Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 april 2005, 13:00   #121
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
Een beetje respect voor de naam van Raymond Tollenaere is wel op zijn plaats voor iemand die zichzelf Vlaams-nationalist noemt.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Je bent hier aan het afdwalen, maar het komt mij even goed uit om iets recht te zetten.

Klara Hertogs, je kent ze wel, verantwoordelijk voor inhoud artikels op de website van www.vlaamsekring.net geeft in een tekst over Irma Laplasse deze informatie door:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door info gegeven door Klara
“... Later is gebleken dat de schietpartij, die Irma zou hebben uitgelokt, gebeurd is tussen twee rivaliserende verzetsgroepen die elkaar het licht in de ogen niet gunden. Maar Irma moést sterven!”
Als ik het boek “Irma Laplasse” geschreven door Karel Van Isacker erop nalees, dan vind ik nergens een passage die deze informatie gegeven door Klara Hertogs, kan bevestigen.

Volgens ik in bovenstaand boek kon lezen, waren het Duitse soldaten die deze jongens hebben neergeschoten.
Karel Van Isacker steunt hier op zeer betrouwbare bronnen.

Het is dankzij het grondig onderzoek van Karel Van Isacker in de zaak van Irma Laplasse dat men een herziening van haar proces kon bekomen.

Klara beschadigt door valse informatie de nagedachtenis van Irma Laplasse
Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 13:05   #122
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en misschien beste nva-ers eens nadenken waarom Annemans juist tekeer gaat tegen De Crem en de CDV ?

Annemans weet ook goed genoeg dat SPA en VLD eigenlijk liever gewoon hunne kak zouden willen intrekken ivm BHV en voort de jan lul spelen voor Di Rupo.
Annemans verwacht dan ook 0,0 van die paarse verraderspartijen.
Dus het zal van de ruggegraat afhangen van de CDV (NVA) of er gesplitst zal worden en NIET TE VERGETEN HE : ZONDER PRIJS (zoals voor de verkiezingen door allen plechtig beloofd werd he).
Als men voelt dat de CDV zou beginnen wankelen dan moet men hen aanpakken langs en hen dwingen hun Vlaams standpunt te handhaven.
Als het VB niet zou reageren als CDV bereid blijkt toe te geven dan doet CDV rap zoals VLD-SPA en gaat wat klappen om tot een compromis te komen en toegevingen te doen.
Dus moet men hard tekeer gaan tegen CDV om hen te dwingen hunnen kak niet in te trekken.

als nen onnozelaar als ik dat kan inzien waarom kunnen jullie dat dan niet ?
Eigenlijk is jouw betoog een bevestiging dat het VB als oppositiepartij verkeerdelijk werkt en reageert het VB op een onbeschofte wijze haar frustraties af op een andere oppositiegroep in de kamer.

De Crem sprak in de kamer goede oppositietaal, de reactie van Annemans achteraf was totaal misplaatst en was zeker niet van dien aard om een oplossing dichterbij te brengen.

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw

Laatst gewijzigd door Johanna : 29 april 2005 om 13:06.
Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 13:23   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klara beschadigt door valse informatie de nagedachtenis van Irma Laplasse
Klara is niet meer bij de N-VA, zeker?
Oud 29 april 2005, 13:45   #124
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Eigenlijk is jouw betoog een bevestiging dat het VB als oppositiepartij verkeerdelijk werkt en reageert het VB op een onbeschofte wijze haar frustraties af op een andere oppositiegroep in de kamer.

De Crem sprak in de kamer goede oppositietaal, de reactie van Annemans achteraf was totaal misplaatst en was zeker niet van dien aard om een oplossing dichterbij te brengen.

Tja ik zal maar denken dat ik het niet goed verwoord heb.

Misschien helpt dit : doe nu eens niet mee aan het spelleke dat CDV in het fed parlement en CDV in Vlaams parlement een andere partij is.
idem voor SPA en VLD. Het zijn dezelfde kopstukken die zowel het Vlaams als het Federaal regeringsprogramma onderhandeld hebben en ondertekenden.

Toen de Vlaamse regeringspartijen dus BHV inschreven en om ter stoerste deden over de splitsing wisten ze al hoe de situatie ervoor stond. Onder druk van het VB en de verkiezingsuitslag en vooral hun stoere preverkiezingsdagtaal konden ze niet anders.
als dan de CDV-NVA hooghartig in de uitgestoken hand spuwden van het VB wisten zij dat zij gedwongen zouden zijn om paars te depanneren. hebben ze dan ook gedaan he.
voro het VB is iedere andere partij dus inderdaad een partij waartegen ze oppositie moeten voeren.

Trouwens mijn ander berichtje vlak ervoor niet gelezen over het op zijn kop zetten van de dingen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 29 april 2005, 14:38   #125
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Tja ik zal maar denken dat ik het niet goed verwoord heb.

Misschien helpt dit : doe nu eens niet mee aan het spelleke dat CDV in het fed parlement en CDV in Vlaams parlement een andere partij is.
idem voor SPA en VLD. Het zijn dezelfde kopstukken die zowel het Vlaams als het Federaal regeringsprogramma onderhandeld hebben en ondertekenden.

Toen de Vlaamse regeringspartijen dus BHV inschreven en om ter stoerste deden over de splitsing wisten ze al hoe de situatie ervoor stond. Onder druk van het VB en de verkiezingsuitslag en vooral hun stoere preverkiezingsdagtaal konden ze niet anders.
als dan de CDV-NVA hooghartig in de uitgestoken hand spuwden van het VB wisten zij dat zij gedwongen zouden zijn om paars te depanneren. hebben ze dan ook gedaan he.
voro het VB is iedere andere partij dus inderdaad een partij waartegen ze oppositie moeten voeren.

Trouwens mijn ander berichtje vlak ervoor niet gelezen over het op zijn kop zetten van de dingen ?
Vergeten dat Yves Leterme het VB op een deftige manier heeft ontvangen, ze zijn zelfs lachend uit elkaar gegaan.
Dat is wat anders dan in de hand spuwen.

En over die uitgestoken hand van het VB is al genoeg gezeverd, dat gelooft niemand meer!

De splitsing B-H-V was tijdens de verkiezingsperiode een speerpunt voor elke Vlaamse partij, daar hadden ze het VB zeker niet voor nodig.

Bij het samenstellen van een Vlaamse regering was het zinloos samen te gaan met het VB, omdat de steun voor een goedkeuring van de splitsing B-H-V vooral moest komen van VLD en SP.a,
die zeker druk moesten uitoefenen op de federale regering.

En waarom is het VB onmiddellijk na de Vlaamse verkiezingen niet ingegaan op een voorstel van Leterme, gedaan voor heel kijkend Vlaanderen, om zelf een Vlaamse regering samen te stellen. Hij heeft zijn voorstel wel twee keer herhaald.
Maar toen kreeg het VB het even benauwd en zweeg wijzelijk.

Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 14:46   #126
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De splitsing B-H-V was tijdens de verkiezingsperiode een speerpunt voor elke Vlaamse partij, daar hadden ze het VB zeker niet voor nodig.
Je zegt het zelf! Tijdens de verkiezingsperiode worden de meest leugenachtige verhaaltjes opgehangen naar de kiezers toe!

NV-A heeft afgedaan en beleeft zijn laatste dagen...
Zwarte Spion is offline  
Oud 29 april 2005, 14:58   #127
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Je zegt het zelf! Tijdens de verkiezingsperiode worden de meest leugenachtige verhaaltjes opgehangen naar de kiezers toe!

Wat een grote ziener ben jij.
Ik ben werkelijk onder de indruk en de partij is al aan het inpakken.
robert t is offline  
Oud 29 april 2005, 15:11   #128
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion

N-VA heeft steeds woord gehouden en blijft samen met CD&V trouw aan de beloftes gegeven aan de Vlaamse burgemeesters.

Dat andere partijen dit willen ondermijnen is niet aan hen te wijten.
Het Vlaams regeerakkoord is geen vodje papier!

En dat VB-politici het nu nodig vinden hun pijlen te richten op CD&V/N-VA is een verkeerd signaal. Het speelt in de kaarten van Verhofstadt en de Waalse politici.

Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 15:37   #129
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Een simpele vraag aan Johanna :
Kan je me aub even uitleggen wat het kartel moet doen in de volgende weken EN
met wat het kartel al dan niet mag akkoord gaan ten einde uw vertouwen niet te beschamen.

Ik stel deze vraag aan u, Clemens en andere Kartel-voorvechters.

Geef aub nu die 'slechten' van het Vlaams belang eens tekst en uitleg.
Tot nu toe heeft het kartel volgens jullie een perfect parcours afgelegd (ondanks : geen Vlaamse regering zonder..., onverwijld....., ten laatste 1 maart ....., ZONDER een ptijs te betalen -wait and see-).

Van een bezorgde Vlaming
Oud 29 april 2005, 16:10   #130
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Een simpele vraag aan Johanna :
Kan je me aub even uitleggen wat het kartel moet doen in de volgende weken
Het Vlaams kartel zal blijven,en blijven alles in het werk stellen om de beloftes gedaan aan de Vlaamse Burgemeesters in te willigen.

Maar als andere partijen blijven tegenwerken en hun woord breken, zou het laf zijn de schuld op het Vlaams kartel te schuiven.

CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw
Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 18:12   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met andere woorden, als de anderen hun woord niet houden, en BHV NIET gesplitst geraakt, blijft de N-VA gewoon zitten waar ze zit: hoog er droog.
Oud 29 april 2005, 19:37   #132
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA heeft steeds woord gehouden en blijft samen met CD&V trouw aan de beloftes gegeven aan de Vlaamse burgemeesters.
Ontroerend.
Ik krijg er de tranen van in mijn keel.

Citaat:
Dat andere partijen dit willen ondermijnen is niet aan hen te wijten.
Het Vlaams regeerakkoord is geen vodje papier!
Tussen droom en daad.........

Citaat:
En dat VB-politici het nu nodig vinden hun pijlen te richten op CD&V/N-VA is een verkeerd signaal. Het speelt in de kaarten van Verhofstadt en de Waalse politici.
Het VB heeft jullie eigenste tekst ter unanieme goedkeuring ingediend.
Toen hebben jullie als paniekerige angsthazen je eigen voorstel afgeschoten.
Aan d�*t signaal heeft zelfs een geretardeerde Waal genoeg om te snuiven dat jullie als zachte eieren kunnen gepeld worden wanneer je op de knieën smekend met de B-H-V-vodden aan hun deur komt kloppen.

Citaat:
Het Vlaams kartel zal blijven,
..... op hun zetelke plakken.
Dat hadden we al lang door.
Ik had trouwens nooit verwacht dat de hoofdschuldigen voor onze fenomenale staatsschuld en de onbestuurbaarheid van onze federatie, omwille van een bagatel als B-H-V zouden opstappen wanneer de regering haar afspraak niet nakomt.
Die palingen zijn de schaamte reeds lang voorbij.
In die zin een pluim voor Spirit.
Tenzij die meer weten en hun dreigement gewoon indekking is tegen naderende verkiezingen.

Citaat:
en blijven alles in het werk stellen om de beloftes gedaan aan de Vlaamse Burgemeesters in te willigen.
'Alles' en niets.
In politiek ligt dat kort bijeen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 april 2005 om 19:39.
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 april 2005, 19:43   #133
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Kunnen ze die Annemans anders niet aan de Blokker zetten tegen een spotprijs ofzo...en dan hopen dat een toerist hem koopt en meesmokkelt naar het buitenland ofzo?

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline  
Oud 29 april 2005, 21:13   #134
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
als het VB niet bestond dan was BHV al lang gesplitst.

In ruil had Vlaanderen daarvoor zijn jaarlijkse transferten van 10 miljard op 20 miljard "mogen" brengen, zouden de Franstaligen in heel Belgie faciliteiten kunnen krijgen, zou de Vlaamse "meerderheid" in de senaat omgebogen worden in een 50/50 verhouding,... dit zijn maar enkele toegevingen die de vlaamse (bewust met kleine letter) paarse kartelpartijen graag zouden doen om BHV te splitsen.
Het kunnen er gerust meer zijn.

Jammer genoeg bestaat het VB wel en kan men dus niet zo op de knieën gaan voor Di Rupo en moeten ze wel (anders volgt de electorale afstraffen) wat ruggegraat tonen.
Als jij kan fantaseren, kan ik dat ook

Wel indien het VB niet bestond

-dan zouden die 1 miljoen stemmen, geen verloren stemmen zijn!

-dan was de kans groot dat er geen kiesdrempel was gekomen

-dan was dat cordon nooit nodig geweest

-dan was er meer kans dat alle partijen één groot Vlaams front hadden gevormd

-dan was de VU niet gesplitst geweest en stonden we reeds een groot eind verder in de staatshervorming

-dan was de IJzerbedevaart niet gesplitst geweest

-dan was er misschien amnestie gekomen, dan had Vlaanderen eensgezind erkend dat de collaboratie te begrijpen was, maar wel verkeerd

-dan zouden in Vlaanderen vele leeuwenvlaggen hangen op 11 juli

Johanna is offline  
Oud 29 april 2005, 21:40   #135
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
indien het VB niet bestond
.......... fantasmagorieën, dromen, net als het onafhankelijke Vlaanderen...........

Al eens gedacht waarom het VB bestaat?
Jullie partij is grotendeels verantwoordelijk voor die bruine nachtmerrie.
Oud 29 april 2005, 22:03   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB heeft jullie eigenste tekst ter unanieme goedkeuring ingediend.
Toen hebben jullie als paniekerige angsthazen je eigen voorstel afgeschoten.
Aan d�*t signaal heeft zelfs een geretardeerde Waal genoeg om te snuiven dat jullie als zachte eieren kunnen gepeld worden wanneer je op de knieën smekend met de B-H-V-vodden aan hun deur komt kloppen.
Precies! De N-VA had meer vertrouwen in zijn 'Vlaamse' coalitiepartners en de Walen profiteren met volle teggen van de Vlaamse politieke onmacht die het cordon sanitaire met zich meebrengt.
Oud 29 april 2005, 22:16   #137
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
.......... fantasmagorieën, dromen, net als het onafhankelijke Vlaanderen...........

Al eens gedacht waarom het VB bestaat?
Jullie partij is grotendeels verantwoordelijk voor die bruine nachtmerrie.

D�*�*r zeg je zoiets!
De N-VA doet vandaag precies hetzelfde als wat de VU van Hugo Schiltz vroeger deed. Het scheelt niet veel of Marie-José en co roepen even hard: Leve België!
Of ze vallen Leterme en Smet even verontwaardigd bij als die zeggen: 'Het VB wil Belgique splitsen! Boem, baf!'

Een partij die d�*t wil kunnen we toch niet laten mee regeren? Dan zijn we beter af met de N-VA, die krijgen we wel waar WIJ hen hebben willen!

Het is van te geven en toe te geven, jongens!!!
Of hoe wil je dat het VB groeit als de N-VA niet de traditie van de VU verderzet?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 april 2005 om 22:22.
Knuppel is offline  
Oud 30 april 2005, 06:24   #138
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Dat jij daarbij niet als spreekbuis van de NVA spreekt maar als een geïsoleerde frustré tast mijn achting en respect voor mijn Vlaams Nationalistische medestrijders van de NVA niet in het minste aan.
1) zo geïsoleerd is Clemensje niet, hij wordt hier op dit forum uitstekend geassisteerd door vele andere niveanen
2) de kiezers van het n-va hebben mijn diepste achting en respect
Oud 30 april 2005, 06:50   #139
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, is het een gemiste kans voor het VB.

De VB-politici hadden met dit dossier kunnen bewijzen dat zij betrouwbare partners kunnen zijn, zeker als het gaat om een gemeenschappelijk doel!

CD&V/N-VA blijft Vlaamse Burgemeesters trouw!
Tsjeefse afzeik.
Oud 30 april 2005, 07:52   #140
Johanna
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
1) zo geïsoleerd is Clemensje niet, hij wordt hier op dit forum uitstekend geassisteerd door vele andere niveanen
Een sterke ploeg!
Die hebben gezorgd dat hier een unitaristische en zeer koningsgezinde forumganger de fervenste verdediger is geworden van het VB!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
2) de kiezers van het n-va hebben mijn diepste achting en respect
Dat zou’k geloven!
Die verdienen dat 100%, het zijn zeer bewuste Vlamingen die weten dat aan de zijlijn staan zeer confortabel is maar dat het ZEKER GEEN geen oplossing brengt.

Johanna is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be