![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Een zwarte Paus? | |||
Waarom niet? |
![]() ![]() ![]() |
84 | 64,62% |
Voor mij ok, maar de katholieke wereld kan dat niet aan. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,77% |
Kan niet. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,77% |
geen menig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 13,85% |
Aantal stemmers: 130. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Had ik ook al gemerkt Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Doen jullie geen moeite meer. Zoals ik reeds van in het prille begin gezegd heb in mijn thread-start "Volgende paus een Duitser?" wordt het zeker Ratzinger.
Volgens de buitenland rubriek van Gazet v.Antwerpen on-line zijn alle Italiaanse kranten het er roerend over eens dat de kardinalen het al onder elkaar bedisseld hebben dat hij de volgende Paus wordt (hij zou nu reeds twee-derde van de stemmen hebben). Niemand zou in staat blijken om een tegenkandidaat van hetzelfde kaliber in stelling te brengen. DEUTSCHLAND FOR POPE!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 13 april 2005 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 13 april 2005 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stond er vroeger op de winkelruiten 'Uitverkoop', nu staat er overal 'Sale'. 'Sallee', wat is dat eigenlijk, kun dat eten? En voor het weerbericht kun je kijken op www.weathernews.nl, voor verkeeersinformatie kan ik terecht bij het Traffic Information Centrel. Neem me niet kwalijk, ik spreek hier Nederlands, geen Engels. Tip van de dag: Noem dit forum nou gewoon PolitiekForumBelgie.be. Zie ook: http://members.tripod.com/roepstem/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Thread is niet-metalen draad (ook: schroefdraad). In dit geval een sliert berichtjes, vermoed ik.
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb je wel gelijk dat er soms wat overdreven wordt met dat engels. Erger mij daar ook soms aan. Hangt er natuurlijk vanaf uit wiens' mond ge het hoort natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() draad is dan ook het beste nederlands woord daarvoor vind ik
we weven hier draden met hoofdraden en zijdraden en nu zijn we afdraads bezig
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() Een draad wordt gesponnen en dan kun je met die draad weer iets weven, breien of naaien.
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we hoeven ook geen overdreven puristen te worden. Het woord thread is erover, akkoord. Maar het woord topic staat in het woordenboek van de Nederlandse taal en betekent 'onderwerp van gesprek'. Je kunt bepaalde Engelse woorden trouwens niet goed vertalen. Neem bijvoorbeeld het woord 'smash' in de sport. Wel, volgens puristen is het juiste Nederlandse woord 'verplettering'. Kun je je de commentator inbeelden tijdens een wedstrijdje tennis of volleybal? Laatst gewijzigd door Antoon : 14 april 2005 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel (double
![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 14 april 2005 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
als wij het nu hebben over een harde schijf of hard disk, geheugen of memory, voor ons is het allemaal wel duidelijk, maar als je dat vergelijkt met Duitse Festplatten en Speicher wordt het alweer wat moeilijker, vandaar: KEEP IT SIMPLE
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ach, in minder dan 20 jaar spreken we hier een variant "continental English".
![]()
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |