Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 16:16   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verbranding van boeken, fanatisering van de jeugd, aan banden leggen van de cultuur enz.
Klnikt mij in het Belgique anno 2005 anders zeer bekend in de oren...
Oud 9 mei 2005, 16:17   #122
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister TUUTUUT (*)
Voor maak altijd wel een uitzonderig ik weet dat we het bij u altijd meermaals moeten uitleggen aders dringt het niet door tot u vlaams nationalistische TUUTUUT (*) kop, wat wel meer het gevals is bij mensen zoals jullie. Neem het bijvoorbeeld één maal horen dat ze veroordeeld waren voor TUUTUUT (*) was niet genoeg, ze moesten het ook horen van cassatie; een beetje dom en hardhorig vindt u ook niet ?
Geraakt u niet weg?

Egidius

(*) pathologische nazi-obsessie gecensureerd
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 16:21   #123
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister TUUTUUT (*)
o ja de spelfouten zij er exxpress in geedaan zodat u zich niet vervreemd voelt van u eigen geschrift

Er staan genoeg berichten van u op dit forum om iedereen zelf te laten uitmaken wie er hier een "vreemd geschrift" (sic) heeft.

Egidius
www.belgiantransfers.org

Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 16:22.
Oud 9 mei 2005, 16:25   #124
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Voila, dat bedoel ik nu.

Op www.belgiantranfers.org worden helemaal geen "cijfers gemanipulereerd tot ze bewijzen wat men persé wil bewijzen". Dat is onnodig: het volstaat de feiten op een rijtje te zetten en eenieder zijn conclusies te laten trekken. Dat leidt tot nogal wat uiteenlopende meningen zoals je op die site kan zien. Er staan trouwens ook studies op van Franstalige universiteiten en politici, allemaal nazi's in spe dus.

Vrees wat minder en durf de realiteit onder ogen zien. Wat men er na onderzoek mee doet, is eenieders eigen zaak. Maar ontkennen wijst op een labiele attitude die zich vroeg of laat wreekt.

Egidius
Ik ben op die site gaan kijken (goed burgerinitiatief), kan cijfers lezen en vind er inderdaad mijn bewering gestaafd.
"Wat men er na onderzoek mee doet" begint veel vroeger dan U denkt : de manipulatie begint al bij de indeling van de cijfers.
De Waalsbrabanders zouden bij voorbeeld kunnen tieren omdat zij per gezin veel auto's weggeven aan de rest van het land maar wie krijgt het nu in zijn hoofd van Waals Brabant een entiteit te maken?
Omdat sommigen het in hun hoofd kregen van Vlaanderen een kunstmatige entiteit te maken krijg je nu cijfers die aantonen dat Vlaanderen betaalt. Maar Vlaanderen kan anders ingedeeld, België anders ingedeeld, Wallonië anders enz.
De cijfers heb je niet nodig om te zeggen dat je wel of niet wil scheiden. Ze geven geen enkele objectieve reden, ze zijn voorwendsels en dus per definitie leugenachtig want ze doen zich voor voor wat ze niet zijn.
Zoals hier vroeger reeds gezegd : alle mensen van wie het beroep is met cijfers te werken weten het: je kunt ze duiden zoals je wilt.
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 16:30   #125
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs FEITEN kunnen al eens naar de ene of andere hand gezet worden naargelang dat beter uitkomt. Het waren namelijk de Franstalige 'Belgen' die het in hun hoofd kregen van Wallonië een 'kunstmatige entiteit' te maken. Vlaanderen vroeg destijds immers enkel culturele autonomie.
Oud 9 mei 2005, 16:32   #126
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Ik ben op die site gaan kijken (goed burgerinitiatief), kan cijfers lezen en vind er inderdaad mijn bewering gestaafd.
"Wat men er na onderzoek mee doet" begint veel vroeger dan U denkt : de manipulatie begint al bij de indeling van de cijfers.
De Waalsbrabanders zouden bij voorbeeld kunnen tieren omdat zij per gezin veel auto's weggeven aan de rest van het land maar wie krijgt het nu in zijn hoofd van Waals Brabant een entiteit te maken?
Omdat sommigen het in hun hoofd kregen van Vlaanderen een kunstmatige entiteit te maken krijg je nu cijfers die aantonen dat Vlaanderen betaalt. Maar Vlaanderen kan anders ingedeeld, België anders ingedeeld, Wallonië anders enz.
Fijn dat u gaan kijken bent. Dat is meer dan ik had kunnen verwachten.
Ik stel vast dat u de cijfers niet in vraag stelt, alleen hun indeling. Nu staat het eenieder vrij de indeling te maken die hij zelf wenst. Mij, u, het Belang, de NVA, de BUB of Koning Albert. Maar cijfers worden niet minder correct als men ze anders indeelt.

Als de Waals-Brabanders graag willen afscheiden, dan moeten ze maar eens bekijken of ze met die cijfers wat kunnen aanvangen. Maar ze doen dat niet naar ik aanneem omdat ze bij Wallonië willen blijven horen. Dat is de realiteit.

Citaat:
De cijfers heb je niet nodig om te zeggen dat je wel of niet wil scheiden. Ze geven geen enkele objectieve reden, ze zijn voorwendsels en dus per definitie leugenachtig want ze doen zich voor voor wat ze niet zijn.
Cijfers zijn cijfers, en ze hebben i.t.t. tot bv. uw insinuaties over jodenvervolging, het voordeel dat ze kunnen weerlegd worden.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 16:38.
Oud 9 mei 2005, 16:58   #127
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Volgens mensen die in die tijd reeds op de wereld waren en die ik goed heb uitgevraagd was er in heel Europa, maar zeker in Duitsland een consensus rond het feit dat de Joden teveel waren.
Dat is een uitermate zwakke referentie hoor. Integendeel, de Rijkskristalnacht lokte veel internationaal protest uit. Toon mij eens aan dat het klopt wat u zegt... buiten Belgie.

Ja Belgie... Want het Belgische establishment heeft zich altijd anti-joods getoond. Edmond Picard schrijf zijn "meesterwerk" l'Ame belge tussen antisemitische geschriften door (La revision des origines du christianisme en l'Aryano-Semitisme). Ook Louis Bertrand was een antisemiet. Net als de Waalse minister van staat Jules Destree, beroemd van de uitspraak "Sire, er zijn geen Belgen" (een Vlaming zou echter op het matje geroepen worden). Paul-Henri Spaak en Charles du Bus de Warnaffe weigerden Oostenrijkse joden visa te verlenen na de Anschluss. Du Bus de Warnaffe noemde de joden zelfs een eeuwenoud probleem vormden... in het parlement. Voor de oorlog werden de joden zoveel mogelijk geweerd uit Belgie. Na het begin van de oorlog werden ze gedeporteertd... door de Belgen, samen met Vlaams-nationalisten zoals Borms en van Severen.

Maar het toppunt was natuurlijk... De Koning (hoofdletter om Patriot plezier te doen). Zowel Albert I als Leopold III waren antisemieten. Albert haatte mensen omdat die jood waren (zoals de bankier Leon Lambert) en vermoedde een joods-bolsjevistisch complot. Leopold III ging hierin nog verder. Leopold III noemde de joden de schuldigen aan alle kwalen, vond zich een slachtoffer van de joderij, sprak over een joods-masoniek complot,...

Dus zeg mij eens... Was dit buiten Belgie en Duitsland ook zo?
Oud 9 mei 2005, 18:40   #128
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat is een uitermate zwakke referentie hoor. Integendeel, de Rijkskristalnacht lokte veel internationaal protest uit. Toon mij eens aan dat het klopt wat u zegt... buiten Belgie.

Ja Belgie... Want het Belgische establishment heeft zich altijd anti-joods getoond. Edmond Picard schrijf zijn "meesterwerk" l'Ame belge tussen antisemitische geschriften door (La revision des origines du christianisme en l'Aryano-Semitisme). Ook Louis Bertrand was een antisemiet. Net als de Waalse minister van staat Jules Destree, beroemd van de uitspraak "Sire, er zijn geen Belgen" (een Vlaming zou echter op het matje geroepen worden). Paul-Henri Spaak en Charles du Bus de Warnaffe weigerden Oostenrijkse joden visa te verlenen na de Anschluss. Du Bus de Warnaffe noemde de joden zelfs een eeuwenoud probleem vormden... in het parlement. Voor de oorlog werden de joden zoveel mogelijk geweerd uit Belgie. Na het begin van de oorlog werden ze gedeporteertd... door de Belgen, samen met Vlaams-nationalisten zoals Borms en van Severen.

Maar het toppunt was natuurlijk... De Koning (hoofdletter om Patriot plezier te doen). Zowel Albert I als Leopold III waren antisemieten. Albert haatte mensen omdat die jood waren (zoals de bankier Leon Lambert) en vermoedde een joods-bolsjevistisch complot. Leopold III ging hierin nog verder. Leopold III noemde de joden de schuldigen aan alle kwalen, vond zich een slachtoffer van de joderij, sprak over een joods-masoniek complot,...

Dus zeg mij eens... Was dit buiten Belgie en Duitsland ook zo?
We zijn het dus eens : in Europa heerste een antisemitische mentaliteit.
Het laatste punt : alleen in België en Duitsland ? Nee, misschien niet in Engeland, misschien veel minder in de Zuiderse landen.
Maar even erg als in België : in Frankrijk. En erger : in Polen, Litauen en Rusland en ook in de andere Oosteuropese landen.

De rijkskristalnacht had alles te doen met politieke rivaliteit en niets met Joden.

Mijn zwakke referentis is niet zo zwak, want ik heb het niet over gezagdragers maar over "de man van de straat".
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 18:53   #129
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hilter
Voor de rest roep ik op aan iedereen met gezond verstand dit forum gewoon te boycotten, laat die ezels gewoon onder elkaar, als idioten elkaar genoeg hebben herhaald en horen herhalen dan stop hun gezever van zelf!!!
Ben je nu nog niet weg?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:10   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn zwakke referentis is niet zo zwak, want ik heb het niet over gezagdragers maar over "de man van de straat".
Citaat:
De Koning (hoofdletter om Patriot plezier te doen). Zowel Albert I als Leopold III waren antisemieten. Albert haatte mensen omdat die jood waren (zoals de bankier Leon Lambert) en vermoedde een joods-bolsjevistisch complot. Leopold III ging hierin nog verder. Leopold III noemde de joden de schuldigen aan alle kwalen, vond zich een slachtoffer van de joderij, sprak over een joods-masoniek complot,...
Geen wonder de 'man in de straat' het moet ontgelden.
Oud 9 mei 2005, 19:12   #131
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen wonder de 'man in de straat' het moet ontgelden.
Gelieve bovenstaande beschuldigingen te bewijzen.
Oud 9 mei 2005, 19:15   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan dit dienen?

Citaat:
Leopold III sprak van Joden als vreemde luizen die het Belgische volk kwamen bezoedelen en beter terug de grens naar Duitsland konden worden overgeschopt (Van Velthem en Van Goethem, "Leopold III". Wat dat betreft stond hij op dezelfde lijn als het VNV.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2005 om 19:16.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:36   #133
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het Vrijzinnig Gespuis laat weten dat hij "die schok" wel te boven komt 8)
Daar heb ik alle vertrouwen in. Kakkerlakken kan men ook niet definitief 'schokeren'. (en dat is geen aanleiding tot uitroeïng van de vrijzinnigen, blubbertjes, zelfs zij hebben evenveel recht op leven als een ander. Ik voeg dit er maar aan toe omdat jullie anders toch weer de vergelijkingen met het nazisme van stal zouden halen.)
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:55   #134
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Daar heb ik alle vertrouwen in. Kakkerlakken kan men ook niet definitief 'schokeren'. (en dat is geen aanleiding tot uitroeïng van de vrijzinnigen, blubbertjes, zelfs zij hebben evenveel recht op leven als een ander. Ik voeg dit er maar aan toe omdat jullie anders toch weer de vergelijkingen met het nazisme van stal zouden halen.)
Om mij te "shockeren" ben je net iets te "kleintjes". Even dacht ik dat de NVa een beschaafde partij was. Je dwingt mij nu om mijn mening te herzien. (spijtig voor de andere NVa-ers hier aanwezig).8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 19:57   #135
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Om mij te "shockeren" ben je net iets te "kleintjes". Even dacht ik dat de NVa een beschaafde partij was. Je dwingt mij nu om mijn mening te herzien. (spijtig voor de andere NVa-ers hier aanwezig).8)
U bent met het 'geschokt' op de proppen gekomen.
Als u een hele partij beoordeelt op één lid ervan, bent u niet beter dan een bubber, moet ik zeggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 9 mei 2005, 20:05   #136
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent met het 'geschokt' op de proppen gekomen.
Als u een hele partij beoordeelt op één lid ervan, bent u niet beter dan een bubber, moet ik zeggen.
Nee , jij bent met "vrijzinnig gespuis" op de proppen gekomen.
Oud 9 mei 2005, 20:07   #137
van Maerlant

Standaard

En dan? Ik heb iets tegen vrijzinnigen. Net zoals jullie iets hebben tegen gelovigen.

Oud 9 mei 2005, 20:09   #138
luc broes

Standaard

Citaat:
De Vlaamsnationalisten zullen weeral de redenering verwerpen en bijval krijgen met die afwijzing. Niettemin vind ik belangrijk dat de Vlamingen zichzelf 's serieus in de spiegel bekijken.
In het begin van zijn politiek parcours hamerde Hitler op een paar algemeen (door de Duitsers) aanvaarde stellingen : dat zij het slachtoffer waren van de andere Europese naties, dat het hen ontbrak aan levensruimte, en dat de samenleving op perverse wijze werd gesaboteerd door "vreemde" krachten.
Als je op de VRT een brave oude vrouw zonder enige kritische bedenking ziet zeggen dat BHV haar feitelijk niet interesseert, maar dat het toch moet gedaan zijn met dat plunderen van de Vlaamse portemonee, dan zie je precies dezelfde intens domme, diep gecomplexeerde en bijgevolg fanatieke houding als die van de Duitsers die Hitler aan de macht brachten. En daar is de Vlaamse Beweging direkt verantwoordelijk voor, omdat ze haar oorspronkelijke strijd niet wil meten aan de evolutie van de ideeën, en haar mythologie niet wil relativeren door historisch perspectief en historische kritiek.
Vlaanderen is ziek en beseft het niet.
De 'Belgen' zullen weeral de redenering verwerpen en bijval krijgen met die afwijzing. Niettemin vind ik belangrijk dat de 'Belgen' zichzelf 's serieus in de spiegel bekijken.
In het begin van zijn politiek parcours hamerde Hitler op een paar algemeen (door de Duitsers) aanvaarde stellingen : dat zij het slachtoffer waren van de andere Europese naties, dat het hen ontbrak aan levensruimte, en dat de samenleving op perverse wijze werd gesaboteerd door "vreemde" krachten.
Als je op de RTBF een brave oude vrouw zonder enige kritische bedenking ziet zeggen dat BHV haar feitelijk niet interesseert, maar dat het toch moet gedaan zijn met dat plunderen van Wallonië en Brussel, dan zie je precies dezelfde intens domme, diep gecomplexeerde en bijgevolg fanatieke houding als die van de Duitsers die Hitler aan de macht brachten. En daar is het Belgisch nationalisme direkt verantwoordelijk voor, omdat ze haar oorspronkelijke strijd niet wil meten aan de evolutie van de ideeën, en haar mythologie niet wil relativeren door historisch perspectief en historische kritiek.
de 'Belgen' zijn ziek maar beseffen het niet
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2005, 20:20   #139
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Ik heb iets tegen vrijzinnigen. Net zoals jullie iets hebben tegen gelovigen.
Hou er dan maar rekening mee dat zelfs in je "partijtje" ook vrijzinnig gespuis zit.
Oud 9 mei 2005, 20:21   #140
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Hou er dan maar rekening mee dat zelfs in je "partijtje" ook vrijzinnig gespuis zit.
Weet ik. Er is slechts één vrijzinnige in de wereld waar ik goed mee overeen kwam, en dat is toevallig een flamigante..

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be