Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2005, 17:07   #121
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Niet veralgemenen hé

Vele joden zijn trotse Belgen, vele joden waren ooit trotse Duitsers: dat was een van de redenen waarom vele joden Duitsland niet verlieten toen de Mossad het vroeg, want "ik ben professor aan de universiteit, ik ben kolonel dit of sus of geen, ik ben een Duitser, mij doen ze niets"

Ik ben wel verrast dat u alle joden schijnt te kennen?
De Mossad actief voor WOII? Welwel...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2005, 17:09   #122
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Hoeveel zou het de overheid opbrengen als we de uitkeringen van deze mensen afnemen, of drastisch verminderen? Dewinter wil dat ook doen met allochtonen, dus ja...
Ok. In dat geval betalen die Vlaams-nationalisten ook geen belastingen meer, dat snap je uiteraard wel?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2005, 17:09   #123
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De Mossad actief voor WOII? Welwel...
Zeker en vast, lees eens een boek, en kom dan terug

De mossad is reeds enige tijd voordien opgericht, en hield zich bezig met de immigratie.

De officiele volledige naam was toen: Mossad Alliah Beth, vrij vertaald: Geheime dienst van Illegale Immigratie
Oud 12 april 2005, 17:12   #124
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ok. In dat geval betalen die Vlaams-nationalisten ook geen belastingen meer, dat snap je uiteraard wel?
Uiteraard, maar dan ook van niets.
Jullie betalen dan per gebruik: voor het huis, per dag een vaste tarief, als je de weg opgaat, de Belgische lucht vervuilt, etc.
Oud 12 april 2005, 19:53   #125
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De waarheid is dat de flaminganten een minderheid vormen, en dat de meerderheid van de Vlamingen voor het behoud van België is. Dat noemt men: democratie.
Het verband tussen zin 1 en zin 2 ontgaat me even, maar kom. Zin 1: ik heb mijn geloof in 'de waarheid' opgegeven net na m'n puberteit, dus voor dat gat ben ik niet meer te vangen. Wat de 'meerderheid' denkt, zal me worst wezen - ik voel niet meteen de nood om me gesteund te weten door de meute. Bovendien, zin 2, is democratie niet gelijk aan de tyrannie van de meerderheid. Wil een democratie (goed) functioneren, moet ze ook de belangen en de wensen van de minderheid in het oog houden. Zoniet vervreemdt ze de minderheid van zichzelf en krijg je geheid gedonder.

Citaat:
Ik wil geen mensen vervolgen omwille van hun politieke voorkeur. Maar mag ik ze niet bekritiseren, of is ook dat verboden?
Ik zeg ook niet dat je dat effectief denkt: ik suggereerde enkel dat je, wil je je ideeën consequent doorvoeren, je in dat stinkende vaarwater dreigt te belanden. Maar kom, laten we hier niet al te veel over doorbomen: mij heb je er al lang van overtuigd dat je het nogal moeilijk vindt om op een eerder abstraherend niveau te discussiëren.

Citaat:
Dus u bekent een slechte onderdaan te zijn?
Ik ben in de eerste plaats al geen 'onderdaan', niet van België, niet van Vlaanderen, niet van Nederland, niet van de planeet Mars... Een staat is voor mij een middel om voor mezelf en mijn medeburgers een kader te creëren waarin we met z'n allen 'ons ding' kunnen doen. Ik sta dus een soort liberaal burgerschapsidee voor, en dat staat mijlenver af van jouw (crypto-)fascistische staatsopvatting. Ik laat me overigens niet de les spellen over wat ik hoor te denken, te doen of te zijn, en laat me al helemaal niet koejonneren door één of ander idealistisch en nationalistisch gedaas.

Citaat:
Ik ben dan ook geen flamingant, en ben niet radicaal ingesteld wat de Vlaamse taal betreft. (voor zover die bestaat )
Wat zit je nu te lullen over 'de Vlaamse taal'? Jij en ik, enfin: ik toch, spreken Nederlands - 'Vlaams', en dan nog een variant ervan die al naar het Brabants neigt, spreek ik wanneer ik 'thuis' ben. Mijn reactie was gericht tegen je gezeur in een andere thread over de verkeerde spelling van één of ander woord -weetikveel-, om dan vervolgens hier een spellingsregel aan je laars te lappen die je ergens in de lagere school leert (één van de instinkers op dictees, weet je nog wel?). Het gaat in dit geval overigens niet over één of ander radicalisme wat taal betreft, maar om elementaire spelling en dat is een ander paar mouwen.

Citaat:
Nee, het lokt ook agressie uit bij de rest van de weggebruikers. Ik heb me gisteren niet gemoeid.
Ach ja, natuurlijk! Het lokt agressie uit bij die 95% 'goede' onderdanen (ps. Patriot! vindt wantrouwen tegenover het gezag typisch Belgisch, dat belooft)... Overigens, ik weet niet in welke mate jij het Nederlands beheerst, maar als jij stelt dat 'de flaminganten' agressie uitlokkken, dan zijn zij het niet die agressief zijn, maar degenen die geen 'flamingant' zijn, de goede Belgen dus. Maar kom, als die mensen waarvan jij voorbeelden noemt echt agressie uitlokken, dan ligt het aan die mensen zelf en hun rijgedrag, en niet aan hun politieke overtuiging.

Citaat:
Drie ervaringen.
Oh ja, misschien krijg je nog een medaille voor moed en zelfopoffering, of een Nobelprijs voor je diepgaande sociologische onderzoek.

Citaat:
Vermoeden is niet voldoende. Ik wil bewijzen. Zwart op wit.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?

Citaat:
Ik zeg niet dat de flaminganten hun gore (sic) bek moeten houden. Ik zeg alleen dat ze diegenen die er anders over denken met rust moeten laten.
Zie mijn reactie ergens hierboven, die over dat consequenties van uitspraken... Idem over dat abstraherende discussiëren.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 12 april 2005 om 20:06.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2005, 20:10   #126
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, het VB heeft meermaals aangetoond dat er meer criminaliteit is bij de allochtonen. Dat is geen subjectief aanvoelen, maar de werkelijkheid, en bijgevolg niet racistisch.
Dus, als ik het goed begrijp, mag je de analogie gelijk doortrekken en stellen dat ook jouw aanvoelen een 'werkelijkheid' is?... Bovendien antwoord je niet echt op mijn vraag, maar voeg je gewoon een gegeven toe: je antwoordt slechts op één deel van mijn stelling en levert je uitspraken over aan mijn interpretatievermogen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 13 april 2005, 14:53   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat is een reden om tegen iemands auto te stampen?

Had hij het op een beleefde manier duidelijk gemaakt, dan had ik mij ge-excusseerd.
Daar vrees ik voor als ik dit lees:

Citaat:
Van nature ben ik een verdraagzaam, en vredelievend persoon, vraag dat maar aan de mensen die mij kennen. Maar als ik op één of andere manier in contact kom met flaminganten, dan wordt het 'beest' in mij wakker.
Oud 13 april 2005, 15:00   #128
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n N-VA niemendalletje die denkt dat hij het is.
N-VA niemendalletje? Ik ben vrij zeker dat ik in opleiding en functie hoger dan gij staat, hoor.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 15:02   #129
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

*daargaanweweer*
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 15:06   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie kaatst mag de bal verwachten.
Oud 13 april 2005, 15:10   #131
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Van nature ben ik een verdraagzaam, en vredelievend persoon, vraag dat maar aan de mensen die mij kennen. Maar als ik op één of andere manier in contact kom met flaminganten, dan wordt het 'beest' in mij wakker.
Zeer angstaanjagend.
Die flamingranten zullen wel 2x nadenken voor ze in uw buurt komen.
Oud 13 april 2005, 15:10   #132
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer zo'n N-VA niemendalletje die denkt dat hij het is.
U bent een regelrechte idioot zonder besef van normen of waarden, Yann. Telkens wanneer u in contact komt met uw onvermogen iemand van weerwoord te dienen, grijpt u naar beledigingen als deze. Het zijt u die vijandigheiden doet oplaaien op deze website, en het verbaasd mij werkelijk dat de moderatoren dit toelaten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 15:11   #133
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
*daargaanweweer*
Wanneer u niet in staat bent een waardevolle contributie tot dit forum te maken, stel ik het, samen met alle andere leden, op prijs dat u uw mond houd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 15:18   #134
la_Principessa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Wanneer u niet in staat bent een waardevolle contributie tot dit forum te maken, stel ik het, samen met alle andere leden, op prijs dat u uw mond houd.
Mij best.
(stelletje arrogante snobs)

Citaat:
het verbaasd mij werkelijk dat de moderatoren dit toelaten.
Citaat:
N-VA niemendalletje? Ik ben vrij zeker dat ik in opleiding en functie hoger dan gij staat, hoor.
Oud 13 april 2005, 15:46   #135
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Communautaire discussies is echt wel ontaard
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 15:50   #136
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf, jongeman... (Stoer, niet?).
Oud 13 april 2005, 16:03   #137
la_Principessa
Banneling

Standaard

opper-stoer
Oud 13 april 2005, 16:53   #138
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:

Wel ironisch dat u met een dergelijk onderschrift mijn stelling in de wind slaat.
Ge moet is misschien op mijn onderschrift klikken.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2005, 17:42   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Communautaire discussies is echt wel ontaard
Acht van de twintig threads op de laatste bladzijden van de 'communautaire discussies' werden gestart door belgicisten. Twee daarvan zijn van de hand van Patriot en drie van Yann.
Misschien verklaart dat de ontaarding voor een deel?
Oud 13 april 2005, 19:03   #140
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Wat heeft dat er nu mee te maken dat je geen niemendalletje kan zijn. Maar als je het dan toch wilt weten, ik ben afgestudeerd aan de Hogeschool Antwerpen, en ben zelfstandige.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be