Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: HEBT U GENOEG VAN BHV ?
JA, ik vind dit hele circus belachelijk 29 39,73%
NEEN, ik vind dat politici daartoe dienen 44 60,27%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2005, 13:49   #121
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
UIt diezelfde peiling blijkt dat een overdonderende meerderheid GEEN Vlaemsche republiek wil.
Het is uw waarmerk, nietwaar? Telkens u geen antwoord heeft, over iets anders beginnen?
Ik herhaal dus: uit deze (en andere) peilingen blijkt dat twee op drie Vlamingen, 64 pct meerbepaald, meer autonomie voor Vlaanderen willen. Dat lijkt me een tamelijk overdonderende meerderheid, nietwaar? Dit staat lijnrecht tegenover uw bewering hierboven - ik citeer: "Is er vraag naar Vlaamse autonomie? Twee keer nee."
Wat zal het dus zijn? Trekt de peiling op niets, of willen de Vlamingen inderdaad in meerderheid meer autonomie?

Citaat:
Voorts blijkt er niet uit hoeveel unitaristen er zijn. Dat blijkt uit andere peilingen.
U heeft cijfers waaruit blijkt hoeveel mensen terug willen naar een unitair België? Wil u ze hier alstublieft posten, mét bronvermelding?

Egidius

PS: Een antwoord wordt echt geapprecieerd.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 14:32   #122
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

@ Hans

Het was u die hier het woord autonomie in de mond nam, niet wij. Trek van diegenen die niet meer autonomie naar de gewesten willen diegenen die de bestaande bevoegdheden willen behouden en je behoudt nog slechts een marginale groep naïevelingen die niet meer dan 5% van de bevolking uitmaken, wat nog altijd een veelvoud is van jullie beste verkiezingsuitslag.
Trouwens, al lijkt het merendeel van de bevolking niet gewonnen voor onze plannen, toch staan we bij elke staatshervorming (die door de bevolking gedragen wordt) een stap dichter bij ons onafhankelijk Vlaanderen en een stap verder van Unitair Belgikske.

Laatst gewijzigd door Public energy : 18 april 2005 om 14:34.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:31   #123
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Opnieuw worden we de godsganse dag geconfronteerd met het gekrakeel van onze heren en dames politici over een non-probleem als Brussel-Halle-Vilvoorde.

Bent U dit ook kotsbeu en vindt U dat onze politici zich met belangrijkere zaken moeten bezighouden zoals de economie, Europa, veiligheid etc., stem dan ja.
U bent een regelrecht dwaas, hänSS. Aangezien u niet in de Rand woont, bent u niet geschikt hierover te oordelen. Blijkbaar bent u te traag om te beseffen welk probleem de verfransing is aldaar.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 17:33   #124
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
U bent een regelrecht dwaas, hänSS. Aangezien u niet in de Rand woont, bent u niet geschikt hierover te oordelen. Blijkbaar bent u te traag om te beseffen welk probleem de verfransing is aldaar.
Dus een Limburger, Oost-Vlaming, West-Vlaming en Antwerpenaar zijn dat ook niet? Dan moet u consequent zijn, en zeggen dat bv. Knuppel haar mond moet houden.
Oud 18 april 2005, 17:39   #125
van Maerlant

Standaard

Ik zal konsekwent blijven, Yann, als dat uw enige argument (of 'poging tot' is). Mensen van buiten de kieskring BHV moeten zich niet uit trachten te spreken over iets waar ze niets van af weten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 april 2005, 17:42   #126
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal konsekwent blijven, Yann, als dat uw enige argument (of 'poging tot' is). Mensen van buiten de kieskring BHV moeten zich niet uit trachten te spreken over iets waar ze niets van af weten.
Ah voila, dat zeg ik al de hele tijd. Knuppel kwam daarentegen de rust in Linkebeek verstoren, en zij is Limburgse. Goed wetende dat de Vlamigen in de rand daar niet wakker van liggen, laat staan dat zij extremististen in hun gemeente wensen.
Oud 18 april 2005, 17:44   #127
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ah voila, dat zeg ik al de hele tijd. Knuppel kwam daarentegen de rust in Linkebeek verstoren, en zij is Limburgse. Goed wetende dat de Vlamigen in de rand daar niet wakker van liggen, laat staan dat zij extremististen in hun gemeente wensen.
Verdraai mijn woorden niet, Yann. Als Knuppel in Linkebeek aanwezig was, was dat om haar Vlaamse broeders die onder constante dreiging van hat waalse imperialisme moeten leven, te steunen.

Oud 18 april 2005, 17:50   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdraai mijn woorden niet, Yann. Als Knuppel in Linkebeek aanwezig was, was dat om haar Vlaamse broeders die onder constante dreiging van hat waalse imperialisme moeten leven, te steunen.
Ik verdraai uw woorden niet:

"Mensen van buiten de kieskring BHV moeten zich niet uit trachten te spreken over iets waar ze niets van af weten"

Of weten enkel de Vlaams-nationalisten wat er leeft onder de bewoners van de Rand?
Oud 18 april 2005, 17:58   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verdraai uw woorden niet:

"Mensen van buiten de kieskring BHV moeten zich niet uit trachten te spreken over iets waar ze niets van af weten"

Of weten enkel de Vlaams-nationalisten wat er leeft onder de bewoners van de Rand?
Degene die het best weten zullen wel de burgemeesters zijn en die hebben terecht de kat de bel aangebonden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 18:00   #130
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Degene die het best weten zullen wel de burgemeesters zijn en die hebben terecht de kat de bel aangebonden.
Ah nee, want de burgemeesters hebben er in de eerste plaats alle baat bij dat BHV gesplitst wordt, ook al gaat dit ten koste van de inwoners. De burgemeesters zijn betrokken partij in de hele historie, en kunnen beter bij Studio 100 solliciteren.
Oud 18 april 2005, 18:08   #131
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee, want de burgemeesters hebben er in de eerste plaats alle baat bij dat BHV gesplitst wordt, ook al gaat dit ten koste van de inwoners. De burgemeesters zijn betrokken partij in de hele historie, en kunnen beter bij Studio 100 solliciteren.
Dat klopt langs geen kanten want als dit ten koste (nadeel) van de inwoners zou zijn betekent dit ook dat bij de volgende verkiezingen die burgemeesters ook stemmen zouden verliezen.
Zeg nu zelf, wie gaat er in zijn eigen voet schieten?
Oud 18 april 2005, 18:11   #132
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De burgemeesters en de flaminganten.
Oud 18 april 2005, 18:16   #133
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De burgemeesters en de flaminganten.
Natuuuuurlijk, HET te verwachten antwoord!!!!!

Maar ik veronderstel wel dat één enkele van die burgemeesters méér politiek verstand heeft dan ALLE bubleden samen.
Oud 18 april 2005, 18:28   #134
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuuuuurlijk, HET te verwachten antwoord!!!!!

Maar ik veronderstel wel dat één enkele van die burgemeesters méér politiek verstand heeft dan ALLE bubleden samen.
Onzin. De B.U.B. heeft meer politiek inzicht dan u zou denken.
Oud 18 april 2005, 18:31   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het feit dat bub terug een unitair Belgié wil zegt al genoeg over hun politiek 'inzicht'
Oud 18 april 2005, 18:32   #136
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vertegenwoordigt zo goed als niemand. De burgemeesters daarentegen...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 18:33   #137
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat bub terug een unitair Belgié wil zegt al genoeg over hun politiek 'inzicht'
Inderdaad.
Oud 18 april 2005, 18:41   #138
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan zijn jullie blijkbaar ook experts in camouflagetechnieken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 19:37   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nee, want de burgemeesters hebben er in de eerste plaats alle baat bij dat BHV gesplitst wordt, ook al gaat dit ten koste van de inwoners.

Volgens het arbitragehof worden de Vlaamse bewoners gediscrimineerd te voordele van de Franstaligen.

Hoe kan je dan beweren dat de splitsing ten koste gaat van DE inwoners?
Oud 18 april 2005, 19:38   #140
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Volgens het arbitragehof worden de Vlaamse bewoners gediscrimineerd te voordele van de Franstaligen.

Hoe kan je dan beweren dat de splitsing ten koste gaat van DE inwoners?
Daar het een non-probleem is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be