![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar hij moet voor mij niet [size=1](lang)[/size] in den bak ![]() Citaat:
Het is laakbaar. Tot daar volg ik. Maar het mag nooit verboden worden. Zoniet ontneem je de burger ook het recht om bv op te roepen tot legitiem geweld (b.v. tegen een gewelddadig regime)
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=3][/size] Basisprogramma: -Tégen de holebi-samenleving -Tégen abortus -Tégen euthanasie -Tégen het communisme -Tégen de atheïsten -Tégen de emancipatie -Tégen de armoede - Voor de oorlog tegen alle vijanden van dit programma |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier hebben we met een daad te maken. De daad moet strafbaar zijn, het aanzetten niet. Citaat:
In die zin kan misschien een oproep een noodzakelijke voorwaarde zijn, doch steeds samen met de vrije keuze van de dader. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Godfried" is herrezen (wie herinnert zich die zalige reactionair nog?)
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 4 mei 2005 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een 'aanzet' levert toch geen objectief meetbaar resultaat op. De ene reageert immers en de andere niet. De ware oorzaak van de eventuele reactie dient dus bij de dader gezocht te worden. Citaat:
Of Deel jij de mensen op in twee categrieën? De manipulators en de willoze manipuleerbaren? Zoiets als Unter- en Übermenschen.............? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zijn daden is hij schuldig. Voor zijn meningen en het uiten ervan niet. Citaat:
Het is immers de persoon die de mening overweegt die beslist, wat hij met die mening doet. Een mens die is uitgerust met verstand en geweten is de maker van zijn beslissing; de aanhoorde mening is enkel een randvoorwaarde. Wanneer een mens niet over zijn volle vermogens beschikt, en daardoor zijn oordeelsvermogen verliest, dan moet de schuld in de eerste plaats gezocht worden bij het gebrek aan geestelijke vermogens of het onvermogen van die geestelijk gehandicapte.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 4 mei 2005 om 23:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Der Dolf hat gesagt,.....' 'Wir haben es nicht gewuSSt', 'Befehl ist befehl', zijn maar slappe excuses om de eigen wil tot doden ogenschijnlijk uit te schakelen en de verantwoordelijkheid bij een opdrachtgever te leggen............... Maar ik ben best bereid jullie minachtende theorie van de mens als willoos manipuleerbaar wezen uit te testen. Ik beveel alle forumleden een storting op mijn rekening van 100€ of meer. Benieuwd wat ik deze maand extra zal verdienen.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk wel waar wat je zegt, maar in tijden van oorlog worden de jongeren opgeëist en wie niet doet wat bevolen wordt is een deserteur en daar staat de doodstraf op in tijden van krijgswet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ook chantage behoort volgens mij trouwens in die categorie
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onder bedreiging van een wapen andermans mening moeten gehoorzamen, valt buiten het kader van de vrije meningsuiting. Waar vrije meningsuiting heerst, behoort de ontvanger ook het recht te hebben, zich af te sluiten voor onzin-meningen of verwerpelijke meningen. Zowel het uiten als het ontvangen behoren uiteraard 'onderworpen' te zijn aan de vrije keuze. Bij dwang vervalt die vrije keuze, maar dan is er niet louter het uiten van een mening in het spel, doch ook een externe factoor: een daad van dwang. Citaat:
In regimes waar dit niet bestaat, is er dan van staatswege inderdaad dwang, en wordt de staatsmening met geweld ter uitvoering opgelegd. Dit staat in contradictie met vrije meningsuiting van individu tot individu. Er moet voor de ontvanger mogelijkheid zijn om de mening ofwel niet te ontvangen, ofwel na ontvangst én verwerping, dienovereenkomstig te handelen of niet te handelen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opnieuw dezelfde redenering. De aanstoker uit niet alleen een mening, hij gebruikt bovendien dwang om de ontvanger van de mening tot de daad te laten overgaan. Op dat moment is het niet zeker dat de gedwongene handelt uit overtuiging en uitgaande van dezelfde mening als de uiter van de mening. De oorzaak van handelen is dan niet de mening, doch de dwang. Andermaal is dit een voorbeeld waar de vrijheid van mening niet speelt. De vrijheid van 'niet-aanhoren' en van een mening te beoordelen op haar merites en dientengevolge wel of niet te handelen, is hier onbestaande. De handeling wordt 'geprovoceerd' door een factor (dwang) die los staat van de geuite mening. Een ander niet-gewelddadig voorbeeld waar de vrijheid van mening vrijwillig opgegeven wordt: het expertiseverslag. Een expertiseur die zijn mening gevraagd wordt, verbindt er zich toe om zijn vrijheid tot 'liegen' op te geven. Hij wordt geacht van niet langer vrij zijn mening te geven, doch een mening die gezien zijn expertise de waarheid zo dicht mogelijk benadert.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wolfgang, kom ajb naar huis, ik mis je.... ik zal niet meer boos op je zijn :o(
|
![]() |
![]() |