![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius (*) pathologische nazi-obsessie gecensureerd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Er staan genoeg berichten van u op dit forum om iedereen zelf te laten uitmaken wie er hier een "vreemd geschrift" (sic) heeft. Egidius www.belgiantransfers.org Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Wat men er na onderzoek mee doet" begint veel vroeger dan U denkt : de manipulatie begint al bij de indeling van de cijfers. De Waalsbrabanders zouden bij voorbeeld kunnen tieren omdat zij per gezin veel auto's weggeven aan de rest van het land maar wie krijgt het nu in zijn hoofd van Waals Brabant een entiteit te maken? Omdat sommigen het in hun hoofd kregen van Vlaanderen een kunstmatige entiteit te maken krijg je nu cijfers die aantonen dat Vlaanderen betaalt. Maar Vlaanderen kan anders ingedeeld, België anders ingedeeld, Wallonië anders enz. De cijfers heb je niet nodig om te zeggen dat je wel of niet wil scheiden. Ze geven geen enkele objectieve reden, ze zijn voorwendsels en dus per definitie leugenachtig want ze doen zich voor voor wat ze niet zijn. Zoals hier vroeger reeds gezegd : alle mensen van wie het beroep is met cijfers te werken weten het: je kunt ze duiden zoals je wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs FEITEN kunnen al eens naar de ene of andere hand gezet worden naargelang dat beter uitkomt. Het waren namelijk de Franstalige 'Belgen' die het in hun hoofd kregen van Wallonië een 'kunstmatige entiteit' te maken. Vlaanderen vroeg destijds immers enkel culturele autonomie.
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat u de cijfers niet in vraag stelt, alleen hun indeling. Nu staat het eenieder vrij de indeling te maken die hij zelf wenst. Mij, u, het Belang, de NVA, de BUB of Koning Albert. Maar cijfers worden niet minder correct als men ze anders indeelt. Als de Waals-Brabanders graag willen afscheiden, dan moeten ze maar eens bekijken of ze met die cijfers wat kunnen aanvangen. Maar ze doen dat niet naar ik aanneem omdat ze bij Wallonië willen blijven horen. Dat is de realiteit. Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 9 mei 2005 om 16:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Ja Belgie... Want het Belgische establishment heeft zich altijd anti-joods getoond. Edmond Picard schrijf zijn "meesterwerk" l'Ame belge tussen antisemitische geschriften door (La revision des origines du christianisme en l'Aryano-Semitisme). Ook Louis Bertrand was een antisemiet. Net als de Waalse minister van staat Jules Destree, beroemd van de uitspraak "Sire, er zijn geen Belgen" (een Vlaming zou echter op het matje geroepen worden). Paul-Henri Spaak en Charles du Bus de Warnaffe weigerden Oostenrijkse joden visa te verlenen na de Anschluss. Du Bus de Warnaffe noemde de joden zelfs een eeuwenoud probleem vormden... in het parlement. Voor de oorlog werden de joden zoveel mogelijk geweerd uit Belgie. Na het begin van de oorlog werden ze gedeporteertd... door de Belgen, samen met Vlaams-nationalisten zoals Borms en van Severen. Maar het toppunt was natuurlijk... De Koning (hoofdletter om Patriot plezier te doen). Zowel Albert I als Leopold III waren antisemieten. Albert haatte mensen omdat die jood waren (zoals de bankier Leon Lambert) en vermoedde een joods-bolsjevistisch complot. Leopold III ging hierin nog verder. Leopold III noemde de joden de schuldigen aan alle kwalen, vond zich een slachtoffer van de joderij, sprak over een joods-masoniek complot,... Dus zeg mij eens... Was dit buiten Belgie en Duitsland ook zo?
![]() |
![]() |
#128 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het laatste punt : alleen in België en Duitsland ? Nee, misschien niet in Engeland, misschien veel minder in de Zuiderse landen. Maar even erg als in België : in Frankrijk. En erger : in Polen, Litauen en Rusland en ook in de andere Oosteuropese landen. De rijkskristalnacht had alles te doen met politieke rivaliteit en niets met Joden. Mijn zwakke referentis is niet zo zwak, want ik heb het niet over gezagdragers maar over "de man van de straat". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan dit dienen?
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2005 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Als u een hele partij beoordeelt op één lid ervan, bent u niet beter dan een bubber, moet ik zeggen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() En dan? Ik heb iets tegen vrijzinnigen. Net zoals jullie iets hebben tegen gelovigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
In het begin van zijn politiek parcours hamerde Hitler op een paar algemeen (door de Duitsers) aanvaarde stellingen : dat zij het slachtoffer waren van de andere Europese naties, dat het hen ontbrak aan levensruimte, en dat de samenleving op perverse wijze werd gesaboteerd door "vreemde" krachten. Als je op de RTBF een brave oude vrouw zonder enige kritische bedenking ziet zeggen dat BHV haar feitelijk niet interesseert, maar dat het toch moet gedaan zijn met dat plunderen van Wallonië en Brussel, dan zie je precies dezelfde intens domme, diep gecomplexeerde en bijgevolg fanatieke houding als die van de Duitsers die Hitler aan de macht brachten. En daar is het Belgisch nationalisme direkt verantwoordelijk voor, omdat ze haar oorspronkelijke strijd niet wil meten aan de evolutie van de ideeën, en haar mythologie niet wil relativeren door historisch perspectief en historische kritiek. de 'Belgen' zijn ziek maar beseffen het niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |