Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 27 april 2005, 16:14   #121
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Na wat federaal Paars er van gemaakt heef en de Splitsing blijkbaar niet kan moet het maar naar een afschaffing van de Paarsgroene kieswet van 2003. Die oplossing komt eigenlijk wel tegemoet aan het probleem : het arrest van het Arbitragehof.
Met elke andere mogelijke vooropgestelde oplossing lijkt de federale regering alleen het FDF en de franstaligen in Vlaams Brabant te willen dienen. En eigenlijk dient ook het oude systeem FDF, want franstaligen in Vilvoorde-Halle kunnen blijven stemmen voor Franstalige kopstukken.
Alle Vlaamse partijen zitten dan natuurlijk wel met een kater : Toenmalig minister-president Somers, VLD-voorzitter Sterckx (na ruggespraak Verhofstadt), SPa-voorzitter Stevaert en Paarsgroene meerderheid van toen hebben ruim een jaar geleden de burgemeesters van de rand plechtig de onmiddellijke splitsing BHV beloofd. De huidige Vlaamse meerderheid met daarbij nu ook minister-president Leterme en CD&V en NVA hebben het akkoord bij de Vlaamse regeringsvorming nog geactualiseerd.
Ik vrees dat het alternatief voor de afschaffing van de Paarsgroene nieuwe kieswet van 2003 is : het stemmen van de splitsing BHV met gewone meerderheid in de Kamer en daaropvolgend de alarmbelprocedure door de Franstaligen en een federale regeringscrisis. Dan houden de Vlaamse partijen natuurlijk wel hun woord en gaan niet plat op de buik voor eventueel al door VerhofstadtLD toegezegde grondwetwijziging met uitbreiding van BHV tot gans Vlaams Brabant in ruil voor niet gevraagde of al in federale regering toegezegde splising van bevoegdheid voor ontwikkelingssamenwerking, verkeer, energie.

Laatst gewijzigd door Pol : 27 april 2005 om 16:16.
Pol is offline  
Oud 27 april 2005, 17:04   #122
Doffer
Schepen

Standaard

Dat "steenbok" betere zijn naam zou veranderen in "steenezel" zal wel voor iedereen meer dan duidelijk zijn. Zijn tomeloze haat tegenover de "christenen" is genoegzaam bewezen. Volledige blindheid voor de flaters van de grootse mislukking onder de belgische premiers spreekt boekdelen.

ZIET hij dan niet dat de werkloosheid steeds maar toeneemt?
ZIET dan niet dat de koopkracht bij de gewone man zienderogen afneemt?
ZIET hij dan niet dat in dit land de rijken en grootkapitaal overmatig beschermd worden?
ZIET dan niet dat fiscale fraudeurs onder liberaal beleid alle mogelijke toegevingen krijgen?
ZIET hij dan niet de de politiek van dag tot dag rotter en smeriger wordt?
ZIET hij dan niet dat het land nog nooit zo verdeeld geweest is dan in deze legislatuur?
ZIET hij dan niet dat in Wallonië de werklozen onder "zijn" beleid anders worden gecontroleerd of liever niet worden gecontroleerd dan in Vlaanderen?

ALS het de bedoeling "zou" zijn om deze regering ten val te brengen, doen ze het hopelijk zo snel mogelijk.

Dat BHV niet zal gesplits worden is te wijten aan de lakse houding van de VLD. DAEMS, stelde wel dat hij ooit vanuit de oppositie tegen de ontwerpen inzake de kiesdistricten gestemd heeft! Maar even duidelijk is dat hij, EN gans de PVV, moesten zij toen in de regering gezeten hebben minstens even zoals de toemalige meerderheid (of wellicht nog eger tegen de vlamingen) gestemd hebben! Een sibileins antwoord dat zelfs niets met politiek te maken heeft maar met natrapperij en onkunde.

Hét probleem in dit land is dat er met de franstaligen geen land te bezeilen is.
Neem een zeer gewone arbeider die zich in Wallonië gaat vestigen, na hoogstens twee weken spreekt die Frans.
Een waal komt in Kortenberg, Leuven, Perk, of Aarschot wonen....NA 25 JAAR KAN HIJ TEGEN ZIJN BUREN NOGSTEEDS GEEN GOEDENDAG ZEGGEN! In 't nederlands wel te verstaan. D�*t is het probleem dat men aan de Walen moet uitleggen.
Wie na een behoorlijke tijd, bv 6 maanden, niet in staat is met ziijn buur in 't nederlands enkele woorden te zeggen, moet verplicht de streek verlaten en zich opnieuw gaan vestigen op Waals grondgebied. Faciliteiten hebben nu lang genoeg geduurd... dat ze terugkeren naar Wallonië.

Zo lang dit probleem niet opgelost word,t zal er geen eensgezindheid komen, ook niet op andere vlakken als tewerkstelling en economie.
Oud 27 april 2005, 17:16   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Onzin, Staaf. Of beter: doorzichtige propaganda.
De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is door alle Vlaamse meerderheidspartijen gedaan.
Correctie: door de meerderheidspartijen die in het regionale bestuur een functie opnamen.
Dat is niet bindend voor het federale niveau.

Citaat:
Door hun nationale voorzitters in persoon en door hun nationaal partij-apparaat.
Is of was Verhofstadt ten tijde van de Vlaamse kiezingen nationaal voorzitter?
Neen.

Hij draagt dan ook geen verantwoordelijkheid voor Vlaamse 'bestierders' die blijkbaar hun bevoegdheidsboekje te buiten gingen in een machteloos, onbevoegd, en dus overbodig regeernivo: het Vlaamse.

Citaat:
Goed geprobeerd.
't Was geen moeite: de waarheid heeft haar rechten en laat zich makkelijk verwoorden.

Citaat:
Egidius
Supe®staaf
Oud 27 april 2005, 17:33   #124
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Correctie: door de meerderheidspartijen die in het regionale bestuur een functie opnamen. Dat is niet bindend voor het federale niveau.
Op welk niveau die partijen deelnemen heeft hier niets mee te maken. Er zijn zover ik weet nog geen aparte regionale en federale partijen, noch zijn onze partijen ingedeeld in regionale en federale niveau's. Integendeel, hun personeel verandert van niveau als van onderbroek.
Als een partij een kiesbelofte doet, wens ik dat die partij haar belofte houdt. Op alle niveau's. Zoniet presenteer ik haar de rekening. Point.

Citaat:
Is of was Verhofstadt ten tijde van de Vlaamse kiezingen nationaal voorzitter? Neen.
Irrelevant. Sterckx en Somers waren VLD-voorzitter, Stevaert was SPA-voorzitter. Belofte maakt schuld.

Citaat:
Hij draagt dan ook geen verantwoordelijkheid
Hij persoonlijk niet, nee. Zijn partij des te meer, daarom zal ze ook duur betalen bij de volgende verkiezingen. Ik voorspel een resultaat van 15 �* 16 pct. Als Verhofstadt daar gelukkig mee is, dan raad ik hem ten sterkste af een vinger uit te steken voor BHV.

Citaat:
voor Vlaamse 'bestierders' die blijkbaar hun bevoegdheidsboekje te buiten gingen in een machteloos, onbevoegd, en dus overbodig regeernivo: het Vlaamse.
Haha, daarom dat ze steevast beter scoort in geloofwaardigheidspolls dan de federale regering.

Citaat:
't Was geen moeite: de waarheid heeft haar rechten en laat zich makkelijk verwoorden.
Volharden in de boosheid brengt je niets vooruit. Het maakt de denkfout alleen maar duidelijker zichtbaar.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 20:20   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welk niveau die partijen deelnemen heeft hier niets mee te maken.
Dus jij vindt het normaal dat een regering beloftes mag maken die buiten haar bevoegdheden vallen?
Wat een baarlijke bullocks.

Mag de burgermoeder van de Keizerlijke Stede tot Aalst beloftes maken waar Antwerpen moet voor opdraaien? Neen want: territorium-overschrijdend.
Mag de minister van Arbeid en tewerkstelling zich moeien met het cultuurdepartement. Neen want: bevoegdheidsoverschrijdend
Evenmin mag een verkozene op Vlaams niveau beloftes maken inzake materie waar enkel de federale regering bevoegdheid in heeft. Je snapt wschl. dat er bevoegdheden, territoria én niveaus overschreden worden.

In jouw visie zou je immers eveneens moeten verdragen dat een federale minister voor Wallonië beloftes doet waar de Vlaamse regio moet voor opdraaien desnoods met budgetten die ooit volledig in hun portemonnee gemikt werden door splitsing...........

Citaat:
Irrelevant. Sterckx en Somers waren VLD-voorzitter, Stevaert was SPA-voorzitter. Belofte maakt schuld.
Ik beloof ons tweetjes een traktatie bij Comme Chez Soi op jouw kosten.
Wanneer past het je?
Ik houd jou aan mijn belofte hoor!

Belachelijk niet?
Nochtans jouw denktrant een beetje doorgetrokken........

Citaat:
Volharden in de boosheid brengt je niets vooruit. Het maakt de denkfout alleen maar duidelijker zichtbaar.

Egidius
Ik haat het om 't gezagsargument te hanteren, maar je wil niet plooien, dus maar even een geloofwaardiger figuur citeren dan mezelf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Huysentruyt
Bijna een jaar geleden, op 13 mei 2004 om precies te zijn, engageerden de paarse partijen zich tot het 'onverwijld' splitsen van de kieskring. Die eis werd na de verkiezingen overgenomen in het Vlaamse regeerakkoord.

Het is juist dat dit niet de meest logische ingeving was. De splitsing kan immers enkel op het federale niveau worden doorgevoerd.
Bron: De Tijd via Mediargus
http://www.mediargus.be/NL/viewdoc.a...d10104927.html
Oud 27 april 2005, 20:23   #126
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, daarom dat ze steevast beter scoort in geloofwaardigheidspolls dan de federale regering.
Succes in polls, of meer algemeen gesproken 'aanhang' kan niet beschouwd worden als een ultiem bewijs van nuttigheid, correctheid, waarheid.
Concreet toegepast op onze 'kwestie':
De iets grotere betrouwbaarheid die de Vlaamse regering scoort, verandert niks aan het feit dat het een machteloos en dus overbodig beslissingsnivo is.
Oud 27 april 2005, 20:37   #127
luc broes

Standaard

Citaat:
Correctie: door de meerderheidspartijen die in het regionale bestuur een functie opnamen.
Dat is niet bindend voor het federale niveau.
Supe®staaf
Beste Superstaaf, men kan zeggen dat het federale parlement niet gebonden is door het Vlaamse regeringsakkoord. Juist, maar alle Vlaamse partijvoorzitters hebben plechtig beloofd de splitsing door te voeren. En zij kunnen dit wettelijk en met een democratische meerderheid in het federale parlement uitvoeren.
Daar is toch niets tegen in te brengen!
luc broes is offline  
Oud 27 april 2005, 20:38   #128
Egidius

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt het normaal dat een regering beloftes mag maken die buiten haar bevoegdheden vallen?
Partijen, Staaf, partijen. En ja, ik vind het normaal dat partijen dat doen. Jij niet?

Citaat:
Evenmin mag een verkozene op Vlaams niveau beloftes maken inzake materie waar enkel de federale regering bevoegdheid in heeft. Je snapt wschl. dat er bevoegdheden, territoria én niveaus overschreden worden.
Natuurlijk mag dat: hoe meer Vlaanderen Belgische bevoegdheden uitvoert, hoe minder verspilling en hoe minder transfers.

Citaat:
In jouw visie zou je immers eveneens moeten verdragen dat een federale minister voor Wallonië beloftes doet waar de Vlaamse regio moet voor opdraaien desnoods met budgetten die ooit volledig in hun portemonnee gemikt werden door splitsing...........
Maar de Waalse regering en de franstaligen moeien zich permanent met onze portemonnee, Staaf. We mogen dit niet, we mogen daar niet op besparen etc. Ze moeien zich zelfs permanent met ons grondgebied. Die mannen weten wat grensoverschrijdend werken is.

Citaat:
Ik beloof ons tweetjes een traktatie bij Comme Chez Soi op jouw kosten. Wanneer past het je? Ik houd jou aan mijn belofte hoor!
Maak er een Orval in De Babbelaar in Oilsjt van, en ik ben jouw man.

Citaat:
Ik haat het om 't gezagsargument te hanteren, maar je wil niet plooien, dus maar even een geloofwaardiger figuur citeren dan mezelf:
Haha! Huysentruyt die letterlijk schrijft: "Bijna een jaar geleden, op 13 mei 2004 om precies te zijn, engageerden de paarse partijen zich tot het 'onverwijld' splitsen van de kieskring." Ziet ge dat, Staaf, de partijen. Dezelfde die ook Belgisch aan de macht zijn. Belofte maakt schuld, zeg ik dan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 20:40   #129
Egidius

Standaard

Citaat:
De iets grotere betrouwbaarheid die de Vlaamse regering scoort, verandert niks aan het feit dat het een machteloos en dus overbodig beslissingsnivo is.
Says who?

Luister eens, beste vriend: democratische legitimering is voor mij heilig. Ik lach daar niet mee, ge zijt dus aan het verkeerde adres met uw "de elite weet het beter dan het klootjesvolk"-ideetjes.

PS: Die Orval in de Babbelaar geldt nog steeds, hoor.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 27 april 2005, 21:05   #130
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Er mocht nooit een kieskring BHV geweest zijn. Daar hebben oudere generaties ons mee opgezadeld en wij mogen terug de kastanjes uit het vuur halen. Wij jongeren worden er op nagekeken, op de fouten die oudere generaties politiekers begingen.

Dat moet maar eens gedaan zijn. Oude koeien uit de gracht halen en elkaar in de haren zitten dat moeten we vooral doen zulle.

Daar gaat de politiek aan kapot. Aan al dat gepallaver en de schuld op elkaar steken. Men had dit dossier beter laten rusten tot de walen zelf afkwamen met een voorstel hier iets aan te doen. Dan hadden we betere troeven in handen gehad. Maar neen, men zou en moest het weer eens forceren en daar worden we nu op afgerekend.

Voor jonge politici wordt het er niet makkelijker op, daar zorgd men nu wel voor. Maar enfin. Dat zijn zij al gewoon intussen en zij slaan er ons wel doorheen. Voor het dossier BHV hebben wij niet gekozen om dit op het programma te zetten. Denk daar ook maar even over na. Dus als er dan iemand moet afgerekend worden op dit gebeuren moeten dat diegenen zijn die het dossier oh zo graag op het agenda wilden plaatsen en niet digenen die er mee gelast werden. Iemand stak het in gang en schoof het daarna door naar anderen, onthou dat vooral.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 april 2005 om 21:07.
Dekoster is offline  
Oud 27 april 2005, 21:14   #131
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Partijen, Staaf, partijen. En ja, ik vind het normaal dat partijen dat doen. Jij niet?
Jij vindt het normaal dat 'partijen' regeerakkorden schrijven die de bevoegdheid van het nivo waarop ze regeren overschrijden?
De N-VA mag als reddingssloepke op de CD&V-boot in de Vlaamse regering akkoorden maken die federale bevoegdheid vereisen?
Dan heb je er geen probleem mee dat de regionale PS-regeerders in Vlaamse zak tasten?
Amai mijn frak!

Citaat:
Maar de Waalse regering en de franstaligen moeien zich permanent met onze portemonnee, Staaf. We mogen dit niet, we mogen daar niet op besparen etc. Ze moeien zich zelfs permanent met ons grondgebied. Die mannen weten wat grensoverschrijdend werken is.
1e les Frans:"Non!"

Citaat:
Haha! Huysentruyt die letterlijk schrijft: "Bijna een jaar geleden, op 13 mei 2004 om precies te zijn, engageerden de paarse partijen zich tot het 'onverwijld' splitsen van de kieskring." Ziet ge dat, Staaf, de partijen. Dezelfde die ook Belgisch aan de macht zijn. Belofte maakt schuld, zeg ik dan.

Egidius
't gaat er precies moeilijker in dan een Orval.
De 'partijmensen' die in de Vlaamse regering zetelen, hebben beloftes gemaakt waarvan ze konden weten dat ze niet tot hun bevoegdheid behoorden.
Zo kan ik ook aan (kortetermijn-)politiek doen.
Zaken beloven die anderen moeten realiseren-betalen etc.
Oud 27 april 2005, 21:20   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Says who?

Luister eens, beste vriend: democratische legitimering is voor mij heilig. Ik lach daar niet mee, ge zijt dus aan het verkeerde adres met uw "de elite weet het beter dan het klootjesvolk"-ideetjes.

PS: Die Orval in de Babbelaar geldt nog steeds, hoor.

Egidius
Daar wil ik gerust wat dieper op ingaan, vooral daar ge me op mijn zielke trapt.
Als er een is die onze elitair-autoritaire partijen-die-het-steeds-beter-weten-dan-de-burger over de hekel haalt, zal het wel De Staaf zijn.

En raad eens welke partij daarin het ergst te verduren krijgt?
Jeps het Vlaams kartel.
Een conglomeraat van twee partijen dewelke ideologisch de burger zodanig minachten dat ze hem niet eens bindende beslissingsmacht willen verlenen.

Wat betreft de democratische legitimering van onze Vlaamse verkozenen, zwijg me daar aub over.
Ik verwijs hiervoor naar de befaamde gomlijsten.

Niet eens de helft van de zetelenden is uiteindelijk 'de keuze van de burger'
Het gros is gecoöpteerd, opgevist, geparachuteerd of doorgeschoven vanuit een ander bestuursniveau, opvolger,............ om nog maar niet te spreken van de populaire smoelen die enkel als stemmentrekker figureerden, zonder ook maarde minste intentie om hun mandaat van de kiezer op te nemen.

Zo.
Ik krijg dorst naar dien Orval.
Houdt Elske daar nog stammenee en is ze open op woensdag?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 april 2005 om 21:21.
Supe®Staaf is offline  
Oud 27 april 2005, 21:29   #133
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Beste Superstaaf, men kan zeggen dat het federale parlement niet gebonden is door het Vlaamse regeringsakkoord. Juist, maar alle Vlaamse partijvoorzitters hebben plechtig beloofd de splitsing door te voeren. En zij kunnen dit wettelijk en met een democratische meerderheid in het federale parlement uitvoeren.
Geachte Superstaaf, ik wacht op een redelijk antwoord!
luc broes is offline  
Oud 27 april 2005, 21:46   #134
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geachte Superstaaf, ik wacht op een redelijk antwoord!
Beste Luc, mij niet opjagen hee.
Ik moet voor één keer onze forum-homosexuelen in de wielen rijden, en dat zijn geen gemakkelijke hoor.

Maar goed.
Je zegt het zelf: de partijvoorzitters hebben het beloofd, maar zijn dat dezelfden die als verkozenen in het Vlaams parlement of regering de akkoorden opgesteld hebben?
Neen dus.
Ook zij hebben zaken beloofd waar ze niks in te zeggen hadden.
Daarna hebben ook de naïeve én onmachtige Vlaamse regeerders verder gesprongen dan hun stok lang is.

Jammer maar helaas.
Ik vraag zelf niet liever dan gelijkberechtiging van alle keizers en kandidaat mandatarissen.
Liefst derwijze dat ik op bekwame Waalse regeerders mag stemmen (die ons nu ook regeren doch zonder onze inspraak)
Als het echt niet anders kan, verder volgens de federale splitsingslogica. Elke burger slechts stemmen voor 'eigen volk'
Zoals het er nu aan toegaat, nl. een maatschappelijke tweedeling met B-H-V-burgers die extra rechten genieten en andere Belgen die dus in hun rechten beperkt worden, kan het ook niet verder. Rechtsongelijkheid dient bestreden te worden.
Oud 27 april 2005, 22:08   #135
luc broes

Standaard

Citaat:
Beste Luc, mij niet opjagen hee.
Ik moet voor één keer onze forum-homosexuelen in de wielen rijden, en dat zijn geen gemakkelijke hoor.
Maar goed.
Je zegt het zelf: de partijvoorzitters hebben het beloofd, maar zijn dat dezelfden die als verkozenen in het Vlaams parlement of regering de akkoorden opgesteld hebben?
Neen dus.
Ook zij hebben zaken beloofd waar ze niks in te zeggen hadden.
Daarna hebben ook de naïeve én onmachtige Vlaamse regeerders verder gesprongen dan hun stok lang is.
Jammer maar helaas.
Ik vraag zelf niet liever dan gelijkberechtiging van alle keizers en kandidaat mandatarissen.
Liefst derwijze dat ik op bekwame Waalse regeerders mag stemmen (die ons nu ook regeren doch zonder onze inspraak)
Als het echt niet anders kan, verder volgens de federale splitsingslogica. Elke burger slechts stemmen voor 'eigen volk'
Zoals het er nu aan toegaat, nl. een maatschappelijke tweedeling met B-H-V-burgers die extra rechten genieten en andere Belgen die dus in hun rechten beperkt worden, kan het ook niet verder. Rechtsongelijkheid dient bestreden te worden.
Geachte superstaaf, de voorzitters zijn gemandateerd om te spreken namens de partij. Daarbij hoort de Vlaamse rand rond Brussel aan Vlaanderen. De Brusselaars en Walen hebben daar wettelijk niets te zeggen.
Dus als alle Vlaamse partijvoorzitters beloven BHV te splitsen en als ze het daarbij kunnen uitvoeren, dan moet dat gebeuren.
Trouwens een regeerakkoord wordt steeds onderhandeld en afgesloten door de partijvoorzitters.
BHV staat niet in het federale regeerakkoord. Juist, maar de wapenwet , Francochamps en Vreemdelingenstemrecht ook niet. Moet elke maatregel dan in het regeerakkoord staan? Neen toch!

Jammer dat ik je zo opjaag!
luc broes is offline  
Oud 27 april 2005, 22:15   #136
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte superstaaf, de voorzitters zijn gemandateerd om te spreken namens de partij. Daarbij hoort de Vlaamse rand rond Brussel aan Vlaanderen. De Brusselaars en Walen hebben daar wettelijk niets te zeggen.
Dus als alle Vlaamse partijvoorzitters beloven BHV te splitsen en als ze het daarbij kunnen uitvoeren, dan moet dat gebeuren.
Blijkbaar kunnen ze om allerhande redenen hun beloften niet uitvoeren.
Onbevoegd, onbekwaam, mij om het even: er werd beloofd, maar de beloftes werden niet ingelost.

Citaat:
Trouwens een regeerakkoord wordt steeds onderhandeld en afgesloten door de partijvoorzitters.
BHV staat niet in het federale regeerakkoord. Juist, maar de wapenwet , Francochamps en Vreemdelingenstemrecht ook niet. Moet elke maatregel dan in het regeerakkoord staan? Neen toch!
Je toont hier andermaal aan welke oetlullen van politici Vlaanderen 'rijk' is.
Waarom hebben ze in ruil voor de Waalse verzuchtingen toen B-H-V niet als koehandel op tafel gegooid?
En door die kudde lichtgewichten wil jij in een Vlaams republieksken geregeerd worden.
Gij liever dan ik.......

Citaat:
Jammer dat ik je zo opjaag!
't Is u vergeven.
Oud 27 april 2005, 22:29   #137
luc broes

Standaard

Superstaaf, helemaal akkoord! Het Vlaams Belang zegt juist hetzelfde.
Trek nu ook het juiste besluit
luc broes is offline  
Oud 27 april 2005, 23:49   #138
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Och ja... wij zien wel wat het wordt...
met die van de Vlaamse Stank....

mij zullen ze niet lang kloten, daarvoor ben ik te oud geworden...
maar de jeugd zal nog lang gebukt gaan onder die avonturen...
Paars is goed bezig vind u?

Bron.GVA

Paars kan er niet onderuit dat drie politieke crisissen in amper 15 maanden wijzen op structurele zwakte en fundamentele onenigheid binnen de meerderheid.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 april 2005 om 23:50.
daiwa is offline  
Oud 28 april 2005, 00:50   #139
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
RUIL VOOR "SPLITSING" KIESKRING B-H-V ?

Het ziet er steeds meer naar uit dat er
geen echte splitsing komt van de kies-
kring Brussel-Halle-Vilvoorde. In ruil
zouden de Vlamingen dan wel een mini-
staatshervorming krijgen.

Omdat de Vlamingen geen extra prijs
willen betalen voor een splitsing,
wordt er gezocht naar andere pistes.
Een van die pistes houdt in dat de
kieskring niet echt gesplitst wordt.

In Vlaams-Brabant en Brussel zouden
Vlamingen overal op dezelfde lijsten
kunnen stemmen. In ruil voor de niet-
splitsing zouden de Vlamingen dan een
regionalisering van onder meer de ver-
keersreglementering en ontwikkelings-
samenwerking krijgen.

Het was natuurlijk te verwachten dat de sossen en de liberalen niet op kunnen tegen het 'non' van DiRupo en Reynders.
Ben benieuwd naar de reactie van CD&V

Bron: TV1 teletekst
Als je de politiek volgt dan weet je dat de dwarsliggers de mannen van het FDF zijn-> zij houden de MR recht in Brusel en omgeving, vandaar dat Reynders dwars ligt. Di Rupo zal het worst wezen: hij is immers baas in Wallonië (en Walen en Brusselaars: dat gaat ook niet zo goed...), maar als de MR het FDF verliest mogen zij voor JAREN een kruis maken over politieke deelname: daar gaat het over) Zoek a.u.b. de juiste vijand.
Boontjes is offline  
Oud 28 april 2005, 08:18   #140
Egidius

Standaard

Citaat:
Daar wil ik gerust wat dieper op ingaan, vooral daar ge me op mijn zielke trapt. Als er een is die onze elitair-autoritaire partijen-die-het-steeds-beter-weten-dan-de-burger over de hekel haalt, zal het wel De Staaf zijn.
Maar toch vindt ge de grotere legitimiteit die de Vlaamse autoriteiten blijken te genieten onbelangrijk?

Citaat:
En raad eens welke partij daarin het ergst te verduren krijgt?
Jeps het Vlaams kartel. Een conglomeraat van twee partijen dewelke ideologisch de burger zodanig minachten dat ze hem niet eens bindende beslissingsmacht willen verlenen.
Hier hebt ge een punt. CD&V en vooral NVA zijn in Vlaanderen samen met de SPA de partijen die het bindend referendum op volksinitiatief (BROV) tegenhouden. En dat zelfs ideologisch verantwoorden. Het heeft het voordeel van de duidelijkheid, zij zijn tenminste eerlijk.
VLD en Groen zijn alleen maar voor het BROV als ze in de oppositie zitten, eenmaal in de regering hoort ge er niets meer van.

Citaat:
Ik krijg dorst naar dien Orval. Houdt Elske daar nog stammenee en is ze open op woensdag?
Weet niet, het is het enige café in Oilsjt dat ik bij naam ken. Niet dat ik er zelf al ooit geweest ben, maar mijn huisgenoten kunnen er niet over zwijgen. Naar 't schijnt kunt ge er ook eten, en krijgt ge een dekentje over uw schoot als ge het koud hebt. Maar mijn uitnodiging is serieus hoor, geef maar een seintje als ge eens een pint wil drinken.

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be