 5 april 2005, 23:37   #130
Tavek
Banneling

Standaard

Is er eigenlijk een medische verklaring voor homosexualiteit ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:39   #131
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet jij dan wat de reden is waarom de meeste homoseksuelen zich verdoen?
Omdat onderzoek reeds meermaals heeft uitgewezen dat een bepaald % mensen 'gevoeliger' is voor neiging tot zelfmoord
Oud 5 april 2005, 23:40   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik walg echt van dat achterlijk instituut. Dat de mensen zich anno 2005 door zo'n ONZIN nog kunnen laten vangen, daarvoor is mijn verstand te klein.
Student, Leuven.....toch niet KUL ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:40   #133
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu??? Met alle respect, maar ik zie hier tot�*�*l geen verband met homoseksualiteit.

Zoals je zelf zegt is die ziekte een afwijking van een bepaald gen. Heeft men zoiets dan ontdekt bij holebi's? Ik dacht het niet. Misschien omdat er gewoon geen afwijking �*s?
Same 4U: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=129
Oud 5 april 2005, 23:44   #134
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
ONDERZOEK NAAR ZELFMOORD BIJ HOMO'S Recent onderzoek van de University of California in San Francisco toont aan dat eenentwintig procent van alle onderzochte homo- en biseksuele mannen ooit zelfmoord heeft overwogen. Twaalf procent van de ondervraagden ondernam minstens eenmaal een zelf- moordpoging. De helft daarvan ondernam al meermaals een poging. Opvallend is dat de gemiddelde leeftijd waarop een zelfmoordpoging ondernomen wordt daalt. Homo- of biseksuele mannen die in een holebi-vijandige omgeving moeten functioneren lopen een verhoogd risico.

bron: holebitext

[font=Arial]Zelfs in NL, het tolerantste land van de wereld?[/font]
Is de houding tegenover homosexuelen hier dezelfde als ginder?

Zoniet (en ik ga daar van uit) zijn uw cijfertjes niet van toepassing in Belgenland.
Oud 6 april 2005, 06:44   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat onderzoek reeds meermaals heeft uitgewezen dat een bepaald % mensen 'gevoeliger' is voor neiging tot zelfmoord
Welk onderzoek?

Citaat:
Oud 6 april 2005, 06:45   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft niets met emotie te maken, wel met afwijking en afwijzing en hoe daarmee om te gaan en de wel gemeende 'trek het je niet aan'

En ja ik word gediscrimineerd en raar aangekeken wanneer ik over straat loop, met of zonder partner!
Om welke manier wordt jij gediscrimineerd? Geef eens een concreet voorbeeldje...

Citaat:
Oud 6 april 2005, 07:31   #137
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al zover geraakt bent in je redenering, kan je nog wel dat ene stapje verder gaan en je afvragen waarom sommige mensen met alle geweld willen blijven hameren op dat woord "afwijking", terwijl wat ze eigenlijk bedoelen "minderheid" is. Is het niet denkbaar dat sommige mensen de voorkeur geven aan het woord "afwijking" precies omd�*t het die negatieve connotatie heeft?
Ik snap je punt maar ik noem nu eenmaal graag een kat een kat. Minderheid is dan misschien de politiek correcte term voor afwijking maar aan PC doe ik niet mee.
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 07:34   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Ik snap je punt maar ik noem nu eenmaal graag een kat een kat. Minderheid is dan misschien de politiek correcte term voor afwijking maar aan PC doe ik niet mee.
Aan het wetens en willens negatief afschilderen van een minderheid des te meer, zo blijkt.

Citaat:
Oud 6 april 2005, 07:52   #139
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Evolutie is complexer dan men soms denkt.

Een gewaagde vergelijking: er zijn diersoorten waar bepaalde vrouwtjes zelf geen kleintjes baren maar wel hun zussen helpen met hun kleintjes. Hoe komt het dat dit altruïstisch gedrag niet verdwijnt? Tenslotte krijgen deze vrouwtjes geen kleintjes?
Omdat evolutie werkt op het geheel van genen, en het altruïstisch gedrag van de zussen er mee voor zorgt dat de genen van de barende vrouwtjes (die ze voor een deel gemeenschappelijk hebben) wel aan de volgende generaties worden overgedragen.

Een al dan niet recessieve eigenschap kan dus perfect evolutionair nuttig zijn, ook al planten sommige dragers ervan zich meestal niet voort!
ben jij misschien fan van Richard Dawkins? Want dit lijkt sterk op wat te lezen staat in the Extended Phenotype.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 08:00   #140
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het is toch wel straf wat onze Raf nu weeral bereikt heeft...
Eén van mijn beste forumvrienden, 2004Gun, die niemand tot eergisteren onmogelijk als een homofoob kon beschouwd worden (integendeel zou ik zeggen) wordt hier koudweg afgemaakt...

Wat ik me afvraag is... Hebben postings zoals die van Raf de belangen van de holebi's al één millimeter behartigd? Ik vrees van niet, integendeel...

Hopelijk beschouwt Raf deze mail weeral niet als een persoonlijke aanval.... Hij is alleszins goedbedoeld (daarom nog niet goed...). Verander uw taktiek, zou ik denken...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 april 2005 om 08:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be