Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mijn kind homo
Het geluk van mijn kind komt op de allereerste plaats en ik gun het hem/haar van harte 44 72,13%
ik zou het aanvaarden want het is het geluk van mijn kind maar ik zou het er best moeilijk mee hebben 10 16,39%
mijn kind homo???? Buiten ermee, geen homo's in mijn huis (lees: ik ben dus een onmens) 3 4,92%
ik zou er mee naar de psycholoog, psychiater,... etc. gaan. 4 6,56%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 13:36   #121
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

De poll maakt toch duidelijk hoe de meerderheid erover denkt.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:37   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Natuurlijke finaliteit bestaat niet. Dat is iets wat je hier ter plekke zelf uitgevonden hebt. Het is dan ook een criterium dat voor mij van nul en generlei waarde is. Had je nog wat?
Natuurlijk bestaat dat wel. Wie het ontkent, ontkent het bestaan van het menselijk lichaam, de organen en het finaliteit die ze hebben. Wat u immers nu schrijft, is het ontkennen van de finaliteit van bijvoorbeeld de sluitspier. Of het hart. Volgens u hebben die organen geen doel, geen reden in het menselijk lichaam.

Welnu, onze voortplantingsorganen hebben ook een doel. En de mensen gebruiken die voortplantingsorganen in een seksualiteit die instinctmatig (dus onbewust) gericht is op het voleinden van de finaliteit van die organen, nl. kinderen verwekken of kinderen baren.

Homoseksuelen kunnen zich niet inschrijven in deze natuurlijke gegevenheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:38   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mijn vader en mijn moeder hebben mij geschapen.
Zijn zij dan God?
Ben ik God sinds mijn eigen vaderschap?
Of enkel Kloos-gewijs in 't diepst mijner gedachten?
Scheppen en verwekken zijn twee verschillende zaken. Daarom zijn het ook onderscheiden woorden.
Oud 5 mei 2005, 13:38   #124
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk bestaat dat wel. Wie het ontkent, ontkent het bestaan van het menselijk lichaam, de organen en het finaliteit die ze hebben. Wat u immers nu schrijft, is het ontkennen van de finaliteit van bijvoorbeeld de sluitspier. Of het hart. Volgens u hebben die organen geen doel, geen reden in het menselijk lichaam.

Welnu, onze voortplantingsorganen hebben ook een doel. En de mensen gebruiken die voortplantingsorganen in een seksualiteit die instinctmatig (dus onbewust) gericht is op het voleinden van de finaliteit van die organen, nl. kinderen verwekken of kinderen baren.

Homoseksuelen kunnen zich niet inschrijven in deze natuurlijke gegevenheid.
Dat is an sich toch geen reden om iets te hebben tegen holebiseksualiteit?
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:38   #125
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Larie...
Alles wat natuurlijk is, hoort in de natuur te kunnen overleven. Zou men alle gezonde (hiv & andere ziekte-vrije) homo's een eigen bos geven om zich volledig in te leven in hun decadentie, ga eens 50 jaar later kijken, en iedereen is er hoogbejaard. Ga dan nog eens 50 jaar later kijken, en uw bos is volledig leeg, & klaar voor een gezonde heterogemeenschap, die er duizenden jaren later nog zullen vertoeven.

Zelfs een kind kan begrijpen welke van de 2 gemeenschappen natuurlijk verantwoord was, en dewelke onnatuurlijk.

Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2005 om 13:39.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:39   #126
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En wat is dan de "finaliteit van onze intieme lichamelijkheid"?
De seksuele beleving en de daaruit vloeiende kinderrijkdom. De geslachtsorganen van man en vrouw zijn complementair. Alleen al door dit gegeven wordt duidelijk dat homoseksualiteit ingaat tegen de natuurlijke ordening. In hun beleving zijn hun lichamen niet complementair. Meer zelfs, hun beleving is totaal onvruchtbaar door de eigenlijke levenskeuze die ze maken.
Volgens mij staat de seksuele beleving op zich. Het feit dat homo's/lesbiennes daar plezier aan hebben volstaat voor mij om dat gedrag als natuurlijk te beschouwen.
Niet al onze daden en gedragingen zijn immers gericht op voortplanting.

Ik volg deze discussies over homo's (en lesbiennes die inderdaad weinig vermeld worden) al een aantal maanden. Ik kan maar niet begrijpen dat u zo'n aanstoot neemt aan gedrag tussen twee volwassen mannen/vrouwen dat niemand schade toebrengt. Zelfs als u gelooft dat ze zichzelf schaden, dan is dat hun keuze. (Voor de goede orde, ik geloof dat dus niet, hé, van die schade.)

Sorry Raf, maar om mij te doen zwijgen...
Oud 5 mei 2005, 13:39   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Maar het ene doel sluit het andere niet uit. Uw penis dient bijvoorbeeld niet alleen als voortplantingsorgaan, maar ook als orgaan dat deel uitmaakt van het spijsverteringsstelsel. Wie zegt dat "genot" niet evengoed een lichaamsfunctie op zich kan zijn, zoals voortplanting en spijsvertering dat zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 5 mei 2005 om 13:39.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:39   #128
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Alles wat natuurlijk is, hoort in de natuur te kunnen overleven. Zou men alle homo's een eigen bos geven om zich volledig in te leven in hun decadentie, ga eens 50 jaar later kijken, en iedereen is er hoogbejaard. Ga dan nog eens 50 jaar later kijken, en uw bos is volledig leeg, & klaar voor een heterogemeenschap, die er duizenden jaren later nog zullen vertoeven.

Zelfs een kind kan begrijpen welke van de 2 gemeenschappen natuurlijk verantwoord was, en dewelke onnatuurlijk.
In de natuur komt homosexualiteit vaak voor, meestal als middel tegen overbevolking.

Imo kan de mensheid dit best gebruiken.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:40   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Maar het ene doel sluit het andere niet uit. Uw penis dient bijvoorbeeld niet alleen als voortplantingsorgaan, maar ook als orgaan dat deel uitmaakt van het spijsverteringsstelsel. Wie zegt dat "genot" niet evengoed een lichaamsfuncite op zich kan zijn, zoals voortplanting en spijsvertering dat zijn?
Genot hangt samen met het doel van de instinctmatige gerichtheid van ons lichaam. Juist dit element ontkent niet de finaliteit van de menselijke organen.

Even opmerken dat de penis geen deel uitmaakt van het spijsverteringsstelsel, wel ook van het uitscheidingsstelsel van de mens.
Oud 5 mei 2005, 13:41   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry Raf, maar om mij te doen zwijgen...
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden... Wil je dan geen leuke Blokker aan de haak slaan?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 5 mei 2005 om 13:41.
Oud 5 mei 2005, 13:41   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
In de natuur komt homosexualiteit vaak voor, meestal als middel tegen overbevolking.
Wat evenwel nog niet betekent dat het aanvaardbaar is. Gelukkig is het zo dat de natuur zo in elkaar steekt dat homoseksuelen geen homoseksueel nageslacht kunnen verwekken!
Oud 5 mei 2005, 13:42   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genot hangt samen met het doel van de instinctmatige gerichtheid van ons lichaam.
Dat beweer jij. Jammer genoeg (voor jou dan toch) kan je dat niet bewijzen. Ik beschouw "het genot" als een functie van het menselijk lichaam.

Citaat:
Oud 5 mei 2005, 13:43   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan maar niet begrijpen dat u zo'n aanstoot neemt aan gedrag tussen twee volwassen mannen/vrouwen dat niemand schade toebrengt. Zelfs als u gelooft dat ze zichzelf schaden, dan is dat hun keuze. (Voor de goede orde, ik geloof dat dus niet, hé, van die schade.)[/pxsize]
Natuurlijk is dat hun keuze, net zoals het iemands keuze is zichzelf van het leven te beroven of zijn eigen boeken te verbranden of wat weet ik allemaal niet.

Dit maakt het er evenwel niet normaal door.
Oud 5 mei 2005, 13:45   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat beweer jij. Jammer genoeg (voor jou dan toch) kan je dat niet bewijzen. Ik beschouw "het genot" als een functie van het menselijk lichaam.
Indien genot een functie was in het menselijk lichaam, was er een welbepaald orgaan. Dat is er evenwel niet. Zelfs bij de menselijke voortplantingsorganen hebben de genotsopwekkende delen ervan een bijkomende functie die de seksualiteit en dus bevruchting gemakkelijker moeten laten gebeuren. Onze voortplantingsorganen zijn complementair tussen man en vrouw en juist gericht op de voleinding in de bevruchting.
Oud 5 mei 2005, 13:46   #135
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat natuurlijk is, hoort in de natuur te kunnen overleven. Zou men alle gezonde (hiv & andere ziekte-vrije) homo's een eigen bos geven om zich volledig in te leven in hun decadentie, ga eens 50 jaar later kijken, en iedereen is er hoogbejaard. Ga dan nog eens 50 jaar later kijken, en uw bos is volledig leeg, & klaar voor een gezonde heterogemeenschap, die er duizenden jaren later nog zullen vertoeven.

Homo's hebben er altijd geweest, zolang er hetero's zijn zullen er homo's blijven bestaan... of men moet de Aarde volledig plat nuken.
Oud 5 mei 2005, 13:48   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien genot een functie was in het menselijk lichaam, was er een welbepaald orgaan. Dat is er evenwel niet.
Natuurlijk is er dat: de hersenen.

Citaat:
Oud 5 mei 2005, 13:52   #137
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat evenwel nog niet betekent dat het aanvaardbaar is. Gelukkig is het zo dat de natuur zo in elkaar steekt dat homoseksuelen geen homoseksueel nageslacht kunnen verwekken!
Dus een adequate & natuurlijke oplossing tegen een reeël probleem moet genegeerd worden volgens u?

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 5 mei 2005 om 13:52.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:54   #138
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Inderdaad, door middel van de ziekte Aids, zijn strafmaatregel tegen dit onzedelijke gedrag.

Aldus sprak niet Zarathustra maar wel Wolfgang Meister, ter meerdere glorie van de vrome Christenheid.
en AIDS wordt ook doorgegeven van een HIV-besmette moeder aan het foetus. Jep, een onschuldig kindeken gedood in de moederschoot door die fanatasitische god die alle leven zo belangrijk acht. Waarom hoor ik onze anti-arbortusactivisten d�*�*r nooit iets over piepen?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 14:01   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mooie vergelijking! Eentje om bij te houden!
Oud 5 mei 2005, 14:02   #140
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal U verbazen, maar we hebben er zo'n 6000 jaar beschaving over gedaan om niet meer in de bossen te leven, en ik ben ook niet van plan er terug naar toe te keren. Uw punt was?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be