Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 21:58   #121
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een SCHMURK; kent u dat mejuffer ashrawi?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 22:04   #122
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Je geeft dus toe een fervente racist te zijn?
Als ashrawi verkiest om een relatie aan te gaan met iemand uit haar eigen milieu dan is dat haar volste recht en voor de hand liggend.
En dat is helemaal geen 'verfoeilijk racisme'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 22:06   #123
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Als ashrawi verkiest om een relatie aan te gaan met iemand uit haar eigen milieu dan is dat haar volste recht en voor de hand liggend.
dat is waar, maar ze zegt geen haar op men hoofd dat er aan denkt om met EEN belg te verkeren. maw alle belgen zijn voor haar minderwaardig. Als dat geen vooroordeel is..
Oud 9 mei 2005, 22:13   #124
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
dat is waar, maar ze zegt geen haar op men hoofd dat er aan denkt om met EEN belg te verkeren. maw alle belgen zijn voor haar minderwaardig. Als dat geen vooroordeel is..
'Eigen Volk' verkiezen wil niet zeggen dat je de anderen minderwaardig vindt.
Iedereen heeft het volste recht om te kiezen!

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 mei 2005 om 22:14.
Oud 9 mei 2005, 22:16   #125
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
'Eigen Volk' verkiezen wil niet zeggen dat je de anderen minderwaardig vindt.
Iedereen heeft het volste recht om te kiezen!
Wat is EIGEN VOLK?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 22:16   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar ze verwerp het idee al op voorhand om iemand van een andere cultuur kennis te laten maken.
Dat is dus wel racisme, tenminste zo maken ze het ons toch wijs.
U ziet; een beetje brutaal zijn kan soms nogal wat uitlokken en dat was de bedoeling. Mijn schuld niet dat ze zich laten vangen nietwaar?
Oud 9 mei 2005, 22:29   #127
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar ze verwerp het idee al op voorhand om iemand van een andere cultuur kennis te laten maken.
Dat is dus wel racisme, tenminste zo maken ze het ons toch wijs.
U ziet; een beetje brutaal zijn kan soms nogal wat uitlokken en dat was de bedoeling. Mijn schuld niet dat ze zich laten vangen nietwaar?
Dat 'kennis maken met vreemde culturen' wordt stilaan een afgezaagd liedje.
Het ligt toch voor de hand dat je eerst en vooral leeft en belang stelt in je eigen cultuur. Als je zin en tijd hebt dan neem je ook kennis van wat er elders gebeurt (ik doe dat al vele jaren) en dat kan best interessant zijn. Maar denken dat iedereen dat moet doen en dat je daar dan zoveel beter van wordt valt te betwijfelen.
Een goeie raad: geloof niet wat ze je allemaal wijs maken tegenwoordig, vooral ivm 'racisme'. En een beetje brutaal zijn vind ik ook maar niets, en dan nog met een dame.
Oud 9 mei 2005, 22:31   #128
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Het ligt toch voor de hand dat je eerst en vooral leeft en belang stelt in je eigen cultuur. Als je zin en tijd hebt dan neem je ook kennis van wat er elders gebeurt (ik doe dat al vele jaren) en dat kan best interessant zijn. Maar denken dat iedereen dat moet doen en dat je daar dan zoveel beter van wordt valt te betwijfelen.
Een goeie raad: geloof niet wat ze je allemaal wijs maken tegenwoordig, vooral ivm 'racisme'. En een beetje brutaal zijn vind ik ook maar niets, en dan nog met een dame.
Jep

als je interesse hebt in andere culturen dan gaat men dan zelf wel opzoek of op reis naar andere landen en oorden
Oud 9 mei 2005, 22:32   #129
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Met keppel ook geen opleiding, als kaalkop (immers ook een onnatuurlijke toevoeging) geen opleiding en binnenkort: als voetbal geschoren hoofd niet welkom op uw opleiding. Met een Indisch kleed aan: geen opleiding, want niet puur Belgisch..

Afijn, het nationaal-vlaamsbehang is weer volop bezig, in mijn ogen..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 mei 2005 om 22:34.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 22:37   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ik heb verzachtende omstandigheden die ik kan inroepen.
Ze wil op voorhand niks met mij te maken hebben als belg. En nochtans, schoon heb ik het toch gevraagd?

Dus wij belgen willen met die mooie marokaanse dame's eens een danspaske wagen, een etentje spenderen, een cinematje en kijk; wij willen niks met uw soort te maken hebben krijg je dan als antwoord.
Niet schoon, o nee!

Er speelt nochtans een mooie christelijke film van mel gibson (titel ben ik kwijt ) over Jezus Christus.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 mei 2005 om 22:39.
Oud 9 mei 2005, 22:38   #131
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Met keppel ook geen opleiding, als kaalkop (immers ook een onnatuurlijke toevoeging) geen opleiding en binnenkort: als voetbal geschoren hoofd niet welkom op uw opleiding. Met een Indisch kleed aan: geen opleiding, want niet puur Belgisch..

Afijn, het nationaal-vlaamsbehang is weer volop bezig, in mijn ogen..
Vroeger was zelfs kletskop naar katholieke school komen uit den boze heb het nog meegemaakt
Oud 9 mei 2005, 22:39   #132
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Vroeger was zelfs kletskop naar katholieke school komen uit den boze heb het nog meegemaakt
En als ge nu uw haar verliest?
Oud 9 mei 2005, 22:42   #133
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
En als ge nu uw haar verliest?
klap wel nog van een jaar of 8 geleden kwam ne klasgenoot van mij kletskop school binnen was een paar dagen geschorst moest eerst terug haar hebben op zijn hoofd
Oud 9 mei 2005, 22:52   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
klap wel nog van een jaar of 8 geleden kwam ne klasgenoot van mij kletskop school binnen was een paar dagen geschorst moest eerst terug haar hebben op zijn hoofd
Die katolieken zijn hun streken nog niet kwijt dus.
In mijne tijd moesten we bv een uur of langer zelfs op onze blote knieën in het midden van de speelplaats gaan zitten als straf soms.
Enfin ze hadden zo van eigen trekjes die je ergens anders niet zo gauw tegenkomt. En altijd commanderen, altijd en eeuwig commanderen!
Oud 10 mei 2005, 07:34   #135
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is nochtans van groot belang dat mijn tijdens de opvoeding leert dat men zich aan moet passen aan bepaalde omstandigheden, of men het nu leuk vindt of niet.

Op de meeste arbeidsplaatsen wordt tegenwoordig ook "flexibiliteit" gevraagd. Flexibiliteit is een vorm van constante aanpassing aan bepaalde omstandigheden.

Iemand met een vastgegroeide hoofddoek toont duidelijk dat ze niet flexibel is en bijgevolg ongeschikt voor bepaalde functies.
Ik zie een vastgegroeide hoofddoek niet deelnemen aan team-building cursussen waarbij je minstens een paar dagen van huis bent, ik zie ze niet deelnemen aan zakenreizen met overnachtingen ter plaatse... Kortom, die hoofddoek (en uiteraard de ideologie die het vertegenwoordigt) maakt dat zo iemand amper of niet deel kan uitmaken van een "team" met ongelovigen of andersgelovigen.
Ik zie dan ook niet in waarom ik zo'n persoon zou moeten aanwerven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 11:29   #136
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik heb verzachtende omstandigheden die ik kan inroepen.
Ze wil op voorhand niks met mij te maken hebben als belg. En nochtans, schoon heb ik het toch gevraagd?
Aaaaaaah daar gaat het hier dus over...
Je geraakt niet aan een vriendinnetje, dus dacht je "ik ga het hier maar eens proberen."

Ocharme, als je wilt kan ik je wel voorstellen aan iemand.

FYI: Ik heb het eerder al gezegd; je moet alle posts lezen over dit onderwerp.
Ik heb helemaal niets tegen mensen die een relatie beginnen met een allochtoon, integendeel ik zou het zelfs heel mooi vinden en dat koppel zou zeker mijn steun krijgen (ze zullen het zeker nodig hebben).
Maar daar gaat het nu om, zo'n huwelijk zal (in antwerpen zeker!!) niet lang duren.

Je hebt dus helemaal niets 'uitgelokt', ik weet goed genoeg wat ik zeg.

Laatst gewijzigd door ashrawi : 10 mei 2005 om 11:39.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 11:41   #137
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Een SCHMURK; kent u dat mejuffer ashrawi?
Nee, wat is een SCHMURK?
Oud 10 mei 2005, 11:48   #138
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Leest dan echt niemand hier de vorige posts?

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een relatie te beginen met een Belg ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN.

Ik denk zeker niet dat iemand met een andere nationaliteit of geloof minderwaardig is; er zijn genoeg VB-ers en teroristen die zo denken.
Oud 10 mei 2005, 11:53   #139
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Leest dan echt niemand hier de vorige posts?

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om een relatie te beginen met een Belg ONDER DEZE OMSTANDIGHEDEN.

Ik denk zeker niet dat iemand met een andere nationaliteit of geloof minderwaardig is; er zijn genoeg VB-ers en teroristen die zo denken.
Ik lees ze.

Je denkt nu met rede en denkt aan de problemen die zich kunnen aandienen, maar als de liefde toeslaat is rede ver te zoeken.

Ik heb enkele collega's die een gemengde relatie hebben, en dat gaat niet beter of slechter dan andere koppels. Deze mensen zijn wel geen veredelde broedmachines met een hoofddoek op of wandelende opblaasbare bommen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 12:18   #140
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik lees ze.

Je denkt nu met rede en denkt aan de problemen die zich kunnen aandienen, maar als de liefde toeslaat is rede ver te zoeken.
Ooooooooooh .........schattig

Ik denk wel dat ik met beide voeten op de grond sta, ik ben niet echt het type om halsoverkop verliefd te gaan worden op iemand zonder eerst te gaan nadenken of het wel wat zal worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik heb enkele collega's die een gemengde relatie hebben, en dat gaat niet beter of slechter dan andere koppels. Deze mensen zijn wel geen veredelde broedmachines met een hoofddoek op of wandelende opblaasbare bommen.
Veredelde wat!?!

ik heb dus wel een hoofddoek om.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be