Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2003, 16:13   #121
Anarcho
Burger

Anarcho's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Anarcho Stuur een bericht via Yahoo naar Anarcho
Standaard

Lees allemaal maar eerst eens het volgende boek:

"De Mythe van de Goede oorlog" van Jacques Pauwels. Dan zul je de USA niet meer als redders des vaderlands bekijken.

Kort gezegd: De Amerikanen zijn Europa officieel pas beginnen helpen (in de vorm van lease en loan-programms) na Paerl Harbor, en effectief in Europa na de nederlaag van de Nazis tegen de communisten in Staligrad. En dit uit schrik dat de USSR Europa zou veroveren, en zo een van de belangrijkste markten zou hebben afgesloten voor Amerikaanse kapitalistische producten.

Daar draaide het om: GELD! Zoals ook nu!

Het is bewezen dat grote Amerikaanse bedrijven tijdens de oorlog zaken deden met de Nazis. Dat Duitse regimenten zich aan de Amerikanen hebben overgegeven zodat die veel vlugger naar Berlijn konden optrekken om zo de communisten voor te zijn - waar ze niet zijn ingeslaagd. Het is bewezen dat de USA Duitse regimenten opnieuwe heeft bewapend uit schrik dat de USSR de amerikanen ging aanvallen - wat gelukkig niet is gebeurd. Het is bewezen dat de USA de atoombommen heeft gebruikt om de USSR te waarschuwen voor een eventuele verovering van Europa en om zich aan de afspreken van Jalta te houden....

Gewoon even ter zijde....

U leest het maar eens.

USA is een land die alleen aan zichzelf denkt. Aan geld.
Oud 26 mei 2003, 16:17   #122
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorenzo

"De Mythe van de Goede oorlog" van Jacques Pauwels. Dan zul je de USA niet meer als redders des vaderlands bekijken.

Kort gezegd: De Amerikanen zijn Europa officieel pas beginnen helpen (in de vorm van lease en loan-programms) na Paerl Harbor, en effectief in Europa na de nederlaag van de Nazis tegen de communisten in Staligrad. En dit uit schrik dat de USSR Europa zou veroveren, en zo een van de belangrijkste markten zou hebben afgesloten voor Amerikaanse kapitalistische producten.

Het is bewezen dat grote Amerikaanse bedrijven tijdens de oorlog zaken deden met de Nazis. Dat Duitse regimenten zich aan de Amerikanen hebben overgegeven zodat die veel vlugger naar Berlijn konden optrekken om zo de communisten voor te zijn - waar ze niet zijn ingeslaagd. Het is bewezen dat de USA Duitse regimenten opnieuwe heeft bewapend uit schrik dat de USSR de amerikanen ging aanvallen - wat gelukkig niet is gebeurd. Het is bewezen dat de USA de atoombommen heeft gebruikt om de USSR te waarschuwen voor een eventuele verovering van Europa en om zich aan de afspreken van Jalta te houden....

U leest het maar eens.

Toch vreemd dat mijn pepe die het heeft meegemaakt daar heel anders over denkt.

Money is not an excuse not to go and do the right thing. And its better to arrive late than not to arrive at all.
Oud 26 mei 2003, 16:50   #123
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U leest het maar eens.

Akkoord! Zonder Pearl Harbor zouden de Amerikanen zich niets hebben aangetrokken van de oorlog in Europa.
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2003, 17:33   #124
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Het probleem is dat sommige mensen zichzelf blijven voorhouden dat Amerikanen niks anders zijn dan dikke egoïsten. De economische belangen worden een beetje te sterk uitvergroot.
Kom kom, ze spelen zeker mee, maar de Amerikanen verwijten dat ze nazi's zijn, is gewoon plat populisme en de waarheid geweld aandoen.
Is dat je antwoord op de quote die je aanhaalt van mij? Indien ja...ik begrijp niet echt de logica .

Het is waarschijnlijk een antwoord op iemand anders, toch ?

Citaat:

Het is gewoonweg verschrikkelijk dat de Amerikanen ons hebben bevrijd van die lollige nazi's! En achteraf moesten we dan nog eens profiteren van de welvaart die ze hier maakten. Aaaargh, dat toch niet ! (voor de dopes die het niet doorhadden, dit is ironisch )

Natuurlijk is "De Mythe van de Goede oorlog" een goeie titel om te verkopen. UIteindelijk wil niemand oorlog. Maar, daar hadden onze grootouders weinig aan natuurlijk .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Akkoord! Zonder Pearl Harbor zouden de Amerikanen zich niets hebben aangetrokken van de oorlog in Europa.
Jamaar en hun markt in Europa dan die ze moesten beschermen tegen de enorme kracht van de Russen ?
Oud 27 mei 2003, 17:49   #125
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
En dit uit schrik dat de USSR Europa zou veroveren, en zo een van de belangrijkste markten zou hebben afgesloten voor Amerikaanse kapitalistische producten.
Aaaah!!! Bwah, dat ga ik niet ontkennen, want dat kan best wel eens waar zijn. Meer nog: ik denk dat het waar is. Maar dat is een heel ander verhaal als die bullshit die ik hoor dat Amerika tegen de Russen zou gevochten hebben ten voordele van de Nazi's.

En dan? Redenen zijn zelden onzelfzuchtig. Of denk je dat de Amerikanen uit sympathie met al die brave Europeanen hebben meegevochten? Of de Kroaten collaboreerden met de Duitsers omdat het wel toffe kwieten waren? Of de Italianen meededen met de Duitsers omdat ze een gelijkaardige ideologie hadden (misschien interessant om te weten is dat Italië de oude Mare Nostrum nastreefde)? Of de Russen uit sympathie een non-agressiepakt sloten met de moffen? Of de Duitsers in WOI uit sympathie met het communistische gedachtegoed Lenin tot in Moskou hielpen? Of de Walen belgicistisch zijn uit waar pattriotisme? Of Louis Michel in Kongo het mooie weer maakt uit sympathie of filantropie met al die Kabilakes?

Wij Vlamingen moraliseren te veel over politiek, en de N-VA is in hetzelfde bedje ziek. Elk land streeft zijn eigen belang na, en aangezien de Vlamingen geen eigen land hebben, noch -ondanks onze demografische meerderheid- een dominante groep zijn in een staat, kennen wij dat soort -laat ons eerlijk zijn: weinig eerbare politiek- drang niet naar het nastreven van onze belangen.

Kijk maar op dit forum: het stik hier van de kwieten die tegen hun eigen belangen ingaan: drugs legaliseren, onze taal doen verachten, de diefstal vanuit Wallonië doen verdergaan, de discriminatie van onze eigen taal aanmoedigen, en daar nog allemaal nog trots op zijn ook. Ik vind het echter dwaasheid.

Citaat:
Welcome to the world...

Citaat:
Het is bewezen dat grote Amerikaanse bedrijven tijdens de oorlog zaken deden met de Nazis.
Oh, maar daar twijfel ik niet aan, het ligt volledig in de natuur van de Amerikanen. Laat me raden? Ford (Henry Ford was zelf waarschijnlijk een nazi)? GM? IBM? Voor de oorlog dealde België ook op grote schaal met de moffen, tijdens de oorlog was dat niet meer mogelijk natuurlijk, omdat ze dan al hier zaten

Citaat:
Dat Duitse regimenten zich aan de Amerikanen hebben overgegeven zodat die veel vlugger naar Berlijn konden optrekken om zo de communisten voor te zijn - waar ze niet zijn ingeslaagd.
Daar heb ik ook al over gehoord... Kan best zijn... Ik vraag me af of de Lange Mars van de Russische collaborateur in de Waffen SS Vlassow geen eigen leven is gaan leiden en of het plots leek of iedereen zich overgaf. Van Vlassow is het te begrijpen dat ie zich liever aan de Amerikanen overgeeft dan aan de Russen (al heeft dat bitter weinig uitgehaald). Maar als je ziet hoe fanatiek er tot het einde werd gevochten, vraag ik mij af of dit algemeen was.

Citaat:
Het is bewezen dat de USA Duitse regimenten opnieuwe heeft bewapend uit schrik dat de USSR de amerikanen ging aanvallen - wat gelukkig niet is gebeurd.
Tijdens of na de oorlog, want dat is de hamvraag in deze discussie?

Citaat:
Het is bewezen dat de USA de atoombommen heeft gebruikt om de USSR te waarschuwen voor een eventuele verovering van Europa en om zich aan de afspreken van Jalta te houden....
Ja? Is dit zo? Zijn die atoombommen tot dat doel gebruikt? Dat lijkt me niet evident, en die bewijsvoering zal je me toch eens moeten voorleggen.

Citaat:
Dito mijn commentaar

Enne... Heeft zijn beleid u al geschaad?
Enne... Op welke internationale vriend ga je rekenen voor steun in de UN eens het zo ver komt dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid zal uitroepen? Frankrijk?
Oud 12 juni 2003, 17:46   #126
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez, het blijkt nu effectief serieus te zijn: ze gaan een kosten/baten analyse maken, ondanks de sussende woorden van een aantal posters...
Oud 12 juni 2003, 19:30   #127
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen moeten de amerikanen overtuigen van een Vlaams Brussel, en geen Frans (= anti-amerikaans) Brussel.
Oud 12 juni 2003, 19:36   #128
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Vlamingen moeten de amerikanen overtuigen van een Vlaams Brussel, en geen Frans (= anti-amerikaans) Brussel.
Ik ben ook wel eens benieuwd hoe ze daar zouden op reageren!!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 19:37   #129
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, het blijkt nu effectief serieus te zijn: ze gaan een kosten/baten analyse maken, ondanks de sussende woorden van een aantal posters...
Straffe stoten.
Oud 12 juni 2003, 19:41   #130
C uit W

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
We hebben een lobby nodig. Of h ebben we er al 1 ?
Oud 12 juni 2003, 20:31   #131
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
We hebben een lobby nodig. Of h ebben we er al 1 ?
Ik heb al voorgesteld om de Vlaamse zaak te verdedigen in Washington. Laat de partijdonaties voor de Republikeinen maar komen. Ik ben wel geen Flamingant, maar ge weet allemaal dat ik de argumenten maar al te goed ken
Oud 12 juni 2003, 20:40   #132
C uit W

Standaard

Laat de bevrijding maar snel starten.
Oud 12 juni 2003, 20:41   #133
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Ik heb net de speech van de beminnelijke heer Rumsfeld gehoord. Hij zei dat je geen genie hoeft te zijn om te begrijpen dat Amerika het niet echt leuk vindt om 'belangrijke figuren' naar hier te sturen, omdat ze allemaal wel eens voor het gerecht gedaagd zijn en het nutteloos vinden om geld uit te geven om zich te verdedigen tegen onze pseudo-rechtzaken. Hij haalde voorbeelden aan zoals Bush sr en Generaal Franks.
Zouden ze nu geen oorlogsmisdaden plegen in de eerste plaats, zouden er geen problemen zijn, maar die vraag lijkt hem volkomen irrelevant.
Nog iets dat de Amerikaantjes nog steeds niet begrijpen: de genocidewet is speciaal voor hen aangepast, zodat er geen Amerikanen in België kunnen terechtgesteld worden.
Net wat gebeurde met het Internationaal Gerechtshof gebeurt nu opnieuw. Toen wouden ze niet dat Amerikaanse soldaten terechtgesteld werden.
Het is allemaal nogal duidelijk: de Amerikanen wanen zich baas van de wereld, en vinden dat ze het recht hebben om maar te doen wat ze niet laten kunnen zonder dat daar controle op komt.

Heel dit gedoe is een afrekening voor ons verzet tegen Irak. Duitsland en Frankrijk hebben genoeg konten gelikt op de G8-top in Evian en volgens Willy Claes is het de hoogste tijd om een charmeoffensief in te zetten. Nog meer kontgelik dus...
En het voorstel om de NAVO te verplaatsen naar Warschau, de hoodstad van het zo hulpbiedende Polen (tegen Irak) komt ook niet zomaar uit de lucht gevallen.

Ik kan er maar niet bij hoeveel gesjoemel er aan de gang is en niemand lijkt erop te reageren!
Oud 12 juni 2003, 20:49   #134
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Ik heb net de speech van de beminnelijke heer Rumsfeld gehoord. Hij zei dat je geen genie hoeft te zijn om te begrijpen dat Amerika het niet echt leuk vindt om 'belangrijke figuren' naar hier te sturen, omdat ze allemaal wel eens voor het gerecht gedaagd zijn en het nutteloos vinden om geld uit te geven om zich te verdedigen tegen onze pseudo-rechtzaken. Hij haalde voorbeelden aan zoals Bush sr en Generaal Franks.
Zouden ze nu geen oorlogsmisdaden plegen in de eerste plaats, zouden er geen problemen zijn, maar die vraag lijkt hem volkomen irrelevant.
Nog iets dat de Amerikaantjes nog steeds niet begrijpen: de genocidewet is speciaal voor hen aangepast, zodat er geen Amerikanen in België kunnen terechtgesteld worden.
Net wat gebeurde met het Internationaal Gerechtshof gebeurt nu opnieuw. Toen wouden ze niet dat Amerikaanse soldaten terechtgesteld werden.
Het is allemaal nogal duidelijk: de Amerikanen wanen zich baas van de wereld, en vinden dat ze het recht hebben om maar te doen wat ze niet laten kunnen zonder dat daar controle op komt.

Heel dit gedoe is een afrekening voor ons verzet tegen Irak. Duitsland en Frankrijk hebben genoeg konten gelikt op de G8-top in Evian en volgens Willy Claes is het de hoogste tijd om een charmeoffensief in te zetten. Nog meer kontgelik dus...
En het voorstel om de NAVO te verplaatsen naar Warschau, de hoodstad van het zo hulpbiedende Polen (tegen Irak) komt ook niet zomaar uit de lucht gevallen.

Ik kan er maar niet bij hoeveel gesjoemel er aan de gang is en niemand lijkt erop te reageren!
Ik had gehoopt dat het ging uitdoven, maar blijkbaar is men op 1 of andere conservatief in Washington gestoten die er een groot spel van gemaakt heeft.

De genocidewet is een grootse schertsvertoning, maar bon, het is nu te laat. De regering heeft dat daar op poten gezet en de stalinisten van de PVDA hebben het misbruikt om nog eens uit te halen naar de Amerikanen.

Welcome to the real world.

Maar de NAVO is nog niet weg hoor
Oud 12 juni 2003, 21:00   #135
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
Maar een meerderheid bij onze jeugd volgt het Franse anti-amerikanisme zonder het te beseffen.
Juist ja... Maar dat is dan toch het Franse anti-amerikansme aan de Belgische kant (OK, effe zwart-wit denken, ik weet dat het veel genuanceerder is). Aan Flamingantische kant is het eerder het Duitse anti-amerikanisme, sommigen zelfs nog -met hun eigengereide fanatieke woede- omdat de moffen den oorlog verloren hebben door den Amerikaan, genre Guderian.

Wat er ook van zei: Frankrijk is onze vriend niet, en Duitsland ook niet. Amerika ook niet, maar heeft wel het meeste voordeel bij onze onafhankelijkheid, dus misschien is het zo best om er voor te zorgen dat dat voordeel zo groot mogelijk wordt. N-VA heeft daar een fout in gemaakt, ik ook overigens, door tegen de oorlog in Irak te zijn. Persoonlijk ben ik nogal pacifistisch, maar zulke houding getuigt van niet veel politieke volwassenheid. Amerika kan niet gestopt worden, en aangezien het strikt genomen onze zaken niet zijn, waarvan de uitkomst toch al vast stond, hadden we beter de kant van Amerika gekozen in ons belang, of -uit schrik voor de publieke opinie- onze muil gehouden.

Erg glorieus is dat allemaal niet, maar het is wel realistischer dan te denken dat een pokkeland dat scheef loopt, zoals België, de nummero uno in de wereld kan tegenhouden of zelfs maar een speldeprik toedienen, tenzij om ons te nestelen in het olifantengeheugen van die natie, waarvoor we vroeg of laat de rekening wel gepresenteerd krijgen.
We hoefden de kant niet te kiezen van de VS, want er was te veel dat er niet klopte aan de oorlog in Irak. De situatie ginder nu zegt ook genoeg. Binnenkort hebben we er een islamitisch staatje bij . Dan hebben ze wat ze willen . Ach, ze hadden het gewoon in '91 al moeten afmaken, dan hadden ze nu niet zoveel gezever.

We hadden wel, als prutslandje, beter onze smoel gehouden! Op dat gebied spelen de hollanders het net iets slimmer. Maar ja, Louis Michel wilde zich profileren als dé gewetensman vd wereld, maar sleurt ons nu wel mee den dieperik in. Merci Michel, ge hebt da goe gedaan jong!
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 21:15   #136
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

't Is daarmee dat de plannen om het nieuw NAVO-kwartier ad overkant vd straat te zetten bijna klaar zijn, hé!

U kan nu wel uw uiterste best doen om overal complotjes achter te zoeken, maar het feit dat er nu sprake is van Warschau, hebben we enkel en alleen aan onszelf te danken !
Oud 12 juni 2003, 21:26   #137
vlaanderenvrij
Partijlid

Standaard

de reactie op heel da spel van alle europese landen zou een dikke middenvinger naar den amerikaan moeten zijn. De speeltijd is gedaan en we zijn geen peuters meer, zonder ons is amerika NIETS. Ze mogen dan nog een enorm leger hebben, hun handel draait voor 68% op europa (omgekeerd is het iets minder maar dat kan gemakkelijk opgevangen worden)
vlaanderenvrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 21:35   #138
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderenvrij
de reactie op heel da spel van alle europese landen zou een dikke middenvinger naar den amerikaan moeten zijn. De speeltijd is gedaan en we zijn geen peuters meer, zonder ons is amerika NIETS. Ze mogen dan nog een enorm leger hebben, hun handel draait voor 68% op europa (omgekeerd is het iets minder maar dat kan gemakkelijk opgevangen worden)
De symbiose tussen de twee economien wordt hier lichtelijk onderschat
Oud 12 juni 2003, 22:18   #139
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is wel sterk overdreven, want zonder Amerika zijn wij ook helemaal NIETS.
Iedereen heeft iedereen nodig, en wij de amerikanen nog net iets harder als zij ons...
Steek zoveel middelvinges op als ge wilt, dat lost niks op.

Als we zo gemakkelijk zonder hen kunnen als gij beweert dan was dat al lang gebeurd zenne en als zij zo gemakkelijk zonder ons konden, dan hadden ze dat ook al lang gedaan !!!
vanbasten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2003, 23:15   #140
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be